Ga naar inhoud

Alternatieve en fertiliteitsbehandelingen


Kammie

Aanbevolen Berichten

Hallo,

 

 

 

Mijn huidige verzekeraar (IZA) vergoedt de kosten voor alternatieve geneeswijzen deels. Voor volgend jaar wil ik daarom overstappen naar een verzekeraar die meer/alles vergoedt. Omdat we naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar ook weer moeten starten met de fertiliteitsbehandelingen, vind ik het ook belangrijk dat de verzekeraar die behandelingen vergoedt.

 

 

 

Hebben jullie tips welke verzekeraar hieraan voldoet?

 

 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik van baan ging wisselen heb ik eind vorig jaar van alles uitgezocht. Dit waren de drie die voor mij in aanmerking kwamen voor de combi ivf-alternatief.

 

 

 

De Amersfoortse is behoorlijk goed op alternatief gebied. Je kunt to een bepaald maximum zonder dat er bijvoorbeeld per consult een limiet aan zit. Je hebt een budget voor behandelingen en een budget voor geneesmiddelen. Bij dat laatste zitten er wel wat addertjes onder het gras dat het van een apotheek moet komen e.d. Ik had eerst de middelste, nu de hoogste aanvullende verekering en krijg nu (uit mijn hoofd) iets van 1500 aan consulten en 750 aan geneesmiddelen vergoed. Ze vergoeden de normale 3 ivf pogingen. Vindt ze verder erg duidelijk in hun administratie e.d.

 

 

 

Unive kwam er ook goed uit, maar iets minder dan De Amersfoorste op alternatief gebied. Weet niet meer precies of dat in de bedragen zat of bijvoorbeeld in zoiets als een maximum bedrag per consult. Omdat ik hoopte de 4e ivf niet nodig te hebben ben ik toen niet overgestapt, maar als de 4e poging er bij Unive in blijft ga ik dat dit jaar waarschijnlijk wel doen.

 

 

 

OVGZ vergoed(de) ook meerdere ivf's maar neemt je niet meer aan als je al bezig bent. Dat was voor ons dus sowieso geen optie meer. Alternatief waren ze geloof ik best goed overigens, dus jammer.

 

 

 

Via mijn werk kan ik bij VGZ maar die vind ik alternatief heel weinig vergoeden.

 

 

 

Succes met het uitzoeken! Ik ga in november ook weer een en ander naast elkaar leggen.

 

 

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

 

 

Het schijnt dat de CZ excellentverzekering erg veel vergoed.....daar zit natuurlijk wel een prijkskaartje aan maar als ze volgend jaar dezelfde poslivoorwaarden hebben als nu dan ga ik over. Ze vergoeden ongeveer 46 euro per dag aan alternatieve geneeswijzen.

 

 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ga er dit jaar in november ook echt vergelijkend onderzoek naar doen. Voorheen deed ik dat eigenlijk nooit, dacht eigenlijk dat mijn verzekering (IZA aanvullend) wel heel veel vergoede maar heb nooit gelet op vergoeding voor alternatieve ziektekosten, eigenlijk omdat ik nooit gedacht had aan acupunctuur. Maar nu ben ik zo ongeveer door mijn vergoedingen heen en dan wordt het - wekelijks een behandeling van 50 euro - toch een prijzig grapje. Nu heb ik er erg baat bij en is het doel waar we het uiteindelijk voor doen het dubbel en dwars waard.

 

 

 

Ik hou me graag aanbevolen voor jullie vergelijkende onderzoeken!

 

 

 

Groetjes,

 

Kammie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik "up" dit topic ook weer even. Ben al wat op onderzoek geweest op internet bij de verschillende zorgverzekeraars, maar moet zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik vroeg me af of er hier al dames zijn die hun keuze voor volgend jaar al gemaakt hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het topic Unive en de extra poging werd duidelijk dat die 4e poging er in 2010 uit gaat. Ik heb me nog niet verdiept in andere verzekeringen. Omdat ik het vorig jaar allemaal zo had uitgezocht denk ik dat ik gewoon bij De Amersfoortse blijf, die zijn alternatief wel goed. Misschien nog even kijken wat het collectief van mijn nieuwe werkgever doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo!

 

 

 

Ik "up" dit topic ook weer even. Door o.a. onze vakantie ben ik er nog niet aan toegekomen om te gaan zitten voor de verzekeringvergelijking. Ik ben benieuwd wat jullie hebben gekozen/gaan kiezen? Of ben ik al te laat met overstappen??

 

 

 

Groetjes,

 

Kammie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Kammie,

 

 

 

Ik blijf bij De Amersfoortse. Zij vergoeden veel alternatief. Overstappen voor een extra ivf poging gaat toch niet lukken ivm acceptatie dus daar kijk ik niet eens meer naar. En met mijn bestedingspatroon op alternatief gebied denk ik sowieso niet dat een andere maatschappij mij wil hebben :-)

 

 

 

Van mijn orthomoleculair arts begreep ik dat De Amersfoorste (ASR) ook idd een van de betere is met vergoeden van alternatieve zorg. CZ lijkt ook heel goed, maar die hebben wat addertjes onder het gras. Zoals een max. vergoeding per dag (minder dan het gemiddelde consult) en het niet vergoeden van laboratoriumonderzoek dat door een alternatief arts wordt aangevraagd. Dat maximum per dag is een rekensom waard: hoeveel bezoeken aan bijv. de acupuncturist verwacht je, wat krijg je dan vergoed en wat niet en hoe hoog is de premie.

 

 

 

De consumentenbond heeft een vergelijker, maar is die geloof ik alleen voor leden. Misschien ken je iemand in je omgeving die je een inlog kan geven....

 

 

 

Groetjes,

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 

 

Ik krijg 300,- per jaar vergoed voor alternatieve geneeswijzen, met een max van 35,- per dag. Ik ben bij groene land 2* pakket. Ik krijg het geld altijd na een week alweer terug dus dat is erg fijn! Ik blijf dus lekker waar ik zit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg 1000,- euro per jaar aan behandelingen (aantal types maar voor 75% vergoed, o.a. acupunctuur en osteopatie wel 100%). En daarnaast nog eens 500,- euro voor homeaopatische geneesmiddelen (wel specifieke eisen aan vergoeding).

 

 

 

De premie is er ook wel naar hoor, ik betaal 167 euro per maand (basis, aanvulling, tandarts). Een aanvulling lager krijg je 250,- euro voor geneesmiddelen en 500,- euro voor behandelingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Henne zegt, het is inderdaad even rekenen. Het afgelopen half jaar bezocht ik wekelijks de acupuncturist (à € 50,- per consult) dus dan loopt het natuurlijk aardig op. Bij mijn eigen verzekering (IZA) krijg ik € 29,- per consult vergoed tot een maximum van € 340,-. Daar zat ik dus op een gegeven moment aan en dan is € 50,- per week/€ 200,- per maand best een hoop geld vind ik.

 

 

 

Het is me het ook dubbel en dwars waard hoor! Maar ik heb me wel een paar keer achter mijn oren gekrabbeld dat ik me niet beter had verzekerd, en me toen ook voorgenomen om het voor volgend jaar beter te regelen. Alleen weet ik niet hoe het verder gaat met de behandelingen bij een zwangerschap. Die wekelijkse behandelingen waren om mijn cyclus te begeleiden, ik kan me voorstellen dat als je zwanger bent een wekelijks bezoek niet nodig is. Of misschien wel in de eerste 3 maanden? Ik ga het gewoon maandag even met de acupuncturist bespreken en dan een "begroting" maken.

 

 

 

Is de Amersfoortse ook klantvriendelijk? Uit hun website dacht ik op te maken dat ze alleen verzekeren aan ondernemers en collectief, of heb ik dat verkeerd begrepen?

 

 

 

ps) Henne; ik ben inderdaad zwanger! Door de acupunctuur heb ik een eigen cyclus gekregen en vorige week terug van vakantie had ik een positieve test in mijn handen! We zijn vorige week vrijdag voor een echo geweest maar toen was het nog te vroeg om hartactiviteit te zien. Morgen mogen we weer; zo spannend! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat goed zeg! Spontaan zwanger, wauw....

 

 

 

Wat betreft dat collectief, daar kon je wel eens gelijk in hebben. Ik zat via mijn oude werkgever bij De Amersfoorste en kon er blijven toen ik daar weg ging, maar dat loopt wel via hun assurantieadviseur. Ik weet ook niet wat evt. acceptatievoorwaarden zijn.

 

Ze zijn wel klantvriendelijk vind ik. Heel erg duidelijk ook in de administratie en vrij snel met overmaken van vergoedingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Voor mij is de keuze gevallen op OHRA, en dan de meest uitgebreide polis. Ik krijg tot € 1000,- voor alternatief vergoed. Ìk betaal wel € 144,-/mnd polis, maar als ik bekijk wat ik afgelopen jaar aan acupunctuur zelf heb moeten betalen weegt dit er wel tegenop. Ook qua kraamzorg vergoed deze verzekering veel extra's, waar ik nu ook op moest letten.

 

 

 

Ik zie het ook als een proefjaar, ik weet toch niet hoe het gaat lopen met acupunctuur (als alles goed gaat heb ik niet zo veel behandelingen meer, iig niet wekelijks). En eventueel kan ik altijd eind van het jaar weer overstappen.

 

 

 

Weet iemand of ik nu ook bij mijn huisarts, ziekenhuis en apotheek zelf door moet geven dat ik ben overgestapt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai kammie, je moet het idd overal zelf doorgeven. Fijn dat je een pakket gevonden hebt dat bij je past. En idd, volgend jaar kun je zo weer overstappen als je verder geen hoge kosten maakt.

 

 

 

Met die gedachte heb ik inderdaad op een gegeven moment de knoop doorgehakt. Zag door alle zorgverzekeraarsbomen op een gegeven moment het bos niet meer! Zou het wel fijn vinden als er niet zo iets als "De Hypotheker" voor hypotheken is, ook voor zorgverzekeringen is. Misschien een gat in de markt? ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden