Ga naar inhoud

Behandelcentrum Geertgen


bitch1806

Aanbevolen Berichten

  • 1 maand later...

Misschien een beetje een late reactie, maar ik ben onder behandeling van het Geertgen. Ik ervaar het als zeer prettig. Helaas nog steeds geen resultaat en daarom nu bezig met m'n eerste IVF.

 

 

 

Ik ben overgestapt van JBZ in Den Bosch naar het Geertgen omdat ik de onpersoonlijke behandeling van het JBZ meer dan zat was. Ik begrijp dat er bepaalde protocollen zijn, maar ik vind dat je ook mag kijken naar de patient en de wensen van het paar. Ik werd weggestuurd zonder voldoende onderbouwing en vond dat niet acceptabel. In het Geertgen zijn ze wat meer georienteerd op je eigen wensen. Het is een heel persoonlijke behandeling en ik ervaar het als zeer prettig.

 

 

 

Nadeel is wel de lange wachttijden als je naar je gyn gaat, maar dat komt omdat je altijd je verhaal mag doen en daarom lopen de spreekuren nogal uit. Ieder nadeel heb z'n voordeel dus. In het Geertgen zijn ze gewoon wat makkelijker met het starten van behandelingen als zij denken dat jij er baat bij hebt.

 

 

 

Ik heb er nu 5 IUI's gedaan en ben nu bezig met m'n eerste IVF. De punctie doet je eigen arts, maar dan wel in het Catharina in Eindhoven. De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat wij waarschijnlijk na deze behandeling gaan overstappen naar een ziekenhuis iets dichter in de buurt (Catharina Eindhoven of Elisabeth, Tilburg) omdat dit iets handiger is met het plannen van de echo's. En ik vind het makkelijker als punctie, echo's en TP in hetzelfde ziekenhuis plaatsvinden.

 

 

 

Overigens, ik weet dat het Geertgen bezig is met het uitbreiden van hun licentie: ze gaan waarschijnlijk binnenkort hun eigen puncties uitvoeren. Verder is het natuurlijk een fertiliteitscentrum dus je komt er alleen maar paren tegen die graag een kindje willen. Ook hebben ze een eigen spermabank.

 

 

 

Mmm... dat is zo'n beetje mijn ervaring...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoi,

 

 

 

Ik/wij hebben hele goeie ervarinen met Geertgen. Wij zijn eerst een aantal keren bij het ZH geweest (UMC) en die waren verschrikkelijk bot en onaardig. Omdat ik zelf geen eicellen heb stonden we na 10 weer buiten met de opmerking "als je een donor hebt gevonden ben je weer welkom". Verder kregen we geen informatie of wat dan ook en dan sta je ineens weer op straat en heb je geen flauw idee hoe je dit moet aanpakken en hoe je aan een donor moet komen. Uiteindelijk niemand die in de vrienden of familie omgeving in aanmerking zou komen. Daarna verschikkelijk in de aap gelogeerd met het zoeken naar een donor op het internet. Uiteindelijk kreeg ik van een onbekende een mailtje via een forum of ik wist van Stichting Geertgen en dat ze ons misschien wel konden helpen.

 

 

 

Meteen gebeld en een afspraak gemaakt. 2 maanden later was ik al bezig met de 1e hormoonkuur :) Allemaal verschrikkelijk aardig en begaand en voor de donor zorgen zij. Geen superlange wachttijden, onaardige onpersoonlijke artsen. Alleen mensen die daar zitten met hetzelfde doel. Het enige nadeel is dat ze het contract voor de terug plaatsing hebben met het ZH in Genk (BE) en dat dat wel een paar uur rijden is voor ons. Maar goed, je moet er wat voor over hebben natuurlijk ;)

 

 

 

Ik vraag me dan ook echt af waarom ziekenhuizen mensen niet gewoon doorverwijzen naar deze kliniek of in ieder geval de mogelijkheid vermelden. Wat dat betreft zijn ziekenhuizen nare commerciele bedrijven waar het uiteindelijk ook alleen om de centjes gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

wij gaan voor het eerst een behandeling doen in Geertgen en ga morgen voor de uitgangsecho. Wat een wereld van verschil qua ontvangst en begeleiding! Onze laatste behandeling hebben we in DD gedaan en daar was de begeleiding praktisch nihil. Moest overal zelf bovenop zitten en alles zelf of via dit forum uitvogelen. Dan is dit wel een verademing.

 

 

 

Nog even een vraagje van manlief: hoe staat het in Geertgen met de ruimte waar manlief zijn bijdrage moet doen? In DD viel dat namelijk heel erg tegen zei hij, dat was een kamertje met een stoel en een wasbak en het was er ijs en ijs koud wat de opbrengst niet ten goede deed. Hij vond het in het VU dan weer stukken beter: kamer met bed, douche, aangename temperatuur etc. Scheelt toch weer en alle beetje helpen toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat dit topic naar voren is gehaald. (wist niet dat het er was en zit toch al een poosje op het forum) :dontknow:

 

 

 

Wij hebben de eerste 2 pogingen en de cryo tp bij het Catharina gedaan.

 

Hier waren wij over een aantal situaties die zijn voorgevallen erg ontevreden en zijn overgestapt naar Geertgen. (via een vriendin van ons die ook op icsi aangewezen is hier terecht gekomen)

 

Inderdaad was dit voor ons ook een hele verademing!

 

 

 

Volgens mijn vriend is hét kamertje in goede staat om even te moeten vertoeven.

 

Er staat een bank, t.v met dvd speler, wastafel etc.

 

Het enige wat mijn vriend een nadeel vindt, is dat je via de wachtruimte achter die schotten moet lopen. (dan nog een trapje af)

 

Op de deur hangt een plaat van een penis. (tenminste dat zegt mijn vriend, ik heb ben daar nog nooit geweest en hij kan me goed voor de gek houden hoor) Hihihi!

 

Dan met hoogrode wangen weer door de wachtruimte terug moet lopen naar de ruimte waar je ligt of zit bij te komen van de punctie.

 

 

 

In het Catharina moest mijn vriend voor de punctie sperma inleveren en bij Geertgen na de punctie. (dit vind ik gevoelsmatig wat minder voor mijn vriend, maar die vindt het zelf niet zo erg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

 

Wij gaan na twee gesprekken bij Geertgen in behandeling. Geertgen werd genoemd door onze gyneacoloog in het UMC Radboud nadat was gebleken dat mijn man geen zaad heeft. Dit is één van de weinig plekken, zo niet de enigste, waar je KID mogelijk is als je geen donor voor jezelf kan aandragen. We zijn dus aangewezen op de donorbank van Geertgen.

 

Na het balletje opgegooid te hebben binnen onze vriendenkring hebben we helaas niemand kunnen vinden die ons zou kunnen helpen met de wederkeringheid. Tijdens het tweede gesprek bij Geertgen hebben we de mogelijkheid doorgesproken om in de wederkerigheid te voldoen d.m.v. eiceldonatie en gaan we hoogstwaarschijnlijk dit traject in.

 

Over een aantal weken hebben we hierover een gesprek. Wie weet kunnen we daarna starten met een combinatie van eiceldonatie van mij dmv deal-ivf waarbij de helft van de eitjes voor iemand anders worden en de andere helft voor ons zijn.

 

Onze eerste gesprek bij Geertgen was niet zo heel positief, maar dat heeft het tweede gesprek ruimschoots goedgemaakt. Het is inderdaad een nadeel dat je heel lang in de wachtkamer moet wachten. Maar ze hebben alle tijd voor je en dat is heel erg prettig.

 

Groetjes,

 

Maureen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Sen 1972 moest wel lachen om het feit dat jullie van DD overstappen naar GeertGen, bij ons is het juist andersom.

 

Onze ervaring met GeertGen is deels positief en deels negatief. Wij zijn van mening dat bij GeertGen de artsen en verpleegkundigen erg aardig zijn en inderdaad na een groot ziekenhuis is dat een verademing, je bent geen nummertje meer. 1 nadeel is dat voor niet standaard patienten (wel met eigen ei- en zaadcellen) met aantal miskramen en zoveel behandelingen verder zonder resultaat, zijn er geen specifiekere onderzoeken mogelijk. De artsen vragen wat je wilt en starten als je dit wilt meteen een nieuwe behandeling. Er wordt niks teveel verteld en je moet echt alles zelf vragen. Veder vinden wij de artsen prima hoor, alleen in ons geval hebben de behandelingen daar niet mogen baten, vandaar dat wij juist over gaan stappen naar DD doordat hier meer mogelijkheden zijn zoals PICSI,IMSI en verdere onderzoeken bij de vrouw i.v.m. miskramen. Hopelijk zal deze overstap voor ons positief uitpakken en voor jullie de stichting GeertGen.

 

We willen immers allemaal hetzelfde en gelukkig zijn er nog artsen (GeertGen en DD) die je verder willen helpen, bij de meeste grote ziekenhuizen in NL lig je na 3 behandelingen eruit, en wordt je doodleuk verteld dat je het op de spontane manier moet blijven proberen, terwijl je dit al 6 jaar doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden