Ga naar inhoud

Onzekerheid over test


Vera

Aanbevolen Berichten

Hallo dames,

 

 

 

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

 

 

 

Op 8 juli heb ik de terugplaatsing gehad van 2 embryootjes die dmv ICSI zijn verkregen. Ik heb vorige week woensdag (15 juli) 's avonds rond etenstijd de laatste 1500 IE Pregnyl gezet. Ik mocht 14 dagen na de terugplaatsing testen, morgen dus. Nu kon ik me vanmiddag niet meer beheersen en heb toch een test gedaan en..... positief!

 

 

 

Ik had op internet gelezen dat 1500 IE Pregnyl na 5 dagen uit je lichaam zou moeten zijn, maar voor alle zekerheid heb ik toch het ziekenhuis maar gebeld en zij zeggen dat het toch nog door de Pregnyl kan komen en ik het morgen nog een keer moet proberen. Niet te vroeg juichen dus nog maar....

 

 

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet dat ik nog maar 1 dagje hoef te wachten, maar toch.....

 

 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

 

 

Groetjes, Vera

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Vera,

 

 

 

Spannend zeg!!! Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat deze ene dag veel verschil maakt voor de uitwerking van de Pregnyl... Misschien dat het ziekenhuis nog een slag om de arm houdt ivm het nog niet werkelijk overtijd zijn en dat het daardoor misschien nog makkelijk mis kan gaan, maar voor nu zou ik zeggen: een positieve test is een positieve test.

 

 

 

Hierbij dus vast een voorzichtige felicitatie!

 

 

 

Michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS. welke test heb je gedaan? Zoek even op het forum, maar volgens mij heeft Radar er begin dit jaar onderzoek naar gedaan en hele grote verschillen ontdekt. Volgens mij was de huistest van het Kruidvat het best en de Matcare het slechtst, maar check dat even...

 

 

 

Michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Michelle,

 

 

 

Bedankt voor je reactie, daar beur ik weer wat van op! Ik heb hier en daar nog wat gegoogled, maar de verhalen zijn zoooo verschillend....

 

 

 

Ik heb de kruidvat thuistest gebruikt, daar had ik inderdaad de beste verhalen over gehoord. Ik heb een pakje van 2 gekocht, dus morgen ga ik die 2e test doen. Inderdaad erg spannend, na 8 jaar MMM, 3 mislukte IVF pogingen, een miskraam en nu deze ICSI poging hopen we toch een keer geluk te hebben!

 

 

 

Nogmaals bedankt en ik laat het morgen nog even weten!

 

 

 

Groetjes, Vera

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend!! Ik ga heel hard voor je duimen.

 

 

 

Suc6 met wachten

 

 

 

(voor het beste testresultaat: na 20.00 uur vanavond niets meer drinken en dan morgenochtend met de eerste ochtendurine testen. Die is dan extra geconcentreerd).

 

 

 

Michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pregnyl kan nog 10 dagen positief geven.

 

Dus pas 11 dagen na de laatste Pregnyl spuit weet je zeker dat een positieve test door een zwangerschap komt.

 

Het kan dus nog door de Pregnyl komen.

 

Nog even een paar dagen geduld hebben dus helaas!

 

Maarre .. als je test morgen duidelijker is dan vandaag, dan krijg je van mij een felicitatie hoor! :icon_biggrin:

 

 

 

Liefs Dreamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de Pregnyl al uit je lichaam hoor. Was de streep duidelijk? Ik denk dat ik je gewoon alvast kan feliciteren hoor en dat doe ik dan ook bij deze! Uiteindelijk is jullie doorzettingsvermogen beloond. Geniet ervan!

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal!

 

 

 

Bedankt voor de reacties!

 

 

 

Inmiddels heb ik vanmiddag weer een test gedaan (24 uur na de test van gisteren) en die was weer/nog positief!! Dus gelijk het ziekenhuis gebeld en een afspraak gemaakt voor een eerste echo op 5 augustus! We durven nog niet echt blij te zijn, want ik heb nog behoorlijke buikpijn/ongesteldheidsgevoel en met de miskraam bleek toen bij de eerste echo het vruchtje niet te leven.... Dus eerst maar een kloppend hartje (of 2.....), daarna kunnen we echt blij zijn!

 

 

 

Straks ga ik nog maar een voorraadje testjes kopen, want ik wil morgen of overmorgen nog een test met ochtendurine doen, just to be sure :-))

 

 

 

Nogmaals dank voor alle reacties!

 

 

 

Groetjes, Vera

 

 

 

PS: volgens mij geldt die 10 dagen termijn van Pregnyl alleen voor de Pregnyl van 5000 of 10000 IE die bedoeld is om de eisprong op te wekken en niet voor de 1500 IE die voor een betere innestelingskans zorgen. In sommige ziekenhuizen gebruiken ze Progestan, in Voorburg gebruiken ze dus nog 3 of 4 spuiten Pregnyl. 1500 IE zou in 7 dagen uit je lichaam moeten zijn. Nou ja, ik ga van de week voor alle zekerheid nog eens testen, maar tot zover is hier in ieder geval geen bloed te zien, 14 dagen na de terugplaatsing, dus ik heb wel goede hoop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden