Ga naar inhoud

Wat juist wel of juist niet in de wachtweken?


Gast Nienke79

Aanbevolen Berichten

Hey meiden,

 

 

 

Uit nieuwsgierigheid vond ik het tijd voor een eigen topic. Voor de meiden die net als ik op de wachtbank zitten, hebben gezeten of komen te zitten.

 

 

 

Wat doen jullie nou juist wel of juist niet tijdens de wachtweken? Dingen die anders zijn dan als je niet in een onzekere wachtweek zit. Hierbij kun je denken aan:

 

- sporten; :basketball:

 

- seksen (sorry, noem het beestje maar gewoon bij de naam);

 

- extra fruit, vitaminen of andere eetgewoonten;

 

- rookgerei en alcohol; :occasion14:

 

etc.

 

 

 

En hebben jullie ook nog een zeker bijgeloof?

 

 

 

Zo liep ik vandaag in de supermarkt en wilde eigenlijk geen tampons kopen ondanks dat ze op zijn. Wilde de wachtweek niet beheksen :msn-wink:.

 

Verder drink ik helemaal geen alcohol, terwijl een wijntje misschien geen kwaad kan. Eet ik geen filet americain meer, toch maar voor de zekerheid. Seksen en sporten doe ik daarentegen deze wachtweken gewoon wel.

 

De vorige 2 keren heb ik dat eigenlijk niet gedaan, maar dat had niet geholpen.

 

Ook heeft de arts niets afgeraden, dus ik dacht... dat kan geen kwaad.

 

 

 

Maar kortom, wat doen jullie wel en niet? En hebben jullie ook eigenaardigheden?

 

 

 

lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi,

 

 

 

Ik doe eigenlijk niets anders dan anders, als ik in de wachtweken zit. Maar de filet americain en het tartaartje laat ik wel staan!

 

Roken en drinken deed ik al nooit. Mijn 2 kopjes koffie per dag drink ik nog wel. Hoop dat dat geen kwaad kan.

 

 

 

Vandaag was ik in de stad en ik merk dat ik sommige kledingstukken toch laat hangen. Want stel dat ik zwanger word, dan past dat vast niet meer... Haha, stom he.

 

 

 

Ben benieuwd of er nog meer mensen "eigenaardigheden" hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic! Ik heb er toevallig net nog naar gezocht. Tja, welke leefregels moet je hanteren?

 

 

 

Ik heb 2 cryo''s terug laten plaatsen. Bij een verse poging was ik altijd wat voorzichtig met zwaar tillen maar dat had dan meer met de punctie te maken. Nu dus geen punctie dus gewoon aan het werk.

 

 

 

Voor het eerst doe ik acupunctuur icm chinese kruiden.

 

 

 

Verder geen voedingsmiddelen die niet toegestaan zijn bij een zwangerschap (al zat ik de avond van de TP lekker te genieten van een rosé biertje, nog niet helemaal in mijn systeem opgenomen dat dat niet handig is...)

 

 

 

Ik slik vitaminepillen waar een hoge dosering B12 inzit en geen A (en natuurlijk foliumzuur, dat spreekt voor zich)

 

 

 

Verder probeer ik gewoon te leven zoals ik normaal doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha die Nienke,

 

 

 

Leuk item! Voor mij gelden de standaard dingen als: geen alcohol, wat betreft het voedsel hanteer ik grofmazig de regels voor zwangere vrouwen.

 

 

 

Specifiek voor mij:

 

- De dag voor de TP ga ik naar de boekhandel en tracteer ik mezelf op een stapel nieuwe boeken. Ik geef dan meestal rond de 100 euro aan leesvoer uit.

 

- Voor de TP van 12 oktober heb ik me voorgenomen om aanstaande vrijdag lekker uitgebreid naar de kapper te gaan

 

- Een grote pan verse groentensoep

 

 

 

Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Ik leef zo normaal mogelijk. Bij mijn laatste terugplaatsing (alweer 1,5 jaar geleden). Net na de terugplaatsing had ik een feestje ter ere van Wereld Down Syndroom dag. De hele dag mijn 1ste zoontje tillen (die kon toen nog niet lopen). Gewoon eten, drinken en roken doe ik al nooit. Maar ik pas wel op met medicijnen of in ieder geval ik gebruik niks in de periode dat ik begin met IVF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rook niet en drink niet en eet gezond, verder neem ik puur mamma vitamines.

 

enne.. Nieneke, ik heb in de wachtweken bij mijn zoontje, juist 2 duo pakken always gekocht om het lot te tarten, ze waren toch in de bonus, hahhaa, en inderdaad, toen had ik ze dus niet nodig want ik was zwanger, maar of ik zoiets nu weer ga doen weet ik niet, heb ik vorige maand ook niet gedaan, hoewel, die tp is wel mislukt, misschien weer always gaan halen hehe!

 

Alle meiden succes in die loodzware wachtweken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Ik ben gesopt met roken toen ik begon aan mijn tweede poging.

 

Drinken deed ik bijna nooit dus tijdens de wachtweken ook niet.

 

En sex (echt de daad)daar had ik helemaal geen zin in,zoiezo door die vieze bolletjes ik vond ze vreselijk.

 

Verder deed ik het rustig aan was heel erg moe. Ik at ook geen rauw vlees en nu heb ik sinds mijn postitieve test zo een trek in rosbief waarschijnlijk omdat het niet meer mag. Iedereen heel veeel succes in de wachtweken en met z'n alle nog een hoop groen maken voor het einde van het jaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nienke,

 

 

 

Ik probeer altijd wel gezond te eten, maar nu let ik erop dat ik geen rauw vlees meer eet. Ik neem de benodigde vita's (visolie, multi zwanger worden van etos en in totaal 1,2g foliumzuur). Seksen doe ik niet omdat ze zeiden dat je dat de 1e week na de TP niet mag. Ik til niet te zwaar, rust goed uit en probeer vooral niet te stressen.

 

 

 

Ohja en bijgeloof had ik voorheen heel sterk maar nu niet meer, ik blijf toch vasthouden aan het goede gevoel. Ik let ook niet op wat ik voel want dan ga ik mezelf gek maken. Door de endo voel ik altijd wel wat steken ofzo dus vandaar. Roken heb ik nooit gedaan en drinken ben ik mee gestopt sinds ik de kinderwens heb.

 

 

 

Liefs Cin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nienke,

 

 

 

Ook ik heb zo mijn eigenaardigheden tijdens de wachtweken.

 

Ik drink niet (al 3 jaar niet). Ben sinds ik een kinderwens heb gestopt met roken.

 

Ik sport minder tijdens de wachtweken en doe alleen aan RPM, al die groepslessen waarbij gehuppeld wordt en veel buikspieren getraind worden doe ik dan even niet.

 

 

 

Ik eet geen voedingswaar wat een zwangere vrouw niet mag eten. Qua vitaminen slik ik: zwanger worden vitaminen van etos, visolie, vitamine C, extra vitamine b6 en een hoge dosis foliumzuur, tevens slik ik tarwekiemolie.

 

Sex heb ik niet de eerste week, (ondanks dat het nooit wetenschappelijk bewezen is).

 

 

 

Tja, wat we er allemaal al niet voor over hebben he..

 

 

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

 

 

 

Helemaal top al die reacties!

 

 

 

@Pieneke, leuke "eigenaardigheden" hihi.

 

@Ralletje, Goed van die Aldays! Ik heb die tampons ook uiteindelijk gekocht, wie weet liggen die nog lang onaangebroken..

 

 

 

Leuk dat iedereen zo zijn eigen maniertjes heeft :-)

 

 

 

lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Ik doe eigenlijk niets anders dan anders, als ik in de wachtweken zit. Maar de filet americain en het tartaartje laat ik wel staan!

 

Roken en drinken deed ik al nooit. Mijn 2 kopjes koffie per dag drink ik nog wel. Hoop dat dat geen kwaad kan.

 

 

 

Vandaag was ik in de stad en ik merk dat ik sommige kledingstukken toch laat hangen. Want stel dat ik zwanger word, dan past dat vast niet meer... Haha, stom he.

 

 

 

Ben benieuwd of er nog meer mensen "eigenaardigheden" hebben!

 

 

 

O ja, en ik neem VSM Puur Mama vitamines. En ik ga in de wachtweken niet naar de acupunctuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, die vreselijke wachtweken!

 

 

 

Ik probeer me vooral erg rustig te houden. Ben nogal een stresskip en dat probeer ik dus helemaal NIET te doen. Verder probeer ik niet alle sociale activiteiten in 1 week te proppen, maar ook veel te spreiden, zodat ik 's avonds lekker thuis ben (om m'n rust te nemen, lekker met een dik boek op de bank, wat dat betreft lijk ik op Pieneke want ook mijn boekenkast wordt tijdens deze tijd behoorlijk uitgebreid).

 

Qua eten en drinken hou ik ook een beetje de zwanger-zijn-dingen aan...

 

 

 

O ja, en ik probeer vooral NIET te denken aan de testdatum, want ik wil altijd graag vroeg testen. In het verleden (bij m'n IUI's) heb ik dat ook altijd gedaan en dan werd ik meestal een uur of wat later ongesteld. Dit keer heb ik me helemaal aan de opgegeven dag gehouden (maar dat kwam voornamelijk omdat ik nog pregnyl had gekregen (3x iedere 3 dagen na de TP), dus had dat weinig zin, anders had ik vast een dag of twee eerder getest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé wat een leuk topic.

 

 

Ik heb ook wel veel dingetjes gelaten, ik denk dat je dat ook vaak onbewust doet.

 

 

Ik ben nu 3 maanden gestopt met roken, ik heb tijdens mijn wachtweek geen alcohol gedronken, en ook op het eten gelet, dus geen rauwe kazen of rauw vlees.

 

En onbewust merkte ik dat ik ook wel wat 'rare' dingen deed.

 

Bijvoorbeeld mijn buik vast houden als je over een drempel rijdt...hoe krom.

 

Afgelopen weekend zijn we met het vliegtuig naar Italië geweest en toen heb ik ook mijn buik vastgehouden met het opstijgen en dalen, maar dat zit natuurlijk gewoon echt tussen de oren.

 

 

Ik slik geen extra vitaminis alleen Gravitamon, waar foliumzuur inzit, en dat is precies de juiste dosering volgend mijn gyn.

 

Let er wel op dat ik genoeg fruit eet en vezels, maar ook dat ik minimaal 2 liter water op een dag drink.

 

 

En nu merk ik dat ik dat helemaal weer laat versloffen, nu ik ongi ben geworden, echt slecht.

 

Ik ben ook echt een emo eter, dus heb gisteren voor mezelf chocoladehazelnoten gekocht en in 1 keer heel de zak op gegeten..oeps!

 

 

x

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een leuke telefoonrekening over gehouden aan de wachtweken (hihi) overdag deed ik gewoon mijn ding maar 's avonds op de bank gingen mijn gedachten met me op de loop, dus ik heb regelmatig de telefoon gepakt en lekker bijgekletst met vriendinnen die niet in de buurt wonen :D verder heb ik ook heerlijk met mijn neus in de boeken gezeten en veel afspraken gepland. Ook sex was een prima afleiding voor het slapen gaan ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik drink trouwens tijdens de wachtweken bepaalde soort thee niet of minder. Groene thee drink ik maar 1 beker van i.v.m. cafeine. Ik drink max 2 bekers brandnetelthee en voor de rest drink ik kamille thee. Dit terwijl ik normaliter van alle soorten thee drink en heel veel groene thee!

 

 

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

 

helemaal top! Na een dagje op de werkvloer, weer allemaal reacties :toothy4:

 

Toch wel leuk dat er meerdere overeenkomsten zijn, bijvoorbeeld het lezen en het buik vasthouden.

 

 

 

Ik was toevallig gisteren mijn buik aan het betasten en tegen "hen" aan het zeggen dat ze deze keer vooral moesten blijven plakken, haha! Goed dat niemand daar een opname van gemaakt heeft :blink:. Maar ja, wie zijn ze gehoorzaam, hihi.

 

 

 

En badderen.... daar hou ik van, maar heb het idee dat ik dat nu beter niet kan doen.

 

 

 

lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

 

 

 

Inderdaad een leuk topic! Heel herkenbaar allemaal ook!

 

 

 

Heeft er hier niemand ervaring met het visualiseren zoals Vita West dat adviseert, of andere leefgewoonten die zij aanraadt?

 

 

 

Groetjes,

 

Kammie

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai dames

 

 

 

ik laat ook in de wachtweken absoluut de etenswaren die een zwangere vrow ook niet mag, roken en drinken doe ik niet (drink niet meer sinds de kinderwens er is)

 

Ik gebruik ook de puurmama vitaminen, Omega3 en Vit. B100 complex.

 

Bij de acupunctuur ben ik onder behandeling, op dezelfde dag van de tp krijg ik na de tp ook zeker een behandeling

 

Marli01 jij hebt juist geen acup. in de wachtweken, mmag ik vragen waarom niet?

 

verder neem ik na de tp 2.5 week vrij,Ik wil echt geen gestress hebben en ik voel me zo goed nu (rustig) dat wil ik echt houden zo.

 

Verder houd ik ook regelmatig mijn hand op mijn buik, buk en til niet teveel en als ik rustig in bed lig probeer ik het toppertje te visualiseren... (toch wel een tik hihi?")

 

Ik weet dat er bij de deze behandeling 2 emmies worden teruggeplaatst (als ze er zijn uiteraard, op de een of andere manier ljikt het wel of ik deze poging daardoorextra spannend vind...

 

 

 

groetjes

 

Meiske74

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf let ik ook op dat mijn buik/baarmoeder warm blijft. Dat had ik al eens gelezen, en was ook een tip van mijn acupuncturist. Ik drink daarom veel thee (zonder theïne) en eet mijn eten niet rechtstreeks uit de koelkast maar minimaal op kamertemperatuur. Door een salade doe ik iets warms (pasta, een ei, aardappel). Verder kleed ik mij ook zo mijn buik en voeten in ieder geval warm zijn, en 's avonds op de bank leg ik een kussen op mijn buik.

 

 

 

Deze cyclus heb ik veel aan visualisatie gedaan. Op advies van Zita West probeer ik me te visualiseren wat er in mijn lichaam als het goed is gebeurt, en op advies van mijn acupuncturist neem ik dagelijks de tijd om mijzelf te visualiseren met een kindje.

 

 

 

Baat het niet, schaadt het niet dacht ik zo. Volgend weekend weten we meer... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw Kammie, dat klinkt allemaal erg spiritueel. Persoonlijk weet ik niets af van Zita West. Of dat een persoon is of een organisatie bijvoorbeeld.

 

Visualiseren doe ik in zekere zin dan ook wel denk ik, maar meer als een soort dagdromen. Alleen schud ik mezelf liever wakker. Ik ben bang dat, mocht het toch misgaan, het de smak tegen de grond nog harder maakt.

 

 

 

Acupunctuur doen vrij veel meiden op dit forum volgens mij. Dat lijkt mij ook nog wel een optie, mocht het nog een paar keer niet lukken. Ook heb ik in het verleden wel eens iets gehoord over voetreflextherapie, maar hier op het forum heb ik daar nog niets over gelezen.

 

 

 

Fijn dat jullie allemaal zo enthousiast reageren! Ik lees al jullie "gedoetjes" en "bijzonderheidjes" graag!

 

 

 

lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben klaar voor morgen! Gisteren naar de kapper geweest en zojuist mijn benen en bikinilijn onthaard :-) Morgenochtend nog lekker uitgebreid badderen en dan fris en fruitig op weg voor de TP. Alleen dit keer, want mijn mannetje is verhinderd.

 

 

 

Sante! Ik schenk een lekker droge witte wijn in, mijn laatste voor een klein jaartje wellicht...

 

 

 

Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Pien, heeeeel veeeel succes morgen bij de tp! Drink maar een extra wijntje voor mij, want ik mag niet... haha. Ruim baan op die bank, Pieneke sluit bijna aan! hihhi

 

lfs, Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden