Ga naar inhoud

AZM Maastricht


ivfsh

Aanbevolen Berichten

Hoi allemaal!

 

 

 

Wie heeft er ervaring met IVF/ICSI in het AZM in Maastricht? Ik ben een week decapeptyl aan het spuiten (nadat ik een paar weken de pil heb geslikt), dus volgende week uitgangsecho en vanaf woensdag Puregon spuiten.

 

 

 

Ik ben erg tevreden tot nu toe over Maastricht, Het gaat voortvarend en het team is erg vriendelijk.

 

 

 

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

 

 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hallo,

 

 

 

Wij zijn ook onder behandeling in het AZm in Maastricht. Wij hebben eigenlijk nooit klachten gehad over de behandeling. Erg zijn sinds 1 jaar veel verbeteringen op de afdeling doorgevoerd. Gang afgescheiden en een receptioniste. Nu nog een leuk muziekje op de gang zodat de vaak doodse stilte wordt doorbroken.

 

 

 

het AZM wordt ook al jaren achter elkaar als beste IVF kliniek beoordeelt, dus dat is natuurlijk ook weer helemaal super!

 

 

 

Wij hebben inmiddels 2 behandelingen achter de rug.

 

1ste behandeling gestart in 2006, bij 2de poging zwanger. 2007 bevallen van een gezonde zoon!!

 

 

 

Behandeling 2 vorig jaar juli gestart en afgelopen juli gestart met poging 2. Nu zwanger!!! Wel nog erg pril 6 weken + 1dag maar wel zwanger! Volgende week donderdag weer terug naar de afdeling ivm echo!!

 

 

 

hoever zijn jullie met de behandelingen?

 

 

 

groetjes Cynthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook in het AZM geweest.

 

 

 

Ik was altijd heel tevreden, lieve artsen en verpleegkundigen.

 

 

 

Alleen vond ik het erg jammer dat ze niet afwijken van protocol, ik hadnamelijk gevraagd om hogere pijnstilling bij een volgende puncite, en dat deden ze niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ CYNTHIA

 

 

 

was jij er vanmiddag met je man en zoon?

 

ik was de dame die voor ging met een volle blaas, hahah

 

deze poging zal niet veel worden, heb nog maar 1 cel van de 8cellige cryo!

 

heel veel succes en van harte met je zwangerschap

 

 

 

ik ben over het algemeen tevreden alleen vind ik 1 dokter minder. Ze is niet zo aardig als de anderen en is nogal stug. Daarbij wijken ze echt niet af van protocol en hebben ze mij bij de 1e isci veel te lang in spanning laten zitten zwanger/niet zwanger omdat ik vloeide. Een simpelen bloedtest heeft flink weet boosheid, gezxeur en tranen moeten laten zien en toen kon het pas. Heeft heel erg lang geduurd en voelde echt vervelend.

 

Maar ja, we zijn afhankelijk van hun en moeten het ermaar mee doen. Maar ze zijn in elk geval zeker aardig, de anderen dan hé!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Hellen lees je bericht net... Heel tactisch ;-) dat je geen naam noemt. Moest je toch denken aan wat ik toenstraks aan de foon zei?

 

 

 

Maar goed voor de rest, ben ook een AZM ganger. Vind soms ook dat ze iets teveel vasthouden aan een standaard protocol, iedereen is anders. En wat voor de een werkt, werkt niet altijd voor de ander. Nu is IVF geen maatwerk natuurlijk maar soms zou het misschien goed zijn om wat verder te kijken. En inderdaad zijn de meeste artsen heel aardig en inlevend en sommige helaas wat minder. Net het echte leven haha.

 

 

 

Heel veel succes allemaal en misschien komen we elkaar nog allemaal tegen in de "gezellige" wachtruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee hellen, nee ik ben niet op 10 september in het AZM geweest. Ik probeer zowiezo altijd zonder mijn zoontje te gaan. Vond het zelf vaak erg heftig om vrouwen met kindje te zien, het geeft ook wel hoop maar meestal vond ik het niet heel erg prettig! Bij de gewone controles liet ik mijn man altijd beneden met mijn zoontje spelen op de glijbaan hihi. Ik denk dat ik wel weet om welke dokter het gaat. Van de 3 is er idd 1tje die niet heel erg aardig is. Wij hebben vorig jaar juli nog een MK gehad, maar toen moest ik toch voor de echo komen omdat mijn HCG waardes hoog bleven en ze vreesden voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, het enige wat die ene dokter tegen ons zei was: Tja inderdaad wat we al dachten, geen vruchtzak te zien!!! En toen was het klaar! Mijn man en ik waren toen echt helemaal in shock...

 

 

 

We zijn vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor de echo! Er waren 2 vruchtzakjes te zien waarvan 1tje met een heel mooi kloppend hartje, in 1 vruchtzakje kon je wel het dooiertje zien maar nog geen hartje, het kan zijn dat deze embryo zich later heeft ingenesteld maar waarschijnlijk heeft dit deze embryo het niet gered. Op 29-9 terug voor een controle echo want het kan misschien toch zijn dat het 2de embryo het wel gaat redden!!

 

 

 

Ik wens iedereen heel erg veel succes verder en als er nieuws is aan ons front dan hou ik jullie op de hoogte!!!

 

 

 

Heel veel liefs Cynthia x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Hellen, Dankje voor je lieve berichtje! We hopen er gewoon het beste van. onze wens van een brusje voor ons zoontje en als er nog 1ntje bij zou komen zou dat een extra wondertje zijn. We morgen al heel erg blij zijn met 1tje toch!!

 

Hoe staat de behandeling er bij jullie voor?

 

groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm, dan ben ik eens benieuwd, ik heb tot nu toe twee artsen gezien: beiden erg aardig. Vanmiddag eerste keer follikelmeting. Eens zien door wie ik dan geholpen wordt...

 

Wij staan dus nog helemaal aan het begin, het is onze eerste poging, dus alles is nog nieuw voor ons. Gelukkig valt het me tot nu toe erg mee allemaal.

 

 

 

Cynthia: ik duim voor jullie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Ivfsh?, hoe was je folikelmeting gegaan? Was er al wat te zien?? Spannende periode zeg voor je!! Ik hoop dat jullie snel een positief resultaat zullen hebben!

 

tipje van de sluier... Er zijn 2 wat jongere artsen en 1 is wat ouder ;-)

 

 

 

 

 

Hier gaat alles nog goed, alleen heeft mijn zoontje me aangestoken, heb dus nu ook fijn een mega verkoudheid te pakken, erg fijn naast alle zwangerschapskwaaltjes, maar we mogen niet zeuren, we hebben er alles voor over he!! Dinsdag controle echo!! Ben benieuwd, heb zelf sterk het gevoel van het maar bij 1 brusje voor ons zoontje blijft.. Maar we wachten af!

 

 

 

groetjes Cynthia

 

groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cynthia,

 

 

 

sorry, even een paar dagen niet gereageerd. Ik geloof dat we geluk hebben, tot nu toe twee artsen gezien: beiden heel aardig! :-)

 

 

 

Het gaat goed hier, morgen is de punctie: heel erg spannend! Er waren 11 eitjes, volgens mij een prima score dus. Helaas lagen er twee wel achter de baarmoeder, ik hoop niet dat de punctie daardoor langer gaat duren en pijnlijker wordt. De echo was zelfs al helemaal niet prettig omdat ze hard moest duwen om de eierstok in het vizier te krijgen. Ach, we zullen zien. Morgenvroeg is het zover, ik ben heel erg benieuwd!

 

 

 

Heb jij je echo al gehad?

 

 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ivfsh,

 

 

 

Alvast heel veel succes morgen!! Ik hoop dat alles meevalt en dat je over een paar dagen een mooie en succesvolle terugplaatsing mag hebben. ( daar hebben we al het ongemak toch maar voor over he!! ) Wij hebben vanochtend de echo gehad en we zijn zwanger van 1 kindje!! Het was zo mooi om te zien vanochtend. Bij de eerste echo zie je alleen een rondje maar nu was het echt al een kindje met een duidelijk hoofdje en handjes. Het bewoog zelfs al. Wij zijn heel blij en gelukkig, natuurlijk jammer dat het 2de kindje het niet gered heeft maar we zijn al mega gelukkig met 1tje toch!! Nu klaar met alle controles in het AZM en nu op naar de verloskundige praktijk! Mogen we "normaal zwanger" zijn hihi!

 

 

 

Nou nogmaals succes morgen en hou ons op de hoogte oke!!

 

 

 

Groetjes Cynthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik weer.

 

Afgelopen woensdag punctie gehad, niet fijn, maar ja, hoort er natuurlijk bij. Afgelopen vrijdag terugplaatsing. Er zijn twee embryo's terug geplaatst, daar schrok ik wel heel erg van. Ik had het idee dat ze dat alleen doen als de kwaliteit echt niet zo goed is..... Maar goed, we hopen natuurlijk op heel goed nieuws! Hopelijk loopt het bij ons net zo als bij jullie Cynthia! We zouden al heel blij zijn met eentje! Heel fijn dt jij zwanger bent!!!

 

 

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Dames,

 

Wat fijn dat jullie allemaal al zijn gestart. Ik moet ivf met pgd en de pgd fase is al afgerond. Nu hebben wij gekozen vanwege de logistiek dat we de ivf in Utrecht gaan doen, maar dan moet ik wachten tot volgend jaar maart voordat ik mag starten.

 

Dr. de Die in Maastricht zei toen dat het bij hun sneller kon. Hoe lang hebben jullie moeten wachten voordat je echt kon beginnnen?

 

Weten jullie ook als er twee "goeie" embryo's zouden zijn i.p.v "top" embryo's of ze er dan wel soms twee terugplaatsen? In Utrecht doen ze dat namelijk weer wel.

 

hopelijk kunnen jullie wat van mijn vragen beantwoorden.

 

groetjes Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Chantal,

 

 

 

Wij zijn aangemeld in september volgens mij, in november hadden we de info-avond en in maart begon ik met spuiten. Maar ik weet niet of er bij jou al onderzoeken zijn gebeurd o.i.d. waardoor je misschien sneller zou kunnen starten. Ik weet dat het nu ontzettend druk is in het AZM, tenminste dat hebben ze gezegd. Ik moet wachten op een gesprek met een psycholoog maar heb al gehoord dat ik dit jaar waarschijnlijk al niet meer kan starten ook omdat ze met kerst 2 weken dicht zijn. Maar als ik jou was zou ik gewoon eens bellen met de afdeling om te vragen wanneer je eventueel zou kunnen starten. Waar woon je? Want als Utrecht veel dichterbij is is dat ook een overweging he!

 

 

 

Het terugplaatsingsbeleid is volgens mij in principe altijd 1 embryo, tenzij je al wat ouder bent. En bij een cryo plaatsen ze er wel 2 terug als die er zijn. En bij een aantal ziekenhuizen worden er bij de 3e poging 2 teruggeplaatst maar weet niet of dat in het AZM ook zo is. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoorden.

 

 

 

Veel succes in elk geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Ivfsh,

 

 

 

Bij ons waren er ook 2 teruggeplaatst. Ik schrok in eerste instantie ook heel erg want dacht dat dan de kwaliteit slecht zou zijn. Dit was volgens de artsen niet zo. bij top embryo's wordt er 1 teruggeplaatst en bij goede 2! Slechte embryo's worden niet teruggeplaatst! En wij zijn ook zwanger geraakt na een terugplaatsing van 2 goede embryo's! Dus hopelijk bij jullie ook zo'n goed resultaat!! Nu de vreselijke wachtweken doorkomen en dan hopelijk een positieve zwangerschaps test!!!

 

 

 

groetjes Cynthia

 

 

 

Morgen afspraak bij de verloskundige, ook weer echo maken! Spannend! even checken of alles nog op zijn plekje zit he!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh worden er soms wel 2 teruggeplaatst..?? Heb ik zelf nog niet meegemaakt vandaar dat ik dacht dat er altijd maar 1 werd teruggeplaatst. Wij hadden een top embryo vandaar maar 1, pff hadden ze er maar 2 gedaan was ik misschien nog zwanger geweest. Dus sorry Chantal verkeerde antwoord op je vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cynthia,

 

 

 

hoe was je afspraak? Goede echo? Hoop het!

 

 

 

Tja..... 2 teruggeplaatst, ik was er eerst echt wel heel erg van geschrokken, maar nu ze uiteindelijk toch ook drie embryo's in hebben kunnen vriezen heb ik wel weer een wat beter gevoel erover. Nog vijf dagen en dan testen....

 

 

 

Hanneke: wat vind je ervan dat je moet wachten met 2e poging?

 

 

 

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ivsfsh,

 

 

 

Ben er natuurlijk niet zo blij mee. Moet zeggen dat mijn vertrouwen in het AZM ook wel enigszins is gedaald. Maar ja wat moet je? Er is ook geen ander ziekenhuis dicht in de buurt. Zou liever vandaag dan morgen beginnen aan poging 2!

 

 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hanneke,

 

 

 

Kan me helemaal voorstellen dat je baalt. Sommigen willen natuurlijk af en toe zelf een pauze nemen, maar als het voor je wordt bepaald, dan lijkt me dat heel frustrerend... Ik hoop dat je heel snel met een tweede poging mag beginnen!

 

 

 

Hee, maar je woont dan waarschijnlijk in Zuid-Limburg? Wat is dan de dichtsbijzijnde optie naast het AZM? Eindhoven ofzo? Of is Belgie/dusseldorf dan dichterbij?

 

 

 

Hoop in elk geval wel dat wanneer je weer met een tweede poging mag starten, je vertrouwen in het AZM terug is!

 

 

 

Veel sterkte met wachten,

 

 

 

LIefs, IVFSH

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind dit echt een hele moeilijke periode. Weet zeker dat het makkelijker zou zijn als ik nu gewoon bezig was met mijn 2e poging. Zou eigenlijk in sept gestart zijn. En het wachten en piekeren over of en wanneer ik mag starten kost dus veel meer stress als de behandeling op zich. Maar ja hopelijk komt het AZM hier ook achter.

 

 

 

Woon in Maastricht. Dus het dichtsbijzijnde ziekenhuis in NL is Eindhoven en in het buitenland is Genk denk ik. Dusseldorf is te ver.

 

 

 

Hoe gaat het met jouw poging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hio Hanneke,

 

 

 

Ja, dusseldorf is dan zeker te ver weg.... Tja, ik hoop dat je snel weer kunt starten!

 

 

 

Bij ons is het nog spannend. Morgen eigenlijk testen, maar dat zal zaterdag worden, omdat we elkaar morgen de hele dag en avond niet zien ivm werk. Ik heb werkelijk geen idee of ik zwanger ben. Ik voel eigenlijk niets concreets. Heb niet het gevoeld dat ik ongesteld moet worden, maar er is ook niets dat op zwangerschap duidt.... Nog even volhouden dus, ik ben echt heel benieuwd.

 

Het is zo gek: er zijn twee embryo's teruggeplaats, dus de drie scenario's die we hebben zijn zo verschillend: niet zwanger, zwanger van eentje of zwanger van twee. Echt spannend!

 

 

 

Ik hoop voor jou dat je echt snel verder mag. Het is heel makkelijk praten voor mij als ik zeg: gun jezelf en je lijf wat rust (ik zou het namelijk ook heel slecht trekken om zolang te wachten), probeer even te berusten, zodat je straks me alle energie weer kunt beginnen. Maar zoals ik al zei:makkelijk voor mij om te zeggen. Maar ik hoop wel dat je er even rust in kunt vinden!

 

 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Dames,

 

Vanochtend telefonisch consult gehad met dr. de Die van het AZM over dat mijn gevoel toch meer naar maastricht gaat dan naar Utrecht.

 

Ze wil nu kijken of ik toch eventueel kan overstappen en dan hebben we volgende week donderdag weer een telefonisch gesprek over wat we nu uiteindelijk willen gaan doen. Utrecht of Maastricht. Ik weet het echt niet meer!!!!!

 

In Utrecht zouden we kunnen starten in week 13, in Maastricht waarschijnlijk in week 5 of 6. Die 7 weken dat scheelt niet zo heel erg veel, maar mijn gevoel zegt dat we beter af zijn in Maastricht. Ik vind het zo'n moeilijke keuze, ik wil niet achteraf het gevoel hebben: had ik maar......?

 

Ivfisch, ik wens je veel sterkte dit weekend, hopelijk is de poging geslaagd!

 

De andere dames bedankt en ook veel succes.

 

Liefs Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Surinails,

 

 

 

Moeilijke keuze... Hoe vaak zul je zelf op en neer moeten naar Maastricht? Ik denk wel dat het belangrijk is dat je goed voelt bij het team inderdaad, maar het moet ook niet teveel stress opleveren als het gaat om reistijd ed....

 

 

 

Ik heb zelf ook moeten kiezen waar het te doen, wij wonen voor een paar jaar in China en ik er daar geen goed gevoel bij, dus ben ik een aantal weken terug gegaan naar NL om in Maastricht de behandeling te ondergaan. Ik ben tevreden over het team, echt helemaal geen minpunten te noemen. Nu nog een positieve test en dan kan het echt niet meer stuk :-)

 

 

 

Succes met je beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden