Ga naar inhoud

Toch weer hoop!


Mandy

Aanbevolen Berichten

Het was een spannend weekend. Vrijdag voor echo geweest, 1 goed eitje te zien en de rest is nog wat klein. Zondag weer voor echo, 1 eitje is 19 mm en twee andere 13 en 14 mm. De gyn is niet echt tevreden en wilde deze poging eigenlijk afbreken, hij vond het niet optimaal en was best negatief over onze kans bij deze poging.

 

 

 

Wat een rotdag heb je dan gelijk, je stelt je zo in dat de punctie eraan gaat komen en dan wordt dat ineens van de baan geveegd.

 

Ik was de hele dag chagerijnig en huilerig. Mijn hubbie probeerde met wat gerust te stellen, maar dat ging met moeite.

 

 

 

Vandaag terug geweest voor echo (hadden nu een andere gyn) en wat blijkt, zij is tevreden. Eén eitje van 19mm, 1 van 16 en 1 van 15 en waarschijnlijk nog 1 van 15, maar deze wordt plat gedrukt door die grote.

 

Dus de punctie gaat door :toppie:, woensdag om half 10 gaat het gebeuren. Weer een klein stapje verder. En nu moest hubbie een traantje weg vegen van de opluchting.

 

 

 

Nou het is een heel verhaal geworden, ik moest het effe kwijt.

 

Ieder stapje verder naar ons doel, maakt me weer blij, hoe klein het stapje dan ook is.

 

 

 

Veel liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja meid, zo zie je maar weer hoe dat kan schelen per gynaecoloog! gelukkig was deze wel positief. En zo hoort het ook volgens mij. Want laten we eerlijk wezen, we weten allemaal wel dat meerdere eitjes beter is maar als die er nou gewoon niet zijn dan zijn ze er niet, weinig aan te doen.. ja toch?! het is hoe het is! Maar om dan gelijk de handdoek in de ring te gooien... waarom zou je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig, er is nog niet spanning genoeg zeker in deze periode, pfff. Blij dat je woensdag aan de beurt ben, zet hem op meid.

 

 

 

Tip: Let op je ademhaling, goed door je neus in en goed door je mond uit. Als je daar op concentreerd schilt dat vaak in de pijn. Ik vond de puncties erg meevallen.

 

 

 

Succes!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

veel suc6 met de punctie morgen..

 

bij mij deed x 1 niet pijn, de 2de iets meer en de laatste super pijn. ik heb het uitgeschreeuwd van de pijn zelfs!!

 

 

 

maar ik had een mooi resultaat, 9 eitjes wel de minste van alle keren maar ik ben nu 7 wk en 5 dagen zwanger.

 

 

 

dus ik zou zeggen kom op.. het hoeft er maar 1 te zijn.

 

 

 

liefs

 

Desiree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

 

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie lieve reactie's. Ik krijg er gewoon een brok van in me keel, zo lief.

 

Ik heb ook wel te maken met negatieve reactie's en vooroordelen, ik heb natuurlijk 2 gezonde kinderen uit mijn vorig huwelijk en sommige mensen begrijpen niet dat ik dit doe. Ik heb zelfs al verschillende keren de vraag gekregen of dat ik nu zeker voor een meisje kies. Of dat je dit voor de lol doet om een geslacht uit te zoeken. En als ik dan zeg dat dat helemaal niet kan en dat het me ook niks uitmaak, dan zijn ze helemaal verbaasd.

 

 

 

Tuurlijk weet ik dat ik super bevoorrecht ben met 2 mooie, gezonde mannetjes, maar dat neemt niet weg dat de wens naar een 3de kindje net zo groot is. En dat mijn nieuwe partner al 15 jaar droom van een eigen kindje en heel veel verdriet en ellende achter de rug heeft.

 

Na 10 jaar en 4 icsi behandelingen hebben hun, hun kinderloosheid moeten accepteren en daarvoor zijn ze 4 jaar in therapie geweest. 4 jaar geleden is zijn vrouw plots overleden bij een duikongeluk en daarna is hij ook nog zijn baan kwijt geraakt omdat hij niet goed functioneerde (wat niet gek is als je net je vrouw bent kwijt geraakt).

 

 

 

Wij zijn nu 3 jaar samen en hij is zo'n geweldige vader voor de jongens en een hele lieve partner. En nu krijg hij opnieuw een kans om als nog een eigen kindje te krijgen, hij kan het zelf bijna niet geloven.

 

Toevallig zei hij gisteren, zou het dan echt nog gaan gebeuren, wordt dit ons jaar? Hij heeft namelijk ook sinds 4 weken weer een leuke nieuwe baan. Ik hoop het, voor mezelf, maar het meest voor hem, hij heeft het wel verdiend om wat geluk op zijn pad te krijgen.

 

 

 

Dus meiden ik ben ongelooflijk blij en ontroerd door jullie lieve reactie's. Het doet me goed.

 

 

 

Ik laat het jullie morgen weten hoe het is gegaan.

 

 

 

Dikke kus xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, hoi,

 

 

 

Zo de punctie zit erop. Het viel me erg mee gelukkig. Er zijn in totaal 4 eitjes gevonden, dus positiever dan ze verwacht hadden.

 

Mijn hubbie moest wel 2 keer een potje vullen, want de eerste keer was het resultaat wat matig, maar de tweede keer was het gelukkig beter, die hij heeft het ook zwaar gehad.

 

Nu 3 spannende dagen, zaterdagochtend worden we gebeld of dat er een goed embryo is voor terugplaatsing.

 

 

 

@ Vanessa ik hoop dat ik zaterdag bij je mag komen zitten op het wachtbankje. Gaat met jou alles nog goed? Jheetje spannend zeg, ik volg je verhalen op de voet. Zal hard voor je duimen meid.

 

@ Dees, geweldig meid dat je zwanger bent, zo fijn om de succes verhalen te lezen, dat geeft moed. Geniet er lekker van.

 

@Britt gaat met jou alles nog goed? Nog 6 daagjes en dan eindelijk je eerste echo, spannend hoor. Ik hoop dat je het hartje dan al kan zien.

 

@ Meiske, voor jou nog 6 daagjes voor dat je mag testen. Jheetje wat gaat de tijd dan toch langzaam. Ik ga voor je duimen hoor meid.

 

@Lucky, bedankt voor de goede tip, het kwam goed van pas. Echt geweldig dat het zo goed gaat bij jullie, je bent al lekker bijna 3 maanden.

 

@Witje voor jou gaat het ook al opschieten. Ga ook voor jou hard duimen op een positieve test.

 

@Moon, geef de moed niet op hé meisje.

 

@EDR, succes hé meid. De eerst 4 deca's zitten er weer in.

 

 

 

Nou meiden dat wordt blaren op de duimen van al het duimen, maar het is voor een goed doel. Ik hoop dat voor ons allen deze grote wens uit mag komen.

 

 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Mandy - ik gun het uiteraard alle meiden hier, want iedereen heeft een beladen verhaal en kinderen krijgen zou voor iedereen vanzelfsprekend moeten zijn (zal eens een hartig woordje praten met Meneer boven zodra ik de kans krijg :-)), maar jouw verhaal raakt me ook weer zo erg!!!!

 

 

 

Meis en je man, in gedachten ben ik bij jullie en wens, hoop en bid ik dat jullie grootste wens in vervulling mag gaan!!!!! De blaren komen al hoor!!!!

 

 

 

Met mij gaat het goed hoor!! Kleine zwangerschapskwaaltjes, maar die draag ik met liefde!!!!! Ook bekaf van het wachten op die 1e echo, voel me bevoorrecht dat we al zover zijn gekomen, maar neemt de onzekerheid niet weg. Heb zo een behoefte aan zekerheid....aan een kloppend hartje maandag...pff hoop zo dat het goed zit!! Vast wel!

 

 

 

Meid, ik denk aan jullie en kan niet wachten tot zaterdag!

 

 

 

Liefs,

 

Britt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mandy wat goed! Vier eitjes!!!

 

Fijn dat de punctie niet tegenviel.

 

 

 

En nu lekker uitrusten en je een beetje (veel) laten verwennen.

 

 

 

Wat een senario voor je hubbie. Fijn dat het gelukt is. Zo zie je maar, het is ook voor de man een heel proces.

 

 

 

Liefs,

 

Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 eitjes! helemaal top meid! gelukkig viel de punctie mee en nu afwachten.. spannenddddd, ik duim mee hoor! en idd, je verhaal is heftig en daarom gun ik het jullie ook dubbel en dwars. Zelf heb ik ook een heftig verhaal, misschien dat ik het ooit nog eens hier neerzet als ik dat kan opbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mandy

 

 

 

Wat goeddd, toch nog 4 eitjes gescoord toppie

 

 

 

Goed dat jullie doorgezet hebben en doorgegaan zijn, anders was je deze poging gewoon kwijt geweest.

 

Nu hebben jullie toch nog een hele goeie kans !!!

 

 

 

Zo zie je maar !

 

 

 

Ik duim ook voor jullie!!!

 

 

 

Heel veel succes.

 

 

 

Liefs Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas meiden,

 

 

 

Net het slechte nieuws gehad dat er maar 1 rijpe eicel was.

 

Deze is wel bevrucht, maar heeft zich niet goed gedeeld.

 

Dus voor ons geen tp vandaag.

 

 

 

Onze eerste poging is verkeken.

 

 

 

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden