Ga naar inhoud

Het word me teveel!


Siebje

Aanbevolen Berichten

Hallo...

 

 

 

Wist niet waar ik mijn verhaal kwijt kon, maar wilde het wel even delen. Ik heb op 20 augustus een miskraam gehad na de 1e icsi poging. Ben een weekje thuis gebleven en deze week heb ik voor 50% procent gewerkt en vanaf 7 september zou ik er weer helemaal zijn (dit allemaal op advies van mijn werkgever). Tijdens het hele traject heb ik helemaal geen begrip gehad van mijn werkgever. Nu kreeg ik in eens vanmorgen te horen dat ik over 2 weken weg moet naar een andere locatie. Ik was zo kwaad, hoe moet ik mijn team, mijn kindjes verlaten. Ik heb zo'n hechte band met ze! Dit alles komt door het hele ivf traject en vooral omdat we voor de volgende poging willen gaan. Bull shit! Alsof zij dat voor mij kunnen beslissen, alsof ik er toestemming voor moet krijgen om zwanger te kunnen raken! En het ergste, alsof wij er zelf voor heb gekozen om vruchtbaarheidsproblemen te hebben. Waarom zijn er verdomme zoveel mensen met onbegrip en zo onmenselijk!:BangHead:

 

Nu heeft mijn werkgever ook de arbo ingelicht en moet ik deze week op het spreekuur komen. Mijn werkgever heeft nl. twijfels of ik in staat ben om op de groep te staan. Het word me echt veel te veel en ik kan het niet meer aan nu dit er ook nog is bijgekomen. Een ding staat vast voor mij, of ik blijf op mijn eigen groep, of ik ga op zoek naar wat anders. Ik weet ook echt niet wat me te wachten staat bij de arbo... Pfff, ik voelde me al iets beter, maar het lijkt wel of ze me gek proberen te maken :crybaby2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Siebje wat ontzetten rot dat je zo weinig begrip krijgt. Zelf heb ik het gelukkig anders meegemaakt, maar als ik dit lees sta ik gelijk ook op ontploffen.

 

 

 

Wanneer moet je naar de arbo? Als je tijd en puf hebt zou ik voor die tijd Freya even bellen. Die hebben laatst een rapport uitgebracht over ivf en werk(verzuim) en kunnen je vast nog wel tips geven over hoe je het aan kunt pakken. Op mijn werk had de P&O adviseur hen zelf gebeld omdat er nergens richtlijnen of beleid zijn op dit gebied en ze heeft heel goed advies gekregen over hoe we het aan konden pakken.

 

 

 

Veel sterkte en succes.

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt ongeloofelijk als ik dit zo lees. Mn haren gaan recht overeind staan. Ik heb er toen voor gekozen om het voor me te houden op mn werk en dat was maar goed ook. Ik had toch totaal geen begrip gekregen. Ik werk wel 28 uur en met name veel op zaterdag dus ik kon het er goed omheen plannen. Ook heb ik wel eens een week vrij genomen, als ik de punctie en Tp had. Dat gaf mij veel rust!

 

 

 

Sterkte meis!

 

 

 

Liefs, Jane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee Siebje, ik kan me heel goed voorstellen dat je hier heel boos en verdrietig van wordt, wat verschrikkelijk als je ineens zomaar bij jouw kindjes wordt weg gehaald, daar zou ik ook niet aan moeten denken. Ik denk dat Henne inderdaad een goed advies geeft, helaas heb ik geen andere tips voor je. Heel veel succes en ik zou me niet te druk maken om de arbo, die mensen hebben veel ervaring en wie weet hebben zij zelf nog wel goede tips voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschrikkelijk zeg dat er zo gereageerd wordt!

 

Goede tip van Freya, ik zou zeker bellen.

 

Zorg dat je goed uitgerust het gesprek in gaat, zij gaan kijken hoe of wat en als je erg boos of emotioneel reageert denk ik niet dat dat in jouw voordeel kan werken.

 

Zelf vind ik het ongelofelijk dat jouw baas zo reageert, dit tekent niet echt medeleven.

 

Sterkte en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames, allemaal ontzettend bedankt voor jullie lieve reacties en voor de tips! Ik ga dat zeker doen! Was meteen gisteren al op internet aan het zoeken, maar de Freya was ik niet op gekomen. Ik heb gisteren wel al meteen contact met abvakabo gehad. Die zeiden dat zei geen enkel recht heeft om een besluit te nemen zonder dat ik bij de arbo ben geweest. Als ik niks aan de arbo heb moet ik bij het UWV om een deskundige vragen. Ze zeiden ik 1 deze dagen een uitnodiging kon verwachten van de arbo. Ik ben echt zo zenuwachtig en zo benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren! Alsof het niet genoeg was allemaal en nu dit erbij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Siebje, wat heb jij een misselijke werkgever zeg! Een beetje begrip kan ook geen kwaad. Een ivf/icsi traject is al moeilijk genoeg. Dan moeten ze je ook niet nog eens gaan dwarszitten. Wat een ongelooflijke eikels daar! Ik word er zo boos van!!! Je moet het echt niet zomaar pikken hoor. Ik wens je veel sterkte!

 

dikke kus

 

Sen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sen,

 

 

 

Dankjewel voor je reactie! Ik zal dit zeker niet pikken, ik ga ze nog harder terug pakken, wat ze nooit van me zullen verwachten! Ik hoop eigenlijk dat na ik bij de arbo ben geweest dat ze me niet zullen laten werken. Hoop dat ik in de zw kom en onder tussen naar wat anders ga zoeken. M'n contract loopt nl in januari af.

 

 

 

Oooh ik ben nog steeds zooooo woest! Ik heb zo'n hekel aan zulke mensen, een kind is misschien wel een eigen keus maar niet de manier waarop dat gebeurd... Ik kan er vooral ook zo boos om worden als mensen lopen te zeiken terwijl ze zelf gezonde kinderen hebben. Zoals m'n werkgever dus, heeft 2 gezonde zoontjes maar ze wil naar Belgie om een behandeling te ondergaan zodat ze een meisje krijgt. Hoe triest kan je dan zijn?! Dit ga ik dus ook wel ff vertellen aan de arts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje dat laatste zinnetje over je werkgever. Hoe dom kunnen mensen zijn. Dat soort mensen hebben echt niet door hoe zwaar dit is. En dan omdat ze een meisje willen dat zou verboden moeten zijn om om die rede ivf te doen. Iedereen mag blij zijn met een kindje als het maar gezond is. En inderdaad lekker in de ziekte wet gaan zitten dan mogen ze je niet ontslaan en dan kan je rustig naar iets anders zoeken. Sommige werkgevers zijn echt vreselijk. Ik ben ook zo blij met het bergip dat ik van mijn werkgever krijg. Ik heb as donderdag of vrijdag de punctie en mijn werkgever zegt tegen me geef even een seintje wanneer de punctie is dan meld ik je ziek. Als ik dit soort verhalen dan lees ben ik toch wel blij met mijn werk. Nou meid succes bij de arbo en je werk en laat je niet klein maken. Pak ze inderdaad maar terug gevoeloze figuren allemaal.

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marchan, ik wou dat die werkgever van mij zo begrip vol was! Ze zou echt een curcus moet volgen van "hoe ga ik met mijn personeel om?"

 

Toen ik de punctie had, mocht ik me niet ziekmelden. Ik heb een week lang zo veel pijn gehad, had een verschrikkelijke punctie! Ze heeft het van mijn vakantie dagen afgetrokken en niet 1 keer gevraagd hoe het ging. Ik kan niet uitleggen hoe onmenselijk ze is, maar dit verhaal zegt al genoeg neem ik aan. Er zijn al zoveel mensen weg gegaan waarvan er zelfs eentje een rechtzaak van heeft gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Siebje,

 

 

 

Zoiets heb ik nog nooit gehoord! Wat een belachelijke situatie. Toen ik je verhaal las dacht ik 'dat moet vast een man zijn', maar het blijkt nog een vrouw te zijn ook!!

 

Een punctie is een medische ingreep en dan kun je je dus gewoon ziek melden. Je werkgever kan toch niet bepalen of je je wel of niet kan ziek melden? Zij is toch geen dokter??? En als ze het niet vertrouwt kan ze de Arbo-arts inschakelen.

 

Probeer bij de Arbo-arts alles rustig op een rij te zetten. Een tip; schrijf van te voren op wat je wil vertellen/ vragen.

 

 

 

Heel veel succes en hopelijk heeft de arbo meer begrip!

 

 

 

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit al een paar dagen dit onderwerp te volgen en ik maak me ontzettend kwaad. Hier in België schrijven ze een ziektebriefje voor de werkgever van minimaal 3 dagen. Schandalig hoe jouw werkgever zich gedraagt! Ik zou dit zeker even met de arbo overleggen. Ik weet dat de werkgever geen vakantiedagen mag aftrekken als je je ziek hebt gemeld. De werkgever mag een controle laten uitvoeren door de Arbo, maar ze mag ZEKER NIET op de dokterstoel gaan zitten.

 

 

 

Ik wens je ontzettend veel succes. Enneh... misschien niet de juiste instelling, maar ik zou me ziek melden, want het is nogal wat wat je psychisch moet verwerken en dit is er echt teveel aan!! Nogmaals sterkte en ik hoop dat jullie wens snel uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Siebje

 

Ik blijf me verbazen zeg. Je moet dat ook even bij de arbo aangeven dat je na de punctie vakantie dagen op moest nemen. Het is gewoon een operatie dus dan ben je ziek. Wat een gekkigheid ik mag me zelfs ziek melden als het mentaal niet goed gaat.Maar kan je niet aankloppen bij iemand die boven jou baas staat? Anders moet je even contact opnemen met het juridische loket als je meer wilt weten over wat je baas wel en niet kan doen. Gewoon even via google zoeken en even mailen of bellen. Zijn lieve mensen daar die je even een steuntje in de rug kunnen geven.En zoals Renee zegt ik zou me inderdaad ziek melden kan ze je in ieder geval niet ontslaan.

 

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neel en Renee, bedankt voor jullie reacties! Het doet me zo goed en geeft me veel steun!

 

 

 

Marchan, ik heb net meteen het juridisch loket ook gemaild. Ik ga me ook zeker ziek melden zodra ik naar die nieuwe locatie moet. Hopelijk besluit de arbo dat ik niet kan werken! Moet vanaf morgen wel op mijn eigen groep de aankomende 2 weken. Ik moet er niet aan denken om mijn kindjes te verlaten, ik hou zoveel van ze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee Siebje...wat een K#% zooi zeg !!

 

Je moet inmiddels wel koken van binnen..wat een mokkel zeg !

 

Ben heel benieuwd hoe dit af loopt...wel een tip..probeer rustig over te komen bij de arbo arts en niet te veel het gedrag van je leidinggevende te benadrukken.

 

Hij kan dan de indruk krijgen dat jullie een persoonlijke vete aan t uitvechten zijn.

 

Zou de nadruk leggen op de hele ivf situatie en wat dat lichamelijk en geestelijk voor uitwerking heeft op je. Daarbij kan je wel t gedrag/benadering van je leidinggevende wel benoemen maar niet laten blijken dat je haar daar door het slijk wil halen.

 

Leg dan de nadruk meer op dat je t zo al moeilijk genoeg hebt en dat ze je dan niet zomaar op een andere afdeling kunnen zetten...je hebt nu al genoeg aan je hoofd.

 

Leg de nadruk op dat je geestelijk t ff niet meer aan kan..dan heb je meer kans dat je de ZW in kan dan dat je je leidinggevende daar "zwart gaat lopen maken " (in hun ogen dan)> ook al zal t moeilijk zijn om je in te houden..kan me t heel goed voorstellen dat je wel even een boekje open wil doen over haar!!!

 

Zo maar een tip hoor... gelukkig heb ik er zelf geen ervaring mee.

 

Mijn leidinggevende weet t niet eens dat ik regelmatig naar t ziekenhuis ga onder werktijd.

 

Ik werk in de thuiszorg en als ik bij een client er even tussen uit moet dan haal ik dat wel weer een ander keertje in..kijken niet zo op de klok en zijn daarin heel flexibel.

 

Lieve mensjes..ze gunnen me heel graag een 2de en zeggen ga maar gauw hoor..zie je zo weer en kijken echt niet op de klok..of dat ik de tijd wel weer in haal.

 

Ach de ene keer ben je sneller klaar..andere keer werk je wat langer...wordt niet op de weegschaal gelegd en dat is heel fijn. Wat dat betreft heb ik wel mazzel..want wat een toestand...hier word je niet vrolijk van!!

 

Wens je heel veel succes bij de arboarts en lees graag t vervolg.

 

Groetjes Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Manon,

 

 

 

Bedankt voor je reactie! Hoe is het met jou? Tijdje niet gesproken joh!

 

Wanneer ga je voor de volgende poging?

 

 

 

Ja het is echt niet normaal wat ik allemaal mee moet maken joh de laatste tijd. Alsof het niet genoeg was allemaal! Bedankt voor je tips, het doet me zo goed!

 

Me man zat naast me jou berichtje mee te lezen, hij zei wat een lief berichtje, wat begripvol! Haha :)

 

Ik heb van een collega ook begrepen dat ik juist rustig aan moet doen bij de arbo en niet moet flippen. Ze zei al laat maar wel je traantjes vallen. Maar die komen toch wel! Ik ben heel zenuwachtig, maak dit voor het eerst mee dat ik naar de arbo moet.

 

 

 

XxX

Link naar reactie
Delen op andere sites

>> Bedankt voor je reactie! Hoe is het met jou? Tijdje niet gesproken joh!

 

Wanneer ga je voor de volgende poging?

 

 

 

Hoi Siebje,

 

 

 

Hier gaat t prima hoor..zit te wachten op de rooie vlag maar die laat blijkbaar nog even op zich wachten. Had t zaterdag moeten worden (testje gedaan voor de zekerheid maar neg.) dus gewoon afwachten en niet te veel aan denken.

 

Heb nu mijn verplichte rust maand achter de rug en kan bellen als ik ongesteld ben geworden. Zal den wel op dag 11/12 moeten komen voor een echo.

 

Krijg dan een pregnyl spuit om de eisprong te plannen en dan na een dag of 4/5 de TP van een cryo. Verder geen medicatie..heerlijk!

 

 

 

Wanneer moet je naar de Arbo arts?

 

Veel succes als t zo ver is.

 

 

 

Bye bye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Siebje,

 

Heb net het hele verhaal van je zitten lezen. Maar wat een bit.. heb je als leidinggevende. En zij wil naar Belgie om een meisje te kunnen krijgen, das helemaal belachelijk. Daar heb ik al helemaal geen woorden voor. Hoe kan ze de medisch wereld op die manier misbruiken om dat zij iets wilt.

 

 

 

Zoals zoveel al hebben gezegd, probeer een verhaal voor jezelf te maken wat je wilt zeggen en mss handig om je man het even te laten lezen. Zodat je niet alleen je leidinggevende zwart maakt. Maar wat ze heeft gedaan met je ziektedagen tijdens een punctie mag echt niet hoor, daar zou ik wel een opmerking over maken. Want het is een medische ingreep en dat zijn altijd ziekte dagen. Zelfs toen mn broer zn ogen liet laseren mocht hij zich ziek melden en dat was een vrijwillige keuze. Het ivf traject is niet echt vrijwillig.

 

 

 

Ben erg benieuwd hoe het gegaan is met het gesprek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Manon, wat spannend, dus het gaat bijna beginnen! Ik hoop zo voor je dat het dit keer gaat lukken, ben heel benieuwd! Hoop dat mijn menstruatie ook snel op gang komt!

 

Vandaag nog geen brief van de arbo gekregen, denk misschien morgen, ben benieuwd. Ik heb vandaag besloten om morgen toch maar is even proberen te praten met mijn leidinggevende (is de moeder van mijn werkgever) denk niet dat het iets zal veranderen, maar toch...

 

 

 

Tammy, bedankt voor je reactie! Ja het is echt niet normaal. Je wil niet weten hoeveel mensen er huilend weg zijn gegaan bij ons op het kinderdagverblijf, allemaal door haar. Het is gewoon een grote egoist, en dat is echt zo!

 

 

 

Ik laat het jullie weten zodra ik een brief binnen heb van de arbo...

 

 

 

XxX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Siebje, als er al zoveel mensen bij jullie weggegaan zijn door die ene persoon. Is er dan geen bestuur wat er iets aan kan veranderen.

 

Mss een idee om samen met collega's een open brief aan het bestuur van het kdv te sturen met de klachten over haar. Als je nog contact hebt met oud collega's kunnen zijn natuurlijk gewoon meedoen.

 

 

 

Ben benieuwd ook wat de arbo gaat zeggen, hopen dat je vandaag de brief krijgt.

 

Sterkte verder met deze elende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het vandaag toch maar geprobeerd om te praten met m'n leidinggevende. Ik werd niet eens serieus genomen, het staat allemaal vast en ik sta al zelfs ingeroosterd! Dit is dus een onderwerp geweest wat al weken aan de gang was. De reden is dat ik voor de volgende poging ga (cryo) en als ik een kindje heb dat ik dan 3 dagen wil werken i.p.v. 4! Belachelijk of niet?!

 

 

 

Oja, nog geen brief van de arbo, maar heb van die werkgever van mij begrepen dat ik vrijdag ochtend moet. Heb er zoooooo'n een zin in!

 

 

 

Tammy, dat is misschien ook wel een idee ja, maar dan moeten mijn collega's wel durfen. Iedereen is serieus echt bang voor haar! En als ik er alleen voor sta, dan schiet ik niets op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Siebje,

 

 

 

wat een vreselijke mensen zijn er toch. Totaal geen begrip en inlevingsvermogen. Tot dat het ze zelf misschien ooit overkomen, dan praten ze wel anders. Ik wens je heel veel sterkte en succes. En 1 ding: gelukkig begrijpt iedereen hier jou volkomen en kun je je verhaal kwijt zonder er op aangekeken te worden.

 

 

 

Liefs, Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Siebje, probeer het eens te peilen bij je collega's.

 

nou als je vrijdag voor het gesprek moet kan je vast beginnen met schrijven. Denk dat je daar wel even een tijdje voor moet uittrekken, anders vergeet je mss dingen of ga je ze verkeerd zeggen dat het anders overkomt dan dat je bedoelt.

 

Blijf het wel heel raar vinden hoor die leidinggevende. Je zou (bijna) voor haar wensen dat ze in Belgie gewoon keihard wordt afgewezen om een meisje proberen te krijgen of ze doen het verkeerd en wordt weer een jongen. Dit mag natuurlijk niet, zo denken, maar met zo iemand kan je bijna niet anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linda dankjewel voor je reactie! Ben ook heel blij dat ik hier alles kwijt kan, er word altijd zo begripvol gereageerd, heel anders dan de omgeving en dat doet me heel goed!

 

 

 

Tammy, ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar ik gun het alleen haar zo van harte dat het fout gaat! Ik ga vandaag al beginnen met schrijven, want ik weet zeker dat ik als ik bij de arbo zit dat ik dan helemaal dicht klap!

 

 

 

XxX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden