Ga naar inhoud

1 of 2 emmy's terugplaatsen


bitch1806

Aanbevolen Berichten

Hoi hoi,

 

 

 

Even een vraagje hoor,Hoe kiezen jullie 1 of 2 terug te laten plaatsen?

 

Ik heb onze vorige ICSI eentje terug te laten plaatsen.

 

Nu met de tweede icsi twijfel ik of we niet beter 2 kunnen terug plaatsen.

 

 

 

Ben heel erg benieuwd hoe jullie die keuze gemaakt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

Wij mogen niet kiezen in het umcu. De 1e twee pogingen mogen we niet meer dan 1 embryo terug laten plaatsen, de 3e poging mogen we er twee terug laten plaatsen.

 

Ik weet dat je in zwolle b.v. wel mag kiezen hoeveel je er terug laat plaatsen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begrepen dat je opzich niet meer kans hebt als je er twee terug laat plaatsen (volgend onze gyn) omdat het ligt aan de kwaliteit van je bsm enzo. maar ik weet het ook niet goed!

 

Hier gaat het redelijk. Ongesteldheid is nog steeds niet doorgebroken en daar heb ik wel moeite mee. Vraag me af hoe die arts kan zeggen dat er bloedsporen in mijn urine zitten en ik dus ongesteld word. Mijn blaas staat toch los van mijn baarmoeder en er is vaginaal geen spoortje van bloed nog.

 

Maar goed...we wachten nog maar even af. Het is wel slopend nu hoor, ga elk uur naar de wc om te kijken. Als ik morgen nog niet ongesteld ben gaan we toch voor de zekerheid maar even testen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk, moeilijk, manlief en ik zitte al weke te denken wat we nu moeten doen.

 

 

 

Ja die onzekerheid word je gek van he.Ik hoop dat je ongi lekker weg blijft, en je posi test. Het is je zo gegund.

 

Ik blijf voor je duimen.

 

En mijn kaarsje brand nog steeds elke avond voor ons allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

kwaad kan het toch sowieso niet, twee embryo's terugplaatsen. Als wij mochten kiezen hadden we deze twee keer ook al twee embryo's terug laten plaatsen!

 

Ik geloof er niet in dat ik posi ga testen. maar we wachten nog even af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, 2 of 1 emmie terug laten plaatsen, het is een moeilijke vraag. Toentertijd bij onze eerste keer mochten we kiezen en wij kozen voor 2. Waarom? Omdat we dachten meer kans te hebben, hoewel wetenschappelijk bewezen schijnt te zijn dat dat helemaal niet zo is. Wij hadden toen een topper en een iets mindere emmie terug laten plaatsen. In eerste instantie alletwee ingenesteld maar een aantal weken later bleek 1 emmie niet verder te groeien. De andere is uitgegroeid tot onze zoon.

 

Bij de pogingen voor een brusje is ons niet meer de vraag gesteld van 1 of 2 emmies, het waren er gewoon 2. Maar dat had ook te maken met mijn leeftijd, vanaf een bepaalde leeftijd mocht je automatisch (als je er geen bezwaar tegen had) 2 emmies terug laten plaatsen.

 

 

 

Je kunt je antwoord ook af laten hangen van de kwaliteit van de emmies. Heb je er geen toppertje bij, dan kun je kiezen voor 2 emmies terugplaatsen. Heb je een toppertje, dan 1 emmie terugplaatsen. 2 emmies kunnen uitgroeien in een tweelingzwangerschap, en dat meer kans geven op complicaties. Hoeft niet, maar statistisch (alweer) wel bewezen.

 

 

 

Ja, een pasklaar antwoord zul je van niemand krijgen. Het is persoonlijk en iedereen zal zijn eigen (aldanniet praktische) redenen hebben voor zijn/haar keuze....

 

 

 

Veel succes met jouw keuze!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het EMC mag je zelf kiezen, hoewel ze zelf sterk de voorkeur geven voor eentje. Zij geven aan dat twee embryo's nauwelijks meer kans geven op een zwangerschap, het geeft als je zwanger wordt wel een grote kans op een meerling. Een meerlingzwangerschappen brengen altijd meer risico's met zich mee voor moeder en kinderen.

 

 

 

Wij hebben toch bewust gekozen voor twee met die kans (of het risico) op een tweeling. Wij wilden altijd al heel graag meerdere kinderen en vanwege onze leeftijd en mijn reactie op hormonen lijkt het ons heel onwaarschijnlijk dat we (mochten we ooit zwanger raken) voor een tweede kindje nog een keer die molen in zouden gaan.

 

We hebben hier in het EMC nog best een discussie over moeten voeren. Achteraf niet eens nodig, want we hadden beide keren maar één embryo, maar dat is een ander verhaal.

 

 

 

Overigens staan we voor elke nieuwe poging weer in dubio....toch kiezen voor eentje (als we keus hebben) of blijven bij twee? De risico's zijn echt reeel. Mochten we zwanger raken en mochten het er twee zijn....stel dat er iets mis gaat, dan zal ik me dat mezelf altijd (kunnen) verwijten.

 

Als wij jonger zouden zijn en ik de behandeling fysiek makkelijker aankon, dan zouden we zeker voor eentje kiezen. Maar het blijft heel erg persoonlijk natuurlijk.

 

 

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het EMC mag je zelf kiezen, hoewel ze zelf sterk de voorkeur geven voor eentje. Zij geven aan dat twee embryo's nauwelijks meer kans geven op een zwangerschap, het geeft als je zwanger wordt wel een grote kans op een meerling. Een meerlingzwangerschappen brengen altijd meer risico's met zich mee voor moeder en kinderen.

 

 

 

Wij hebben toch bewust gekozen voor twee met die kans (of het risico) op een tweeling. Wij wilden altijd al heel graag meerdere kinderen en vanwege onze leeftijd en mijn reactie op hormonen lijkt het ons heel onwaarschijnlijk dat we (mochten we ooit zwanger raken) voor een tweede kindje nog een keer die molen in zouden gaan.

 

We hebben hier in het EMC nog best een discussie over moeten voeren. Achteraf niet eens nodig, want we hadden beide keren maar één embryo, maar dat is een ander verhaal.

 

 

 

Overigens staan we voor elke nieuwe poging weer in dubio....toch kiezen voor eentje (als we keus hebben) of blijven bij twee? De risico's zijn echt reeel. Mochten we zwanger raken en mochten het er twee zijn....stel dat er iets mis gaat, dan zal ik me dat mezelf altijd (kunnen) verwijten.

 

Als wij jonger zouden zijn en ik de behandeling fysiek makkelijker aankon, dan zouden we zeker voor eentje kiezen. Maar het blijft heel erg persoonlijk natuurlijk.

 

 

 

Henne

 

Dit is precies de reden dat wij hebben gekozen voor 1 terugplaatsen. We zijn relatief jong (ik ben net 31) en vonden de risico's van een tweelingzwangerschap veels te groot. Wij konden kiezen voor:

 

altijd 1

 

altijd 2

 

2 bij matige kwaliteit / 1 bij goede kwaliteit

 

 

 

Ze adviseerden ons ook 1 (Radboud Nijmegen icm Ede).

 

 

 

Ik zou de risico's bij een tweelingzwangerschap niet onderschatten. De kans op een zwangerschap is wel wat hoger bij 2 terugplaatsen volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook niet geen passe kant en klaar antwoord verwacht natuurlijunk.

 

Alleen heel benieuwd naar hoe jullie de keuze gemaakt hebben.

 

 

 

Het zwanger worden is bij mij nooit een probleem geweest, zwanger blijven wel helaas.

 

Ik heb dus al 2 kids van bij na 9 en 5.

 

Hun leeftijdsverschil komt ook door het niet zwanger kunnen blijven.

 

Ik ben intussen 8 x zwanger geweest en heb 2 kids en 6 miskramen.

 

We willen zo graag nog een kindje, ook de kids willen heel graag een broertje of zusje.

 

Ik denk dat wij toch zullen gaan voor 2 emmy''s terugplaatsen.

 

In de hoop dat er dan eentje blijft zitten van de 2.

 

Lijkt in onze ogen toch weer meer kans dat maar 1.

 

Het is en blijft een hele persoonlijke keuze natuurlijk.

 

 

 

Maar ik was/ben heel nieuwsgierig naar jullie verhalen en hoe jullie tot deze keuze zijn gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

 

 

wij hebben 3 icsi behandelingen gehad en hebben bij

 

alle 3 de keren ,2 tp gehad

 

de 1e icsi mislukt,de 2e icsi is onze zoon ontstaan

 

en bij de 3e icsi ,zwanger van een tweeling en ja mss

 

heb je meer kans op complicaties ,ik ben inmiddels alweer

 

34 weken zwanger en alles verloopt nog goed

 

 

 

succes met je keus!!

 

 

 

steph

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben 3 ICSI pogingen in het EMC ondergaan en bij onze 1e poging is er 1 teruggeplaatst.

 

Bij de 2e zijn er 2 teruggeplaatst maar helaas een miskraam.

 

Bij de 3e poging zijn er weer 2 teruggeplaatst en ben ik uiteindelijk zwanger geworden.

 

De 1e poging hadden wij geen keus, bij de andere 2 wel..

 

Groetjes van Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit ook een moeilijke beslissing. Ik heb aan de ene kant zoiets van doe er maar 2 dan zijn we in een keer van het gelazer af als het een tweeling wordt. We willen graag 2 kindjes als het mogelijk is. En anders blijft er in ieder geval misschien 1 zitten, want een emmy weggooien/ afstaan aan de wetenschap is ook zonde die hoort in mijn buik te zitten. Een 1-eiïge tweeling geeft meer kans op complicaties dan een 2-eiïge zei de gyn tegen mijn vriendin. Ach we zullen af moeten wachten wat ze in Gent adviseren. Daar plaatsen ze in priniepe maar 1 terug tenzij de kwaliteit van de emmys minder is of je al 3 ovf pogingen hebt gedaan. Je mag wel gelijk voor meerdere kiezen als je boven een bepaalde leeftijd zit ik dacht 36.

 

Blijft een moeilijke keuze en zoals Henne zegt, Stel het zijn er 2 en er gaat tijdens de zwangerschap wat fout, verwijdt ik het misschien de rest van mijn leven.

 

 

 

Zucht altijd weer die moeilijke keuzes.

 

 

 

Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Wij hebben iedere keer 2 emmy's terug laten plaatsen. In ons zh laten ze de keuze aan ons. Omdat we al bijna 4 jaar bezig zijn is een 2-ling ontzettend welkom. Want wij willen in ieder geval meer dan 1 kindje. Eigenlijk is dat de enige reden dat we voor 2 emmy's hebben gekozen. Wij hebben ook getwijfeld, want het lijkt of we heel 'hebberig' zijn en niet genoegen nemen met 1 kindje. Maar we zijn natuurlijk al lang blij als ik zwanger ben; ook van 1 kindje!!! Of het de kans nu vergroot op een zwangerschap is wetenschappelijk niet bewezen volgens mij. Maar bij de 3e poging adviseerden de fertiliteitsarst er toch 2 terug te plaatsen, omdat het misschien de kans vergroot op een zwangerschap. En onze gyn is er juist niet zo'n voorstander van; dus binnen ons zh liggen ze ook niet op 1 lijn.

 

 

 

Succes met keuze maken!

 

Neel

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

 

ja ook wij zitten nog steeds de bedenken wat we nu moeten doen 1 of 2 terugplaatsen

 

mijn gyn zei dat je wel wat meer kans had dat je zwanger zou raken als je er 2 terug laat plaatsen maar ze is er ook geen voorstander van want het brengt inderdaad de nodige risico's met zich mee ze zei ook je leest en hoort zo vaak dat het goed gaat maar het is ook zo dat het fout kan gaan dus ik ben nu ook erg aan het twijfelen misschien de eerste keer maar 1 en als dat niet lukt denken we erover om dan toch het risico te nemen om 2 terug te laten plaatsen als dat mogelijk is ik denk dat voor ons geldt dat wij het misschien per keer zien als dat mogelijk is ik weet het zelf nog niet helemaal. morgen ga ik het er toch nog even over hebben met mijn gyn

 

misschien dat het dan voor ons makkelijker is om een keuze te maken. is misschien ook een idee voor jou bitch

 

gr faye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit momenteel ook zwaar in dubio. Ik heb twee cryo's in 1 rietje dus ze worden allebei ontdooid nu mag ik zelf kiezen 1 of 2 terugplaatsen. Ik wil er eigenlijk 1 maar heb voor mijn gevoel dan het idee dat ik de ander weggooi. Maar ik zit ook niet op een tweeling te wachten ivm alle complicaties die je erbij kunt krijgen. Ik vind het ook heel raar dat het ZH er twee in 1 rietje hebben gedaan gezien mijn leeftijd (24).

 

Want daardoor staan wij voor een hele moeilijke keuze. Ik heb as donderdag een afspraak in het ZH om te overleggen en meer info over de cryo TP te krijgen en dan rond de 18de de TP van 1 of 2 cryo's.

 

Ik krijg donderdag ovulatietesten mee en de 14de moet ik daarmee beginnen. Verder weet ik bij God niet of ik nog andere medicatie erbij krijg of niet. Pfff ik vind het maar zwaar dit hele traject.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi bitch haha klinkt zo raar vind ik

 

wij zijn er uit!

 

wij doen nu 1 goede terugplaatsen in ieder geval de eerste keer en we bekijken het per keer mocht het niet lukken ja ik hoop dat het wel lukt tuurlijk maar moet wel realistisch blijven. het kan maar zo zijn dat we toch kiezen de 2e keer voor 2 mits het medium emmy's zijn als er een topper tussen zit krijgen we toch maar 1 wij mogen dan niet kiezen ik ben 29 dus nog te jong om helemaal te kiezen zeiden ze

 

dus we laten het maar een beetje afhangen op dat moment denk ik is misschien een beetje impulsief maar aan de andere kant we weten allemaal de risico's maar je hebt ook grote kans dat er als er 2 terug geplaatst worden dat er maar 1 blijft zitten of toch 2 dat kan altijd ik denk persoonlijk nu dat wij dan dat risico nemen alleen de 1e keer nu niet we bekijken het gewoon op het moment niet te moeilijk doen haha anders maak ik mezelf ook gek hahaha

 

nou misschien heb je er wat aan.

 

gr faye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastige keuze lijkt me dat idd,....

 

 

 

wij hadden de eerste tp geen keuze, het lab besliste dat ik er 1 terug kreeg,.....

 

Geen idee ook of ze per 1 of 2 in het rietje zitten,... (nooit gevraagt, was met andere dingen in mijn hoofd,... hahahah)

 

 

 

Maar lijkt me een moeilijke keuze,.... 2 is meer kans, maar ook meer kans op een 2ling, wat toch wel zwaar kan zijn lijkt me,.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

Hoi hoi,

 

 

 

Bij ons plaatsen ze de eerste poging sowieso maar eentje terug.

 

De gyn had aangegeven dat de risico's bij de zwangerschap van een tweeling gewoon veel groter zijn.

 

 

 

Je hebt oa een veel grotere kans op zwangerschapsvergiftiging, zwangerschapssuiker, vroeggeboorte en de kans op problemen voor de kindjes na de geboorte (ademhaling, infectie) schijnt 1 op 3 te zijn bij een meerling tegenover 1 op 10 bij een "gewone" zwangerschap.

 

(op fertimagazine.nl staat hier ook iets over). Dat terwijl de terugplaatsing van 2 emmy's het slagingspercentage maar 3% verhoogd.

 

 

 

Dat neemt niet weg dat als deze poging mislukt blijkt (dag 5 na tp), wij ook zullen gaan twijfelen om er 1 of 2 terug te plaatsen.

 

 

 

Lekker duidelijk he? haha. Je hebt een moeilijke beslissing! Misschien vraag ik het over twee maanden wel weer aan jou :-)

 

 

 

Groetjes, Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ook heel erg in dubio gezeten, maar wij zaten zelfs te twijfelen over 2 of 3 met als redenatie dat als er bijv. 1 of 2 wegvallen dat je er in ieder geval nog 1 over hebt..

 

Stom denken eigenlijk, want meerdere embryo's terug laten plaatsen verhoogd misschien de kans op zwangerschap, maar in de meeste gevallen verhoogd het ook de kans op meerlingen.

 

 

 

Wij hebben er uiteindelijk twee terug laten plaatsen (3 werd dan ook echt afgeraden!) en wij zouden dan ook heel gelukkig zijn met een tweeling, lijkt ons fantastisch!! (mijn zus heeft ook een tweeling dus ik weet wat we kunnen verwachten)

 

 

 

Ga er vanuit wat je niet wilt. Wil je geen tweeling, laat er dan ook geen 2 terugplaatsen. Want de kans dat je zwanger raakt van een tweeling is groter dan de kans dat er uiteindelijk maar 1 kindje uit komt.

 

 

 

Ik hoop dat je er snel uit komt. Iedereen is weer anders en denkt er anders over dus volg je eigen gevoel.

 

 

 

Heel veel suc6!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nu ook nog niet wat ik straks ga beslissen. Vorige week dacht ik er zo over en nu weer anders. Zit nu te wachten op het verlossende telefoontje of de ontdooiïng gelukt is. We hebben een rietje met 1 en een rietje met 2 emmy's. Hoe goed we het samen ook besproken hebben we zullen het net als de vorige keren wel zien. We gaan zowiezo af op het advies van het UZ Gent. Als ik de keus krijg van 2 dan betekend het dat ze van mindere kwaliteit zijn. Score 2 of 3.

 

 

 

Blijft moeilijk.

 

 

 

Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het EMC heb je niet meer kans op een zwangerschap als je er twee terug laat plaatsen. Ik heb voor mezelf al een beetje besloten dat ik er gewoon 1 terug wil laten plaatsen. Ik vindt het wel heel moeilijk omdat als beide cryo's ontdooien ik er dan 1 weggooi. Maar ik moet naar mijn gevoel luisteren. In het EMC vriezen ze de emmy's pas in als ze 8 cellig zijn. Dat vindt ik wel erg balen want ik had 6 emmy's die 6 cellig waren. En dat gooien ze weg alsof het niks is.

 

Succes allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden