Ga naar inhoud

Even voorstellen


Jelly79

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

 

 

Wilde me even voorstellen. Heb deze site via met nicht witje. Na vele positieve verhalen had ik zoiets van ga er toch ook eens een kijkje nemen.

 

 

 

Ik ben Mariëlle uit Terneuzen. Ben getrouwd sinds 2005. Wij hebben al vanaf dat we samen gingen een kinder wens. Ook een poosje geprobeerd. Hebben door omstandigheden deze wens even uit gesteld en zijn weer paar maanden voor ons trouwen weer begonnen. Maar ja het wilde niet lukken. We zijn Dec 2006 begonnen aan onze medi-molen. Arts deed niet moeilijk keek in mijn med-dosier toen ik 3jaar was heb ik een blindedarm onsteking gehad en daar boven op buikvlies ontstekking. Arts had gelijk zoiets daar kan het mee te maken hebben. Naar de gynocoloog. Bloedonderzoek dat was goed kijk operatie gehad dat was daar niet goed, zoals we al dachten. Me eileiders hebben nauwlijks door gang, littekenweefels, verklevingen en ze zitten nog eens vast gegrooit. Door verwezen naar UZ-Gent daar ze in Terneuzen geen ivf doen alleen iui.

 

Dec 2007 start onze 1ste gehele ivf we hadden 11 eitjes 10 waren er van bevrucht bij tp bleek dat er nog maar 3 goed genoeg waren. 1terug geplaats en 2 de vriezer in. Vond het aantal wat er over gebleven was erg weinig zelf terleurstellend 2/3 afgevallen ik vond het veel. Maar ja uit zowel de verse als de cryo's geen zwangerschap.

 

2008 starten we met onze 2de ivf. Hierbij hadden we 15 eitjes 11 bevrucht bij tp bleek dat er 5 goed genoeg waren. Weer 2/3 afgevallen :-( 1 is er toen terug geplaatst en 4 de vriezer in. Hier kwam ook geen zwangerschap uit en ook uit de cryo's wilde ze niet innestelen.

 

Ik begon heel erg aan mijn lichaam te twijfelen. Had er geen goed gevoel bij zou er misschien toch nog iets meer zijn er spookte van alles door me koppie. Gesprek aan gevraagt met de Prof.

 

Mijn en onze zorgen op tafel gelegt. De prof legde het een en ander nog eens uit. Gezien de hoeveel eitjes die we hadden en wat over bleef was vrij normaal. De prof had wel zoiets van de hoeveelheid goed eitjes die we hadden Hadden we volgens gemiddelde zwanger moeten zijn jaja...Meestal doen ze in gent pas na 3de ivf verder onderzoek. Maar ja we krijgen er maar 3 vergoed en als we een 4de poging willen doen dan wel met goed hoop.. De prof kon ons goed begrijpen dat we verder wilde onderzoeken. Uitgebreid bloed onder zoek, gene onderzoek en een baarmoeder onderzoek gehad. 9 Maart 2009 kregen we de uitslag alles was goed. We krijgen groen licht om gelijk te gaan starten met onze 3de ivf. De uitslag was voor mijn aan de ene kant opluchting aan de andere kant waarom lukte het dan nog niet. Volgens prof gewoon domme pech. We houden ons er maar aan vast. Er wordt afgesproken dat erbij terug plaatsing op de embryo Asstring-Hatching wordt toe gepast en ik moet vanaf terug plaatsing ook aspirine's moet gaan slikken.

 

de 11de starten we met spuiten 28 de punctie. Dit keer maar 8 eitjes 6 bevrucht bij terug plaatsing (31/03/09) bleek 1super goed en 1 redelijk maar niet goed genoeg voor de vriezer. Kregen de vraag ook 1 of 2 terug. Wij gaven aan doe ze alle twee maar. Gelukkig vroeg mijn man nog of er Asstring-Hatching was toe gepast. Bleek nog niet zo te zijn we moesten even wachten. 10min later kwam ze ons weer halen arts gaf aan dat de ene die minder was toch nog had gedeeld :-) Voelde me goed. 14 April 09 bloed laten prikken voor het eerst nog niet onge geeft veel hoop. Ze belde al vroeg. U bent zwanger ik kon niets meer uit brengen stond alle maar te janken mijn man keek mijn aan van.... is het wel of niet goed. Kon allen maar knikken naar hem van tis goed. De andere kant van de lijn zegt nog wat krijg het niet eens mee alleen dat ze later nog terug zullen bellen. Ze belde later nog even terug van hoe verder. Me hcg was erg goed 1422 wouw?? je gaat toch denken zou het??? 2 ???? 27 April onze eerste echo Het zijn er idd 2 We worden terug door verwezen naar de gynocoloog in Terneuzen. Hier gelijk een afspraak mee gemaakt 6 Mei 09 2de echo gehad alles nog goed. Wat zijn ze flink gegroeit en veranderd op z'n korte tijd. Vind het allemaal nog erg wennen. Van groeit dat echt in mij?? Heb nergens last van alleen veel slapen en de wc bezoekjes gaan niet zoals ik het zou willen. 3 Juni 09 3de echo 11wk 4dagen Alles gaat naar wens. Het tweetal doet het goed. Het wordt steeds echter, ik ga nu pas echt geloven en genieten dat ik zwanger ben begint nu ook allemaal te groeien :-) We kijken erg uit naar onze 4de echo das over 3wk al.

 

 

 

Dit was wel in een volgelvlucht mijn verhaal. Het is wel langer geworden dan ik dacht. Hoop hier wat ervaringen tips en trucs te kunnen delen met jullie. Vooral over tweelingen is er weinig info te vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meis, wat een onwijs lang verhaal maar wat een supereinde! Helemaal super, van harte gefeliciteerd. Er zijn hier ook een aantal tweeling mama's waar je vast aansluiting bij zal gaan vinden. Verder wens ik je veel plezier hier op het forum.

 

 

 

Groetjes Dani.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje wel Dani

 

 

 

Heb gelijk ff een vraagje Hoe heb jij dat leuke baklje er in gezet. Heb hem gemaakt maar weet niet welke code ik moet gebruiken en waar ik hem kan plakken?

 

 

 

Groetjes Mariëlle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jelly,

 

 

 

Wat een verhaal, met zo'n prachtig resultaat.

 

Geniet van je zwangerschap, voor je het weet heb je letterlijk 2 handen vol aan je kleintjes!

 

Op dit forum is het heel erg leuk al je ervaringen te delen. Voor, tijdens en ook na je zwangerschap, ik heb er heel veel aan gehad!

 

 

 

Op de volgende echo is nog veel meer te zien, echt heel leuk!

 

 

 

Groetjes,

 

Leeuwtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jelly,

 

 

 

Welkom hier op dit fijne forum. En wat weer een verhaal, maar met een fantastich einde! Zelf ben ik nu 19 weken zwanger van een tweeling na de 3e icsi poging! Heb gister de 20 weken echo gehad en de beebs doen het hartstikke goed! Ik dacht dat ik nooit moeder zou worden en nu krijg ik gewoon een zoon en een dochter!

 

 

 

Geniet van je zwangerschap!

 

 

 

Liefs, Jane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden