Ga naar inhoud

Ovitrelle veel beter dan Pregnyl


Peggy

Aanbevolen Berichten

Hoi allemaal,

 

 

 

Ik zou graag iedereen aan willen raden om ovitrelle te vragen ipv pregnyl.

 

 

 

Ik heb tijdens een iui een keer pregnyl moeten spuiten en dit was echt een drama. Kreeg er een dikke buik van, jeuk, rode plek en dit bovendien was de prik heel erg pijnlijk. Duidelijk een allergische reactie volgens de arts.

 

 

 

Ik zou iedereen echt ovitrelle adviseren. Ik heb net de injectie gezet en ik voelde werkelijk niets ervan. Hier toch ook wel weer tegenop gezien.

 

 

 

Hopenlijk zeg ik dat dinsdag ook na de punctie!

 

 

 

Groetjes, Peggy

 

6xiui mislukt

 

bezig met 1ste ivf behandeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn 1e en 2e poging heb ik pregnyl moeten spuiten en bij de laatste poging kwamen ze opeens met Ovitrelle aan zetten.

 

Gevraagd hoe of wat, maar ze waren hier net mee begonnen.

 

Voor ons heeft de ovitrelle echt geholpen, aangezien ik nu al bijna 30 weken zwanger ben..

 

Of het hierdoor komt, geen idee.... ze dachten er meer resultaten mee te boeken en gelukkig heeft het bij ons gewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel heel ongenuanceerd om te zeggen Ovitrelle veel beter is. Ik denk dat iedereen overal anders op reageert (zeker als de arts zegt dat jij allergisch reageerde ... dat is toch niet voor iedereen zo).

 

 

 

Ik had ook geen bijzondere last van de Pregnyl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou hoogstens in je eigen ziekenhuis kunnen vragen naar de voordelen van de een tov de ander en de reden dat ze voor (in veel gevallen) Pregnyl kiezen.

 

 

 

Zolang alles bij je behandeling goed ging (zoals bij mij) zie ik daar geen reden voor. Er zijn overal voor en nadelen van, er zijn altijd wel verhalen van wat je wel en niet zou moeten doen ... ik vertrouw gewoon lekker op wat ze in het ziekenhuis zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk moet je van je eigen ziekenhuis uit gaan!!! Dat staat voorop. Ik was alleen zo enthousiast dat het goed ging met de ovitrelle dat ik dit met jullie wilde delen. En mogenlijk dat iemand er iets aan mocht hebben.

 

Elke ervaring is weer anders dat is met alles.

 

 

 

Iedereen succes gewenst! We zijn hier tenslotte om elkaar te steunen en ervaringen uit te wisselen.

 

 

 

Groet, Peggy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Ik heb ook drie keer de pregnyl gespoten en hier geen last van gehad. Maar vandaag gaf de gyn een recept mee voor ovitrelle. Dit schijnt niet slechter of beter te zijn, maar een nieuw product met dezelfde eigenschappen. Het is alleen makkelijker in gebruik. Omdat het voorheen niet vergoedt werd door de meeste verzekeringsmaatschappijen, werd het ook niet voorgeschreven. Tegenwoordig is het gewoon een vergoed medicijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij twee ICSI's ovitrelle gespoten (geen last van) en nu bij de 3e ICSI zal ik pregnyl moeten spuiten.

 

Dit komt omdat ik eerst met Gonal en Luveris heb gestimuleerd (dan liever ovitrelle, zei het ziekenhuis) en nu ga ik met Menopur beginnen en dan dus pregnyl, 36 uur voor de punctie.

 

 

 

Mijn man spuit trouwens elke dag pregnyl voor zijn hormoonstoornis, hij heeft ook erg veel last van pijnlijke, blauwe plekken.

 

 

 

Gr. Nine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las de titel van dit topic en dacht... dan moet ik dat hebben....

 

Want je wil natuurlijk die hormonen en technieken waarbij je het meeste kans maakt.

 

Maar na wat zoeken op internet vond ik een medisch artikel waarin staat dat er nauwelijks verschil is tussen de resultaten bij Ovitrelle vs Pregnyl.

 

 

 

Zal proberen even een link te maken hiernaar toe is wel echt een medisch stuk dus taaie lectuur.

 

 

 

http://www.cvz.nl/resources/cfh0212%20choriongonadotropinealfa-Ovitrelle%20FTR_tcm28-20489.pdf

 

 

 

liefs Bammie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi!

 

 

 

Mij is verteld dat er geen verschil is tussen pregnyl en ovitrelle.....behalve dat je niet hoef te mengen en dat ovitrelle duurder is.....maar (dit geloof je niet) ik kreeg het voor de prijs van pregnyl omdat ik gonal-F gebruik.....(zelfde fabrikant) dus wel volledig vergoed! normaal moet je dan het verschil zelf betalen.

 

Maar ik had geen last van de pregnyl, de ovitrelle heb ik nog niet gebruikt, dus kan ik er verder (nog) niets over zeggen.

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden