Ga naar inhoud

Voor de vroegtesters onder ons!


Pieneke

Aanbevolen Berichten

Hallo meiden,

 

 

 

Ik kwam op een belgisch forum onderstaand lijstje tegen. Deze dames mochten bloedprikken na een positieve thuistest. Uit bloedonderzoek kwamen de hieronder aangegeven waarden naar voren. Ongeveer 14 dagen na de TP is je HCG tussen 100-500. Als je dus vanuit deze waarden terugrekent (hcg verdubbelt elke 2 dagen), dan betekent dit dat je echt eerder kunt testen!

 

 

 

-CLEARBLUE (blauw +) - hcg 15 - licht + je.

 

-CLEARBLUE digitaal (zwanger/niet zwanger) - hcg 50 - zwanger.

 

-KRUIDVAT lange teststaaf (blauwe II) - hcg 8 - licht blauw streepje.

 

-KRUIDVAT cassette (2 voor 5€)(roze II) - hcg 10 - licht roze streepje.

 

-QUID-test Carrefour/GB (roze II) - hcg 8 - licht roze streepje.

 

-SENSITEST (paarse II) - hcg 19 - licht paars streepje.

 

 

 

GEEN GOEDE ERVARING :

 

-Delhaize liftest (geeft zowieso verkleuring aan zelfs bij eisprong).

 

-Praxis (geeft idem verkleuring aan zelfs bij eisprong).

 

 

 

Gr. Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hey Pieneke,

 

 

 

Dat is cker wel goed om te weten. Kunnen we iets eerder beginnen met testen, weet je ten minste welke test goed is. Toch twijfel ik om dan toch niet per ongeluk teleurgesteld te worden en achteraf toch zwanger te zijn. hmmm ff over nadenkuh dus

 

 

 

Groetjes Cin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Niet te vroeg testen, want wij gebruiken hormonen en die kunnen een invloed uitoefenen op de test dus ik denk niet dat dit echt voor op ons opgaat, maar meer voor dames die via de natuurlijke manier zwanger raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen Pregnyl gebruikt na de punctie hoeft dat het vroegtesten niet in de weg te zitten hoor!

 

 

 

Utrogestan beïnvloedt die test niet namelijk en dat gebruiken de meeste hier na de punctie/terugplaatsing dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Miki! En al helemaal bij een cryo in de natuurlijk cyclus! Dan zet je de pregnyl al 6 dagen voor de TP of je gebruikt zelfs helemaal geen pregnyl...

 

 

 

Estrhalita.. ik heb dit van een IVF-forum, dus het gaat wel degelijk om onze doelgroep

 

 

 

Gr. Pieneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben het niet eens met bovenstaand artikel.

 

als ik naar mezelf kijk op zondag niks en op maandag een dikke plus dan zegt dit echt genoeg. En zo is het velen vergaan.

 

tuurlijk zijn er mensen bij die eerder testen en wel al een plus hebben.

 

luister naar jezelf en doe natuurlijk wat je zelf wilt.

 

maar ik raad het echt iedereen af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat breinbrekers dan:

 

- In Belgie wordt nagenoeg standaard 7 dagen na de TP al bloedgeprikt (dat betekent dat de pregnyl dus uit je lijf is)

 

- Er zijn er velen die opmerken dat het ziekenhuis het niet voor niets zegt, echter denk eens aan het belang van het ziekenhuis! Zij hebben liever dat je er zelf achterkomt dat het niet gelukt is (door menstruatie of vroege thuistest) dan dat ze jou aan de telefoon moeten vertellen dat het niet gelukt is!

 

 

 

XX Pieneke

 

 

 

Natuurlijk moet je bij vroegtesten in je achterhoofd houden dat je te vroeg kunt zijn, maar bij een TP van een cryo in de vorm van een modrula of blastocyst zul je in veel gevallen vanaf dag 8/9 al veilig zitten met een gevoelige test. Maar goed, eenieder moet doen waar zij zich goed bij voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marli,

 

 

 

Alleerst wil ik even duidelijk zijn dat ik absoluut niet wil promoten dat mensen eerder gaan testen. Je hebt nu eenmaal mensen die keurig kunnen wachten, maar er is ook een groep die wat impulsiever van aard, waaronder mezelf.

 

 

 

Voor deze tweede groep was dit item eigenlijk bedoeld! Persoonlijk durf ik vanaf dag 7 (dag van TP= dag 0) bij een cryo en dag 10 (dag van TP is= dag 0) bij een vers embryootje te testen. Vanaf dan doe ik dat dagelijks! Dit past gewoon beter bij mijn karakter dan de menstruatie of test afwachten.

 

 

 

X Pienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Pieneke,

 

 

 

Dit vind ik heel grappig om te lezen:laugh:.

 

 

 

Persoonlijk durf ik vanaf dag 7 (dag van TP= dag 0) bij een cryo en dag 10 (dag van TP is= dag 0) bij een vers embryootje te testen. Vanaf dan doe ik dat dagelijks! Dit past gewoon beter bij mijn karakter dan de menstruatie of test afwachten.

 

 

Kan me er ook helemaal in vinden, niet lijdzaam afwachten, dank voor de tip!

 

 

 

X Nine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pieneke,

 

 

 

Wat een goed lijstje zeg! Maar hoe zit het met de test van predictor?

 

Predictor heeft nu ook een test die je, net als CB, 4 dagen eerder kan testen dan je verwachte NOD dag.

 

 

 

Ik ben wel benieuwd of we de predictor getallen ergens vandaan kunnen halen...

 

 

 

Liefs SIL

 

 

 

PS iedereen moet zelf doen waar je zelf achter staat. Eerder testen of niet.....

 

Maar ja zo is het in het hele leven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spuit bewust Pregnyl na de TP....dan kan ik in ieder geval de 1e week na de TP nog niet testen. Ik ken mezelf, zou bij wijze van spreken in staat zijn om 1 dag na de TP al te testen. Wachten is niet mijn sterkste kant zeg maar :misc_expressions-wh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

 

 

 

Ik zit op het wachtbankje voor deze maand, vrijdag mag ik testen, maar ik wil het nu al weten!

 

Zag in het schema dat de testen van het Kruidvat ook vrij gevoelig zijn?

 

In de tijd dat ik nog op de natuurlijke manier zwanger dacht te raken heb ik ook wel eens zo'n kruidvat test gehad, maar toen moest je met een pipetje een beetje urine op dat staafje doen, is dat nog steeds, want dat vond ik zo onhandig?

 

 

 

Groetjes,

 

Tamara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tamara, dat is nog steeds zo. Kruidvat heeft 2 testen, maar de gevoeligste (= 2 voor 4,99) is nog met zo'n pipetje. Ik heb deze test zondag ook gedaan.

 

 

 

Vroeg testen heeft natuurlijk z'n voordelen, maar ook zeker z'n nadelen. Een negatief is niet per definitie een negatieve test, je kan dan ook gewoon te vroeg zijn met testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Esk,

 

 

 

Nou hij heeft jou in ieder geval geluk gebracht!

 

Ik wil zelf graag eerder testen, maar m'n hubbie niet.

 

Dus ik geloof dat ik me dit keer maar een beetje in moet houden als ik niet voor die tijd ongi word, waar ik eigenlijk nog steeds een beetje vanuit ga.

 

 

 

Hoe voel jij je Esk?

 

 

 

Liefs,

 

Tamara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral erg onzeker... Gister en eergister voelde het heel erg goed, maar nu twijfel ik of het allemaal wel goed blijft gaan. Maar goed, dat zal er ook wel bijhoren...

 

 

 

Als ik jou was, maar nogmaals, het is een persoonlijke keuze, dan zou ik het toch volhouden tot vrijdag. Mijn gevoel was steeds, als ik het nou volhou tot zondag en ik ben dan nog niet ongesteld dan heb ik echt een goede kans op een positieve test. Maar goed, ik ben voorheen ook zo'n vroegtester geweest en ik was al die negatieve testen zo verschrikkelijke beu. Dat vond ik deprimerender dan ongesteld worden. Maar dat wachten is echt vreselijk moeilijk. Dit waren de langste 16 dagen (na de TP) van mijn leven... en nu heb ik een + test en moet ik alweer wachten, maar nu op de echo...

 

 

 

Maar nogmaals, zo lang je niet ongesteld wordt, gaat het goed! Ik duim voor je (voor jullie allemaal, ik gun het echt iedereen!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Esk,

 

 

 

Dat geloof ik graag dat je je van tijd tot tijd onzeker voelt, ons geduld is ook al zo vaak op de proef gesteld. Je zou denken dat we er inmiddels goed mee om kunnen gaan, hahaha....

 

 

 

Het komt vast goed meid!

 

 

 

Liefs,

 

Tamara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Esk gek hè? Dan heb je je positieve test en voel je je nog onzeker. Herkenbaar hoor, héél herkenbaar. Je kunt het na alle ellende gewoon niet geloven maar het is toch écht zo! Wanneer heb je je 1e echo?

 

Het zal wel even duren voor je er vertrouwen in hebt maar dat komt goed, echt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Manoah, fijn dat je even reageert. Dat is precies hoe ik me voel... ik heb de 27e de 1e echo en dan ben ik precies 8 weken.

 

Dit is de laatste keer dat ik over mezelf reageer in dit topic, hoor, want het ging over vroegtesten en nu dwalen we wat af... :goof:.

 

 

 

On topic weer: Ik vroeg me af, Pieneke, test je dan echt iedere dag vanaf de TP? Is dat dan niet heel frustrerend? Omdat je dan iedere keer hebt van zie ik wel wat, zie ik niets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden