Ga naar inhoud

Eerste echo gehad... het is nu echt begonnen!


elinorac

Aanbevolen Berichten

Hallo iedereen,

 

 

 

Vanmiddag mijn eerste echo gehad, er waren aan beide kanten 6 follikels die goede kanshebbers zijn (die werden opgeschreven tenminste), maar nog te klein. Verder zag de gyn. nog een paar kleintjes. Er zat 1 vrij grote, waarschijnlijk 'mag die niet meer meedoen', behalve als ie niet zo snel meer groeit. Wel een opluchting dat er inderdaad meerdere follikels zijn, want ik heb alleen hoofdpijn en voel niks in mijn buik dus had zoiets van: eerst zien, dan geloven...

 

Ik moet zondag weer terug voor de tweede echo, maar ze deed een voorspelling dat ik daarna nog een keer terug zou moeten komen en dat de punctie dan waarschijnlijk pas donderdag zou zijn. Allemaal wat later dan ik gedacht had! Toen ik begon zeiden ze bij het intakegesprek: gemiddeld dag 13 punctie, dag 15 TP. Maar goed, inmiddels heb ik op dit forum wel geleerd dat het echt bij iedereen anders is.

 

 

 

Tot zover, we gaan weer vrolijk (nou ja) door met spuiten vanavond!

 

 

 

Caroline :hello:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Dank je Henne,

 

 

 

Jij zit hier volgens mij net zo vaak als ik! ik zei tegen de gyn. dat ik op een forum zat en dat vond ze maar niks volgens mij. Ik hoorde een grom van achter het gordijn... Ze denken dat we elkaar allemaal gek maken hier volgens mij, maar ik vind het juist lekker om te kunnen spuien!

 

 

 

Voel je je goed?

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline, veel mensen denken dat je gek gemaakt wordt op een forum.

 

Maar ik denk dat we hier heel realistisch en eerlijk tegen elkaar zijn. En laten we eerlijk zijn; Wij zijn degene die dit traject moeten volgen, niet de arts, je familie etc. Als wij wat aan dit forum hebben dan is het toch goed?

 

Ik moet zeggen dat ik het afgelopen jaar veel meegemaakt heb en hier ontzettend veel steun en info heb gehad. Veel van de medische "kreten" heb ik hier geleerd. Kom je toch beter beslagen ten ijs bij de arts.

 

 

 

Succes!

 

 

 

Liefs,

 

Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam gisteren in het ziekenhuis iemand tegen die ik via een ander forum ken. We hebben elkaar ook wel eens ontmoet dus ze herkende me en riep heel hard door de gang 'succes!'. Die gyn dus 'waar kennen jullie elkaar van?' Ik zeg 'internet'. Nou zijn reactie was ook niet erg enthousiast. Ze denken idd dat je elkaar negatief beinvloedt, maar dan hebben ze het echt niet goed door. We zijn hier geen anorexia patienten die elkaar tips geven. We delen hier iets wat je heel moeilijk met mensen in je omgeving kunt delen omdat die niet weten wat het is. Als ik elke dag met vriendinnen zou bellen zou geen arts dat erg vinden denk ik. Nou ja, laat ze lekker denken haha. In Nijmegen is er trouwens een digipoli waar je volgens mij ook een forum hebt dus wat dat betreft....

 

 

 

Ik ben op het moment vrij en niet echt fit genoeg om erg veel te doen. Dan zit ik wel veel achter de pc ja. Als ik weer aan de slag ga, wordt dat wel minder :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal

 

 

 

Ik vind het juist een uitkomst dit forum.Dat ik nog nooit hier eerder op heb gekeken.

 

Had me best veel frustaties kunnen schelen in al die jaren.

 

Je leest dat iedereen in hetzelfde schuitje zit.

 

Die artsen zullen dit zelf eens mee moeten maken.Om elke maand weer terleurgesteld te zijn al jaren.Dan ben je ook blij met informatie van lotgenoten.

 

Succes meiden met alles ik steek nog een extra kaarsje op voor iedereen hier.

 

 

 

Groeten Maaike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caroline,

 

 

 

Spannend voor jullie. Nu maar duimen voor een paar supereitjes. Zelf moesten wij ook 3 keer terug voor een echo, maar het is voor een mooi doel zullen we maar zeggen. Het is een lange weg, maar we zijn al een eind op weg. Veel succes en we duimen ook voor jou weer mee.

 

 

 

Groetjes, Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh caroline de aantalen zien er goed uit, veel succes !!!!!!!

 

En wat betreft het forum, die artsen zouden blij moeten zijn hiermee, anders zouden de klinieken platgebeld worden met vragen. En als ik eerlijk ben krijg je hier vaak beter uitleg, althans zonder moeilijke woorden haha

 

 

 

Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

Hoi Caroline,

 

 

 

heel veel succes! So far so good toch? Ik zelf moest ook 4 keer voor echo en 3 keer bloedprikken en mijn punctie was juist 3 dagen eerder dan verwacht. Het loopt bij iedereen anders. Ik zal voor je duimen! Komt helemaal goed met die aantallen :-)

 

 

 

Groetjes, Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

 

 

Vanochtend de tweede echo gehad en hoewel het er goed uit zag (zie mijn tekstje hieronder) ben ik toch wel gefrustreerd. Ik had een waarnemend gyn. en die vroeg als eerste of ik op de weegschaal wilde gaan staan. Nou heb ik behoorlijk overgewicht (zo, weten jullie dat ook weer) maar heb daar met de IVF arts in Rotterdam afspraken over gemaakt. Tot mijn verbazing woog ik op zijn weegschaal bijna 8 kilo meer dan thuis, maar dat terzijde. Tijdens de echo kreeg ik een lange preek over overgewicht, leeftijd en het roken van mijn vriend. (Dat laatste probeer ik hem af te leren want ik weet dat het slecht is, maar dat lukt niet echt. Hij rookt wel minder maar het lukt hem niet te stoppen.) We hadden allebei 2 minpunten zei hij: mijn vriend slecht zaad en hij rookt en ik mijn leeftijd en overgewicht. Ik ben sinds maart 6 kilo afgevallen, dus vind dat ik best goed bezig ben. Oke, het zou meer kunnen maar stress en zelf niet meer roken... een aantal van jullie kent het vast wel.

 

Anyway, hij zei ook nog: als uw vriend een jonge vriendin zou hebben zou ze misschien zo zwanger zijn en als u een jonge vriend met goed zaad zou hebben zou u ook zo zwanger zijn! Belachelijk toch? Ik snap het punt wel dat hij wilde maken maar een beetje subtieler kan wel...

 

Zo, ik ben het weer even kwijt... Misschien vinden jullie het gezeur, maar het leek bijna alsof hij vond dat ik er geen recht op had ofzo, dus ik ging met een vervelend gevoel naar huis. Terwijl, en dat is veel belangrijker, het eigenlijk goed gaat, want hij verwacht bij de punctie, waarschijnlijk donderdag, dat er 10 bruikbare eitjes zullen zijn, dus helemaal niet slecht!

 

 

 

Pfieuw... tot zover. Wie van jullie heeft ook nare ervaringen met een gyn.? Ik ben blij dat dit een waarnemer was, die ik hopelijk nooit meer heb.

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caroline,

 

 

 

Eerlijk gezegd vind ik het echt schandalig, dat zo'n arts het nodig vind je een hele preek te geven. Daar heb je je eigen arts voor, met hem zijn de dingen besproken.

 

 

 

In ons ziekenhuis lopen een heleboel gynaecologen enzo, vaak bij echo's steeds iemand anders. Al proberen ze wel als je eenmaal met IVF bezig bent dat je zo veel mogelijk je eigen arts hebt. Ik heb 1 mindere ervaring, maar dat was enkel dat 1 gyn zo hardhandig ging kijken van binnen. Was echt niet leuk. Ik dacht dat het kwam door de stimulatie (dit was dag 9 geloof ik), maar merkte dat toen mijn arts het op dat 11 weer deed, dat het helemaal geen zeer hoeft te doen. Zij vertelde me overigens dat meer vrouwen klachten over deze gyn hadden.

 

 

 

Maar echt, als bijvoorbeeld deze arts zich ineens inhoudelijk met de behandeling had bemoeid ... had ik daar heel vreemd van opgekeken.

 

 

 

Als het er van komt, zou je het tegen je eigen arts moeten zeggen.

 

 

 

Veel succes met je behandeling!

 

 

 

Annelies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline wat een *** die arts zeg. Alsof jullie zelf niet weten wat de 'minpunten' zijn en je doet beide notabene je best om die te veranderen. Waar bemoeit zo'n inval zich mee? Zou het zeker even aankaarten als je weer bij je eigen gyn. bent.

 

 

 

En verder natuurlijk gewoon goed nieuws, tien bruikbare follikels. Op naar de 25e meid!

 

 

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Caroline,

 

 

 

Wat is die arts een L**. Hij heeft daar niets over te zeggen hij is jullie beh arts niet.

 

 

 

Maar las ook goed nieuws 10 follikels das een mooi aantal.

 

Al vast veel succes met de punctie.

 

 

 

Gr Mariëlle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caroline,

 

 

 

waar haalt die ars het lef vandaan zeg om jullie zo te behandelen. Schandalig zeg. Het kan ook op een heel andere manier. Ik zou hier zeker melding van maken.

 

Wij blijven gewoon duimen voor jullie. Succes meid!!!

 

 

 

Groetjes, Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties, ik dacht al dat jullie het met me eens zouden zijn... Ik weet niet of het zin heeft om te klagen want deze man is waarnemend 'freelance' arts en gaat naar verschillende ziekenhuizen, kan zo lekker zijn eigen tijd indelen, vertelde hij terwijl ik met mijn benen in de beugels lag... stel je voor dat ze willen dat ik officieel een klacht indien ofzo, daar zit ik niet echt op te wachten, heb het al druk genoeg met mezelf op dit moment. Maar ik heb het even van me af kunnen praten hier, dat is zo lekker aan dit forum...

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caroline

 

 

 

Ik lees net je verhaal en zit echt met mn mond open te lezen...belachelijk!!!

 

Wat een idioot zeg! Zou het zeker aan je beh gyn vertellen, wie heb je eigenlijk normaal gesproken in Bergen want ik ken der ook wel een paar (was bevallen van mijn zoontje in Lievensberg). Nou ik heb ook wat overgewicht maar daar is (nog) nooit iets over gezegd. Ik weet zelf ook wel dat ik er wat aan moet doen, en ik probeer ook op mijn eten te letten. Maar goed van jou dat je al af bent gevallen hoor! En je kan altijd zelf beslissen of je een klacht indient of niet. Kan me goed voorstellen dat je daar nou niet op zit te wachten, maar ze mogen die vent wel is aanspreken op zijn gedrag zeg! Hopelijk krijg je hem nooit meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Carolina,

 

 

 

Jij was ook laat op vannacht, te zien aan het tijdstip van je berichtjes... Ik heb de eerste gesprekken gehad met Van Gessel, aardige vent. Vervolgens heb ik hem nooit meer gehad met echo's, steeds was hij er toevallig niet als ik moest. Zat ik me al eerder af te vragen: heeft Roosendaal geen verloskunde/gynaecologie? Omdat je in het Lievensberg bent bevallen en daar ook geen echo's kan doen? Ik dacht dat het Franciscus groter was dan het Lievensberg?

 

Anyway, ga zo bellen voor de echo morgen, benieuwd wie ik nu weer krijg...

 

 

 

Groetjes,

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Caroline,

 

 

 

Wat een bullebak!!! Ik heb allemaal meiden in mijn omgeving met overgewicht en die waren binnen no time zwanger, dus ik vraag me af of dat nou echt effect heeft. Heb wel eens gedacht dat ik eerst 10 kilo moest aankomen om zwanger te worden. En wat betreft roken; mijn man rookt ook. We hebben regelmatig gevraagd of dat kwaad kon in het zh. Het zou de kwaliteit misschien iets verbeteren, maar dat was te verwaarlozen zei onze gyn. Maar natuurlijk is het altijd beter om niet te roken (maar dat is natuurlijk bekend). En dat van die leeftijd slaat natuurlijk helemaal nergens op; daar heb je natuurlijk geen invloed op.

 

 

 

O, ja; ik had 15e dag punctie en 18e dag tp, dus ook wat later!

 

 

 

Succes en hopen dat je die vent nooit meer tegenkomt!

 

PS: snap wel dat hij als 'freelancer' werkt; niemand wil zo'n vent natuurlijk in vaste dienst nemen.

 

 

 

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caroline,

 

 

 

Ja ik was idd laat op, ik werd wakker en lag maar te draaien had het ook nog gloeiend heet, dus ik dacht kan ik net zo goed effe eruit. Ja van Gessel is een aardige vent die ken ik wel. Maar Franciskus heeft wél een afdeling verloskunde/gyneacologie hoor. Ze doen er geen echo's waarom weet ik ook niet. Maar ik was in Lievensberg bevallen omdat ik toendetijd daar in de buurt woonde. Nou veel succes met je echo morgen en hoop dat je donderdag ook voor je punctie mag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Neel,

 

Fijn om eens te horen dat niet alle gyn. er zo moeilijk over doen... Hier werd op dat roken wel steeds gehamerd, het overgewicht tot nu toe dus niet echt. Zoals ik al schreef had hij het over allebei 2 minpunten, waarvan we op 2 geen invloed hadden (slecht zaad en inderdaad leeftijd) en op de andere 2 wel. Gelukkig heb ik net een afspraak gemaakt voor de derde echo morgen, bij mijn eigen gyn., die ik tot nu toe nooit meer had gehad. Dat is een hele aardige vent en misschien ga ik ook wat over die andere zeggen, ik kijk even hoe het gesprek loopt...

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carolina,

 

Nog even snel: morgenmiddag echo bij Van Gessel! Ik zei bij het maken van de afspraak dat ik hem eigenlijk nooit meer had gehad en toen heeft ze me ergens tussen geschoven, heel aardig. Oke, van zh Roosendaal, ik snapte het al niet. Maar toch raar dat je daar geen tussentijdse echo's kan doen. Is toch veel patientvriendelijker?

 

Je hoort het wel weer,

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caroline, wat fijn dat je morgen de echo bij van Gessel hebt! Ben benieuwd hoe het met je follikels staat, hopelijk flink gegroeid! Tsja het zou wel patientvriendelijker zijn als ze de echo's hier in Roosendaal deden, ook omdat ik met mijn zoontje zit en school natuurlijk. Maar gelukkig hebben ze op zijn school er wel begrip voor als hij is een ochtend of middagje mist. Wat vind jouw dochter er allemaal van? Snapt ze het al een beetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Carolina,

 

 

 

Ik heb het niet verteld. Ik wil haar niet meeslepen in het verhaal, waarmee ik eigenlijk bedoel dat ik haar niet blij wil maken voordat het zo ver is. Ze wil heel graag een zusje namelijk. Eergisteren stond ze tegen mijn buik aan en zei ze: Mama, je wordt zwanger! Hoop dat ze voorspellende gaven heeft... Maar ze krijgt er toch wel het een en ander van mee natuurlijk, ik praat er wel over in bedekte termen waar ze bij is, dus ze pikken veel meer op dan je denkt he.

 

Van tevoren had ik al bedacht wat ik zou zeggen over de medicijnen in de groentela, maar ze heeft ze nog niet eens gezien! Liggen natuurlijk in een ondoorzichtige plastic zak, maar normaal heeft ze meteen in de gaten als er iets anders is dan anders.

 

Heb jij het je zoontje dus verteld? Neem je hem mee naar afspraken? Hoe reageert hij?

 

Ben benieuwd,

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden