Ga naar inhoud

unive en de extra poging


miranda

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hallo Miranda

 

 

 

nee, ik heb er niets over gehoord maar was van plan om eind dit jaar over te stappen...

 

wel zei ik laatst nog tegen mijn man dat ik het vreemd vind dat Unive o.a. samengegaan is met o.a. VGZ en dat de VGZ er 3 vergoed en Unive 4....

 

 

 

ik hoop dat het loos alarm is....

 

 

 

groejes

 

Meiske74

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoorde dat ook van iemand ja. Baal er wel van, wilde ook eind dit jaar overstappen. Ze hebben er trouwens al een poging afgehaald. Vorig jaar waren het er nog vijf. Zou wel willen weten waarom ze ook op drie over zouden gaan.... Zijn er te veel mensen die overstappen? In dat geval zou het toch ook een signaal moeten zijn dat drie vergoedde pogingen gewoon niet voldoende is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

potverdomme dat meen je toch zeker niet!?! ben speciaal daarvoor overgestapt naar Unive. Dus dan betaal je zoveel premie en dan kan je nog nieteens gebruik maken van die extra poging. Wanneer gaan ze nou eindelijk eens het aantal pogingen ophogen.. het is toch te gek voor woorden. Er is al zoveel over geschreven, petities zijn getekend maar wanneer gaat er nu eens iets gebeuren?!?! en beter nog: wat kunnen we er nog aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sen!

 

Volgens mij 'ken'ik jou :color:

 

(op een ander forum sta ik ingeschreven als Carmen)

 

 

 

We moeten Univé dus goed in de gaten houden vrees ik...

 

 

 

jaaaaaa haaaaaaaaaai :)

 

vuile sneak, beetje undercover gaan hè :tongue1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow dit zou wel heel balen zijn! Ik wist niet dat ze er eerder zelfs 5 vergoeden.

 

 

 

Maar ehh dames, volgens mij is overstappen niet mogelijk als je al in de molen zit. Dacht ik hoor... Het is vaak een reden voor een verzekeraar om je te weigeren (hoe erg ook). Tenzij je daarover liegt uiteraard! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen ik overstapte stond ik op de wachtlijst voor IVF, had wel al de onderzoeken achter de rug. Dus zat wel in de MM maar had nog geen poging gedaan. Mijn vriendin stapte jaren geleden steeds over naar een andere verzekering en zo kreeg ze steeds weer opnieuw haar poging vergoed. Toen kon dat nog. Ze heeft in totaal 6 pogingen gedaan en de laatste is gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat het zo is dat als je er al drie achter de rug hebt dat je dan niet over kunt stappen hoor. Ik begreep altijd dat unive daar niet moeilijk over deed.

 

Ik ben op internet aan het zoeken geweest maar ik kan eigenlijk niks geen nieuws hierover vinden. Ik zit erover te denken om morgen unive eens te bellen. Zou dat stom zijn?

 

groetjes Esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al 3 pogingen hebt gehad en je stapt op dit moment over naar Univé pakket 4 dan heb je gewoon recht op die extra poging zolang dit nog geldt natuurlijk. Ik vraag me eigenlijk ook af waar het gerucht van het verdwijnen van die extra poging vandaan komt. Ik zal eens googlen.

 

 

 

Voor vragen kan je hen natuurlijk altijd bellen alleen weet ik uit ervaring dat er soms dingen worden gezegd die achteraf toch weer niet kloppen dus als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, moet je even de voorwaarden doorlezen of mailen, dan heb je het zwart-op-wit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt je kan per 1 januari overstappen. De vraag is dan natuurlijk of die extra poging er dan nog inzit, anders heeft het geen nut. Achterlijk eigenlijk hè, waarom niet gewoon een opzegtermijn van een maand ofzo en dan overstappen. De nieuwe polisvoorwaarden worden meestal zo tegen het laatste kwartaal bekend gemaakt. Die truc van steeds overstappen na 3 pogingen die werkt nu helaas niet meer, alles wordt doorgegeven :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

balen...:hmh: Eigenlijk zouden we de barricade op moeten:director:

 

Zo oneerlijk allemaal.

 

Ik ga morgen unive gewoon eens bellen om eens te vragen hoe het precies zit. Laat het jullie wel weten als ik meer weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje das frustrerend als die 4e poging eraf zou gaan.

 

 

Ik heb met hetzelfde probleem gezeten en ben eind vorig jaar alle maatschappijen nagegaan hoe het zit met de vergoedingen. Dit is er uit gekomen:

 

- 3 vergoedingen zitten in het basispakket, daar kan geen maatschappij onderuit.

 

- er zijn enkele maatschappijen die meer pogingen (of delen ervan) vergoeden, maar die accepteren je niet als je de laatste 2 jaar onder behandeling bent geweest. Je gaan met je historie dus maar 2 jaar terug (bijv ANVZ)

 

- Unive was de beste optie.

 

Tot 2008 vergoedden zij 5 pogingen, helaas is het aanvullende pakket met de 5e poging komen te vervallen (was veel duurder dan het aanvullende pakket met 4 pogingen maar had buiten de ivf weinig extra voordelen. Dit werd ook bijna niet gebruikt en is daarom komen te vervallen).

 

Nu vergoeden ze met het meest uitgebreide pakket toch nog de 4e poging. Als je overstapt en je neemt de basis + meest uitgebreide aanvullende verzekering neemt wordt je ALTIJD geaccepteerd. Geen vragenlijsten, verklaringen of wat dan ook zijn nodig.

 

 

Unive bellen kun je doen, met de vraag of ze iets weten. Ik ben alleen bang dat je hetzelfde antwoord krijgt als wat ik vorig jaar oktober kreeg: in november worden alle voorwaarden en samenstellingen pas definitief, dan kunnen we het ook pas met zekerheid zeggen of dit doorgaat of niet.

 

 

Ik duim voor jullie dat de 4e poging erbij blijft. Ik ben daarom ook overgestapt en heb m ook nodig gehad (gelukkig eindelijk met het gewenste resultaat). Het is veel geld, maar het was het waard.

 

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij willen misschien ook overstappen. (ervan uitgaande dat die 4de poging blijft zoals het nu is) Maar ik vraag me af of alleen de vrouw hoeft over te stappen? Toen wij onze poging deden werd namelijk alles op mijn verzekering verhaald. Weet iemand dit?

 

 

 

groetjes Sab

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriend en ik zitten nu ook niet bij dezelfde verzekering. Op zijn verzekering werden alleen de kosten voor zjn consult bij de uroloog verhaald. Alles bij de gyn. óók zaadonderzoek, kwam op mijn naam / verzekering. dus volgens mij hoeft ook alleen de vrouw over te stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee de vrouw hoeft alleen over te stappen en in het hoogste pakket te zitten, dat hebben vrienden van ons gedaan i.v.m. 4e vergoede poging. Dus de man kan bllijven waar hij zit of in een lager pakket verzekerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden