Ga naar inhoud

Embryo te klein bij 1e echo.


Adriana

Aanbevolen Berichten

Hoi,

 

 

 

Vandaag heb ik mijn eerste zwangerschapsecho gehad. Gelukkig een hartje zien kloppen, maar de embryo is te klein volgens de arts.

 

Hij is ca. 7 mm en moet 10 mm zijn volgens het schema van het zknhuis. (bij precies 7 weken zwangerschap)

 

Dus volgende week weer een echo om te kijken of er wel groei is.

 

Mijn vraag is of meer meiden dit hebben gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vrienden die ong. 7 weken geleden ook bij een echo te horen kregen dat het embryo te klein was en dat de kans groot was dat het mis zou gaan. Twee weken daarna kwam idd de miskraam op gang. Verder heb ik het nog nooit gehoord. Met dat ik dit opschrijf twijfel ik enorm of ik je dit moet vertellen. Je word hier misschien heel down en verdrietig van en dat is niet mijn bedoeling. Het kan misschien ook heel anders gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

 

 

 

Bij mij was er een kloppend hartje met een echo van 6 weken en een par dagen. Na het maken van de echo werd ik drie dagen teruggezet dor de arts, precieze afmetingen hebben we het niet over gehad. De volgende echo was ik ineens een dag verder dan oorspronkelijke datum! Dus vier dagen vooruit. Verloskundige zei dat het vaak gebeurt, maar goed er is bij mij niet gezegd dat de groei niet goed was, alleen toen met 6 weken dat het heel pril was en dat je garantie had tot de deur!

 

 

 

Ik duim in ieder geval voor je!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is bij ons niet gezegd dat de groei niet goed is, alleen dat de embryo niet de verwachtte grootte heeft wat past bij de termijn.

 

Het kan zijn dat de uitgerekende datum moet worden aangepast of dat er een miskraam aan zit te komen. De kans op een miskraam is 40%.

 

Het kan dus nog alle kanten opgaan. Hopelijk de kant op van Vanessa!

 

Positieve verhalen zijn fijn om te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

 

 

bij mijn twee eerste echo's was ook ook steeds vroeger dan wat ik in werkelijkheid was en bij de termijn echo zelf twee dagen verder. mij is toen ook verteld dat het in de eerste 10 weken heel moeilijk te meten is en dat de artsen dan vaak zat niet goed meten.

 

 

 

je hebt een hartje zien kloppen en daar moet je je aan vasthouden. dit betekend dat het nu nog leeft.

 

 

 

groetjes svenja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Adriana,

 

 

 

Misschien hebben ze wel vekeerd gerekend en ben je iets een paar dagen minder lang zwanger. Bij mijn eerste echo was het embryo 6.9 mm en volgens het schema was ik 6.4 dagen zwanger. Mijn zh redeneerde andersom: je embryo is zo groot, DUS ben je 6,4 weken zwanger. Ik heb begrepen dat een embryo op dat moment 1 mm per dag groeit. Dus bij 7 weken zou die dan inderdaad 10 mm zijn.

 

Ik hoop echt voor je dat alles goed is!!! Zou niet de eerste keer zijn dat ze er naast zitten bij de eerste echo (zie andere verhalen op forum).

 

 

 

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me nog geen zorgen maken. Ik heb al zoveel 'missers' gelezen hier op het forum. Ik loop ieder x weer voor op het aantal weken en dagen dat ik zwanger ben. Nu is dat wat geruststellender, maar waarom loop je niet een paar dagen achter....? Mijn vriendinnetje had altijd zeer kleine embryootjes die nooit overeenkwamen met aantal weken en nu heeft ze er 3 rondlopen. Het zegt allemaal dus nog niets.... Probeer rustig te blijven tot de volgende echo en dan weet je hopelijk meer. Ik hoop dat alles goed is en je een mooi gegroeid embryootje te zien krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden,

 

Bedankt voor de gerustellende woorden. Misschien is er inderdaad niets aan de hand. Ik moet gewoon geduld hebben tot de volgende echo en niet in paniek raken. Maar gisteren was ik behoorlijk van slag. Probeer er vandaag niet te veel aan te denken. Piekeren helpt toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Adriana...op het moment dat ik mijn bericht postte twijfelde ik of ik dit wel moest doen. Het spijt me als ik je hiermee gekwetst heb of iets dergelijks. Dat was absoluut niet mijn bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Adriana,

 

 

 

Ik herken je onzekerheid. Ik zat, net als jij, op 7 weken afgelopen maandag. En bij mij was het embryootje ook te klein en klopte het hartje niet snel genoeg. Wel was het gegroeid tov de echo hiervoor. Vanmiddag heben we weer een echo, en hopen we dat het weer verder gegroeid is.

 

Veel sterkte toegewenst tijdens deze spannende tijden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geeft niet EDR. Je hebt me niet gekwetst hoor. Het kan inderdaad ook verkeerd aflopen.

 

En Knabbelspekje, ben benieuwd hoe je echo is verlopen vandaag. Toevallig dat we afgelopen maandag allebei 7 weken waren en de echo niet was zoals we verwacht hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De echo gaf geen zekerheid. Het embryo was goed gegroeid. Maandag werd het geschat op 6w4, en nu op 7w1. Maar de hartslag was nog steeds te laag. Het zijn ong 120 BPM en dat moeten er 200 zijn. En de arts wist eigenlijk niet wat dat zou kunnen betekenen, behalve dat dit wel vaker gebeurd?! Kortom, we weten nog niet waar we aan toe zijn. Volgende week donderdag weer een echo.

 

Adriana, wanneer heb jij weer een echo?

 

Vanessa: Knabbelspekjes zijn 1 van de vele dingen dingen die ik zo lekker vind en waar ik helaas altijd teveel van eet. Net als nootjes, kaasjes, chips en nog meer van dat lekkere spul! Met als gevolg een eeuwige strijd tegen de kilo's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze volgende echo is dinsdagmiddag a.s.

 

Fijn dat er groei is opgetreden, maar vreemd dat de hartslag dan niet goed is.

 

Weer een weekje afwachten dus.

 

Vervelend dat jullie ook nog geen duidelijkheid hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden met 5wkn de eerste echo.........vruchtzakje te zien maar veel te klein voor 5wkn.

 

Met 6wkn was er niks goed in beeld te krijgen en we moesten rekening houden met een MK,

 

Met 7wkn weer een Echo en toen was er een vruchtje te zien met kloppend hartje maar veel te klein voor 7wkn.....0,41cm.

 

Ik ben een hele week terug gezet en ik mocht me geen zorgen maken, wel werd er gezegd dat dit wel heel veel was bij IVF...........soms een paar dagen maar een week komt niet vaak voor.

 

Met 12wkn was ik helemaal bij met de groei!!

 

Het zegd dus echt helemaal niks zo vroeg in de zwangerschap! Ga uit van het positieve enheel veel sterkte morgen bij je echo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden