Ga naar inhoud

Estradiol Sandoz 2mg gebruik


xclaudia

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik zit hier met een brandende vraag.

 

Op 18 juli 2009 heb ik een miskraam gekregen. Ons kindje was toen 6 weken.

 

 

 

Wij zijn aangesloten bij een kliniek omdat er vorig jaar bij mij Vervroegde overgang is geconstateerd en wij nog een kinderwens hebben.

 

 

 

Ik slik vanaf die tijd iedere dag 2 tabletten estradiol.

 

Ook al 2 keer een proverakuur gehad om mijn menstruatie op te wekken.

 

Drie artsen gaven aan gezien mijn waardes dat ik nooit meer ongesteld zou worden.

 

 

 

Het rare is dat ik vanaf februari dit jaar toch echt weer ongesteld ben geworden. Dat was even schrikken want als 3 artsen zeggen dat het nooit meer zal gebeuren sta je raar te kijken wanneer je dan weer spontaan ongesteld wordt!

 

 

 

Wij wilden het eicel donatie traject ingaan. Alle gesprekken hebben we gehad en we waren klaar om te gaan ontvangen. Blijkt er ineens via een inwendige echo een eitje te zien???

 

Natuurlijk waren we enorm blij en tsja, we hebben het eiceldonatie traject dus maar even tijdelijk stopgezet. Het zou mogelijk kunnen zijn om toch nog van mijn eigen eitjes zwanger te raken.

 

 

 

Zo werd ik inmiddels iedere maand ongesteld en had ik steeds een eitje.

 

In juni 2009 lag er wederom een eitje klaar van 20 mm. De gyn gaf me die dag een pregnylspuit om er zeker van te zijn dat deze zou gaan springen.

 

We hebben direct een aantal dagen "geklust" en wat bleek, ik was zwanger!!!!!!!!

 

 

 

Op zondag 5 juli ontdekt dat we zwanger waren en meteen de volgende dag gebeld naar de kliniek. Ik vertelde dat ik zwanger was en of ik nu direct moest stoppen met estradiol of gewoon door moest blijven slikken. De assistente vroeg het na bij de gyn en gaf me door dat ik gewoon door kon blijven gaan met slikken, 2 pillen per dag.

 

 

 

Op zaterdag 18 juli heb ik een miskraam gekregen ;( Ik was toen 6 weken zwanger!

 

 

 

Nu las ik gisteren de bijsluiter van estradiol. Ik heb de bijsluiter nooit bij mijn medicijnen gekregen. Maar dan nog, de gyneacoloog zou het wel weten hoe deze medicijnen gebruikt moeten worden toch?

 

 

 

Nu blijkt dat er in de bijsluiter staat dat je GEEN Estradiol mag gebruiken wanneer je zwanger bent?

 

Ik ben nu ontzettend bang dat ik een miskraam heb gekregen door mijn estradiol gebruik tijdens mijn zwangerschap!

 

 

 

Ik weet nu even niet wat ik moet doen. Kan iemand mij hier uitleg over geven? of heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

 

 

 

Ik moet volgende week weer naar de gyn en dan zal ik dit zeker voorleggen.

 

 

 

Ik hoop op reacties van een ieder die dit leest!

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje zeg, weer een natuurlijke cyclus en zwanger en toch weer een miskraam.

 

Ik zou het idd voorleggen aan de gyn en ook zeker bijsluiters lezen de volgende keer als je medicatie slikt. De apotheek kan je ook info verschaffen bij vragen.

 

 

 

Het zou wel heel zuur zijn als het door die medicatie weer fout is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Claudia

 

 

 

Ik zou het volgende week met de gyn bespreken.

 

Maar ass heb het wel nagevraagd aan de gyn en hij zal idd wel weten wat hij doet.

 

Ik begrijp wel je bezorgdheid of het door de estradiol mis is gegaan.

 

Ik zou het ook niet weten.

 

Weet wel dat heel veel zwangerschappen vroeg mis gaan.

 

Ook ik ben met 6 weken een vruchtje verloren al was dat toen niet met estradiol gebruikte toen alleen de utrogestan.

 

 

 

Ik ben nu met mijn 3 de poging bezig ook in een kliniek, ws dezelfde als jij (Geertgen) zo jou verhaal te lezen over het gebruik van de estradiol.

 

Ik heb ook net in mijn informatiemap gekeken voor je wat er in staat over het gebruik van estradiol na de TP en na positieve test, kon daar helaas niets over vinden, sorry!

 

 

 

Ik hoop dat je volgende week je hart kan luchten bij de Gyn en kan bespreken hoe jullie het bij de volgende poging doen wat gebruik van estradiol betreft na positieve test.

 

 

 

trouwens heel fijn voor jullie dat je toch een eigen cyclus hebt en zo dus toch kans hebt op een spontane zwangerschap!!!!

 

 

 

Liefs Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ook Claudia ;)

 

 

 

Ja, wij zitten ook bij geertgen.

 

Volgende week hebben we weer een afspraak dus zal dan wel navraag doen. Ik zit nu aan de provera om mijn eerste ongesteldheid na mijn miskraam op te wekken. Ik heb gisteren me laatste pilletje genomen dus laat maar komen die menstruatie.

 

 

 

Wel eerder al 1 keer provera kuur gehad maar toen werd ik daarbij nog een keer ongesteld van mezelf. Duurt altijd wel lang bij voordat ik na provera ga vloeien. Vorige keer 10 dagen na laatste pil.

 

 

 

Jij ook veel sukses!

 

 

 

Groetjes Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Claudia

 

 

 

Dacht ik al dat jij ook in Geertgen in behandeling was en dan hebben we ook nog eens dezelfde naam hihi.

 

 

 

Wat bedoeld dr Wisman met dat dr Ruis ander pilgebruik hanteerd??

 

toch wel een goeie toch of is dat nu de vraag?

 

Ik zie nl alleen dr Ruis en wil natuurlijk dat het wel goed gebeurt zoals iedereen haha

 

En niet dat hij zomaar wat doet en wat voorschrijft!!

 

 

 

Het lijkt mij dat als je in dezelfde kliniek werkt je onder elkaar als Gyn hetzelfde protocol hanteerd toch!

 

 

 

liefs Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Claudia,

 

 

 

Sorry voor mijn late reactie maar weet nog niet echt hoe deze site werkt.

 

Ik was weer aan het googlen en toen kwam ik weer op deze site terecht ;)

 

 

 

Wij gaan ook naar Dokter Ruis. Wisman is wat serieuzer en wat harder vindt ik, meer get to the point. Ruis maakt er altijd wel een grapje bij en is wat socialer vinden wij.

 

 

 

Ik moet er morgen weer heen dus zal hem meteen vragen hoe het zit met die Estradiol. Ruis hanteert het medicijngebruik anders dan Wisman. Maar Ruis was vroeger gyn in het ziekenhuis te Veghel en daar wordt deze man stilgezwegen. De methode die hij hanteert vindt ziekenhuis Bernhoven niet kunnen. Doel nu meer op het wederkerige van geertgen. Toen ik voor het eerst met mijn probs naar een gyn in het ziekenhuis ging kon zij niets doen voor ons, Uit de resultaten bleek dat ik nooit meer ongesteld zou worden en wij alleen nog een pleegkind of adoptie konden overwegen.

 

 

 

Mijn dokter had me al eerder verteld dat misschien voor mij eiceldonatie wat was en daarom zijn we terecht gekomen bij Ruis. In het ziekenhuis konden of wilden ze niets zeggen over eiceldonatie, de eikels. Is maar goed dat ik zo een fijne dokter heb die dokter Ruis wel kende.

 

 

 

Mocht ik nog zwanger raken en geen miskraam krijgen (wilde we dus al eerder doen) dan breng ik even met mijn dikke buikje een bezoekje aan Bernhoven ziekenhuis te Veghel. Zal die tante daar weleens vertellen wat voor goeds dokter Ruis dan voor me heeft gedaan! Puhhhh ;)

 

 

 

Maarre, ik heb vorige keer van Ruis een proverakuur gekregen. Vorige week dinsdag was mijn laatste pil maar ben nog helemaal niet ongesteld geworden. Ik belde daarom net naar geertgen of ik een andere afspraak moest gaan maken of dat deze voor morgen wel gewoon door kon blijven gaan. Die kon dus doorgaan. Ik hoop nu zo dat ik toch zwanger ben maar zal wel weer niet ;( Ik zie ook niks beginnends van een ongesteldheid. Ben nog steeds na mijn miskraam vreselijk moe en sinds deze week pijn aan mijn borsten. Als dit toch waar zou zijn he? *zwijmel* maar heb nu nog even tot morgenavond een stiekum genietmomentje, ik heb mijn vriend maar niet verteld dat ik dit nu weer denk.

 

 

 

Pfffffffff spannend again! maar zal wel niet zo zijn ;( heb ik toch even 3 daagjes stiekum zitten genieten ;))

 

 

 

Hoe is het nu verder met jou?

 

 

 

Groetjes van je naamgenootje!

 

Clautjuh

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Clautjuh

 

 

 

Nou wij zijn ook blij hoor met het systeem van Geertgen

 

Wij worden geholpen en wij helpen weer andere ermee.

 

Wij zijn tenslotte ook blij dat dit bestaat en het via geertgen wel kan.

 

Ons probleem was dat wij geen eiceldonor meer konden vinden in onze prive kring en we het toch een beetje eng vonden om het via een advertentie te doen.

 

 

 

Elena hier op het forum heeft de jackpot wat donor betreft met advertentie zij heeft de gouden donorengel getroffen

 

en is van een tweeling zwanger.

 

maar je hoort ook andere verhalen over eiceldonoren via advertentie.

 

Dus vandaar dat wij ook via Geertgen de eiceldonatie doen en we zijn tot nu toe zeer tevreden en heel content over dr ruis.

 

een hele vriendelijke man die naar ons gevoel weet wat die doet en af en toe grappen maakt en dat vinden wij wel prettig en leuk.

 

 

 

Ja moet je doen als je zwanger bent binnenkort met je dikke buik naar die afdeling in het ziekenhuis in veghel geweldigggggg!!!

 

 

 

Jij maakt het wel spannend door niet ongi te worden en pijn je borsten te hebben, maar zal je zien word je morgen ongi, gespannen borsten kan ook van het ongi worden zijn.

 

Erg he die verwarrende onzekerheden pfffff

 

 

 

Succes morgen bij Dr Ruis moet je morgen voor de 1ste echo voor het slijmvlies te meten.?

 

daar ben ik toen gestopt omdat het toen te dik bleek en ik een paar kuurtjes andere hormonen moest slikken bleek niet genoeg en mocht hier in rotterdam het slijmvlies operatief weg laten halen en dat is vorige week maandag gebeurt viel reuze mee had ik het maar eerder gedaan had ik nu misschien al zwanger geweest.

 

 

 

ik heb de 28 ste een afspraak bij Dr ruis en dan zijn we inprincipe net zo ver als jij nu als het goed is mocht ik als ik terug kwam gewoon doorgaan en hoefde niet opnieuw te beginnen met het schema, scheelt 4 weken.

 

 

 

Alleen ik vraag het me nu af! want ik slik al weken geen estradiol meer

 

ik zelf denk nu dat ik toch opnieuw moet beginnen, maar we zullen het wel zien.

 

 

 

Liefs Claudiaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

 

 

 

Nou, ik denk dat hij wel weer zal gaan kijken dmv een inwendige echo hoe mijn baarmoeder eruitziet ja.

 

 

 

Normaal zou er nu ongeveer een eitje klaar moeten liggen maarja, ben nog niet ongesteld geworden?

 

 

 

Mijn slijm is tot nu toe altijd goed geweest, niet teveel en niet te weinig volgens Ruis.

 

 

 

Ik weet niet echt wat hij morgen zal doen, misschien nog een kuurtje?? Ik heb eigenlijk geen idee. De estradiol slik ik al vanaf november dag in dag uit, 2 tabletten per dag en ben er nog nooit mee gestopt.

 

 

 

Als het goed is heb je bij je papieren ook een schemaatje van het gebruik van estradiol hoe je die dan moet innemen met provera gebruik maar tot nog toe heb ik altijd 2 tabletten per dag.

 

 

 

Hahahaha, tsja... pijn in mijn borsten en al die andere symptonen pffffff, gek wordt je ervan. Ik dacht afgelopen zondag dat ik mijn NOD zou krijgen want ik had pijnscheuten, ene keer aan mijn linker, andere kant aan mijn rechter dus dacht hm, zal morgen wel ongesteld worden maar niet. Ik heb ook echt weer opgezwollen buiken hoor! Nou ben ik wel het afgelopen jaar aardig wat aangekomen mede door het hormonengebruik :doh:

 

 

 

De assistente zei vanmorgen al, oh ik lees het al, jouw lichaam doet niet wat het zou moeten doen ;)

 

 

 

We zien het morgenavond wel. Ik laat je wel weten hoe het gegaan is.

 

 

 

Maar jij hebt al een terugplaatsing gehad??? of is deze nu verzet doordat je slijm te dik was? Of ben je nog bezig met het traject te doorlopen? De psycholoog en alle gyneacoloog gesprekken enzo? Hoe ver ben je daarmee?

 

 

 

Bij mij zouden we net met eiceldonatie beginnen totdat we ontdekten we nog eitjes bij mijzelf! We zijn nu nog aan het proberen om helemaal van onszelf een kindje te krijgen en een beetje met estradiol ;)

 

Mocht dit echt niet lukken gaan we alsnog sirect starten met eiceldonatie.

 

 

 

 

 

Groetjes Clau

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden