Ga naar inhoud

Lijstjes?


Henne

Aanbevolen Berichten

Hai!

 

 

 

We zijn met z'n allen nogal van de lijstje op dit forum, maar wat me opvalt is dat het steeds vaker niet meer bij te houden is (of bijgehouden wordt). Het overzicht behandelingen juni staat vol met 'hoe is het met...?' vragen.

 

 

 

Je start vaak in het topic 'overzicht behandelingen'. Als je een terugplaatsing hebt gehad verhuis je naar het topic 'wachtbankje' maar sta je óók nog op het lijstje in het topic overzichten. En als je dan zwanger bent verhuis je naar het zwangerenoverzicht maar moet je je gegevens ook aanpassen in het wachtbankje én behandelingenoverzicht. Is het niet raak, dan moet je jezelf ook weer uit twee lijstjes gaan verwijderen. En niet alle meiden die in het wachtbankjes topic actief zijn, staan ook op het wachtbankje in het overzicht van de behandelingen, dus in dat topic is het lijstje zwangeren ook nooit compleet... etc. etc.

 

 

 

Is het een idee om de delen wachtbankje en zwangeren 2009 uit het topic 'overzicht behandelingen van de maand..' te halen? Je verhuist dan heel logisch van het ene naar het andere topic om met lotgenoten te kletsen, al naar gelang je situatie. En je hoeft niet meer twee keer (of meer) je verhaal te doen of lijstjes aan te passen.

 

 

 

Is maar een idee hoor. Ben zelf een erge lijstje freak, maar dan moeten ze wel kloppen haha!!

 

 

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hahaha Henne,

 

Ben het heel erg met je eens!

 

Ik probeer iedere dag te kijken wie hoe wat waar, maar zie door de vele lijstjes het bos niet meer...

 

Misschien 1 topic behandelingen, 1 topic wachtbankje, 1 topic zwanger?

 

Is veel makkelijker en handiger....??

 

Groetjes van Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even zitten spitten en dit zijn volgens mij de topics behandelingen, wachtbank en zwanger......

 

 

 

Wachtbank:

 

 

 

Juni:

 

26e: Sil IUI testen

 

26e: Anouk (Knoer) testen

 

27e: Pam, IUI

 

29e: Sandra (witje) bloedtest - 2e ICSI

 

30e: Rose testen - 1e ICSI

 

30e: Henne testen - 3e ICSI

 

 

 

Juli:

 

1e: Knorrie bloedtest - 1e IVF

 

3e: Chantal testen

 

3e: Mandy - 2e ICSI

 

3e: Marchan

 

3e: Faye - 1e ICSI

 

4e: Elena testen - 2e IVF

 

6e: Bitch1806 - 2e ICSI

 

10e: Kammie - 2e IUI

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Zwanger

 

 

 

Uitgerekend Augustus

 

27e: Dani - 6 juli controle

 

 

 

Uitgerekend September

 

7e: Abc

 

 

 

Uitgerekend Oktober

 

22e: Chantal

 

28e: Daan - 3e ICSI - 30 juni controle VK

 

 

 

Uitgerekend November

 

7e: Krullie

 

8e: Michelle

 

9e: Jane - 3e ICSI - 2-ling - 9 juli groeiecho

 

11e: Ange

 

15e: Popje

 

21e: Snoeske

 

23e: mijnbaby

 

23e: Lucky-t

 

26e: Tammy

 

 

 

Uitgerekend December

 

10e: Desiree - 3e ICSI - 30 juli 20 wk echo

 

19e: Marielle - 3e IVF - 2-ling

 

29e: Vanessa - 2e IVF

 

 

 

Uitgerekend Januari

 

31e: Marietje

 

 

 

Uitgerekend Februari

 

16e: Neel

 

20e: sasje

 

23e: Laika

 

28e: Linda - 1e ICSI

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Behandelingen:

 

 

 

Voortraject:

 

 

 

Juni:

 

Agnessie volgende cyclus ...TP cryo Agnessie jij bent weer gestart toch?

 

 

 

Juli:

 

Natasja beginnen met 3e IVF

 

Siene 1e IVF

 

 

 

2e: Karin evaluatie over 2de ICSI, hoe nu verder

 

3e: Claudiaatje gesprek SFG voor wegschrappen BMS

 

9e: Miki vervolggesprek, aug ivf2?

 

13e: Marion evaluatie over 1ste ICSI, en hoe nu verder

 

23e: Carol intake IVF

 

 

 

Punctie:

 

Juni

 

27e: Caroline (Elinorac)

 

 

 

TP:

 

Juni

 

30e: Caroline (Elinorac) - 1e ICSI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden goed idee!!!

 

 

 

Maar zwangeren lijstjes zijn er als hoor!! topic "zwangerenoverzicht 2009" en diverse topics "uitgerekend in ........"

 

 

 

Alleen vond ik het wel heel leuk bij het "wachtbankje" even te melden dat ik zwanger ben. Maar dat hoeft niet in een lijstje natuurlijk! Kan ook gewoon een berichtje.

 

 

 

Denk wel dat het overzichtelijker wordt. Kan het allemaal niet meer bijhouden en ik ben al zo vergeetachtig ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha marietje, vervelend he........

 

Ik hoop dat het lukt Henne om wat nieuwe handige lijstjes te maken.

 

Van mij mogen alle zwangeren in 1 topic i.p.v. allemaal los, maar dat is mijn mening..

 

Als je hulp nodig hebt, geef maar een gil!

 

 

 

Meiden, heb je aanvulling voor het lijstje hierboven?? kunnen julie hem dan aub aanpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij ook handiger om de zwangeren in het zwangerentopic te houden, de wachtenden op het wachtbankje en de dames op weg naar het wachten gewoon in het behandelingenoverzicht, dus toch maar weer op splitsen want we lezen toch alles wel bij elkaar en nu lees je inderdaad heel vaak dingen dubbel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo............ nou hier kan ik als beheerder niet zo heel veel mee..... jullie zijn inmiddels zó op het forum 'ingeburgerd' dat ik door de bomen het bos niet meer herken :bye:

 

 

 

Het is inderdaad zo dat we op dit forum geen 'bewind' voeren mbt draadjes aanmaken etc. maar ik merk dat jullie het nu zelf een beetje ondoorzichtig beginnen te vinden.

 

 

 

Het zou mooi zijn als ik een reactie zou krijgen waarin staat wat ik kan doen. Ik kan subfora aanmaken extra fora, nieuwe categorieën noem maar op maar graag weet ik dan wel waar enzo :icon_cyclops:

 

 

 

Daarnaast is het ook een verantwoordelijkheid van iedereen die berichten plaatst om het onderwerp van het forum of topic aan te houden, vaak gaat het daar mis omdat in één bericht vaak meer zaken genoemd worden waardoor bijvoorbeeld een 'wie is wie' topic veranderd in een ander onderwerp.

 

 

 

Conclusie: ik hoor graag wat ik eraan kan doen! :toothy10:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai!

 

 

 

Volgens mij wordt het nu ingewikkelder gemaakt dan het is :eek: Mijn voorstel is eigenlijk alleen om voortaan in het 'overzicht behandelingen' dat we elke maand maken het wachtbankje en de zwangeren niet meer mee te nemen. Je schuift zo elke keer een topic op zonder dat er dubbelingen zijn.

 

 

 

Maar omdat er natuurlijk meer mensen mee te maken hebben dan alleen de meiden in het topic 'overzicht behandelingen juni' heb ik hier de vraag algemeen gesteld. Dat niet in augustus straks iemand roept: he waar zijn hier de zwangeren gebleven!? :tongue1:

 

 

 

Groetjes!

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor. Zei een tijdje terug al dat het lijstje van zwangeren in het topic behandelingen eigenlijk niet echt op zijn plaats lijkt. Is ook zo super lang aan het worden.

 

 

 

En vind het fijn dat er aparte topics voor het wachtbankje zijn en lijkt het me dus ook logisch om niet een lijstje met het wachtbankje in het behandelingen topic te hebben. Het is inderdaad allemaal niet bij te houden anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou kiezen voor een apart topics.

 

 

 

Voortraject behandelingen 2009

 

Lopende pogingen 2009

 

Punctie 2009

 

Wachtbankje 2009

 

Zwangerenoverzicht 2009

 

 

 

Dus niet voor iedere maand apart! Dat loopt allemaal in elkaar over, dubbel etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou kiezen voor een apart topics.

 

 

 

Voortraject behandelingen 2009

 

Lopende pogingen 2009

 

Punctie 2009

 

Wachtbankje 2009

 

Zwangerenoverzicht 2009

 

 

 

Dus niet voor iedere maand apart! Dat loopt allemaal in elkaar over, dubbel etc.

 

 

 

Oké,

 

 

 

als bovenstaand voorstel goedgekeurd is door de dames, dan zou ik graag weten waar die fora onder moeten komen te staan en wat we eventueel doen met al lopende draadjes.... :sewingblue:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich vind ik een doorlopend topic, dus niet per maand, een goed idee, alleen de lijstjes die daarin komen zullen heeeeel lang worden uiteindelijk. Maar het is nu wel lastig dat dingen in elkaar overlopen en dubbel gaan ja.

 

 

 

Splitsen van topic behandelingen in 3 losse (voortraject, lopend en punctie) lijkt mij niet handig. Krijg je daar weer overloop uiteindelijk, want loopt allemaal in elkaar over.

 

 

 

Maar wat uiteindelijk nou het handigst is weet ik ook niet ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voortraject, lopende behandelingen en punctie ook niet splisten, dat loopt heel erg samen en je hebt dan ook wel dezelfde onderwerpen om over te praten. Op het wachtbankje of als je zwanger bent wordt dat echt anders.

 

 

 

Topics voor een jaar ipv per maand vind ik prima, het worden dan wel lange lijstjes misschien. Maar er vallen toch ook weer telkens mensen af of schuiven door etc. etc.

 

 

 

Voor zwanger is er al een overzicht per jaar.

 

En het overzicht behandelingen juni kunnen we toch zo overzicht behandelingen 2009 van maken? Bijv. met ingang van juli? (en dan het wachtbankje en de zwangeren er af)

 

Dan blijft het wachtbankje over om wachtbankje 2009 van te maken. Als we dat idd ook handig vinden. Of willen we die per maand houden?

 

 

 

Hmm, ik heb wel wat losgemaakt. Maar Vanessa is volgens mij net zo'n lijstje mens als ik haha ;-)

 

 

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden, ik vind het allemaal een goed idee om aparte topics te maken van de behandelingen + puncties, wachtbankje en zwangeren. Is veel duidelijker en je hoeft niet bij weet ik veel hoeveel topics je verhaal te zetten. Dus ik ben voor.

 

 

 

Groetjes, Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor een totaal topic behandelingen in 2009, waar dan niet de zwangeren en wachtbankje op staan.

 

 

 

Wachtbankje per maand vind ik wel praktisch ... daar gebeurt zoveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij kunnen wel voor zijn, maar degene die op dit moment in het topic posten lijken dat niet te zijn (argument: het is juist leuk en motiverend alle zwangeren te zien). Ik heb ze gevraagd hier eventueel te discussieren, maar dat is niet gebeurd denk ik.

 

 

 

Ondertussen wordt het lijstje in dat topic alleen maar langer en langer en persoonlijk vind ik dat echt irritant, constant die lange lijst voorbij zien komen.

 

 

 

Iemand zal moeten beslissen wat het handigst is en dat dan ook doorvoeren. Of misschien moeten we erover stemmen ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

democratisch gezien heeft iedereen recht om te stemmen maar hoeft dat niet te doen :tongueP:

 

Mijn voorstel is om tot volgende week maandag iedereen de tijd te geven om zijn zegje te doen...anders gezegd om op een bepaalde manier te laten stemmen en om het dan aan te passen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden