Ga naar inhoud

Voor einde van de ww ongi?


Ilse03

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

Ook ik zit in de vreselijke wachtweken,

 

4 mei is er een cryo teruggeplaatst, dus ik zit nu met de tp dag erbij geteld op dag 12. Ik mag dinsdag 19 mei testen.

 

Ik lees vaak dat er voor die tijd mensen al ongi zijn geworden.

 

Ik weet dat een test alleen uitsluitsel kan geven, maar je wil toch het liefst positieve verhalen horen...

 

Dus wie kan me wat vertellen over die ww? Zowel positief als negatief.

 

 

 

Deze cryo is van een IVF poging van 2 jaar geleden, toen hebben we vanuit de eerste IVFpoging een prachtige zoon gekregen, na 3 jaar MMM.

 

 

 

Succes allemaal!

 

Liefs,

 

Ilse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was bij de 1e icsi op dag 16 na de punctie ongesteld en bij icsi 2 op dag 15 na de punctie. Voor mij was dat een dag na / op de testdag, want in R'dam mag je 15 dagen na de punctie testen. Maar in veel ziekenhuizen is dat 15 dagen na de tp, dus dan zou ik beide keren voor de testdatum al ongesteld zijn geweest.

 

 

 

Progesteron kan je menstruatie tegenhouden trouwens, weet niet of je dat moet gebruiken? Maar ik ken ook meiden die dwars door de progesteron ruim voor de testdatum al ongesteld worden. Er is echt geen peil op te trekken.

 

De wachtweken zijn niet voor niets zo slopend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

 

 

Hier een positief verhaal. Ik ben zwanger geworden van een cryo.

 

Bij de 1e IVF werd ik ongi een dag na de bloedtest.

 

Bij de cryo TP wist ik zeker dat het weer mislukt was. Ik had echte ongikrampen in mijn buik en was niet lekker. Ik had echt het gevoel dat het weer mis was, maar zie de uitkomst.

 

 

 

Veel succes in de wachtweken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk dat jullie zo snel reageren!

 

Ik gebruik Progynova en Utrogestan.

 

Ik had al vele testen gedaan in de 3 jaar dat we inn de MMM bezig zijn geweest, dus toen ik moest testen voor mijn eerste IVF poging had ik niet verwacht dat het zou zijn gelukt, maar resultaat zit toch echt nu op mijn schoot!

 

 

 

Kan me dan eigenlijk niet voorstellen dat deze cryo weer meteen zou lukken. Weet wel dat ik positief moet blijven...maar dat is soms erg lastig.

 

 

 

Liefs,

 

Ilse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ilse

 

 

 

wij staan vlak voor onze eerste cryo-tp en ook ik heb op het internet gezocht naar ervaringsverhalen, gelukkig zijn er best veel postitieve verhalen te vinden, veel ziekenhuizen zijn ook strenger geworden met het cryo-beleid: niet alle "kwaliteiten" worden nog bewaard.

 

Ik weet dat Brussel van ons ook alleen de cryo's van perfecte kwaliteit ingevoren heeft, maar ook dit wil niet altijd iets zeggen... ik ben ook verhalen tegen gekomen van dames waarbij een "matige cryo" uitgedraaid is op een geweldige spruit...

 

Het is moelijk, het blijft wisselend!!

 

Ik mag van Brussel 15dagen na de tp een bloedtest doen.

 

bij de verse poging kwam mijn mentruatie 17 dagen na de pick-up...

 

 

 

voor ons is het nu nog even spannend of er tenminste 1 het ontdooiingsproces gaat overleven,ik heb vertrouwen en zie daarom vooral op tegen de ellendige wachtweken!

 

 

 

Mijn tp is in mijn egen cyclus, op dag 12 is er weer een echo gemaakt, het bms was al 9mm en de follikel die er zat was 17.5 mm.

 

die avond moest ik 1x een eenheid van 5000 pregnyl spuiten waarmee mijn eisprong gisteren gekomen is.

 

Ik hoop dat het helpt dat bijna alles in mijn eigen "lichamelijke" ritme gaat.

 

 

 

Neel houd moed en ik duim voor je!!!

 

 

 

groetjes

 

Meiske74

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

welkom hier! Ik werd precies 14 dagen na de punctie ongesteld, dat was dus 11 dagen na de tp. Net zoals mijn eigen cyclus altijd gaat. Ik mocht na vijftien dagen testen maar dat was niet meer nodig

 

groet,

 

Esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo ilse.

 

 

 

ik weet niet precies hoe het met cryo zit want een cryo terugplaatsing heb ik nooit gehad.

 

ik heb na mijn 2de IVF tien dagen na terugplaatsing getest en hij was toen al positief.

 

dus volgens mij kun je al testen.

 

 

 

groetjes svenja

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

hallo,ik heb een een paar vragen

 

morgen is dag 15 na tp van onze cryo nu heb ik gisteren een klein beetje bloed verloren en daarna niets meer.Ik heb vernomen op deze site dat als je een cryo terugplaatsing hebt gehad met hormonen dat je dan niet ongesteld wordt.Maar als de test morgen negatief is hoe gaat het dan verder.Wij worden gek van de onzekerheid

 

 

 

groetjes mona:dontknow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mona

 

 

 

ik wilde even reageren op je vraag, ik weet niet precies welke hormonen je bedoelt maar als je utrogestan (progesteron) bedoelt dan kan het beide kanten op: mijn menstruatie zet toch door ondanks de utrogestan maar er zijn ook dames bij wie het pas doorzet na er een paar dagen mee gestopt te zijn.Ik moest zowel na de verse tp als de cryo-tp testen met een bloedtest, bij menstruatie moest ik testen op dag 3 van de menstruatie.

 

Ik begrijp dat jij moet testen met een thuistest? indien negatief zou ik met het zkh. contact opnemen

 

Ik hoop echter van harte dat je een mooie test in handen hebt!!

 

 

 

veel succes met de ze zware wachtweekloodjes...

 

 

 

houd moed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden