Ga naar inhoud

25-06 Verschrikkelijke punctie gehad!!


Carolina

Aanbevolen Berichten

Hallo meiden,

 

 

 

Dit wil ik toch wel even met jullie delen. Ik heb gister voor de 2e keer een ivf punctie gehad en deze ervaring was verschrikkelijk! Mijn 1e punctie was daarentegen prima verlopen.

 

 

 

Nou het verhaal van gisteren;

 

 

 

Ik moest om 13:00 uur aanwezig zijn in Tilburg. 5 Minuten later kreeg ik de prik in mijn bil om rustig (dronken) te worden. Tot nu toe alles goed... na een kwartiertje begon ik het te voelen en werd wat duizelig. Toen werd ik de behandelkamer ingeroepen en begon het. Ik lag daar dus en kreeg de twee verdovingsprikken in mijn eileiders, nog geen 5 seconden later kreeg ik hevige hartkloppingen en gingen mijn oren suizen, een keiharde migraine aanval volgde. Ik had het gevoel flauw te vallen, en gaf dit ook aan. De verpleegster deed er alles aan om mij tot rust te stellen, en na 2 minuten namen de hartkloppingen af, maar de duizeligheid en migraine zakte niet af.

 

 

 

De gyneacoloog zei na een minuut of 5 dat we maar beter konden beginnen en ik daarna uit zou kunnen rusten. Terwijl ze bezig was heb ik wel pijn gehad maar dit was te overzien. Uiteindelijk waren er 11 eitjes gevonden, toch nog iets positiefs! Na de punctie moest ik overeind gaan zitten en werd ik door de gyneacoloog en verpleegster ondersteund naar de uitrustkamer gebracht. Hier zat ik nog geen 5 minuten waarna ik spuug misselijk werd. Uiteindelijk heb ik van 13:30 uur tot 16:30 uur zitten overgeven in dat kamertje.

 

 

 

Ik had mijn zus meegenomen en zij had haar kind en de mijne bij der, dus dat was ook een ellende voor die kids. Gelukkig ging ze af en toe wat met ze wandelen, want mijn zoontje wist ook niet wat hij zag toen ik daar lag te kosten. Om 16:30 uur zei de verpleegster dat we beter naar huis konden gaan zodat ik naar bed kon. Maar het was echt moeilijk om van het ziekenhuis naar de auto te lopen als je misselijk, duizelig bent en migraine hebt.

 

 

 

Eenmaal thuis gekomen ben ik natuurlijk ook gelijk mijn bed ingedoken, en had mijn zus mijn zoontje meegenomen zodat ik uit kon zieken.

 

 

 

Vandaag gaat het gelukkig wat beter, ik voel me wat meer mens. Mijn zus zei nog dat ik er gister meer dood dan levend uitzag. Hopelijk is dit alles niet voor niets geweest en zullen as zondag na de tp de emmies blijven zitten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid, wat vreselijk moet het geweest zijn voor je. Een punctie is niet echt een pretje, maar dit......een ramp gewoon. Heb zoiets nog niet eerder gelezen hier.

 

Hopelijk gaat het weer een beetje met je. We gaan maar hard voor je duimen voor super mooie embryo's. Doe lekker rustig aan en luister naar je eigen lichaam. Hopelijk gaat het er bij de terugplaatsing rustiger aan toe. Heel veel succes.

 

 

 

Liefs, Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje zeg, dat lijkt wel een soort overgevoeligheidsreactie op de verdoving / prik. Konden ze niks geven tegen de misselijkheid? Wat ellendig zeg.

 

Gelukkig gaat het vandaag beter en zijn er wel veel eitjes gevonden.

 

 

 

Beterschap en doe het rustig aan,

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Carolina,

 

 

 

Wat vervelend, daar had je ook niet op gerekend... Eigenlijk niet slim dat ik dit gelezen heb want ik moet morgenochtend!! Zo erg als bij jou kan het niet zijn denk ik maar.

 

 

 

Succes met bijkomen, alles komt uiteindelijk goed.

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt meiden voor jullie medeleven! En nee ik had niks gekregen tegen de misselijkheid. Maar gelukkig gaat het weer wat beter! Caroline jij succes morgen, en ga er maar niet vanuit dat het zo gaat bij jou hoor!!

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, dat is ook wat!

 

Heb je misschien andere medicatie gekregen dan de eerste keer?

 

Kan belangrijk zijn voor een eventuele volgende punctie.

 

 

 

Ik hoop dat je snel herstelt en een goede TP hebt.

 

 

 

Liefs,

 

Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden, nou volgens mij heb ik geen andere medicatie gehad als vorige keer. Maar ik zal het toch eens navragen voor de zekerheid! Verder voel ik me weer wat beter, alleen buik wat gevoelig. Morgen de tp, en hier heb ik wél zin in! Hopelijk zitten er super emmies tussen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik nog even in jouw eigen topic. Ik had dus weer hele andere medicatie dan jij . Kreeg twee zetpillen: paracetamol en diclofenac en een pil oxisepam of hoe heet dat, om rustig van te worden. Na een half uur begonnen ze en kreeg ik 4 verdovingsprikjes in de baarmoedermond. Er zaten 24 follikels, maar ik denk dat ik maar 10 ofzo van gevoeld heb... Moest vanochtend nog wel aan jouw verhaal denken maar dacht: kan alleen maar meevallen, die arme Carolina met haar punctie from hell... Maar toch gek dat die medicatie zo verschillend is per ziekenhuis. Je zou kunnen overwegen over te stappen naar Rotterdam... maar we gaan er van uit dat het niet nodig is en dat je gewoon zwanger wordt natuurlijk!!

 

 

 

Nogmaals succes morgen!

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Caroline, fijn dat jouw punctie toch is meegevallen, en 13 eitjes superrr!!!

 

Ja idd vreemd dat het per ziekenhuis zo scheelt kwa medicatie, misschien dat ik wel overweeg over te stappen mocht het wéér niet gelukt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo carolina

 

 

 

je kunt het ook gewoon nog 1x kenbaar maken in tilburg

 

lijkt me een beetje erg om hiervoor over te stappen naar

 

een ander zh

 

zelf ben ik ook in tilburg geweest en bij iedereen is de punctie

 

weer anders ,ik reageer ook heel heftig op de medicatie

 

maar goed het is het allemaal waard geweest

 

succes met de tp

 

 

 

steph

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

 

 

ik had ook heel erge hartklopppingen en net alsof jr flauw gaat vallen

 

en ik zweette heel erg door de medicatie

 

ik heb 3 complete icsi behandelingen gehad

 

de 1e x 2tp geen blijven zitten

 

de 2e x 2tp en eentje blijven zitten

 

de 3e x 2tp en twee blijven zitten

 

ik ben nu bijna 37 weken zwanger van een tweeling en alles gaat erg goed

 

dus voor jullie 2 zware wacht weken

 

succes steph

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Steph, zo nou fijn om te weten dat ik niet de enigste ben met die bijwerkingen! Maar nu dus al 37 weken zwanger van een tweeling, je hebt zeker al een hele dikke buik dan, prachtig hoor! En je hebt ze al bijna voldragen, dat hoor je niet vaak met een tweeling! Ja vanaf morgen weer die verschrikkelijke ww, maar ja het hoort erbij. Als het goed is weet ik zo rond mijn verjaardag of het gelukt is (11-07), zou een super mooi kado zijn!!

 

 

 

Groetjes en sterke nog met de laatste loodjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden, deze ivf poging is plotseling en onverwachts afgebroken. Ben vanmorgen een uur voor de tp gebeld door het ziekenhuis; 11 eitjes maar geen enkele bevruchting, geen tp dus. Moet nog 4 dagen de utrogestan gebruiken en dan mag ik ermee ophouden. Moet morgen bellen voor een evaluatie gesprek om de verdere mogelijkheden te bespreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carolina,

 

 

 

Wat erg meis!!! Al die moeite en pijn helemaal voor niets, wat een ellende zeg!! Sterkte en ik hoop dat ze weten wat de oorzaak is geweest zodat dit jou een eventuele volgende keer niet nogmaals gaat overkomen....

 

 

 

Toi toi toi!

 

 

 

Greetzzzzz,

 

Elena

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Bedankt voor jullie reactie, ja op zo'n moment denk ik ook; alles voor niks, maar gelukkig weet je dat niet van tevoren. Tsja op naar het evalutie gesprek ik ben heel erg benieuwd naar wat ze te zeggen hebben! En Caroline, kan me eigen voorstellen dat je daar ook bang voor bent maar ik zou der niet van uit gaan hoor, blijf positief!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee wat een verhaal zeg, verschrikkelijk van begin tot einde, ik hoop voor je dat je in ieder geval tijdens het gesprek meer duidelijkheid wat betreft de oorzaak krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Carolina,

 

 

 

wat vreselijk meid. Ben je er bijna, krijg je dit te horen. Dit gun je niemand. Ik wens jullie veel sterkte en hoop dat ze er in het ziekenhuis wat duidelijkheid over kunnen geven, zodat jullie dit bij een volgende poging niet weer overkomt.

 

 

 

Liefs Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Dani en Linda, ja idd vreselijk van begin tot eind! Ik hoop ook echt op wat duidelijkheid tijdens evalutie gesprek. Ik ga morgen bellen voor een afspraak over 2 weken want dan is mijn man ook weer thuis, hij moet wel mee natuurlijk want hij zit ook met veel vragen! Ik hou jullie op de hoogte. Jullie allemaal succes met de behandeling of zwangerschap. Dit gun ik niemand...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden