Ga naar inhoud

Daar ben ik weer!!!


anja

Aanbevolen Berichten

Hoi allemaal,

 

 

 

Na een lange tijd van weg geweest ben ik erweer gelukkig.

 

Na de 2de ivf wat toch icsi werd en geen terugplaatsing heeft plaats gevonden vond ik het welletjes.......ik had geen puf meer om door te gaan.

 

Maar tijdens de vakantie hebben we het er goed over gehad samen en we wouden die laatste poging toch doen(je weet maar nooit).

 

Dus ziekenhuis gebeld voor een gesprek en we zouden eerst onderzoeken hoe het met mijn vruchtbaarheid zat,zo gezegd zo gedaan maar de uitslag was niet goed FSH waarde te hoog dus niet starten,moest wachten tot ik weer ongi werd en dan zouden we het alsnog een x laten testen,en ja als je ongi wilt worden komt het maar niet haha.Maandag was het eindelijk zover en gelijk gebeld en dinsdag mocht ik langskomen voor de echo en het bloedonderzoek,pffff spannend.De echo leek erg positief 6 eitjes (is voor mij veel anders met hormonen maar 3)alleen de eierstokken waren weer slecht te zien.Hoop dat dat met de punctie anders is de vorige x was geen pretje(flauw gevallen ed van de pijn)Nu het bloed nog wachten tot half 3 pfff wat duurd zo'n middag dan lang.Maar ik had goed nieuws de waarde was weer helemaal normaal dus mocht ik woensdag gelijk beginnen met prikken van DCPT en vandaag de Puregon(300 E) erbij.We gaan ervoor hoop dat die 6 eitjes blijven zitten en dat er misschien nog een paar bij komen.Ik heb donderdag 10 sept de 1ste echo.WE ZIJN ZO ERG BLIJ,dat we door kunnen en mogen gaan.

 

 

 

Voor iedereen die bezig is en in de wachtweken zitten heeeeel erg veel succes.

 

 

 

liefs Anja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Esther

 

 

 

Het is zeker weer erg spannend ook omdat je weet dat dit de laatste x zal zijn.Het word deze x ook gewoon icsi omdat bij de 2x het zaad van mijn man ineens niet goed was.Voor jou ook weer erg spannend las dat je net een dag voor mij de 1ste echo had,ben je al begonnen met prikken dan?Misschien gaan we wel gelijk op strakjes .......wie weet.....

 

Jullie ook heel veel succes deze x.

 

 

 

liefs Anja

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gisteren mijn punctie gehad en had 12 goede eitjes en zaad van mijn man was ook top .

 

had wel last met het aanprikken deed goed zeer.

 

maar ja wij weten waarvoor wij het doen...

 

nu nog wachten of ze goed bevrucht raken en zondag terug plaatsing in utrecht.

 

en dan wachten .....:dj:

Link naar reactie
Delen op andere sites

He anja.

 

Ik denk idd dat we gelijk op gaan lopen. Ik mag dit keer het korte protocol volgen i.p.v. het lange. Het zal voor mijn gevoel dus wel supersnel gaan allemaal.

 

Voor ons is dit ook de derde poging en w.s. de laatste. Rot idee hoor. Maar goed we gaan er volop voor. Leuk dat we samen op lopen!

 

Ik begin vanmiddag met prikken!

 

liefs esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Esther

 

 

 

Dan gaan we zeker gelijk op heb woensdag de eerste DCPT gezet en vandaag de Puregon 300 E.

 

Zou heel erg fijn zijn dat we een goeie poging mogen hebben deze keer.

 

Had net nog naar het ziekenfonds gebeld was nieuwsgierig hoe het zat met de vergoeding had de 2de x geen terugplaatsing immers en in het ziekenhuis zeiden ze dat dat ook een poging is en dat dit de laatste x zou zijn ............niet dus.......Joepie.... ik mag nog 2 x want ze tellen het pas als er een terugplaatsing is.Ga het donderdag als ik voor de echo moet maar even overleggen in het ziekenhuis moeten ze maar even bellen met de Friesland zorgverzekeraar,dus ik heb nog een extra kans zonder dat we het wisten.

 

 

 

Ga heel erg hard voor je duimen en dat het goed mag gaan.

 

 

 

Liefs Anja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joh dat is super!!! Ik dacht altijd dat vanaf het moment dat er een punctie plaats heeft gevonden het een poging is! Wel even je verzekering bellen voor de zekerheid hoor!!! Maar wat zou dat gaaf zijn voor jullie!

 

Lachen dat we gelijk opgaan. Ik duim net zo hard voor jullie. Ik vind het wel doodeng hoor als je kijkt hoe weinig er de afgelopen maanden zwanger zijn geraakt. Bizar gewoon.

 

liefs esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de verzekering gebeld en die zei dat vanmiddag tegen mij.

 

Dus dat ga ik donderdag ff melden als ik voor de echo moet en dan moet zij maar even bellen ook nog voor de zekerheid.En over dat er weinig zwanger zijn geraakt heb echt een poos niet gelezen hier ,kon het niet.

 

Maar misschien word deze maand wel een goeie voor ons:yeswink-1:

 

 

 

We gaan samen erg hard duimen voor ons en voor iedereen die nu bezig is

 

 

 

liefs anja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anja,

 

 

 

Welkom terug! Ik hoop dat het deze keer allemaal goed gaat komen voor jullie. Zal voor je duimen.

 

Wij gaan er zelf eind september weer voor. Is eigenlijk onze eerste ICSI poging want de eerste is afgebroken met een escape iui omdat ik te weinig (3) follikels had. Ik spuitte toen 150 E Puregon. Nu is mijn vraag eigenlijk, had jij dat ook? En is je dosis nu verhoogd? Ik denk dat ik dan nu ook iets van 300 E moet spuiten om meer follikels te krijgen?

 

En waar ben je verzekerd? Ziet CZ het ook pas als een poging wanneer er pas een tp heeft plaats gevonden?

 

Heel veel succes de komende maand!!!

 

 

 

Liefs Syl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Syl

 

 

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ik ben bij De Friesland verzekerd en dat hebben ze mij gisteren verteld aan de telefoon,maar ik wil het donderdag in het ziekenhuis er ook nog even over hebben.Anders moet je gewoon bellen naar je verzekering.De 1ste x was bij ons ivf 3 follikels en alle 3 bevrucht ,2 terug geplaatst maar helaas.

 

De 2de x maar 2 follikels en een heel kleintje hele nare ervaring met de punctie ,toen bleek het zaad niet goed van mijn man dus over op icsi maar deze x ook eitjes niet goed geen terug plaatsing.Nu gaan we gelijk voor icsi .De 1ste x 200 puregon , 2de x 250 puregon en nu 300 puregon.En nu hopen dat die 6 die er lagen lekker door gaan groeien en misshien er nog een paar bij.

 

Jij ook heel erg veel succes eind deze maand zal voor je duimen het is allemaal niet makkelijk en vrij spannend

 

 

 

liefs Anja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anja,

 

 

Wat fijn voor jullie dat jullie het nog eens gaan proberen!

 

En het gaat ook lekker vlot!

 

Heel veel succes en ik zal je ontwikkelingen hier volgen!

 

 

x

 

 

p.s: 8-8-2008, leuke datum hé om te trouwen, m'n hub en ik zijn toen ook getrouwd. Hadden jullie ook zo'n slecht weer?

 

Nog gefeliciteerd met jullie 1 jarig-jubileum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anja,

 

 

 

Oke, nou ben benieuwd dan donderdag wat het zh er over te zeggen heeft.

 

Ik heb al eens gebeld met CZ voordat wij met de eerste poging starten en toen vertelde zij mij dat er 4 fasen zijn en als er in 1 van die fasen iets niet goed zou gaan, zou dat een mislukte poging zijn en zouden zij dat als poging zien maar dat is dus niet waar omdat ze een escape iui dus niet als mislukte poging zien. Ik zal idd nog eens bellen.

 

Jeetje als ik het zo hoor kun je dus best met 3 follikels de punctie door laten gaan? Ze hadden ons in het zh geadviseerd een escape iui te doen omdat ik er maar 3 had en ze bang waren dat er misscien geen eicellen in zouden zitten.

 

 

 

Ik hoop idd voor je dat ze alle 6 goed blijven en wie weet nog meer follikkels? Zou fijn zijn he?

 

Voelde je je veel slechter met meer puregon prikken of maakt dat niet veel uit, 150 E of 300 E? Daar ben ik namelijk een beetje bang voor.

 

 

 

Nou in ieder geval wens ik je heel veel succes en ik zal je verhalen blijven volgen!

 

 

 

Liefs Syl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anja wat goed dat jullie het nog een keer gaan proberen. En dat de poging niet wordt geteld als er geen terugplaatsing is! Maar we gaan er eerst maar even vanuit dat het deze ronde gewoon raak gaat zijn. Jij en Esther samen zwanger van het bankje, oke?!

 

 

 

Suuces,

 

Henne

 

 

 

Tip: vraag het wel even op papier van de verzekering. Mijn ervaring is dat ze aan de telefoon nog wel eens wisselende dingen willen zeggen. Zou zonde zijn als het straks opeens weer wordt tegengesproken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Krisje

 

 

 

Het gaat deze x zeker lekker vlot en hoop dat het positief mag uit gaan pakken,en 8-8-08 is zeker een leuke datum:yeswink-1:.

 

We hadden redelijk weer sóchtends wel regen maar met foto's maken was het gelukkig droog,daarna ook en het was broeierig.Jullie ook gefeliciteerd met jullie 1 jarig huwelijk.

 

 

 

Syl ik ga zeker nog vragen in het ziekenhuis en dat zij ook nog voor de zekerheid gaan bellen.Ik voel nog geen verschil met de andere keren met de Puregon,hoop alleen dat de follikels nu ook extra hun best gaan doen.

 

 

 

Henne we gaan er deze x zeker voor en hopen niet dat we andere x nodig zullen hebben.Maar dat is natuurlijk afwachten,

 

Ik heb ook gevraagd aan de telefoon als ze dat op papier zouden kunnen zetten voor mij maar dat deden ze niet,wel als het ziekenhuis zelf ging bellen zouden ze het goed uitleggen .Nou ik ga het zeker aangeven in het ziekenhuis donderdag.Ik hoop dat ze dan gaan bellen waar ik bij ben.

 

 

 

Liefs Anja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de eerste echo gehad en het leek goed te gaan althans voor mij....

 

Ik had recht 3 follikels van ongeveer 14mm en links 2 van ongeveer 11mm.

 

Het baarmoederslijmvlies was al goed gegroeid en was bijna 10mm.

 

Ik mag maandag weer terug komen en als alles goed gaat volgens het boekje zoals ze zei heb ik misschien donderdag de punctie.Ik ben zo erg blij dat ik nu meer follikels heb dan tijdens het lange protocol pil ed.Nu prik ik dcpt vanaf vorige week woensdag en puregon vanaf vorige week donderdag.Heb nu nergens last van geen hoofdpijn enzo.Dus ik ga lekker het weekend in met morgen het bbq-vriendenfeest van mijn dochter die gisteren jarig was zondag hebben we feest en dan is het weekend zo voorbij en op naar maandag.En dan maar hopen dat ze goed zijn gegroeid en we een afspraak kunnen maken voor de punctie.

 

 

 

Esther hoe is jou echo gisteren afgelopen?ben erg benieuwd als we een beetje gelijk opgaan.

 

 

 

groetjes Anja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Anja,

 

 

 

Wat goed nieuws joh!! Dan is het bijna zover voor je, spannend hoor!

 

Ik ben vandaag ook naar het ziekehuis geweest en een nieuw prikschema meegekregen. Nu met meer eenheden puregon omdat ik de eerste keer maar 3 follikels had. Ik hoop dat dat beter aan slaat.

 

 

 

Ik ga als alles goed gaat zo rond 28 september starten met prikken. Dus moet nog even geduld hebben!

 

 

 

Ik wens je voor volgende week heel veel succes en geniet van je weekend!!

 

 

 

Liefs Syl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee anja,

 

Fijn hoor dat je score beter is als in het verleden! Hier moet toch wat goeds uit kunnen komen!!! Bij mij zagen ze vier follikels van rond de 10 mm en nog een x aantal kleintjes. Zaterdag weer een echo en w.s. maandag weer en dan woensdag de punctie w.s. Moet wel goed komen. Wel gek dat die van jou groter zijn en jij w.s. donderdag dan de punctie hebt. Is bij iedereen natuurlijk ook verschillend. Spannend gaat het worden volgende week hé!

 

liefs esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden