Ga naar inhoud

Onze ICSI/PGD behandeling


Heather

Aanbevolen Berichten

Normaal klets ik lekker raak in andermans topic, maar nu weet ik ff niet waar, dus dan toch maar een topic aangemaakt.

 

Vandaag onze eerste FM gehad en die was niet zo goed...

 

Er waren 8 follikels te zien, maar nog allemaal superklein!

 

Nu moet ik de Gonal-F ophogen van 150 IE naar 225 IE.

 

Vrijdag terug voor een nieuwe echo, ik vind het wel spannend hoor, ik reageer dus te langzaam...

 

Nu duimen dat door de ophoging de boel wat beter aanslaat!

 

Het positieve is dat ik voor de behandeling minimaal 4 follikels moet hebben en dat aantal is iig bereikt!

 

 

 

Liefs Heather

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Heather,

 

 

 

Wat jammer dat de follikels nog niet groot genoeg waren. Maar je weet maar nooit hoe het er over een paar dagen uit ziet met meer stimulatie.

 

Ik wens je in ieder geval heel veel succes vrijdag en hoop voor je op veel en mooie follikels!!

 

 

 

Liefs Syl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Heather,

 

 

 

Ik zou me nog niet teveel zorgen maken hoor. Ik weet niet hoe klein superklein is, maar je hebt er in ieder geval al 8! Je hele hormoonhuishouding wordt overgenomen door medicatie en met het ophogen van de dosis zal het vast wel goedkomen! Beter voorzichtig opbouwen dan teveel ineens en overstimulatie :(

 

Het zal er vrijdag vast al anders voor je uitzien, bij mij was er ook een enorm verschil tussen echo vrijdag en de maandag erna.

 

 

 

Succes en groetjes, Aafke

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geloof dat ze nog maar 5 mm waren, kan dat?

 

we zijn nog steeds wel positief hoor, er kan inderdaad nog van alles gebeuren en 8 is op zich een goeie score!

 

nu lekker het bankie op en in de relaxmode

 

 

 

groetjes heather

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Heather

 

 

 

maak je niet druk hoor, 8 is een mooie score, ik had er bij mijn eerste FM 5 (na 6 dagen Menopur 225 per dag).

 

De arts had niet het idee dat er nog meer bij zouden komen, na nog eens 4 dagen stimuleren waren er 10!

 

Gisteren was de pu en in totaal waren er 9 eicellen .. ik weet alleen nog niet of ze allen oke zijn.

 

Dis meid, houd de moed er in en net wat je zegt, bij jullie is 4 het minimum!!

 

Lijkt me juist een vorodeel bij jou dat ze nog niet zo groot zijn, op deze wijze kunnen er mischien nog wel meer mee gaan doen

 

 

 

heel veel succes!!

 

 

 

groetjes

 

Meiske74

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Heather,

 

 

 

Alles goed met je, en wat de meiden hier zeggen, vooral nu nog niet te druk maken, ze zullen echt nog wel doorgroeien en zeker met de verhoging van de Gonal-F.

 

Maar het is toch allemaal best nieuw, deze behandeling, dus snap best dat je je een beetje zorgen maakt!

 

 

 

Succes,

 

x Krisje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meiden,

 

 

 

bedankt voor jullie berichtjes.

 

vandaag weer geweest voor een echo, het was nog niet hard genoeg opgeschoten!! (de grootste 9,5 mm)

 

we waren best wel even teleurgesteld...

 

nu moet ik weer ophogen, nu 300 ie gonal-f en dinsdag weer een nieuwe echo.

 

bms was ook nog steeds erg dun!

 

ik hoop dat dinsdag het einde in zicht is, maandag ga ik de 5e prikweek in...

 

 

 

Krisje, jij mag ook al weer bijna beginnen, kan je dr weer tegen?

 

 

 

liefs Heather

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Heather,

 

 

Ik kan er weer tegen, met alle goede moed van de wereld gaan we weer de behandeling in!

 

Donderdag weer spuiten.....iieee!

 

 

En hopelijk krijgen jullie morgen goed nieuws, het is te hopen dat ze weer wat gegroeid zijn!

 

Heel veel succes iig morgen met de echo!

 

 

x Krisje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi,

 

 

 

Nou eindelijk goed nieuws na 20!! dagen Gonal-F, we zijn nu ver genoeg.

 

De score is 5 follikels die groot genoeg zijn en nog 1 of 2 kleinere die natuurlijk wel ook worden meegenomen.

 

Dinsdag zal de punctie zijn!

 

 

 

Liefs Heather

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Heather,

 

 

 

Goed nieuws zeg, eindelijk, gefeliciteerd!!! Ja, ik kan me vorstellen dat je op een bepaald moment ook wel gestoord wordt van dat spuiten... Maar eindelijk de punctie in zicht, super!

 

Ik duim voor je en hoop dat je een goede oogst hebt dinsdag! Ben je zenuwachtig voor de puntie of valt het wel mee?

 

 

 

groetjes, Aafke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Aafke,

 

 

 

We zijn wel superblij hoor, eindelijk de volgende stap!

 

Ik ben nu nog niet zenuwachtig, het wordt de eerste punctie en ik weet toch nog niet hoe dat voelt.

 

Als ik lees wat sommige meiden aan pijnmedicatie krijgen, kan me dat dan weer wel nerveus maken omdat ze in Utrecht in principe proberen niet verder te gaan dan paracetamol, diclofenac en lokale verdoving!

 

Aan de andere kant geven ze vanzelf wel bij als het echt niet blijkt te gaan.....ik ga dr maar zo blanco mogelijk heen, maar dat gevoel zal morgenavond wel anders zijn, haha!

 

 

 

Hoe is het eigenlijk met jou? Shit he dat je nu weer zo lang moet wachten?

 

Heb je enig idee of en hoe je cyclus weer op gang is, of valt daar nu nog niets van te zeggen?

 

Gelukkig heb je er wel 6 in de vriezer zitten, probeer je daar aan vast te houden!!

 

 

 

Krisje, mocht je nog ns langsfietsen, ik ben ook erg benieuwd hoe het jou vergaat nu je weer aan t spuiten bent.

 

 

 

Groetjes Heather

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Heather,

 

 

 

Spannend hoor de 1e punctie, hopelijk valt het mee. Benieuwd hoe je dat hebt ervaren, ik moet vrijdag voor een echo om te kijken wanneer de punctie plaatsvind.

 

Succes en sterkte morgen !!

 

 

 

groetjes

 

Diane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx Diane,

 

 

 

Ik ben ook ook benieuwd hoe ik het zal ervaren, heb echt geen idee, dat scheelt misschien nog!

 

Morgen zal ik een verslag uitbrengen hoe het was.

 

Als ik je niet meer tegenkom, succes vrijdag met de echo, spannend allemaal he?!

 

 

 

Groetjes Heather

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Diane,

 

 

 

Nou, ik ben er weer!

 

Van te voren was ik nog steeds niet echt zenuwachig, pas toen ik de behandelkamer kwam.

 

De verdoving (lokaal in de vaginawand ging prima), de punctie op zich deed wel pijn, 1 kant waar de follikels het grootst waren ging nog best, aan de andere kant zat een kleinere en die kreeg ze niet zo makkelijk, dat deed uiteindelijk echt even flink pijn!

 

Gelukkig duurde het niet lang anders had ik het wel echt zwaar gekregen.

 

 

 

Er zijn 4 eitjes, het zaad is goed, bij ons vallen er dus wrs. wel embryo's af vanwege de genetische test die ze gaan doen...het blijft dus erg spannend, vrijdag horen we of er iets terug te plaatsen is en dat zal dan zaterdag gebeuren, het duimen draaien gaat hier dus nog ff vrolijk verder!

 

 

 

Mn mannetje was er trouwens bij en hij vond het wel naar om te zien dat het zo'n pijn deed, hij kreeg het er echt warm van, maar ik was juist blij dat hij er was zodat ik in zn hand kon knijpen!!

 

 

 

Nu ga ik ff lekker een filmpje kijken!

 

 

 

Liefs Heather

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Heather,

 

 

 

Bedankt voor je verslag.

 

4 eitjes, hopelijk kunnen ze alle 4 bevrucht worden!

 

Zaterdag dus terugplaatsen, spannend allemaal hoor.

 

Denk idd dat het voor de man niet fijn is om te zien dat je pijn hebt maar lijkt me wel fijn dat hij erbij is en ik idd in zijn hand kan knijpen.

 

Vrijdag hoor ik wanneer de punctie is.

 

 

 

Geniet van het filmpje kijken

 

 

 

Liefs Diane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Heather,

 

 

 

Hier ben ik dan...ik denk kom toch even langsfietsen, haha!

 

Intussen is er zoveel met je gebeurd, heb je de tp al gehad???

 

Ben erg benieuwd.

 

 

 

Hier gaat het goed hoor, moet 11-11 voor de 1ste FM en dan heb ik ook een gesprek met de gyn over de pijnbestrijding omdat ik zo'n rottige punctie heb gehad!

 

 

 

Ik hoop dat je goed nieuws hebt!

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee mogguh Krisje,

 

 

 

Er is inderdaad wel een hoop gebeurd hoor, resultaat....wachtbankje!

 

Het is een erg spannende week geweest, heb voor mn gevoel nu even rust...tot de wachtbankstress gaat toeslaan waarschijnlijk!

 

 

 

Dinsdag was de punctie; uitkomst 4 eicellen

 

Vrijdag kregen we een telefoontje, dat 2 daarvan goed bevrucht waren en geschikt waren voor biopsie

 

(ze halen er dan 1 cel af, die cel wordt naar het AZM gestuurd en daar getest op de genetische afwijking waar hubbie drager van is)

 

Toen moesten we weer wachten op het volgende telefoontje op zatermorgen, of geschikt waren voor terugplaatsing zowel kwalitatief gezien als vrij van de genetische afwijking.

 

 

 

Resultaat: allebei vrij van het gen, maar 1 was gestopt met groeien.

 

Terugplaatsing gistermiddag gehad van 1 mooie emmie!

 

 

 

Ik heb altijd het gevoel gehad, als het tot een terugplaatsing komt, dan komt het goed....het is nergens op gebaseerd en slaat natuurlijk nergens op, maar probeer me aan dat gevoel vast te houden, dealen met de eventuele teleurstelling doen we als het zo ver is...

 

 

 

Jij bent ook weer lekker bezig, ben je weer helemaal opgeknapt?

 

Kan me voorstellen dat je het over extra pijnbestrijding wil hebben voor een volgende punctie, ik moet zeggen dat het bij mij nog te doen was omdat het kort duurde, maar mocht er een volgende punctie moeten komen, ga ik er zeker niet meer zo onbevangen heen als deze keer!

 

 

 

Hoe is het met de bijwerkingen van de deca tot nu toe?

 

 

 

Geniet van je zondag!

 

 

 

Liefs Heather

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat fijn dat je een tp hebt gehad! De 1ste wachtweek is nog wel te doen (eigen ervaring) maar de 2de was wel een stuk spannender, helaas heeft die mij niet heel lang mogen duren...heel veel succes op het wachtbankje, en hopen dat je er niet vanaf kukelt, had gezien dat het wachtbankje van novbember tot nu toe niet veel geluk heeft zeg!

 

 

Ik ben weer helemaal beter, heb tot nu toe de normale bijwerkingen...hoofdpijntjes...moe, maar als het daarbij blijft vind ik het goed!

 

 

Fijne zondag,

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Heather,

 

 

 

bij de echo van afgelopen vrijdag waren 7 follikels te zien. 2 grote van 13 en de 12mm en 2 van3 en 4 mm. Dat kunnen er dus nog meer worden. Maandag weer een echo en dan woensdag of donderdag de punctie!'

 

groetjes Diane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden