Ga naar inhoud

Saar en mees geboren!!!!!


Stéphanie

Aanbevolen Berichten

Na een lang ziekenhuisverblijf ben ik eindelijk weer in de gelegenheid om te reageren, met goed nieuws!!!!

 

 

 

Dinsdag 21 april is het vruchtwater gebroken na een heerlijke douche in de morgen. Manlief en ziekenhuis gebeld. Ondertussen nog snel wat spulletjes verzameld. Voor het ziekenhuis was het wel overduidelijk dat dit vruchtwater was (broek nat). Echo en ctg-scan toonden inderdaad lichte weeënactiviteit, maar niet continu. Afwachten dus, omdat het om een tweeling gaat moest ik blijven (wat ik overigens helemaal niet erg vond). De pijn in de nacht werd steeds heftiger. Dankzij de yoga wel veel weeën goed kunnen wegpuffen. Complimenten van de verpleegster.

 

De hele nacht niet geslapen van de pijnlijke weeën die doortrokken naar mijn rug, kon alleen rechtop zitten.

 

Woensdagochtend 3á4 cm ontsluiting, 's middags 4á5. Schoot dus niet hard op. Gekozen voor ruggeprik (viel reuze mee) en weeënstimulator, mede omdat Mees al zolang zonder vruchtwater zat. Woensdagavond laat eindelijk 9 cm. De gynaecoloog koos ervoor om van start te gaan en de persweeën begonnen nu ook. Mees en Saar zijn uiteindelijk allebei met een vacuümpompje gehaald. Saar had haar navelstrengetje om haar hals, maar dit was snel te verwijderen en vervolgens begon zij gelijk te huilen. Ik wist dat bevallen geen pretje is, maar zonder energie/kracht en rugweeën is het me vies tegen gevallen zeg!

 

Mees werd huilend op mijn buik gelegd (supergevoel!) en een half uurtje later werd ook Saar op mijn buik gelegd (supersupergevoel).

 

Flink uitgescheurd en de placenta zat aan de baarmoeder vastgekleeft. Met geen mogelijkheid normaal te verwijderen. Ging dus direkt naar de operatiekamer, ik vond het allemaal wel best na totale uitputting. Gehecht en manuel/vaginaal zijn de placenta's in gedeeltes verwijderd. Wel 3 liter bloed verloren, een hb van 3 (wat min. 7 zou moeten zijn). Bloed toegediend gekregen en zoutoplossing. Aan beide armen infuus en een catheter beneden.

 

Zondag was uiteindelijk alles weer verwijderd en was ik weer redelijk mobiel (op beursheid na).

 

 

 

Mees en Saar hebben de eerste nacht in de couveuse gelegen, de volgende ochtend lagen ze al in een bedje.

 

Mees doet het goed, hij heeft nog 2 dgn onder de 'hoogtezon' gelegen tegen geelte (onderontwikkelde lever), maar is sinds gisteravond weer mooi van kleur.

 

Saar heeft meer tijd nodig. Zij had hoge pijnlijke huiltjes, wat kan duiden op infectiegevaar. Zij krijgt via infuus een antibioticakuur van 3 en van 5 dgn. Daarnaast krijgt zij de borstvoeding dat ik kolf (wordt steeds meer) via neussonde toegediend als zij slaapt. Alles om haar meer rust en energie te geven. We wachten nog even op bloedkweek dat bacteriele infectie kan bevestigen of ontkrachten. Maar Saar zelf maakt het al weer beter. Gister ook al weer borstvoeding mogen geven. Helaas voor onze kleintjes is er nog niet veel te halen, maar oefening baart kunst. Alles wat zij zo binnen krijgen is meegenomen, de rest worden zij bijgevoed.

 

 

 

Bij geboorte:

 

Mees 51cm, 2955 gr.

 

Saar 48 cm, 2355 gr.

 

 

 

De gezinskamer (voor manlief en mijzelf) hing en stond vol met cadeautjes. We zijn echt superverwend. Na een heerlijk nachtje in eigen bed ga ik straks weer naar onze schatjes toe. Ik kan gebruik maken van de rooming-in kamer.

 

Aangezien ik geen vervoer heb en fietsen absoluut geen optie is nu, ben ik blij dat ik hier gebruik van kan maken. Nog wel even checken bij ziekenfonds Agis. Het zou mooi zijn dat ik dit kan doen de komende week, want eerder dan volgend weekend zijn ze nog niet thuis.

 

 

 

Liefs, Stéphanie

 

ps. helaas is het toetsenbord van de algemene computer in het ziekenhuis niet gebruiksvriendelijk en kan ik daar nog niet inloggen en schrijven. Ik kan wel lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Onwijs gefeliciteerd, maar jeetje wat een verhaal zeg. Het belangrijkste is natuurlijk dat het allemaal (naar omstandigheden) goed gaat met je kindjes en met jou zelf. Waarschijnlijk is er zoveel op je afgekomen de afgelopen dagen dat je nog in een roes zit. Geniet van je mooie kindjes en wat een leuke namen zeg. Ik hoop dat je nog lekker even kan blijven in de rooming in kamer en dat jullie volgende week allemaal gezellig naar huis kunnen.

 

Heel veel succes en lekker genieten!

 

 

 

Liefs van Corina

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje Stephanie, wat een avontuur (en 't is nog niet helemaal voorbij blijkbaar). ik hoop dat je je twee kleintjes snel mee naar huis mag nemen! en gefeliciteerd natuurlijk!!!!

 

het lijkt grotendeels op 't verhaal van mijn collega, ook moeizaam op gang, vasthangende placenta enzovoorts. brrrr, ik gun iedereen altijd een bevalling volgens 't boekje, maar het is niet voor iedereen weggelegd blijkt maar weer.

 

maar je hebt 't gehad, nu concentreren op die twee ukkies en ze zo snel mogelijk naar huis brengen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee wat een verhaal, maar gelukkig gaat het nu alweer wat beter met je. Hopelijk mag je gauw thuis gaan genieten van jouw twee wonderen! Van harte gefeliciteerd mama en papa!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis,

 

 

 

Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van je 2 wondertjes!!!

 

En wat een leuke namen hebben jullie bedacht.

 

 

 

Goed zeg, dat je de moeite hebt genomen je verhaal hier te vertellen, wat een avontuur heb jij gehad zeg, ik heb je verhaal vol bewondering zitten lezen! Je kunt heel erg trots op jezelf zijn, wat een prestatie! Nu niet te veel zorgen maken, genieten van de tijd dat je met je kleintjes kunt zijn en heel veel voorspoed gewenst daar.

 

Succes ook met de borstvoeding, die gaat straks vast wel nog beter!

 

 

 

Groetjes,

 

Leeuwtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

VAN HARTE GEFELEICITEERD MET JE 2 WONDERTJES!! :binkybaby::binkybaby:

 

 

 

Geniet van je gezinnetje en hopelijk mag je je kindjes snel mee naar huis nemen!

 

 

 

Liefs Jane

Link naar reactie
Delen op andere sites

stephanie en hubbie

 

 

 

van harte gefeliciteerd met jullie zoon en dochter

 

mooie korte namen

 

geniet ervan

 

hoop dat jullie snel met zijn 4 tjes lekker thuis zijn

 

en dat je je snel weer wat beter voelt want je hb

 

is idd heel lang

 

 

 

groetjes steph(anie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Stephanie, wat super. Proficiat met de geboorte van jullie zoontje & dochtertje. Wat heerlijk... straf verhaal ook maar ik lees dat je er vrij rustig en positief onder blijft. Nu ja die lichamelijke pijntjes bij jou die verdwijnen wel weer hé en het zal het allemaal wel waard zijn :)

 

Hopelijk mogen de kindjes snel mee naar huis.

 

 

 

Geniet ervan meid, proficiat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaa ik wist dat er wat moest zijn aangezien ik je al een paar dagen niet gezien had en daar is ze dan!

 

 

 

Super gefeliciteerd, wat een waanzinnig nieuws! Top namen en zo te lezen doen ze het goed! Hoop dat je zelf ook snel wat opknapt en dat je idd lekker bij ze mag blijven!

 

 

 

Geniet van jullie dubbele wonder, wat een rijkdom!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee daar is stephanie met goed nieuws!!!!

 

 

 

Stephanie en partner

 

 

 

Namens mij ook VAN HARTE GEFELICITEERD

 

 

 

Met jullie 2 wondertjes/kanjers

 

 

 

Hopelijk hebben jullie ze snel thuis!

 

 

 

En vergeet niet ervan te genieten in deze hectische periode!!!

 

 

 

Liefs Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stephanie,

 

Gefeliciteerd met jullie 2 wondertjes en fijn dat alles goed gaat. Ik hoop dat het bloed goed is en dat je ze lekker snel mee naar huis mag nemen. Lijkt me zo'n bijzonder moment.

 

Geniet ervan!

 

 

 

Groetjes Debbie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel heel heel erg van harte en super gefeliciteerd

 

voor jou en je man

 

zo fantasties moet dat zijn om dan eindelijk jullie schatjes vast te kunnen houden en echt te zien!!

 

nog ff en ze komen thuis

 

heerlijk genieten met zijn viertjes!!!

 

super

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd!!!

 

 

 

Hopelijk mogen je kindjes snel mee naar huis.

 

Leuke namen! Passen ook erg goed bij elkaar!

 

 

 

Geniet van jullie gezinnetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden