Ga naar inhoud

voor het eerst overtijd en negatieve test


EDR

Aanbevolen Berichten

Ik zit hier met een probleempje...(tenminste, ik vind het een probleem:help:)

 

Ik heb altijd een hele regelmatig cyclus en ben nog NOOIT overtijd geweest. Nu zou ik zondagavond of maandagmorgen ongesteld hebben moeten worden maar ik zit nog steeds te wachten en het komt maar niet! Ik voel me vanaf zondag al ongesteld, elke keer buikkrampen en lage rugpijn wat ook af en toe weer een poosje weg is. Nu heb ik vanmorgen getest (tja...je weet maar nooit, we hebben wel geklust deze maand) maar ik had een negatieve test.

 

Wat moet ik hiermee? Och...eigenlijk weet ik het antwoord al wel, ik kan hier niks mee maar ik word gek hiervan! Kan het zijn dat ik toch zwanger ben maar wel negatief test, is mijn hcg niet hoog genoeg of ben ik "gewoon" voor het eerst in mijn leven overtijd zonder dat er wat aan de hand is?

 

Wie herkent dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey edr ook ik heb altijd een heel regelmatige cyclus gehad en al helemaal toen we met de iui bezig waren maar bij mn laatste iui poging was ik ook ineens overtijd!!

 

toen heb ik ook getest en ook deze was negatief en een dag later werd ik ongesteld!!

 

 

 

meid ik hoop echt dat je te vroeg getest hebt en dat je toch over een paar dagen een positieve test in handen hebt heel veel sterkte

 

 

 

en hou ons op de hoogte he??

 

 

 

liefs sasje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, Esther. Wat lastig dit. Het klinkt alsof je "gewoon" over tijd bent en als dat het geval is hoop ik dat je echt snel ongesteld zal worden. Maar ik hoop nog harder op een wondertje natuurlijk!!

 

 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Esther, wat frustrerend die onzekerheid!

 

 

 

Je gebruikt geen hormonen meer momenteel? Misschien het ziekenhuis bellen of dit een symptoom van het "onthormonen" kan zijn? Wellicht kun je terecht voor een bloedtest als het te lang duurt. Liever duidelijkheid dan die eeuwige gekte van het wachten!

 

 

 

Hou je taai, we duimen met je mee, Liefs, -M

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog steeds geen tekenen van een naderende ongesteldheid. Af en toe lage rugpijn en het rommelt een beetje onderin mijn buik, een beetje ongikrampjes maar niet heel erg ofzo. Ik ben veel op internet aan het zoeken geweest en lees wel dat mensen eerst negatief testen en vervolgens positief. Hoe je het ook wend of keert...zwanger of niet...ik ben voor het eerst in mijn leven overtijd!!!

 

Het is zoooo spannend! A.s. vrijdag gaan we naar het ziekenhuis, evaluatie 2e icsi. Is het raar als ik vraag of de gyn dan een echo maakt als ik nog niet ongesteld ben dan? Of ik vraag om een bloedonderzoek. Ik moet vrijdag toch bloed prikken voor mijn schildklier. Zou dat gek zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, wat spannend!

 

 

 

En je gyn zal vast wel meewerken aan een bloedonderzoek of echo als je het uitlegt. Vind ik niks geks aan.

 

 

 

Ik duim heeeeel hard voor je :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Esther,

 

 

 

Gewoon vragen, zeker dat bloedonderzoek. Zelfs al zou je ongi worden (wat we natuurlijk helemaal niet hopen!!) wellicht was er wel iets, in iedere geval heeft de hcg je duidelijkheid. Vragen staat vrij denk ik altijd maar!!!

 

 

 

En natuurlijk duim ik voor je!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier alles nog rustig. Wel wat lage rugpijn maar geen buikpijn nu. Ik wil trouwens sowiezo een bloedonderzoek a.s. vrijdag als ik nog niet ongesteld ben. Vanwege mijn schildklier heb ik een hogere kans op miskramen. Vandaag gelukkig de hele dag werken. Dan ben je er ook niet zo mee bezig. Ik word gek van dat gepieker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Esther,

 

 

 

Ik wil je niet ongerust maken maar ik had was na de 1ste icsi behandeling ook bijna een week overtijd. Mijn cyclus bleek "ontregeld" door alle hormonen. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik vtv ook een niet superregelmatige cyclus had (altijd ergens tussen de 28 en 35 dagen).

 

Ik hoop echt van harte dat je natuurlijk gewoon lekker zwanger bent! Ik duim voor je!

 

 

 

Groeten Snoeske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook altijd netjes op tijd ongi (cyclus van 28 dgn) maar sinds de laatste paar maanden ben ik ook wel eens een week overtijd of 4 dagen eerder ongi. Mijn man heeft geen zaadleiders maar als ik overtijd ben kreeg ik toch valse hoop. Maar door alle stress kan je hele hormoon huishouding heel erg in de war raken. Stress is echt een gemene ontregelaar. Want ik had niet bewust stress maar het slaat bij mij op mijn lichaam.Succes

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou mezelf ook continu voor dat ik w.s. gewoon overtijd ben. Maar dan nog begrijp ik het niet. Zelfs tijdens de behandelingen was ik altijd stipt op de klok af ongesteld, ondanks alle stress en hormonen. Ik heb nu gewoon echt geen stress gehad, serieus niet. En hormomen...tja ik weet het niet hoor, mijn tweede behandeling zit er alweer een dikke maand op. We wachten maar af.

 

Vanmorgen wel enorme buikpijn en rugpijn gehad maar dat is nu weer weg. Nu weer alleen een beetje buikkrampjes, meer niet. Verder geen symptomen van een evt. zwangerschap ofzo. Ik kan ook heel makkelijk naar het toilet vanaf zondag en dat kan ik normaal tijdens mijn menstruatie ook.

 

Het is wel echt de 1e keer (op de 2 icsi behandelingen na dan) dat ik er zo mee bezig ben. Ik was er tot maandagochtend helemaal niet mee bezig, ik zat gewoon te wachten totdat ik ongesteld werd, ik voelde het aankomen maar toen het niet doorzette...tja...dan ga je piekeren. Ik ben elk uur aan het broekloeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik ben ook een keer 14 dagen later pas ongesteld geworden na een iui behandeling.

 

Had ik een afspraak gemaakt voor een controle echo op de 14de dag en toen werd ik vlak voor de echo ongesteld...

 

Dit keer moest ik vorige week dinsdag ongesteld worden (kan normaal ook klok op gelijk zetten)..ik voelde het ook al aan komen die dag...pas azaterdag brak het door terwijl ik elke dag het ongestelde gevoel had. Ik zat er echt op te wachten omdat ik dan kon starten met onze eerste IVF poging. Je bent er dan zooo mee bezig van zet dan door en dan gebeurt het niet... Blijkbaar kan het psychisch zo door werken dat het je menstruatie stopt.

 

Natuurlijk hoop ik jouw geval gewoon dat het raak is!!!

 

Ik ken dat gepieker maar al te goed..dan denk je afleiding zoeken en toch blijf je er aan denken en vaak naar de wc lopen om te kijken of er al wat te zien is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dees...maar was je tijdens (of aan het eind van) je behandeling 14 dgn te laat of in een gewone cyclus zonder hormonen? Ik zou toch denken dat die hormonen al wel weer foetsie zijn bij mij? Wel heftig zeg, 14 dgn overtijd!

 

En taurus...tja...jouw verhaal lijkt wel erg op het mijne! Ik weet ook wel dat er niks anders opzit om te wachten.

 

Tot nu toe is er in elk geval nog niks aan de hand, op ongikrampjes en lage rugpijn na dan:hmh:.

 

Ik ga in elk geval niet eerder testen dan vrijdag, mocht ik dan nog niet ongesteld zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meid,

 

 

 

Ben van plan om nog uitgebreid te reageren. Niet dat je denkt dat ik je vergeten ben, maar was even op vakantie een weekje. Omdat manlief ontslagen is hadden we er even snel de tijd voor, voor de cryo.

 

 

 

Maar wat lees ik nu.... Jeetje heb al blauwe duimen van het duimen voor je.. Je weet het nooit hoor. Het is bij jullie toch niet uitgesloten dat je spontaan zwanger raakt toch? Je hebt me inderdaad wel vaker verteld dat je altijd een hele regelmatige cyclus hebt. Maar dat je het uithoudt om niet te testen tot vrijdag... Hoop echt dat er een wonder is gebeurd bij jullie... Hou ons op de hoogte.. En ik mail je snel een prive bericht...

 

 

 

Liefs,

 

Hanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heerlijk...weekje vakantie tussendoor. De reden dat het kon minder natuurlijk maar dat had ik je al gezegd.

 

Het is bij ons niet uitgesloten nee, maar de kans is wel heel klein anders waren we niet 'geschikt geacht' voor icsi natuurlijk. De kwaliteit van het zaad van mijn man is wel verbeterd vergeleken bij een jaar geleden. We hebben dan ook besloten om toch nog maar weer eens te gaan klussen. Dit hebben we al een poos geleden los kunnen laten sindag we wisten dat we voor icsi zouden gaan, omdat we dachten dat dat niet veel zin zou hebben maar omdat het sperme verbeterd was krijg je toch weer een beetje de kriebels tegen beter weten in w.s. maar goed.

 

En dat niet testen tot vrijdag....gister was hij negatief dus ik denk dat het, mocht ik wel zwanger zijn, wel meer tijd nodig heeft om evt. positief te kunnen testen? En diep in mijn hart durf ik niet eerder. Bang voor de teleurstelling denk ik.

 

liefs esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb een regelmatige cyclus. Na mijn laatste tp was ik een week overtijd voordat mijn menstruatie kwam. Ik wist toen al een week dat ik niet zwanger was dus ik zat niet in spanning of zo, maar het gevoel is verschrikkelijk.

 

 

 

De reden waarom het maar niet kwam had met die Progynova te maken en ongetwijfeld ook met die stopverf (de witte bolletjes). Beidde vreselijk spul, maar goed wat moet dat moet.

 

 

 

Groetjes,

 

Rose

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi EDR,

 

Ik herken je gevoel. Ik heb in mei mij eerste IVF gehad werd toen 2-3 juni ongesteld. Ik ben anders ook heel regelmatig ongesteld. 30 dagen. Heb een zondag getest, deze was negatief. Maar tot nu toe nog steeds geen ongi. Maar wel af en toe krampen onder in de buik. Dus ik ga er van uit dat ik het gewoon wordt. Ik heb voor de zekerheid gisteren ff gegoogled. En door al het hormoon gebruik tijdens de behandeling kan je cyclus dus aardig verslag raken ook de maand na de behandeling.

 

Mijn vriend en ik hebbn besloten om dan ook pas maandag eventueel nog een keer te testen. Bij ons is er geen reden waarom het spontaan niet zou lukken, dus het zou best raak kunnen zijn. Maar aangezien de test negatief was en we als 3 jaar samen geprobeerd hebben zonder succes ga ik er gewoon vanuit dat ik ongi wordt.

 

Maar mijn duimpjes draaien voor jullie, zou toch super zijn als het nu in eens spontaan wel lukt.

 

Sterkte met wachten. Dikke Knuff, Svenska

Link naar reactie
Delen op andere sites

meiden bedankt voor jullie reacties.

 

Hier nog niks geen tekenen van ongesteldheid. Ik voel me nu ook niet meer ongesteld. Geen buikpijn of rugpijn ofzo. Ik heb wat gegoogled op verschijnselen bij een vroeg zwangerschap zoals grotere borsten, verkleurde tepels, meer afscheiding etc. maar al die verschijnselen heb ik niet. Ik heb niks gewoon zeg maar.

 

Ik moet wel zeggen dat ik het nu wel heel lastig begin te vinden. Als ik niet zwanger ben prima maar laat me dan gewoon ongesteld worden. Ik heb net een poosje zitten janken bij mijn zus aan de telefoon. Ik hoop zo dat ik dit geklier niet krijg als we na de derde icsi uitbehandeld zijn. Het lijkt me zo erg om dan dit gestress te krijgen, ik wil dan gewoon rust...!!!

 

Misschien vinden jullie dat ik overdreven reageer...wat is dat nou, een paar dagen overtijd maar ik vind het op het moment gewoon echt moeilijk!

 

liefs esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow meid, het is ook zoooo killing dat afwachten en die onzekerheid. Ik werd daar de laatste ronde ook zo ziek van. Misschien vooral nog wel dat "hopen". Ik was het echt spuugzat, bleh.

 

 

 

Dus ehh geen zorgen over ons. Juist wij begrijpen dit maar al te goed!

 

 

 

Nog een dikke knuffel, we duimen duimen duimen, -M

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Esther. Ik denk dat idereen hier wel snapt hoe het werkt hoor. Iedereen heeft die momenten van hoop, hoop, hoop.

 

 

 

Morgen naar het ziekenhuis, hopelijk kunnen ze je duidelijkheid geven!! En ik blijf voor je duimen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden