Ga naar inhoud

Cryo TP: zelfde dag / volgende dag ?


Taurus71

Aanbevolen Berichten

Hallo Dames,

 

Om in t sfeertje te blijven van Pieneke haar HCG onderzoekjes ;-)

 

heb ik ook iets waar ik wel nieuwsgierig naar ben ...

 

 

 

Ik heb nu 2 keer een cryo TP gehad. In t ziekenhuis waar ik ben daar ontdooien ze de dag voor TP een cryo. Als deze t overleeft tot aan de volgende middag dan wordt deze TP. Haalt ie t niet dan ontdooien ze snel een ander. Ik lees wel dat in andere ziekenhuizen ze 's ochtends ontdooien en dan dezelfde middag nog worden TP. In mijn optiek voor beide wat te zeggen.

 

 

 

In t eerste geval kun je kijken of een cryo sterk genoeg is...ze zeggen als hij de nacht overleefd dan moet t doorgaans goed gaan...plus dat als hij t niet overleeft heb je nog tijd om eventueel een volgende te ontdooien.

 

 

 

In t tweede geval...hoe sneller weer terug in de baarmoeder ...misschien betere condities..hoe beter ?

 

 

 

Graag zou ik willen weten:

 

wie heeft een doorgaande zwangerschap en was dit met een cryo die al de dag ervoor ontdooid was / wie van een cryo die op de dag zelf ontdooid was ?

 

 

 

Wie heeft een positieve test gehad wat dus in een miskraam geëindigd is wederom van een cryo die de dag er voor ontdooid was/ wie van een cryo die dezelfde dag ontdooid was.

 

 

 

Leeftijd en aantal TP cryo's lijkt me hierin ook geen onbelangrijk item.

 

 

 

 

 

 

 

Nou vind ik t moeilijk om hier een lijstje van te maken en of ik aan alles gedacht heb weet ik ook niet...dus heeft iemand een idee hoe t lijstje anders moet of een aanvulling er op heeft...voel je vrij om t aan te passen.

 

 

 

Groetjes Manon.

 

-----------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

Onderzoekje cryo TP: 1 dag na ontdooiing of op de zelfde dag.

 

 

 

 

 

 

Zwangerschap va 12 weken :

 

 

 

Naam:..........Aantal Cryo's :.......... Dag ervoor ont........... Zelfde dag ont.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miskraam:

 

 

 

Naam:.......... Aantal Cryo's ........... Dag ervoor ont.......... Zelfde dag ont.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

>31 jaar:

 

 

 

Zwangerschap va 12 weken:

 

 

 

Naam:.......... Aantal cryo's :.......... Dag ervoor ont........... Zelfde dag ont.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miskraam:

 

 

 

Naam :.......... Aantal cryo's :.......... Dag ervoor ont........... Zelfde dag ont.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb flinke spaties tussen naam , aantal e.d....maar iedere keer als ik op opslaan druk dan komt de hele handel weer tegen elkaar aan....wie is handig ????

 

 

 

 

 

zo heb er op de spaties maar puntjes gezet ...dan komt t niet naar elkaar toe...dus voor degene die t lijstje beter/duidelijker weet te maken...voel je vrij ;-)

 

 

 

bye bye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Manon, ik ben nog geen 4 weken zwanger, hihi, dus ik kan het nog niet echt voor je invullen.. Ik weet natuurlijk nog niet of het allemaal goed afloopt. Mijn cryo is 1 dag vantevoren ontdooid in ieder geval en ik word over precies een week 30 :balloon:

 

 

 

lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nienke...ok ok..grens gevalletje hahaha....maar je was 29 nog toen je zwanger raakte.

 

Heb de leeftijd inmiddels aangepast. Blijkbaar is er alleen nog niet zo veel belangstelling voor dit onderzoekje....misschien wordt men wel moe van al die zelf onderzoeksters ;-)

 

Ik ben er gewoon benieuwd na..ik heb nu 2 keer gehad dat een cryo goed ontdooide...de 1ste keer zelfs de nacht goed door kwam ..maar net voor TP (volgende middag)er mee op hield . De 2 keer ontdooide hij ook goed alleen was die bij aankomst van lab medewerker s'ochtends ook ingezakt. Ik heb dan ook mijn twijfels als ze dan een nieuwe ontdooien..een paar uur voor de TP of die dan ook na een x aantal uren al in zakt...of dat de condities in de baarmoeder dan toch anders zijn dan in t lab.

 

Dit is mijn motivatie voor dit onprofessioneel ;-) onderzoekje.

 

 

 

Hoe gaat t verder Nienke...haha ook ik had niet door dat Nienke en Patrick dezelfde was als Nienke79. Al zwangerschapskwaaltjes?

 

 

 

bye bye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Manon, leuk onderzoekje, ik heb een keer een cryo tp gehad, toen werd hij smorgens ontdooid en kreeg ik hem dezelfde middag terug, en een keer (laatste keer) is hij smiddags ontdooid en kreeg ik hem de volgende dag terug, allebei in hetzelfde ziekenhuis, beide hebben geen zwangerschap opgeleverd.

 

 

 

Liefs Marielle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dames...dank voor jullie reacties. Nog even Dorine..dan kan je jezelf er bij zetten...heb t veranderd van doorgaande zwangerschap naar zwangerschap va 12 weken.

 

Als je de 3 maand haalt dan zit t in beginsel toch goed en heeft het als t dan nog mis gaat geen invloed gehad of de cryo 1 dag eerder is ontdooid als op dezelfde dag.

 

Pieneke...snap je verhaal..maarja t is ook allemaal zo spannend en mensen zoeken dan toch antwoorden op hun vragen om ongerustheid weg te nemen...ik snap dat wel..

 

Ralletje...zag je bericht bij t wachtbankje...balen zeg!! Sterkte weer voor de volgende ronde.

 

 

 

Groetjes Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor met mij gaat t prima...kom net terug van een etentje met 3 vriendinnen

 

(van ons pufclubje 2006> zwangerschapsgym). Lekker ge BBQ !

 

Morgen en zaterdag een kritieke dag voor mij...vorige keer zqag ik op wd 5 al aankomen dat ik ongesteld moest worden..wd 6 brak t ook echt door. Dus dat wordt al broekloeren denk ik. Ik voel nog geen ongiekrampen oid...(daar gaan we weer...haha ik voel ik voel...what the F*** voel ik eigenlijk ;-) ) Ik heb dit keer iets meer vertrouwen er in dan vorige keer iig.Heb ook t idee gehad dat ik dinsdag een innesteling (poging daar toe) heb gevoeld. Ben er verder niet zo mee bezig merk ik...moet soms in mijn agenda kijken van hoeveelste dag ben ik ook al weer..gek he.

 

 

 

Ben jijweer een beetje door je wachtbankdip heen?

 

Kan me voorstellen hoor...jij hebt er al behoorlijk wat pogingen op zitten..kan me indenken dat je er een beetje moedeloos van wordt soms. Ach we houden elkaar gezelschap..jou tijd komt vast ook binnenkort!

 

 

 

fijne avond,gr. Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over gezelschaphouden gesproken: ik heb er eentje getrokken! Zojuist, met opperste concentratie (en dan weet jij heel goed welke vraag ik stelde)....

 

 

 

MUNTEN KONINGIN!!! ;-)

 

 

 

Hoe tegenstrijdig: de feiten en het bijgeloof, kan prima samen toch!

 

 

 

Ik herinner me inderdaad van het vorige wachtbankje dat je heel snel je bloeding kreeg... stap 1: Manon het weekend doorloodsen!

 

 

 

X Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ...wel een veel zeggende kaart..wie weet deze ronde !

 

Ik zie mijn opoe er ook al aan komen..behhhhhhhhhh..benieuwen wanneer t echt door breekt.

 

He ..maareh wanneer ga jij je gegevens invoeren in t lijstje...als er 1 schaap over de dam is.....

 

Denk dat hij ook in de verkeerde rubriek staat. De meeste zwangeren zullen niet zo vaak meer in de rubriek cryo kijken en rechtstreeks naar het zwangeren wachtbankje van hun uitgerekende maand kijken..wat logisch is. Maar zo komt mijn onderzoekje niet van de grond he? haha ;-)

 

 

 

bye bye

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bah Manon ik hoop zo dat je je vergist!!!!!!

 

 

 

Ik heb het vanochtend uitgevraagd in het ZH en ik kan je lijst niet invullen, maar je wel een beetje wijzer maken over hoe het bij ons ZH gaat. Er is dus geen standaard vast moment van ontdooien!!! Afhankelijk van de ontwikkelingsfase van het embryo voor het invriezen wordt per cryo bepaald of deze ontdooid wordt op de dag van de TP zelf of de avond ervoor.........

 

 

 

Liefs Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pieneke,

 

Hebben ze in jullie ZH dan de rietjes gemerkt?

 

Dat heb ik ook gevraagd bij ons toen met de 1ste ivf. Ik vroeg toen ook..hebben jullie bepaalde merkjes of kleuren rietjes dat je daar aan kunt zien wat voor cryo er in zit. Dus dat ze op kwaliteit (aantal delingen) gesorteerd worden voordat ze de vriezer in gaan? Zodat je dan bij de 1ste TP de beste eerst kunt laten ontdooien...

 

Nee dit hadden ze niet maar daar waren ze wel mee bezig...of hadden ze onderling t ook al over gehad meen ik dat haar antwoord toen was. Lijkt me toch vrij normaal en daarin zitten de kosten toch niet lijkt mij...verschillende kleuren rietjes of merkjes aan brengen ....

 

Zal t ook nog eens een keer vragen hoe dat gaat bij ons...ik had t idee dat ze gewoon sóchtends de dag voor tp de cryo ontdooien...verder niet op een bepaald tijdstip...maar kan me vergissen.

 

Goed dat je t nog ff hebt nagevraagd..leuk om te weten.

 

 

 

Groetjes Manon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Manonnetje,

 

 

 

Ik denk trouwens niet dat je onderzoek nog niet loopt, omdat je het op de "verkeerde" plek heb gezet, ik denk dat een heleboel mensen het gewoon niet precies weten (was bij mij dus ook zo). Ze labelen de rietjes idd, hoe precies dat weet ik niet.

 

 

 

KOM OP DAMES DIE HET WEL WETEN! NEEM DEEL AAN HET ONDERZOEK VAN MANON!

 

 

 

Liefs Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Manon,

 

 

 

Ik ben zelf bij het WFG in Hoorn en het VUMC onder behandeling geweest. Onze cryo is op donderdagochtend ontdooid en vrijdagmiddag teruggeplaatst. Het voordeel is geweest dat (ondanks dat één cryo het niet overleefd heeft) de cryo heel hard is gaan delen in ontelbare cellen en dus al liet zien dat het een toppertje was. We zijn immers vandaag 10 weken zwanger. De cryo is ontstaan door het gebruik van Menopur, wat een betere kwaliteit van het embryo schijnt te geven als je al iets ouder bent.

 

 

 

O ja, bij mijn laatste echo in het WFG werd ons verteld dat er op dit moment meer succes behaald wordt met de cryo's dan de verse terugplaatsingen.

 

 

 

Succes meissie

 

 

 

Liefs

 

Natas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Natasja,

 

Je net ook al even een reactie gegeven op t PB...

 

Menopur vind ik een goede tip...als t zover komt dat ik met een nieuwe spuitronde moet beginnen dan ga ik vragen naar de Menopur.

 

Gezien de kwantiteit heeft GonalF t goed gedaan bij mij..maar of de kwaliteit ook goed is blijft natuurlijk een vraag.Als Menopur beter is voor de kwaliteit bij de wat oudere onder ons dan ga ik dat zeker na vragen...Thanx voor de tip!

 

Gaat t verder goed met je?

 

Groetjes Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Jeetje Aafke...dat is erg hard zeg!

 

Hoe hebben ze de cryo's verpakt dan...meerdere per rietje?

 

Hebben ze telkens een nieuwe laten ontdooien vandaag nadat er weer 1tje gesneuveld was ..of zaten ze met meerdere ingevroren.

 

Tjonge wat een domper zeg..ga heel hard voor je duimen en hopen dat de laatste t wel goed houdt tot morgen en lang er na!!!

 

Sterkte met afwachten.

 

Groetjes Manon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aafke, en?

 

 

 

Hier ontdooiing op de dag van TP ('s ochtends ontdooien en 's middags TP; ze kijken wel of de cryootjes verder gaan delen).

 

Vorige keer zijn er 3 ontdooit, 1 gesneuveld. Van de 2 die teruggeplaatst zijn was er 1 al aan het versmelten, de ander was 's ochtends 7-cellig, maar bij TP al meer dan 16.

 

 

 

Ehm... wat wilde je verder weten.. O ja, zwanger geworden (van 1), na ruim 8 weken MK. In het AMC waar ik loop is het altijd met medicijnen (progynova en puregon). Ik ben jonger dan 30.

 

 

 

Volgende maand (hopelijk) TP van de laatste 2 cryootjes, als die natuurlijk goed ontdooien... Hoop daarna een toevoeging te mogen doen aan dit verhaal van een doorgaande zwangerschap ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden