Ga naar inhoud

Idee: Forumveiling tbv het forum


Christine71

Aanbevolen Berichten

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb nog niet echt een idee over hoe groot het forum is en wat de kosten zijn. (hoef ik ook niet te weten)

 

Maar ik ben zelf wel lid van een ander forum (wat niets met kinderen ofzo te maken heeft) maar die is gigantisch groot, en vooral ook niet alleen veel tekst maar vooral ook erg veel foto's.

 

De kosten van een dergelijk forum bedragen inmiddels over de 300,- per kwartaal.

 

 

 

ivfmoeders.nl word ook groter en groter, en er zullen meer foto's en dergelijke geplaatst gaan worden.

 

En het bestaan van fora zoals dit is erg belangrijk, niet alleen voor de leden die actief zijn/ actief zijn geweest, maar ook voor de vele lezers op zoek naar info, steun etc. etc.

 

 

 

Inkomsten krijgen is vaak een probleem, op welk forum dan ook.

 

 

 

Mijn idee is nu, zoals op andera fora ook wel gedaan word, om een veilingrubriek op te zetten, waar leden spulletjes kunnen aanbieden en de opbrengst daarvan gestort word op de rekening tbv het forum.

 

 

 

Dit zou je eens of twee keer per jaar groots kunnen aanpakken, maar is ook een mogelijkheid dat dit het hele jaar gedaan kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Christine,

 

 

 

Wat goed dat je nu al kijkt naar het forum en dan vooral naar de 'achterkant' zeg maar :home:

 

 

 

Wat begonnen is als een uitwijkmogelijkheid voor een aantal mensen is inmiddels volgens mij het grootste IVF forum in Nederland. Ik weet het niet zeker maar ik vermoed het wel.

 

 

 

Ja en dan de effecten van een succesvol forum, inderdaad ruimte en bandbreedte op de server, die lopen inmiddels per maand op. Elke maand moet ik de grens voor het verbruik naar boven bijstellen.

 

 

 

Een stukje van de kosten kunnen we uit donaties voldoen, het is alleen niet voldoende om de totale kosten te dekken; we gaan uiteindelijk ook niet bedelen bij onze bezoekers. Wij hebben het forum opgericht en als het dan een succes wordt hoort dat erbij.

 

Neemt natuurlijk niet weg dat dit soort ideeen welkom zijn en blijven, het forum bied inmiddels voor honderden leden en gasten een vraagbaak en steunpunt dus het is niet meer weg te denken....

 

 

 

Wie weet zijn er nog andere mensen die hier aanhaken?

 

wibel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een goed idee Christine! Hoe moet zoiets gerealiseerd worden Jeroen? Moeten we hier samen een aantal spelregels formuleren? Ideeen neerzetten? Hoe moet zoiets gestalte gaan krijgen?

 

 

 

Christine wat voor spullen denk je dan aan? Baby- en kinderartikelen? Ik denk graag met jullie mee.

 

 

 

Gr. Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat er al positieve reacties zijn!

 

 

 

Om alvast nog iets verder mee te denken:

 

Er zou een subrubriek in "ïets te verkopen of aan te bieden" kunnen komen te staan (of een rubriekje apart) Sticky bovenaan zou ik een thread plaatsen met "Lees dit eerst: wat word hier geplaatst?" en daarin kun je bijvoorbeeld aangeven dat het om veilingen gaat waarvan de opbrengst naar het forum gaat, ook kun je er een aantal regeltjes in opnemen.

 

Zoals hoe lang een veiling loopt, en wanneer deze eindigt.

 

Ook kun je eventueel aangeven wat er geplaatst mag worden.

 

 

 

Maar bijvoorbeeld een handgemaakte ketting misstaat volgens mij ook niet in een dergelijke veiling, en zo zijn er nog wel meer dingen, maar dat is iets waar nog verder over zou kunnen worden nagedacht.

 

 

 

 

 

Om op deze manier inkomsten te genereren is trouwens leuk.

 

De verkoper kan zo geld storten wat hij/zij misschien niet uit zijn/haar portemonnee kan of wil schudden. Maar op deze manier wel een steentje kan bijdragen.

 

De koper heeft ook een beetje eer aan de koop omdat het geld naar het forum gaat, maar krijgt er ook iets voor terug.

 

 

 

Anderzijds, een veiling is veel werk, en er kan onenigheid ontstaan.

 

Dus misschien is een vaste verkoop tbv het forum een betere optie.

 

 

 

 

 

Ik hoop inderdaad op nog meer positieve reacties en/of ideeën!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Christine,

 

 

 

Inderdaad, een heel goed initiatief.

 

Ik vroeg mij alleen af of het forum geen rekeningnummer heeft waarop donaties gedaan kunnen worden. (dit is meer een vraag voor Jheroen)

 

Ik ben namelijk zelf best wel een ouderwets mens en heb geen idee hoe de donaties via ideal ofzo werken. En ik denk dat mensen dan ook bereid zijn om meer te storten.

 

Ik hoor het wel.

 

 

 

groetjes,

 

Elly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk en goed idee!! Er zijn zat spullen die we aan kunnen bieden, van boeken en kleding tot spullen voor de babies. Maar inderdaad ook sieraden, dekens, kussens etc.

 

Ik ben helemaal voor en kan zo een hele veiling vullen met spullen ;-)

 

 

 

Zeker als je hoort dat de opbrengsten momenteel de kosten niet dekken... terwijl we allemaal zoveel aan het forum hebben.

 

 

 

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Hallo Christine,

 

 

 

Inderdaad, een heel goed initiatief.

 

Ik vroeg mij alleen af of het forum geen rekeningnummer heeft waarop donaties gedaan kunnen worden. (dit is meer een vraag voor Jheroen)

 

Ik ben namelijk zelf best wel een ouderwets mens en heb geen idee hoe de donaties via ideal ofzo werken. En ik denk dat mensen dan ook bereid zijn om meer te storten.

 

Ik hoor het wel.

 

 

 

groetjes,

 

Elly

 

 

 

Ha Elly,

 

 

 

wat aardig van jullie om hieraan te denken :sunny: ik zal voor de 'ouderwetse' forumleden een rekeningnummer op de donatiepagina zetten.

 

als ik nog iets kan betekenen met betrekking tot jullie plannen dan hoor ik het wel!

 

 

 

leuk die initiatieven!

 

:toothy2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allemaal.

 

 

 

inderdaad een enorm goed idee om zoiets als een veiling danwel verkoop"pagina" te cre-eren ten behoeve van het forum...

 

 

 

en wellicht is het een idee om via deze "thread" (of via een compleet nieuwe topic-pagina hierover) te gaan brainstormen over deze kant van het forum..

 

 

 

ik weet van diverse andere internetfora dat er dingen als merchandise verhandeld wordt, maar ik kan me voorstellen dat (het logo van) ivf-moeders.nl niet iets is wat je op een t-shirt of petje terug wilt vinden....

 

 

 

maar misschien is het wel een haalbaar (en acceptabel) idee om een of twee keer per jaar een soort van ontmoetingsdag te organiseren met/voor alle forumleden met daar aan gekoppeld zo'n veilingsactie t.b.v. het forum..

 

 

 

wellicht zou zo'n "ontmoetingsdag" dan deels ingevuld kunnen worden met voorlichting of spreekbeurten van organisaties of ziekenhuizen of zoiets...

 

 

 

ik ben zelf geen lid van freya, dus heb ik geen idee hoe hun dat soort dingen doen..

 

 

 

en anders is er wellicht een manier te bedenken om voor dit forum, waar inderdaad een heeleboel mensen baar bij hebben, een of ander subsidie-potje te vinden...

 

 

 

misschien brengen mijn suggesties weer anderen op idee-en....

 

veel denkplezier alvast....

 

 

 

groetjes janneman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden