Ga naar inhoud

lang wachten na startgesprek AMC op icsi?


Susanna

Aanbevolen Berichten

Hoi allemaal,

 

 

 

Mijn naam is Susanna (31 jr.) en mijn man en ik zijn in afwachting van onze 1e icsi-tese behandeling in het AMC.

 

 

 

Mijn partner heeft reeds op 20 februari jl. een succesvolle tese operatie ondergaan, wat uiteindelijk een mesa is geworden met 17 rietjes als resultaat!

 

 

 

Nu kunnen wij pas eind juli starten met hormonen ed. om in week 34 de punctie en eventueel terugplaatsing te krijgen. Hebben namelijk deze week startgesprek gehad.

 

 

 

Zijn er meer mensen die hier zo lang (5 maanden) op moeten wachten?

 

 

 

Verder wil ik iedereen heel veel succes wensen en uiteraard hopen op een goed resultaat!! Erg spannend allemaal!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Susanna!

 

 

 

Ook mijn man heeft een Tese operatie ondergaan in het AMC. Dit is in augustus gebeurd en wij mochten eind september al beginnen met de 1e poging.

 

Het startgesprek hebben wij gehad begin september.

 

 

 

Heel veel succes alvast met het gehele proces!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Susanna,

 

 

 

Wij lopen ook bij het AMC (net de eerste ivf gedaan en met succes). Op de voorlichtingsavond eind januari hoorde ik dat de afdeling cvv deze zomer gaat verhuizen naar een nieuw gebouw. Daardoor gaan ze 6 weken dicht. Misschien komt het daardoor. Al vind ik ook dat er veel tijd zit tussen gesprekken, onderzoeken en start behandelingen. Wij hebben de eerste gesprekken in dec. 2007 gevoerd en 3 iui pogingen vanaf augustus 2008 in afwachting van een kijkoperatie en dus in februari de eerste ivf poging. Best lang allemaal dus...

 

 

 

Succes!

 

 

 

Groet, Michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Susanna,

 

 

 

Ik ben nog niet zo ver, dus hier kan ik nog niet over meepraten, maar ik wil je wel even heel veel succes wensen! Het is misschien heel stom dat ik het vraag, maar aangezien ik een beetje probeer te zoeken naar soortgelijken verhalen als die van ons (zoals je in me onderschrift leest), ben ik heel benieuwd waarom er bij een ander TESE is gedaan. Ik hoop op die manier wat meer informatie te krijgen.

 

 

 

Als je het niet wilt vertellen moet je dat natuurlijk niet doen, maar ik wou vragen wat bij jou man het probleem is. Heeft hij helemaal geen zaadcellen, of zoals bij die van mij alleen enkele bewegingloze?

 

 

 

Nogmaals, als je hier niet op wilt antwoorden, hoeft dat niet. En sorry dat ik met deze vraag een beetje off-topic ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Susanna,

 

Ik heb zelf net de eerste (zoek-)ICSI behandeling in het AMC gehad en ik weet dat daar op het moment inderdaad een wachttijd van ongeveer 4 maanden is (dat was in januari) voor zoek-ICSI en ICSI-TESE. Ze schijnen in het lab onderbemand te zijn door de snelle groei van het aantal behandelingen ofzo.

 

Heel veel sterkte met wachten komende maanden... en daarna met de hele behandeling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

 

 

Bedankt voor jullie berichtjes!! Volgens het AMC schijnt het idd erg druk te zijn en ook nog verhuizen... zal verklaren waarom ik 5 maanden moet wachten!

 

 

 

Wat betreft je vraag Dilara; je mag me alles vragen hoor!! Heb geen geheimen hierover... Mijn partner had geen zaad in zijn kwakje, echt geen enkele, ook niet bij een 2e kwakje! Dus het was vrijwel meteen duidelijk dat wij niet op een 'normale' manier zwanger zouden kunnen raken. Dat is al weer ruim 2 jaar terug. Om te kijken of hij überhaupt wel zaad aanmaakt hebben ze een biopt van de bijbal bij hem afgenomen en toen bleek dat hij wel zaad aanmaakt ed. Ook konden ze verder geen lichamelijke afwijkingen vinden. Wij zijn toen doorgestuurd naar het VU voor een pesa behandeling en ik zou starten met mijn 1e icsi. Mijn behandelend arts wilde toch graag -om alles uit te sluiten wat betreft mijn man- dat hij nog een kwakje ging inleveren en dan gingen ze echt heel goed kijken of er toch niet iets te vinden zou zijn! Zo gezegd zo gedaan en wat bleek er zat wel zaad in! Hij heeft dit nog een keer gedaan en weer zaad aangetroffen. Toen is er besloten om de pesa maar te laten en een 'gewone' icsi behandeling te gaan doen. Op de dag van mijn punctie was er echter helaas geen zaad! Erg teleurstellend en ook niet echt hoopvol want wat moesten wij nou? Om voor een pesa in aanmerking te komen mag je eigenlijk geen zaad in je kwakje hebben gehad, want dat betekent dat het er wel natuurlijk kan 'uitkomen'. Wij vielen echt tussen wal en schip om zo maar te zeggen. Om geen risico's meer te nemen is er toen besloten om naar het AMC te gaan voor een tese behandeling. Hier heeft mijn man meerdere keren al een kwakje ingeleverd en in allemaal geen zaad! Nu is er wel vastgesteld dat mijn man een blokkade van de zaadleiders heeft waarschijnlijk door gonorroe van 20 jaar terug, maar zeker weten we het niet! (Ze noemen het azoöspermie (de oorzaak kan liggen in een blokkade van de zaadleiders (obstructieve azoöspermie), of in een aanmaakstoornis (non-obstructieve azoöspermie)).

 

 

 

In februari heeft mijn partner een tese operatie ondergaan, wat uiteindelijk een mesa is geworden. Er zat namelijk zoveel zaad in zijn rechter bijbal dat er verder niet gezocht hoefde te worden! Ik hoop dat je hier wat aan hebt, is een beetje lang verhaal geworden.....

 

 

 

Jullie in ieder geval heel veel succes, het is een lange weg waar je veel geduld voor moet opbrengen!!

 

 

 

Groetjes, Susanna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Dus een aantal keren werd er helemaal niks gevonden, en weer een aantal keer wel. Dat is ook vervelend zeg. Bij mijn man is het zo dat hij ten eerste al heel weinig zaad heeft (tussen de 1 en 5% van wat het hoort te zijn), en de zaadcellen die gevonden worden zijn ook nog een bewegingloos. De laatste (4e) keer vonden ze 1 zwemmende (levende) zaadcel.

 

 

 

Wij zijn dus ook heel erg benieuwd wat bij me man het probleem is. Nu weten we namelijk nog helemaal niks, want we zijn nog in afwachting van een onderzoek bij de uroloog. We weten al wel dat het chromosoomonderzoek van me man goed was, en dat zijn FSH waarde iets verhoogd is.

 

 

 

Ik vraag me nog één ding af, was bij jou man zijn FSH waarde ook iets verhoogd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo allemaal,mag ik met jullie mee babbelen?

 

Ik zie dat jullie onder behandeling staan in het Amc en daar

 

zijn mijn man en ik ook onder behandeling.

 

We hebben in 2006 een tweeling mogen krijgen,een jongen

 

en een meid,kerngezond.

 

Nu hebben we net de punctie achter de rug van onze

 

zoek Icsi behandeling en morgen mogen we bellen of

 

er in de middag een TP is.

 

 

 

Groetjes een Tweelingmamma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi tweelingmama!!!

 

spannend hoor!!

 

mag ik vragen waarom jullie een zoek icse hebben gehad?? hoe waren de resultaten van jouw mannetje de eerste paar onderzoeken? Wij krijgen namelijk 2 juli te horen of we voor zoek icse mogen..

 

ben gewoon nieuwsgierig!!

 

jij succes en hopelijk vindt er een tp plaats

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sophie,wat snel zeg je reactie.

 

De reden dat wij zoek icsi hebben is dat ik het

 

pco syndroom heb en manlief zeer slechte zwemmertjes.

 

Alle keren was het 100.000 per keer zeg maar en daarvan

 

waren er nog eens weet ik veel hoeveel niet in orde.

 

Morgenochtend mogen we bellen.

 

Hoe krijg ik zo'n lijstje met de voorgeschiendenis onder mijn

 

tekst??

 

Moet nog wennen aan dit forum hoor :moon2:

 

 

 

Tweelingmamma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha oké dat is wel een hele andere reden dan wij hebben, hihi vroeg het me gewoon af...

 

 

 

je kan via de snelle links boven in en dan je handtekening wijzigen

 

 

 

hebben jullie de tweeling gekregen ook dmv van icse?

 

 

 

zal hard voor je duimen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de tweeling kwam uit onze allereerste zoek Icsi poging.

 

Ze zijn nu bijna 3.5 jaar en de wens voor een 3e was gewoon

 

heel sterk vandaar dat we het nog een keer gaan proberen.

 

In November hadden we onze eerste poging weer en die was

 

mislukt en dan nu de 2e poging maar daar weten we nog niks

 

over.

 

Ik moet alles nog lezen van jullie,neem me niet kwalijk hoor.

 

Ben echt zooo onhandig hier :moon2:

 

 

 

Tweelingmamma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik weer (tis nu al verslavend) :toppie:

 

Sophie ik zat jouw stukje te lezen en bij jouw mannetje zijn

 

er dus helemaal geen levende zwemmertjes gevonden?

 

Daar zat onze hub dus ook bijna aan,er waren nog wel

 

'normale' en levende zeg maar,maar niet veel.

 

Tegenwoordig kunnen ze veel,ik ga heel hard voor jullie

 

duimen!!

 

 

 

Nog even een andere vraag: ik heb net mijn handtekening

 

veranderd maar nu zie ik hem hier niet staan,wat doe ik

 

dan verkeerd?

 

Na het bericht (met voorgeschiedenis) te hebben

 

ingetypt druk ik op opslaan en dan zie ik hem niet.

 

 

 

Groetjes Tweelingmamma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja handtekening ziet er mooi uit hoor hihihi!!!

 

 

 

ja bij mijn mannetje hebben ze alleen dode zaadcellen gevonden!! eerst wilde ze de zoek icse doen en als ze daar niets bij vinden dan wordt het toch TESE...we horen dat 2 juli!!!

 

ik vond de wachttijd dus op zich wel meevallen bij het AMC...daarna moeten we als we voor TESE gaan wel ongeveer 3 maanden wachten op het gesprek met die uroloog....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik weer.

 

Dus als ik het goed begrijp komt Tese na de zoek Icsi?

 

Dat is zeg maar weer een stapje verder?

 

Heeft jouw mannetje ook een echo enzo gehad?

 

Die van mij wel,er werd o.a gekeken naar spataderen enzo.

 

Opzich vind ik die 3 maanden wachttijd niet lang.

 

Ik had in Januari van dit jaar een afspraak voor onze

 

volgende zoek icsi en kon ook pas in April terrecht.

 

Tuurlijk duurt het lang als je iets graag wilt.

 

Vanaf Januari slik ik Metformine omdat het schijnt dat dat

 

de eicelkwaliteit omhoog brengt want die was bij mij in

 

een jaar of 4 echt achteruit gegaan.

 

Ik ga oz mijn bedje in,morgen een spannende dag.

 

Ben er gewoon misselijk van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi tweelingmamma...

 

Even een vraagje hoor...metformine is een medicijn wat gebruikt wordt als je diabeet tabletafhankelijk bent! Wat vaag dat dat dan je eicelkwaliteit omhoog brengt! Bijzonder hoor! Moet je nu dan ook je bloedsuikerwaarden in de gaten gaan houden ofzo? Merk je ook dat je deze medicijnen nu slikt?

 

groetjes esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Edr,ik weet dat Metformine gebruikt word bij Diabetes,mijn man slikt het ook maar hij heeft Diabetes en ik niet.

 

Het is een heel nieuw iets waar ze in het Amc mee werken.

 

De resultaten zijn veel belovend en ook dingen die ik opgezocht heb

 

via google zien er goed uit.

 

Ik heb het pco syndroom en dat heeft ook o.a met je bloedsuikers te

 

maken.

 

Even kijken of ik wat kan kopieeren van google:

 

 

 

 

 

Metformine

 

 

 

Vrouwen met PCOS hebben vaak een verstoorde suikerstofwisseling. Onderzoekers vermoeden dat deze stoornis zelfs ten grondslag ligt aan de problemen die in de eierstokken ontstaan. Een deel van de clomifeen-resistentie is waarschijnlijk te wijten aan dit probleem. Uit onderzoek is gebleken dat als vrouwen met PCOS het middel metformine, een medicijn tegen diabetes mellitus type II, krijgen (terwijl ze nog geen suikerziekte hebben), de kans op een eisprong en daarmee zwangerschap hoger wordt. Er wordt ook onderzoek gedaan waarbij vrouwen met PCOS metformine gebruiken in combinatie met clomifeen.

 

Helaas hebben veel mensen veel last van de bijwerkingen van metformine en uit onderzoek is gebleken dat de behandeling met metformine vaak pas resultaat geeft na minimaal 6 maanden.

 

Er is nog weinig bekend over eventuele schadelijke effecten op de vrucht.

 

 

 

Groetjes Tweelingmamma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps was nog niet klaar.

 

Ik hoef mijn bloedsuikers niet in de gaten te houden en ja ik merk zeker wat dat ik die rommel slik.

 

Ben er in Januari mee begonnen en dat via een opbouw schema.

 

Ma en Dins 1 tablet,Woens en Dond 2 tabletten,Vrij en Zat 3 en Zondag 4.

 

Elke week weer.

 

Ik word er kots en kots misselijk van,duizelig en vreselijk moe.

 

Ik heb het er wel voor over,we zullen het morgen zien :icon_thumright:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb zojuist de TP gehad van een 8-cellig embryo!!

 

De artsen waren er heel tevreden over en wij ook want zo hoog

 

hebben wij ze nog niet gehad.

 

We hebben ons toppertje op een beeldscherm mogen

 

bewonderen en 22 Mei is de bloedtest.

 

Spannende tijden hier.

 

 

 

Voor jullie ook Sophie,ik duim voor jullie!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ontzettend spannend, Tweelingmamma! Hopelijk worden jullie verblijd met een zwangerschap, en een 3e wondertje!! Ik vroeg me ook al af waarom er bij jou man zoek-icsi gedaan is, maar sophie was me al voor. Sophie en ik zitten zo'n beetje in hetzelfde schuitje (zoals je in me onderschrift leest), en ik ben ook erg benieuwd wat het bij me man gaat worden. Ze hebben namelijk 1 keer een paar trillende zaadjes gevonden tussen de bewegingloze, en 1 keer (bij het 4e en laatste zaadonderzoek) 1 zwemmende zaadcel tussen de bewegingloze (wat er overigens ook extreem weinig zijn).

 

 

 

Ik hoop dat wij 25 mei duidelijkheid krijgen. En stiekem hoop ik dat wij ook in aanmerking komen voor zoek-icsi. Het valt immers altijd te proberen. Hoewel ik er wel me twijfels over heb, maar goed.

 

 

 

De wachtweken zijn nu voor jou aangebroken, super spannend hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden