Ga naar inhoud

Moederdag..


Gast Amanda

Aanbevolen Berichten

Gast Amanda

Lieve meiden..

 

Morgen is het weer moederdag.

 

Voor de moeders natuurlijk een dag waar ze naar uit kijken.

 

De bijna-moeders, die zich al verheugen op de volgende moederdag..

 

Maar voor velen ook, een emotionele dag, een baal-dag, of gewoon een rotdag, omdat ze zo graag ook moederdag willen vieren, en net dat mooie kindje er niet is.

 

Voor die meiden, maak ik eigenlijk dit topic.

 

Hou moed, ik hoop dat ooit, jullie droom uitkomt en jullie ook naar moederdag uitkijken en zullen vieren.

 

 

 

En dan hebben we natuurlik ook nog de meiden, die zich er helaas bij neer moesten leggen, en nooit moeder worden..

 

Sterkte morgen.. weer een confrontatie met het feit dat er nooit een kindje komt..!

 

 

 

 

 

Meteen voel ik me (bijna) schuldig, dat ik wel (alweer de derde keer) moederdag kan vieren. Met een prins die een zelf gemaakt kadootje komt brengen en een dikke, natte, zoen op mijn mond geeft.

 

Kruimels en choco-pasta in bed..

 

Dit zijn de geniet-momenten, waarop ik (alweer!) besef, wat hebben we toch geluk gehad!!!

 

 

 

 

 

(ik wil niemand pijn doen of kwetsen met dit topic, maar even een hart onder de riem steken!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai Amanda

 

 

 

heel mooi gesproken / verwoord en super dat je er bij stilstaat...

 

voor het eerst in mijn leven vind ik moederdag erg confronterend, ik weet dat we nog kansen hebben, binnenkort tp van 2 cryo's maar toch...

 

We hopen dat wij het volgend jaar ook "zelf" kunnen vieren..

 

 

 

groetjes

 

meiske74

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amanda...wat lief van je. Ik merk dat er in mijn omgeving weinig mensen zijn die zich realiseren dat moederdag een rotdag voor ons is! ondanks dat ik hele lieve mensen om me heen heb! Ja...vorig jaar kreeg ik van mijn schoonzus een kaartje dat ze hoopte dat wij ook ooit moederdag mogen vieren, zie lief! Maar het is een rotdag. Ik moet gelukkig werken de hele dag dus weinig tijd om eraan te denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Amanda, ik sluit me aan bij de andere, inderdaad en rotdag die weinig mensen begrijpen, want je bent er toch mee bezig. En gelukkig leven mijn ouders nog en 'vier' je toch moederdag. Maar goed. Mijn moederdag dit jaar is een beetje anders. Ik heb morgen de punctie. Zo wordt deze moederdag voor mij toch heel speciaal!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi amanda,

 

goed dat je er een topic over gemaakt heb. bij mij viel het dit jaar op dat het wel erg vaak wordt genoemd en dat ik er steeds bij stil sta dat ik dat nog steeds niet kan vieren... en velen met mij natuurlijk.

 

en wat heerlijk voor de moeders die hun eerste moederdag mogen vieren! of bijna mogen vieren.

 

ik ga nog maar mijn eigen moeder bedanken :) dat is ook mooi

 

liefs mamalou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Butterfly

Wij trakteren onszelf op een concertje Nick en Simon morgen !

 

Omdat we in ons hart al tig keer pappa en mamma zijn geworden !

 

De afgelopen jaren hebben we elkaar ook extra verwend op moeder en vaderdag. Zo proberen we het pijnlijke om te buigen tot iets 'leuks, verrassends en gezelligs' voor ons eigen.

 

Het helpt wel.

 

 

 

Alle mamma's ; fijne moederdag

 

Alle zwangeren ; nog even en jullie mogen aanschuiven

 

Voor iedereen die moederdag pijnlijk vindt; veel sterkte !!

 

 

 

Fijn weekend !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Butterfly

Hey Claudia, heeeeeeel veel plezier vanavond en lekker meebleren hé ?!!

 

 

 

Ben je kraamverzorgster ? Dat je op zondag bij een gezin met baby moet werken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Butterfly

We zijn dus vanmiddag naar het concert geweest en het was ge-wel-dig !

 

Hoe vond jij het claudia ??

 

 

 

Het concert was top hoor, maar omdat het een matinee voorstelling was waren er ook veel ouders met kinderen, dus ook wel weer een beetje confronterend. Toch hebben we het wel heel leuk gehad hoor.

 

 

 

Gelukkig is moederdag alweer bijna voorbij. Toch maar lekker weer naar de gewone dagen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Butterdly

 

 

 

Het was geweldig, lekker meegezongen en gedanst, heerlijk,

 

Gisterenavond ook wel wat kindertjes, ik kan het alleen wel hendelen,

 

Maak op mijn werk ben idd kraamverzorgster veel kindertjes mee.

 

maar ik begrijp wat je bedoeld.

 

 

 

Wij waren nog bijna te laat aanvang 1900, dus dacht 1900 binnenlopen 2000 beginnen

 

Wij op ons gemak met de metro nog iets voor de OVkaart geregeld, ik op mijn gemak nog t shirt gekocht bij nick en simon stent. komen we de zaal in is het al helemaal vol en begint het gelijk!!!

 

 

 

Het was wel om 2130 al afgelopen, beetje vroeg maar het concert was erg leuk!

 

 

 

Liefs Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amanda,

 

 

 

Wat een mooi woorden!!!

 

Wij hebben helemaal niets aan moederdag gedaan, mijn eigen moeder is op vakantie met mijn oma en mijn schoonoeder is helaas 2 jaar geleden overleden.

 

Het zorgt er toch voor dat er een nare bijsmaak blijft hangen.

 

Ik hoop in ieder geval volgend jaar op een betere moederdag!

 

 

 

Voor de moeders, nog leuke dingen gehad of leuke knutsels?

 

Lijkt me heerlijk om dat te krijgen...

 

 

 

Groetjes van Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daan, ik ben heerlijk verwend, met een prachtig kartonnen rood hart, met zijn hand (verf afdruk) erop en een versje. Erg leuk die zelfgemaakte dingen.

 

Ik vind het altijd wel leuk, wat kinderen maken, maar als je eigen kind met zoiets komt, speciaal voor mij, nou dat is gewoon geweldig!!

 

(weer zo'n moment waar tranen in mijn ogen prikken!)

 

 

 

Het kadootje moet ik nog op wachten, was nog niet klaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

 

 

 

Vandaag pas dit topic geopend.

 

 

 

Gisteren in de kerk werden de moeders naar voren geroepen om gezegend te worden. Heel speciaal om erbij te mogen staan. Moest uitkijken dat mij de tranen niet over de wangen liepen. Ook omdat ik me realiseerde dat ik hier vorig jaar heel veel pijn en verdriet over gehad zou hebben als dezelfde oproep had geklonken. En omdat ik God ook heel dankbaar ben dat hij ons een dochter heeft toevertrouwd, en hiermee een groot gemis en een groot pijnpunt heeft weggenomen.

 

Ben na het zegenen ook meteen even naar de oudste gelopen omdat er ook bij ons in de gemeente (al zijn ze al wel op leeftijd) dames zijn die geen kinderen hebben en dat dit misschien wel een groot pijnpunt voor hen was. Gelukkig had hij er net ook zelf aan gedacht.

 

 

 

Groetjessssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

hildever....super om daar nu bij te mogen staan. Ik word bij ons in de kerk soms boos op moederdag! Het gaat de hele tijd over het ouderschap en moeder zijn etc en geen woord voor de vrouwen die geen moeder kunnen worden! Doet pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

trouwens zo schattig...het oudste dochtertje van mijn zusje (vijf jaar) kwam gisteren naar me toe en zei een versje op van de allerliefste tante enz enz enz. (had ze geleerd op school voor moederdag en het woordje mama veranderd in tante) en toen ze klaar was kwam ze met een cadeautje voor me. Twee fotolijstjes die ze samen met mijn zusje gemaakt had met twee foto's van de kinderen van mijn zusje erin!!! Voor moederdag...en omdat tante esther nog geen moeder is was het op moederdag ook tantedag....!!!

 

te lief toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat ook hier aandacht voor is op dit forum!!!

 

Ik heb er wel even bij nagedacht toen ik schoonmoeder en later moeder bezocht en naast m'n hoogzwangere zus in de bank viel... 'nu ben ik echt de enige in ons gezinnetje die geen moeder is en die geen moeder wordt'... Daarna heb ik het maar 'geparkeerd'. Dat lukte nu gelukkig goed.

 

Wel dubbel zo'n dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaar later...

Voor alle lieve vrouwen die om wat voor reden dan ook het moederschap moeten missen wil ik jullie een hart onder de riem steken met dit gedicht. Ik hoop en bid dat jullie leegte opgevuld mag worden. Veel liefs marga.

 

e3y5uhe9.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn LG-E430 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden