Ga naar inhoud

samen verder


Gast Butterfly

Aanbevolen Berichten

Gast Butterfly

Hoi allemaal,

 

 

 

Ik wil jullie even attent maken op een forum (als de mod. dat ook goed vindt anders haal het maar weer weg).

 

Het heet Zeer Herkenbaar en het is voor meiden die helemaal uitbehandeld zijn en weten dat er geen biologisch eigen kindje meer komt.

 

Ik ben er zelf 2 weekjes geleden bij gaan aanmelden nadat we hebben gehoord dat een biologisch eigen kindje er 99,5% niet meer in zit en wij op dit moment besloten hebben geen TESE en geen KID met anonieme donor te gaan doen.

 

Voor mezelf heb ik er al een hele hoop herkenning gevonden wat me erg goed doet. Ik kan me voorstellen dat er hier nog meer vrouwen zijn die hier behoefte aan hebben omdat ze weten dat ze met hun partner geen biologisch eigen kindje krijgen.

 

 

 

Dus bij deze;

 

 

 

www.zeerherkenbaar.nl

 

 

 

Je moet je wel even aanmelden en voorstellen en dan word je toegelaten als je je hebt voorgesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Butterfly, ik merk dat ik ook heel erg de behoefte heb aan zon forum. Iedereen in mijn omgeving krijgt maar kinderen en wij zullen nooit een kindje van ons twee krijgen. Dat heeft veel verdriet gedaan en we gaan nu voor KID maar dat is toch anders vooral voor mijn man. Is dat forum ook voor als je met KID bezig bent of alleen voor mensen die helemaal niet meer aan het behandelen zijn? Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meis, ik wist niet dat jullie deze beslissing hadden genomen!

 

Kom je snel vertellen hoe en wat in het topic?

 

(als je wilt he!)

 

Heel veel sterkte meis.

 

 

 

Het klinkt als een goed forum en kan me voorstellen dat je er veel aan hebt.

 

 

 

Zwaan, ik denk dat het forum echt is voor mensen die samen verder gaan, dus kinderloos.

 

Er zijn wel speciale KIDfora, weet niet of je die al gevonden hebt?

 

Je mag me een pb sturen als je de link wilt.

 

 

 

Liefs Dreamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Butterfly

Nou het is voor mensen die dus geen biologisch eigen kind krijgen.

 

En KID is toch ook (gedeeltelijk) biologisch eigen, dus ik weet niet zeker of het kan. Ik zal het eens vragen daar.

 

Er zijn wel mensen die met pleegzorg en adoptie bezig zijn of al pleegkinderen/adoptiekinderen hebben. Ik vind het er zelf erg fijn !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Butterfly

2. Om mee te mogen schrijven moet je écht uitbehandeld zijn en mag je geen biologisch(e) eigen kindje(s) hebben. Wanneer je bezig bent met adoptie of een adoptiekindje hebt, ben je wel van harte welkom om mee te schrijven

 

 

 

 

 

Dus ik ga ervan uit dat het niet voor mensen is die met KID bezig zijn.

 

Je kan natuurlijk wel altijd via de site een bericht aan de beheerder sturen en je eigen situatie uitleggen ... toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Butterlfy

 

 

 

ik ben eventje offline geweest en lees nu als eerste jouw bericht

 

jeetje meid, wat een bericht....Ik wist wel dat deze kans er in zat maar toch..

 

Knap dat jullie de knoop hebben kunnen doorhakken!!! Ik wil je bij deze alvast heel veel succes wensen in jullie nieuwe fase en ik hoop echt dat jullie hier samen nog sterker door geworden zijn en dat jullie toch op een bepaald moment weer kunnen genieten!!!

 

 

 

liefs

 

Meiske74

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Butterfly, ik dacht dat jullie nog voor KID zouden gaan maar nu begrijp ik pas dat jullie toch met zijn tweetjes verder gaan. Wat heftig he, maar wel knap en dapper dat je die beslissing hebt genomen. Het is ook zo moeilijk om die beslissing te maken. Wij hebben ook echt lang gewikt en geweegd. Sterkte en succes samen en je bent niet voor niets al 10 jaar bij elkaar dus jullie komen hier vast wel sterker uit!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Butterfly

Hey hoi,

 

 

 

Nou wij wilden wel voor KID gaan, maar alleen met de bekende donor. Aangezien die teveel twijfels heeft, is KID eigenlijk in de vriezer zeg maar.

 

Ik heb geen idee of het ons sterker gaat maken, je voelt juist ook je enorme kwetsbaarheid.

 

We zijn al 18 jaar samen waarvan ongeveer 14 jaar in het teken hebben gestaan van wel/geen kinderen en het verdriet daarover. Af en toe hebben we goede periode's gehad en vaak ook minder goede.

 

 

 

Dit was onze laatste "sprint tot" zeg maar en voor ons gevoel hebben we alle mogelijkheden bekeken, afgewogen en de revue laten passeren.

 

Het eindstation is gewoon bereikt, 14 jaar is niet niks, ook al zijn we niet 14 jaar actief bezig geweest, het verdriet om de kinderloosheid was altijd aanwezig op de achtergrond.

 

 

 

Het is tijd om onze relatie onder de loep te nemen, de pijn en verdriet nu echt te doorleven, voelen, accepteren en kijken hoe we verder gaan.

 

Dat we veel van elkaar houden staat als een paal boven water, hoe het ook loopt, we blijven altijd met elkaar verbonden door onze ervaringen !

 

Maar of we ook samen blijven .... zoals gezegd; we proberen een nieuwe balans te vinden. We zullen wel zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Butterfly, Wat zijn jullie al lang samen zeg. Ik dacht dat ik ergens 10 jaar had gelezen maar jullie zijn al 18 jaar samen: wow!! En dan al zo lang bezig... Echt heftig hoor. Je schreef laatst nog dat TESE misschien toch een optie zou zijn maar ik begrijp nu dat dat dus toch niet is doorgegaan? Wat een teleurstelling weer.

 

O ja nog bedankt voor het navragen bij dat andere forum gisteren. Ik denk dat ik me er toch maar niet aanmeld dan. Dan stoot ik vast veel mensen voor het hoofd die daar meeschrijven als ik dan over mijn behandelingen ga schrijven. Het is al erg genoeg als je uiteindelijk uitbehandeld bent en dan wil ik geen zout in de wonden strooien. Bovendien kan ik hier mijn ei ook kwijt al schrijven hier niet heel veel mensen die met KID bezig zijn. Maar er word hier tenminste wel regelmatig gepost. Ik had nog een ander forum gevonden helemaal voor KID maar dat is niet echt actief.

 

Nou lieve Butterfly: heel veel sterkte voor jou en je man!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey sjanny,

 

ik mail je net met de vraag of jullie nog doorgaan met een donor, maar lees toevallig hier dat dat niet zo is... en voelt het ook niet goed om het te doen zoals lesbische stellen dat doen? zaad van een bekende insemineren?

 

Maar kan me ook heel goed voorstellen dat jullie deze klap eerst gaan verwerken, ook al is het al 14 jaar een onvervulde wens, er blijft natuurlijk altijd hoop, en helemaal toen jullie besloten om er toch weer voor te gaan.

 

Misschien is trouwens Freya ook wel een organistie waar je wat kunt vinden. Maargoed, niet alles tegelijk natuurlijk ;)

 

heel veel liefs en sterkte en tot snel.

 

x mamalou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Butterfly

@zwaan; ja die TESE was/is een optie maar nog altijd hebben we daar zo weinig vertrouwen in vanwege de afwijkende fsh/inhubine (die zorgt voor rijpe zaadjes) waarden. Bij mijn hubby werkt het gewoon niet zoals het moet werken en we zijn gewoon klaar met al die medische toeren en dan elke keer weer de teleurstelling. We hebben tot nu toe altijd met lege handen gestaan en zien daar gewoon geen verandering in komen. Daarbij is onze relatie nu belangrijker dan het krijgen van een kind, nogmaals er komen dingen aan de oppervlakte die er al heel lang zitten en waar we nu aandacht aan moeten geven.

 

Ja we zijn idd 18 jaar samen maar we zijn 14 jaar met onze kinderwens bezig geweest en 10 jaar geleden hadden we onze eerste ICSI. Dus het belletje van 10 jaar rinkelt wel goed hoor, haha, alleen in een ander klokje zeg maar.

 

 

 

@saskia; ja het KID verhaal met een bekende donor wil ik wel graag maar dan niet via het internet ofzo van een vaag iemand waarbij je geen enkel gevoel kan hebben. Ik wil graag "echt" een bekende, snap je. Het klinkt mss debiel hoor. Ik zou ook graag een rol willen in het leven van het kindje. Dat de biologische vader bereikbaar is in de ontwikkeling zeg maar.

 

Voor mij is het belangrijk dat ik mijn gevoel meekrijg in heel dit proces; de bekende donor die zich had/heeft aangeboden, voelde goed. Maar omdat hij twijfelt wil ik dat absoluut niet negeren. Ik heb al die tijd gezegd; we moeten er allevier een goed gevoel bij hebben en niet alleen ik of mijn partner of zij met zijn twee. Het gaat toch om een kindje die er ook mee moet leven dat hij/zij op die manier in het leven is gekomen.

 

 

 

Dus vooralsnog gaan we dus samen verder ... en zien we wel waar onze weg naar toe leidt. We hebben het ook al over pleegzorg gehad (op termijn). Maar nogmaals, onze relatie is het allerbelangrijkste nu.

 

 

 

Thanks for the support !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden