Ga naar inhoud

Moeders voor moeders


Lisette

Aanbevolen Berichten

Hoi,

 

 

 

Vanavond heb ik een informatrice van Moeders voor Moeder op visite gehad. Vanaf morgen moet in mijn plasje in de fles doen :-)

 

 

 

Ik hoorde dat ze nog altijd veel donoren zoeken. Pregnyl wordt gewonnen uit urine (Hcg)van zwangere vrouwen tussen week 6 en 16.

 

 

 

Aangezien ik zelf Pregnyl heb gebruikt leek het me een mooi gebaar om iets terug te kunnen doen en anderen weer te kunnen helpen aan dit medicijn.

 

 

 

Ik kwam er toevallig achter en was ook wel verbaasd dat er in het ziekenhuis niks over MvM is gezegd. Vandaar even dit berichtje voor degene die ook interesse heeft.

 

 

 

Groet

 

Lisette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kende het via mn schoonzus, die heeft er toen ook aan meegedaan.

 

Maar in het zh vertellen ze er niet echt veel over. Bij de eerste echo kregen we de echo mee in een hoesje van MvM en een folder mee.

 

Ik heb niet de volle 10wk meegedaan, vanwege een maandje vakantie tussendoor. Was er wel blij om hoor even die pauze, want die geur was echt niet meer normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaar later...

Ik weet het, het is lang geleden dat dit topic actief was, maar het leek me onnodig om weer een nieuw topic aan te maken. Zijn er hier nog meer mama's in spé die zich hebben aangemeld voor moeders voor moeders?

 

Ik heb Daphne net aangemeld (daar weet ze van hoor ;) ) voor moeders voor moeders. Dus ik ben benieuwd wanneer we wat horen.

Wij hebben besloten hier sowieso aan mee te doen. Als een klein iets wat we terug kunnen doen en waarmee we mogelijk andere vrouwen kunnen helpen mama te worden. Immers, als in het verleden mensen niet mee hadden gedaan aan moeders voor moeders, dan hadden wij nu ook geen wondertje kunnen verwachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed van je Patrician om dit topic weer naar boven te halen!!!

 

Ik voelde me echt verplicht dit te doen omdat ik natuurlijk zelf ook meerdere malen pregnyl heb gebruikt.

Zelf heb ik vanaf week 7 t/m week 18 meegedaan (ze hadden me per ongeluk 2 weken lang nog bussen geleverd en ondanks dat ik na de eerste week had gebeld kreeg ik nog een week :))

Aangezien ik zwanger ben van een tweeling dacht ik: "ach ik plas nog maar even door, er zal ongetwijfeld nog wat hcg inzitten" Zeker omdat ik tot week 16 alleen maar heb kunnen overgeven.

 

Tip als je misselijk wordt van die geur:

- Hap lucht nemen en de dop opendraaien, eventueel met dichtgeknepen neus als de dop niet te strak zit.

- Neus dichtknijpen.

- Litermaat leegschenken in container met dichtgeknepen neus.

- Snel de dop er weer opdraaien.

- Rustig in en uitademen als je ver genoeg van de container bent!

 

Op deze manier heb ik dit die weken gedaan...o ja, leg een handdoek onder het kratje, soms mors je wat als je met 1 hand je neus staat dicht te knijpen!

 

Iedereen heel veel suc6 gewenst en goed dat jullie dit doen!!

 

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik vind het niet meer dan logisch om met Moeders voor Moeders mee te doen, aangezien we hier allemaal weten hoe belangrijk Pregnyl is!

 

Dit is nu de 2e keer dat ik mee doe. Ik zit momenteel thuis dus ik plas per week twee kratten vol. Het plassen in een litermaat vind ik soms wat onhandig, maar het is voor een goed doel. Om eerlijk te zijn zal ik blij zijn als ik er klaar mee ben, gewoon plassen op het toilet begin ik nu wel te missen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@melis: haha dan moet je af en toe maar ff de deur uit als je naar het toilet moet. Hoeft het niet in de litermaat haha. Maar kan me wel voorstellen dat het wel lekker is om straks weer op het toilet te kunnen haha.

 

Kreeg net van mijn collega een boek wat ze vroeger cadeau kregen bij moeders voor moeders.

 

[ATTACH]5327[/ATTACH]

 

Vanmiddag ofzo maar eens doorlezen.

 

 

Carpe Diem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn vanmiddag gebeld voor het maken van een afspraak met de consulente van Moeders voor Moeders. Volgende week vrijdag komt de consulente langs en dan kan Daphne als het goed is starten. Ze moet in elk geval voor die vrouw komt alvast wat urine opvangen, dan kon ze vast een testje doen. Dus zullen we dan ook gelijk tussendoor zien of alles nog goed is haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden