Ga naar inhoud

Dagboek van MissBabyMiracle


MissBabyMiracle

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

 

 

De formulieren zijn ingevuld en we hebben bericht terug gehad, met alvast heel veel informatie over het hele gebeuren van begin tot eind.

 

 

 

En woensdag 20 mei is het zover, dan hebben we de intake. Dan begint het allemaal pas echt.

 

 

 

Vraagje ... ... is het na de intake nog lang wachten op de IVF-behandeling?

 

 

 

-xxx- MBM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi MBM,

 

 

 

Welkom hier.

 

Volgens mij verschillen de wachttijden per ziekenhuis. Waar 'loop' je?

 

Ik ben onder behandeling bij het AMC. En ondanks dat er toen ik begon geen wachtlijsten waren, is er toch nog wel wat tijd over heen gegaan voordat we 'echt' zijn begonnen... Zo'n 2,5 maand na de intake heb ik de eerste prik gezet (maar daarvoor waren alle onderzoeken al gedaan, dus dat heeft niet meer voor vertraging gezorgd).

 

 

 

Heel veel succes!

 

 

 

Groet, Michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, welkom bij ons.

 

 

 

Ik heb allerlei onderzoeken voor de IVF/ICSI gehad en heb dus geen idee hoelang er tussen de intake en de eerste IVF zou kunnen zitten.

 

Maar wat ik zelf ervaar dat de stress van het in de mmm zitten het meest veroorzaakt wordt door het wachten.

 

 

 

Succes!

 

 

 

En hou je ons op de hoogte?

 

 

 

Liefs,

 

Vanessa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi MBM,

 

 

 

Welkom hier, hoop dat je er net zoveel aan hebt hier als ik.

 

 

 

Wij lopen bij het EMC Rotterdam, onze intake was op 3 februari 2009 en ik heb de eerste prik op 2 maart 2009 gezet. Let wel toen waren de onderzoeken al achter de rug (incl. chromosonenonderzoek uitslag laat 3 maanden op zich wachten).

 

 

 

Heel veel succes en hou ons op de hoogte!

 

 

 

Groetjes,

 

Britt

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi mbm

 

 

 

ik kan je niets vertellen over hoe lang je moet wachten voor je echt aan de slag kunt na het intake gesprek want ik zit in hetzelfde schuitje als jouw.

 

ik heb 25 mei de intake voor ivf/icsi erg spannend allemaal dus!!

 

misschien kunnen weelkaar een beetje steuenen de komende tijd

 

 

 

liefs sasje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi mbm

 

 

 

ik kan je niets vertellen over hoe lang je moet wachten voor je echt aan de slag kunt na het intake gesprek want ik zit in hetzelfde schuitje als jouw.

 

ik heb 25 mei de intake voor ivf/icsi erg spannend allemaal dus!!

 

misschien kunnen weelkaar een beetje steuenen de komende tijd

 

 

 

liefs sasje

 

 

 

He Sasje,

 

 

 

Voor jou/jullie ook een spannende tijd dus. Maar dat is wel leuk, zo kunnen we elkaar inderdaad wel een beetje steunen. In ieder geval heel veel sterkte en succes!

 

 

 

Liefs, MBM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo,

 

 

 

Woensdag 20 mei hebben wij ons intake gesprek gehad. En om eerlijk te zijn viel het behoorlijk tegen. Misschien ook onze eigen fout hoor, en waren onze verwachtingen te hoog.

 

 

 

Maar wij waren er een beetje vanuit gegaan dat we tijdens de intake te horen zouden krijgen dat we met ivf konden beginnen. Alleen wat wij eigenlijk te horen kregen is dat ze deze keer geen levend zaad hebben gevonden. En de volgende stap nu is eerst kijken bij de man hoe het zit. Ze hebben gelijk bloed afgenomen en in het bloed kunnen ze zien hoe het zit met de hormonen. En aan de hand van de uitslag van het bloed onderzoek gaan we verder.

 

 

 

Dan is het te hopen voor ons dat we ook verder kunnen met IVF Pesa of Tese. Ik hoop het. We willen zo graag, net als iedereen hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend voor je dat het zo is tegen gevallen, elke keer weer wachten tot er iets concreets gaat gebeuren, zo vervelend. Ik hoop voor jullie dat jullie ook snel ''echt'' aan de slag kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Gister op 17 juni hadden we weer een gesprek in het ziekenhuis. We zouden de uitslag krijgen van het bloedonderzoek van mijn man. Daaruit bleek dat alles goed was met zijn hormonen. We kregen dus groen licht om door te gaan met IVF.

 

 

 

De volgende stap zou zijn om bloed bij mij af te nemen om te kijken naar mijn hormonen. En bij ons beide om te kijken naar ziektes. Maar voordat de dokter dat ging doen wilde ze eerst bij mij een echo doen.

 

 

 

Nog nooit gehad, maar ik dacht dat kan niet verkeerd zijn. Dan kan ik er vast aan wennen want zulke dingen zal ik in de toekomst nog veel meer krijgen. Maar goed, het was wel een fijne dokter en ze legde ook uit wat ik allemaal kon zien op het scherm. Aan de linkerkant kon je heel mooi mijn eierstok zien. Toen ging ze over naar de rechterkant en zag ik dat het er daar anders uitzag. En de dokter bevestigde dat ook. Je zag aan de rechterkant een zwarte vlek, die er niet hoort. Dus nu moet dat eerst uitgezocht worden. Na mijn menstruatie moet ik weer terugkomen in het ziekenhuis voor nog een echo. Als de vlek dan nog niet weg is, dan krijg ik een kijkoperatie. En daarna eventueel een operatie om het weg te halen.

 

 

 

Hier schrok ik enorm van want in het verleden heeft mijn tweelingzus dit ook gehad. Zij is geopereerd aan een tumor in de rechtereierstok. Iedereen weet wat ze zeggen over tweelingen: altijd het zelfde. En als zij ziek wordt, dan wordt ik het ook. Dus daaruit trek ik mijn conclusies al.

 

 

 

Dus hadden we eindelijk goed nieuws en dan moet er weer slecht nieuws bijkomen.

 

 

 

Zucht ................................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee meid toch, wat verschrikkelijk balen dat je van goed nieuws zo hard terug valt in het slechte nieuws, ik hoop voor je dat het uiteindelijk mee zal gaan vallen, ga in ieder geval voor je duimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben gister weer naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Ze hebben weer gekeken en de vlek zat er nog steeds. Het heeft nu een doorsnee van 3 cm. Om door te gaan met de IVF wil ze toch eerst weten wat daar precies zit. Waarschijnlijk is het een goedaardig gezwel, net zoals mijn zusje heeft gehad. Ergens had ik me er wel op voorbereid maar toch sloeg het in als een bom. Gewoon alles bij elkaar, ik moet geopereerd worden en de IVF blijft weer even stil staan. Was dus al helemaal down gister en toen moesten we ook nog bloed prikken. Ja hoor, kon ze bij mij de ader niet goed te pakken krijgen dus een paar keer prikken. Nou eindelijk hoor, maar werd er helemaal raar van in mijn hoofd. Viel bijna flauw dus even lekker rustig aan gedaan.

 

 

 

Nu krijg ik na de vakantie een oproep. Dan willen ze eerst een kijk operatie uitvoeren om te kijken wat er zit en om het eventueel weg te halen. Mocht dat met een kijkoperatie niet willen dan krijg ik er meteen een buikoperatie achteraan. En dan na mijn herstel kunnen we weer verder met IVF. Maar dan zitten we intussen wel al ergens in oktober/november.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo dames,

 

 

 

Ik ben dinsdag 11 augustus weer naar het ziekenhuis geweest. Vandaag zouden de gesprekken zijn ter voorbereiding op de operatie. Lengte, gewicht, bloeddruk, hartslag en longen gemeten en natuurlijk weer bloed geprikt.

 

 

 

De verpleegkundige heeft gelijk even rond gebeld of er al iets bekend was van de datum waarop ik geopereerd zal worden. Ze zei tegen mij: zit je lekker ... korte pauze ... maandag 17 augustus opname en dinsdag 18 augustus de operatie.

 

 

 

Verder kreeg ik heel veel uitleg over de hele gang van zaken rondom de operatie. Ze probeerden me zo goed mogelijk gerust te stellen.

 

 

 

En gister 12 augustus belden ze al van het ziekenhuis dat ze de datum noodgedwongen moesten verschuiven naar maandag 7 en dinsdag 8 september.

 

 

 

Eigenlijk baal ik daar best wel van, anders was het aankomende maandag al, nu moet ik nog 3 weken wachten. Ik wil het graag zo snel mogelijk gehad hebben, hoe erg ik er ook tegen op zie (ben doodsbang voor spuitjes en nog nooit geopereerd). En daarna het herstel nog, hoe langer dat allemaal duurt hoe langer we ook moeten wachten tot we verder kunnen met onze IVF.

 

 

 

En ik ben er meer dan klaar voor! Vandaag zit ik even helemaal in een dip, vandaar dat ik me ook even weer terugtrek op dit forum.

 

 

 

Bedankt dat jullie naar me luisteren.

 

 

 

Liefs MissBM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee MBM,

 

 

 

wat een tegenvaller zeg! Kan me voorstellen dat je vreselijk baalt, je wilt gewoon dat er wat gaat gebeuren en nu moet je weer langer wachten! Heel veel sterkte en succes hiermee, en straks met de operatie natuurlijk! Ik heb voor mijn IVF ook een kijkoperatie gehad en het viel mij erg mee, ik hoop dat dat voor jou straks ook geldt..

 

 

 

Hou je taai, blijf dromen, je ziet het hier... ook veel dromen komen uit he..!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik ben weer terug. Maandag 7 september ben ik opgenomen in het ziekenhuis, omdat ik dinsdag 8 september geopereerd zou worden aan een cyste in mijn eierstok.

 

 

 

Nog nooit eerder in het ziekenhuis gelegen en bang voor naalden, dus ik zag er behoorlijk tegen op. Ze zouden eerst een kijkoperatie uitvoeren en mogelijk dan de cyste verwijderen. Alleen als dat niet zou lukken zouden ze er een buikoperatie achteraan doen. Dat is gelukkig niet nodig geweest.

 

 

 

Al met al is de operatie goed verlopen. Na een half uurtje uitslapen in de uitslaapkamer was ik al weer behoorlijk wakker en voelde me niet echt vervelend ofzo. Dus ik mocht ook snel weer naar de zaal toe.

 

 

 

Daar sprak ik later de dokter die de operatie heeft uitgevoerd. Ze was tevreden over de operatie zelf. Alleen er was 1 MAAR ... ... de cyste zag er vreemd uit. Daarom is het doorgestuurd naar het lab om verder te onderzoeken. Want ze kunnen niet met zekerheid zeggen of het goed- of kwaadaardig is. Op die uitslag moet ik nu 2 weken wachten terwijl ik aan het herstellen ben van de operatie.

 

 

 

Zucht ... ... nu moet ik toegeven dat ik heel bang ben voor de uitslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog niet eerder gereageerd op jouw topic, zie dit namelijk nu pas voor het eerst.

 

Jeetje, meid, jij krijgt ze wel voor de kiezen, zeg! Wat een spanning lijkt me dit met zich meebrengen. Ik kan niets anders bedenken dan je heel veel sterkte toe te wensen en enorm voor je hopen dat het loos alarm blijkt te zijn.

 

 

 

Liefs, Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben blij, donderdag 17 september heeft de dokter mij gebeld om de uitslag door te geven van de operatie. Ik zou pas een week later de uitslag krijgen, dus ik dacht gelijk oh oh waarom bellen ze mij eerder dan gepland. Maar gelukkig was het om goed nieuws door te geven. Ze wilde mij niet langer in spanning laten zitten. De cyste was onderzocht en bleek toch goedaardig te zijn.

 

 

 

Ik moet nu maandag 26 oktober weer terugkomen voor controle. Daar baal ik wel een beetje van, want dat is nog een maand wachten en dus ook een maand uitstel om verder te gaan met IVF. Ik wil zo graag verder.

 

 

 

Verder voel ik me al weer helemaal goed. Eigenlijk bijna nergens meer last van. Alle hechtingen zijn er ook al uit. Ik ben gisteren voor het eerst even weer echt weg geweest, lekker shoppen. En ik heb mezelf behoorlijk verwend ... ... heerlijk.

 

 

 

Zijn er toevallig ook mensen die dit lezen, die zelf ook een operatie hebben ondergaan. Hebben jullie de hechtingen ook behandeld met een crème of olie om het litteken zo min mogelijk te houden? Zo ja, wat hebben jullie daarvoor gebruikt?

 

 

 

Liefs,

 

MBM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi MBM,

 

 

 

Ik heb al 4 keer een operatie gehad om cystes te laten weghalen.

 

3x via een kijkoperatie en jammer genoeg 1x via een buikoperatie.

 

Ik heb de plekjes ingesmeerd met VSM Calendulan zalf, dit voorkwam bij mij jeuk en littekenweefsel...

 

 

 

Wel een beetje rustig aan doen he!

 

 

 

Groetjes van Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi MBM,

 

 

 

Ik lees net je verhaal, fijn dat alles goed verlopen is. Ik zit ook te wachten op een operatie, helaas zijn bij mij galstenen geconstateerd en hoogstwaarschijnlijk moet de galblaas eruit. Ik weet hoe je je voelt wat dat wachten betreft: ik zou deze week beginnen met ICSI poging 2, maar dat wordt nu natuurlijk uitgesteld. 2 oktober moet ik naar de chirurg en dan hoor ik wanneer ik geopereerd word. Balen is dat he, ik had in juni de eerste ICSI en heb bewust even gewacht, maar was er juist weer klaar voor, krijg je dit!

 

Hebben ze bij jou iets gezegd/voorspeld over wanneer je weer mag beginnen? Of hoor je dat pas op de controle.

 

 

 

In ieder geval veel succes en wie weet komen we in november samen op het wachtbankje!

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden