Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek


Honeybee

Aanbevolen Berichten

zo, onze vaste hangplek waar we elkaar van alles op de hoogte kunnen houden. scheelt een hoop heen en weer geklik!

 

 

 

even antwoorden op de vraag die elders gesteld is: vanaf morgen ga ik de LH strips gebruiken. twee maal per dag. ik heb er zeven van de apotheek en zeven van clear blue. die van CB zijn erg gemakkelijk en betrouwbaar, gewoon het als een zwangerschapstest overheen piesen en dan even wachten. als het streepje net zo dik of dikker is als het controlestreepje heb je je LH piek gehad en dan moet ik de poli bellen voor de inseminatie.

 

die van de apotheek zijn wat minder handig, wordt de eerste keer dat ik ze gebruik. daarmee moet ik m'n urine opvangen en dan met een pipetje vijf druppels op het plaatje aanbrengen. na zeven minuten heb ik dan de uitslag. is wat meer werk, maar ook betrouwbaarder. die bewaren we dus voor de laatste paar dagen...

 

ben echt zo bang dat het precies verkeerd valt, maar goed. we zien 't wel. een nieuwe baan is net zo belangrijk.

 

 

 

Sil, zet 'm op morgen!! en jij wil ook wel bij 't CBR werken? volgens mij zoeken ze nog mensen :wink: had zelf nooit gedacht dat ik door de sollicitatieprocedure heen zou komen, maar zo zie je maar wat er kan gebeuren als je gewoon voor de grap ergens op solliciteert.

 

 

 

Tam, je tweede wachtweek gaat in. Veel plezier op 't feest en spa is ook lekker hoor, haha!

 

 

 

Lin: wanneer heb je je eerste echo? en ik herken dat wel hoor, dat zelf willen prikken. ik ben erg bang voor naalden, maar ik wil ook graag de controle houden. dus doe ik het zelf...

 

 

 

 

 

zo, de eerste entry is er. wie komt er hangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hoi Melissa,

 

 

 

Ik kom gelijk even hangen natuurlijk.

 

Dit is veel fijner! Hoef je niet iedere keer overal naar toe te schakelen en je verhaal 2x te vertellen hihihi

 

 

 

Ik zou in ieder geval rustig afwachten en je niet te veel gaan stressen over je LH piek. Het loopt zoals het loopt en dat kun je niet veranderen.

 

CB is inderdaad wel makkelijker dan de methode van het ziekenhuis. Alhoewel Predictor ook met deze methode werkt hoor.

 

 

 

Ik heb even op de site gekeken van het CBR maar helaas...momenteel doen ze geen nieuwe sollicitatie ronde. Maar ik zal het wel eens in de gaten gaan houden. Het is in ieder geval een onwijs leuke job wat je gaat doen.

 

 

 

Ik heb het enorm druk maar ik dacht toch even een krabbel zetten op ons nieuwe forum hahahaha

 

 

 

Meiden, ik denk aan jullie! Als ik meer weet na het telefoongesprek vanmiddag dan lezen jullie het uiteraard op ons nieuwe hangplek...

 

 

 

Groetjes Sil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dit is een stuk makkelijker voor ons allemaal. Soms zat ik ook dingen 2x in te tikken volgens mij. Ook niet echt handig he....haha

 

 

 

Hier gaat alles ok hoor, gisteren had ik een beetje last van mn buik. Maar denk dat het kwam doordat ik een beetje honger had, terwijl ik gewoon 's middag had gegeten. Was een heel raar gevoel. Verder doen nog steeds mn borsten zeer, echt heel vervelend. Het is eigenlijk altijd wel dat na mn eisprong mn borsten gevoelig zijn, maar nu is het wel heel erg. Kan zelfs niet gewoon op mn buik liggen, doet niet echt overdreven pijn ofzo...maar extreem gevoelig. Zelfs mn man mag er niet aankomen :D

 

Verder was het feestje zoals altijd wel heel erg gezellig. Een ex collega van hem was er ook en die is net 3 weken geleden bevallen...beetje raar voor mij (oneerlijk).

 

 

 

Sil: ben erg benieuwd hoe het gesprek is gegaan met de gyn. Laat je het snel weten?!?!???

 

 

 

Lin: Ben ook benieuwd hoe het voor jou verder gaat lopen, je zit steeds bijna gelijk aan Melis. Wel grappig, mss straks met zn 3 of 4en tergelijk zwanger hahaha...beetje dromen mag altijd wel.

 

 

 

Melis: Ben je al druk aan het leren voor je nieuwe jobbie??? Weet niet of je iets moet leren ofzo, maar mss je verkeersregels weer aan het ophalen haha

 

 

 

Kuzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames!!

 

 

 

tam, klinkt spannend hoor. ik had de laatste cyclus ook erg last van mijn borsten, nu denk ik dat het bij mij van de pregnyl kwam. en ik heb altijd al wel wat last van m'n borsten in de tweede helft van m'n cyclus. maar ik weet ook dat het meer opvalt als je er mee bezig bent, dus het kan van alles betekenen (of helemaal niets). ik hoop dat je je gedachten een beetje kan verzetten en jezelf niet, zoals ik, helemaal gek maakt.

 

we weten allemaal hoe moeilijk die laatste week is, dus ik wens je heel veel sterkte. en als je het echt even niet meer weet, dan kom je maar even hier chillen :wink:

 

 

 

sil, ben echt zo benieuwd hoe het gesprek met de gyn is gegaan! vertel alsjeblieft, zit hier helemaal in spanning!

 

en jammer dat ze nu even niemand zoeken bij 't CBR. maar dat zal ongetwijfeld wel weer komen.

 

ik heb er ook ontzettend veel zin in, jammer dat ik ws pas in september met de opleiding kan beginnen. dan gaat m'n contract ook pas in. de lesdagen vandeweek zijn de voorfase, voorbereiding op de echte opleiding zeg maar (en tegelijkertijd de laatste schifting, als je hier doorkomt is de selectieprocedure helemaal afgelopen).

 

ik ben niet aan het leren, dat zal vandeweek wel komen denk ik. maar ik heb al wel een aantal rondes gehad, waaronder een rijtest en een lesdag. ik had op dat moment nog geen zes jaar mijn rijbewijs (nu zes en een half, is al veel langer natuurlijk!!) en ik kwam net iets tekort aan rijvaardigheid. maar ze waren erg gecharmeerd van mijn sociale vaardigheden en hadden het idee dat ik ook wel een aardig lerend vermogen had, dus kreeg ik een lesdag. hierna kwam ik alsnog de rijtest door en mocht ik het assessment in, waar ik met gemak doorheen kwam.

 

mijn vrienden vinden het echt de giller van de eeuw dat ik straks mensen moet beoordelen op rijvaardigheid en verkeersinzicht enzo. vooral omdat ik bekend sta om m'n gevloek en getier in de auto (hoewel ik dat een betere manier vind om m'n agressie te uiten dan iemand af te snijden of van z'n sokken te rijden, maar goed).

 

 

 

ik heb zo het vermoeden dat ik hier regelmatig kom hangen trouwens, ik vond 't echt een wereldidee Sil! scheelt zoveel klikken en ik denk dat we hier alles kunnen bespreken wat we willen, zonder dat we iets vergeten of iemand over het hoofd zien. en we kunnen ook eens over andere dingen praten dan alleen die behandelingen. dat heb ik bij de andere topics ook wel erg prettig gevonden, moet ik zeggen.

 

 

 

ik ga straks lekker de stad in, poolen met een vriend van ons. kom ik daarna nog wel even koekeloeren bij m'n meiden :knuf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een hele verbetering zo, hier lekker alles tikken wat we kwijt willen, behandelingen, werk, mannen, shoppen etc etc etc. Heerlijk!!!

 

Echt een super goed idee van je Sil. :thumbsup:

 

 

 

Sil....laat ons niet lander in spanning...hoe ishet gegaan vandaag???

 

 

 

Weet je wat het rare is, heb al sinds een aantal maanden in de tweede deel van mn cyclus pijnlijke borsten. Eerst niet, maar echt pas sinds een maand of 3-4. Terwijl ik al sinds juni 2007 ben gestopt met de pil, dus daar kon het niet aan liggen. Snap er niks van. Maar goed we zien het volgende week wel.

 

Ik probeer mezelf zoveel mogelijk bezig te houden, maar moet er toch de hele dag stiekem aan denken.

 

Wel nog grappig, je kon een tijdje terug toch die smurfen sparen bij de AH. Daarvan had ik er 4 aan mn baas gegeven, alleen die heeft 3 kinderen. Dus 1 had hij in zn la nog liggen, anders krijgen die meiden ruzie. Heeft hij precies de baby smurf nog, kreeg ik hem weer terug. Die staat nu dus onder mn beeldscherm op. Was echt toevallig en vond het wel grappig.

 

 

 

Kuzzz en lost of :knuf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tam, het duurt soms ook een poos voor je lichaam weer op de rails staat als je met de pil bent gestopt. ik heb dat ook gehad. die pijnlijke borsten kwamen pas na een aantal maanden.

 

en het is logisch dat je er aan denkt, het is zo'n bewuste handeling die je doet, het kan niet anders dan dat je er aan denkt. nog een weekje meis, dan weet je meer. ik duim echt voor je!

 

 

 

wij zijn net terug van poolen. heerlijk om weer eens met iets anders bezig te zijn. die vriend van ons is lekker vrolijk en houdt niet zo van diepgaande gesprekken. hij vraagt wel hoe het allemaal gegaan is hoor, maar hij is onze happy friend (lol maken, lachen en gek doen en verder nergens over lullen). ben helemaal bijgetankt...

 

 

 

Sil, ik blijf vragen..... weet je al wat?

 

 

 

en Lin: wanneer heb jij ook al weer je eerste echo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Sil, we weten nog steeds neit hoe je gesprek gister gegaan is. Hopelijk niet zo slecht dat je nu zo van slag bent dat je heir niet meer kunt typen...

 

 

 

A.s. maandag moet ik bloedprikken voor de E2 waarde. Die waarde laat zien of er een eisprong (aan het komen) is. 'S middags moet ik dan bellen om te kijken wat de waarde was en dan krijg ik meteen de volgende stap te horen, nog een keer bloedprikken of een echo. Ben nu nog flink bezig met de hormoonspuiten, nog steeds zonder bijwerkingen :D

 

 

 

Tammy gelukkig gaat de tijd bij jou een beetje goed voorbij. Er aan denken is helemaal neit verkeerd. Wel leuk dat je op ongemerkte tijden of door kleine dingetje (zoals die baby smurf) er nog eens extra aan denkt. Soms denk je "dat moet het lot zijn".

 

 

 

Melis hoe gaat het met jou? Welke LH strips heb je gebruikt? Lijkt me wel een beetje lastig om met een pipetje te gaan spelen, wordt misschien wel een knoeiboel. Nu duimen dat de piek komt als jij wilt dat hij komt.

 

 

 

Morgen lekker een luie zondag voor de boeg. mijn man en ik zijn van plan een flink stuk te gaan wandelen als het een beetje weer is. De was moet ik ook nog doen, maar ja die doet zich zelf wassen. Verder hebben we niets op de plan staan, lekker...

 

 

 

Fijn weekend allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk Lin, zo'n luie zondag voor de boeg. Wou dat ik hetzelfde had....maar helaas moet werken morgen. Komt opzich wel weer goed uit, gaat de tijd lekker snel voorbij.

 

Dan nog een weekje werken en dan mag ik hopelijk vrijdag gaan testen. Ben best benieuwd, mn man zegt van niet...lol. Ken hem langer dan vandaag, hij denkt er ook wel aan.

 

Voor jou een spannende dag nog maandag, hopelijk blijft het bij 1x prikken. Dan lekker maandag je echo inplannen, op naar de volgende ronde.

 

Melis wel lastig dat je steeds die strips moet geruiken, maar ook wel lekker dat je het toch een beetje natuurlijk kan doen. Ik hoefde gelukkig alleen de pregnyl spuit te zetten, Was ik echt mega blij om, maar met die strip had ik ook wel kunnen doen. Maar goed zo is het ook niet echt bezwaarlijk.

 

 

 

Sil, laat ons niet langer in spanning. Of moet je mss zelf eerst nog slecht nieuws verwerken?!?!

 

 

 

allemaal nog een fijne zondag!!!! Kuzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

heej dames!

 

die strips zijn op zich niet echt een probleem hoor, alleen een beetje prijzig. ik heb de ovulatietests van clearblue voor 's ochtends (die werken net als zwangerschapstesten, heel makkelijk). en voor 's avonds de testen van de apotheek (maar de volgende keer koop ik gewoon twee pakken CB, werkt echt veel makkelijker). die van de apotheek is een plaatje. er zitten opvangbakjes bij, waarin je je urine op moet vangen. dan met een pipetje (wat overal warm wordt als je je pies opzuigt, bleeeegh) vijf druppels in een minuscuul testgaatje en dan zeven minuten wachten. werkt verder hetzelfde als die van CB, als het testlijntje net zo zonker of donkerder is dan het controlestreepje heb je de LH piek gehad en kan de inseminatie worden ingepland (ongeveer 36 uur later).

 

 

 

ik begin me een beetje zorgen te maken hoor Sil. had echt gehoopt dat je al wat had laten weten.

 

 

 

Linda: klinkt lekker, die luie zondag. ik ben ook druk aan de was en daarna m'n koffer inpakken voor de komende dagen. moet ook nog ergens 't eten voor vanavond klaar maken, m'n mams komt eten, en daarna lekker op tijd naar bed (moet om zeven uur de deur uit morgen). dus hier is de zondag iets minder rustig dan anders. maar donderdag ben ik dan wel weer vrij, de hele dag!! heerlijk om bij te komen van de drie lesdagen. kan ik gelijk al jullie verhalen hier teruglezen, weet niet of ik daar de kans heb om te internetten... (ben bang van niet).

 

 

 

Tam, je mag nu echt af gaan tellen. en natuurlijk is je man er ook mee bezig. die van mij laat nooit iets merken, maar een dag of twee voor ik ongesteld werd vroeg ie ineens uit het niets "voel je iets". snapte eerst z'n vraag niet helemaal, want ik stond net aardappels te schillen en we hadden 't over zijn werk. en vervolgens heeft ie de halve avond met z'n hand op m'n buik op de bank bij me gelegen, echt zo schattig! ik hoop zo dat ik 'm vader mag zien worden, die grote beer van een vent...

 

dus de mannen doen wel stoer, maar zijn volgens mij net zo nerveus als wij hoor :wink:

 

nou, ik ga nog even wat kleren uitzoeken en opvouwen. ik probeer straks nog wel even te komen kijken, maar mocht 't niet lukken: tot vandeweek!

 

Lin, succes maandag en Tam sterkte met de laatste loodjes!

 

dikke kroel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Melis,

 

 

 

Succes de komende dagen. Heerlijk donderdag vrij, dan nog 1 dagej werken en dan ishet alweer weekend. Kan niet wachten tot volgende week vrijdag en niet alleen om te testen, maar ook omdat ik dan eindelijk weekend heb. Hele weekend moeten werken, bahhh.

 

 

 

Net wel even heerlijk met zn 2en een uurtje gewandeld...idee van jou gepikt Lin :whistling_girl:. Heerlijk met hondje een uur gelopen, jammer was het zonnetje al weg, maar toch lekker.

 

 

 

Ik snap ook niet waarom we nog niks van Sil hebben gehoord. Mss alleen forum door de weeks bijhouden.

 

 

 

Nou lekker nog ff genieten van de zondagavond..moet straks om 2200 nog weg....bah.

 

Succes de koemde dag Lin!!!!

 

 

 

Kuzzz:knuf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen !!!!!!

 

 

 

Hier ben ik dan eindelijk! Ik had het hele weekend drukkies.....

 

Vrijdag natuurlijk het gesprek gehad daar horen jullie zo meer over, toen in de avond naar een dienstdoende tandarts geweest. Ik had zo'n kiespijn! Maar wat een vieze tandarts...dus ik heb niets laten doen. Het was ontstoken tandvlees bij een verstandskies die nu nog doorkomt. Hup..flinke pijnstiller in en met vrienden weggeweest. Was erg gezellig kwam laat thuis en ik moest weer vroeg op want ik had een familiedag in Den Bosch en daar in de avond ook een feestje. Nou weer laat thuis natuurlijk en ik moest vroeg op want mijn vriend zijn kinderen moesten voetballen en we zouden gaan kijken. Nou je raad het al....in de middag helemaal stuk dus zijn we in slaap gevallen tot 6 uur. Even eten en dan weer op pad gegaan naar mijn schoonfamilie.

 

Je snapt ik had geen moment dat ik even op mijn gemak jullie verhalen kon lezen en kon antwoorden.

 

Lief dat jullie zo aan me gedacht hebben.......

 

 

 

Nou het gesprek:

 

Ze kan nu niets voor me doen omdat ze vindt dat de operatie nu op kort termijn is. Er is al een datum dus ze zegt dan wordt je gewoon geopereerd. Het mag van haar zelfs als ik nog een beetje ongesteld ben. Niet echt charmant voor mij maar goed ik moet er lak aan hebben want eindelijk zal ik daar dan liggen.

 

Ik heb haar verteld dat als het niet door gaat ik een foto wil. Ze geeft aan dat het in mijn geval niet kan omdat ik ooit een ontsteking heb gehad en dan zouden verklevingkjes het gevolg kunnen zijn. Die verklevingen zijn niet op een foto te zien zegt ze.

 

Dus ik moet gewoon opgenomen worden.

 

 

 

Toen vroeg ik dat als de uitslag positief is, ik gelijk in dezelfde cyclus geholpen kan worden. Maar helaas ook dat kan niet. Ze gaan met contractvloeistof aan de gang wat aan het baarmoederslijm blijft hangen en ongezond is voor een eventuele bevruchting. Ik dacht als het wel kon hoefde ik niet zo lang meer te wachten maar weer helaas....

 

Als ik namelijk ongesteld wordt na de operatie dan weten ze zeker dat de vloeistof uit mijn lichaam is.

 

 

 

Nou komt het mooie....

 

Ze zegt dat ik na de opname 6 weken (!!!!!!!) later op nacontrole moet komen. Dus ik werd er stil van. Ik gedachte had ik zoiets van weer 6 weken wachten, hell no!

 

Dus ik wilde er gelijk wat over zeggen....riep ze nou weet je wat...kom je dan gelijk een week later anders moet je nog langer wachten. Wij de datum van de nacontrole besproken zegt ze...maak gelijk maar een afspraak. Ik bel weer naar de balie van de afdeling krijg ik te horen.....maar uw arts is dan met vakantie en kan de nacontrole niet plaats vinden. #%@$! zat ik van binnen....

 

Die vrouw ging overleggen met de arts nu mag de nacontrole doorgaan maar dan bij een andere arts. Nu dan liever dat!

 

 

 

Dus de opname is nu definitief, de nacontrole staat ook gepland. De cyclus die na mijn operatie is daarin zal de eerste behandeling plaats vinden. Iets om naar uit te kijken voor mij en mijn vriend! Dus daar waren we wel blij mee. Gewoon iets in het vooruitzicht te hebben. Waarschijnlijk zal de eerste inseminatie plaats vinden in de week van eind aprik/begin mei.

 

 

 

Nou dat was mijn verhaal! Ik ga nu even wat doen voor mijn werk en ga later op de dag even op mijn gemak zitten voor jullie verhalen! Wel even snel gelezen maar niet voldoende nog hahahahah

 

 

 

Nou ladies tot straks.

 

 

 

Dikke knuffel Sil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Sil....weet niet wat ik meot zeggen. Wat een gezeur in dat ziekenhuis zeg. Echt niet normaal meer.

 

Gelukkig is er nu wel uitzicht op een behandeling. Dat is wel goed nieuws, alleen dat het allemaal zolang moest duren is echt niet meer normaal. Bedoel het gaat over je lichaam en toekomst. Je zit toch niet te wachten op een nieuw meubel ofzo, bedoel als je daar 10 weken op moet wachten is meer dan normaal. Maar om mensen zo lang te laten wachten op een behandeling en alles, dat is gewoon een schande.

 

 

 

Maar goed, je hebt nu iets om naar uit te kijken. Gelukkig heb je wel een reuze goed weekend gehad. En daarbij voor je het weet kan je al beginnen, wanneer jij opgenomen wordt ben ik al op vakantie en daar hebben wij ook 4mnd naar uitgekeken en nu is het bijna zover.

 

 

 

Nu hopen op een hele goede afloop voor jullie.

 

 

 

Kuzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

he Sil, niet helemaal het gesprek waar je op gehoopt had. Maar de opname is dan nu eindelijk gepland. Gelukkig kan je een week later terug, zou ik ook gedaan hebben, dan maar neit mijn eigen arts als ik zo lang daarop moest wachten. Wel jammer dat je daarna niet meteen aan de slag kan, maar als het beter is , is dat wachten voor een goed doel.

 

 

 

A.s. woensdag moet ik voor een echo naar het ziekenhuis. Ondertussen gewoon doorgaan met de Fostimon spuiten, gaat goed hoor. jammer dat ik nu niet weet wat de waarde vandaag was. Als ik bel voor de uitslag krijg ik alleen te horen wat de volgende stap is (ik heb dan een secretaresse aan de tel, weet neit of die weten wat de waarde precies zegt). Ben het eigenlijk ook vergeten te vragen, dom. Doe ik woensdag wel, dan heb ik de afspraak bij mijn eigen fertiliteitsarts. Ik ben nu al aan het hopen op een goede uitkomst, nl 2 of 3 mooie redelijk grote follikels links :D. Hopelijk kunnen we de IUI weer snel inplannen.

 

 

 

Tammie nu begint het echt voor je af te tellen. Voel je al iets of probeer je er niet zo veel op te letten? Doe je een thuis test of meot je ook bloedprikken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb enorm veel ovulatietesten gebruikt en was erg tevreden over prijs-kwaliteit van de testen van matcare en sensitest.. Scheelt een hoop geld en is eenvoudig te bestellen via internet. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aftellen is nu echt begonnen, maar probeer er niet te veel aandacht aan te geven. Het rare is dat ik nog steeds helemaal niks voel. Alleen gisteren ineens een hele rare kramp links onderin mn buik. Dat is namelijk ook de kant waar mn eitje vandaan gekomen is en waar ik had gespoten. Geen idee of het er iets mee te maken heeft. Was ook heel snel weer weg.

 

Gisteren wel tot mn verbazing...kwam mn man thuis en die wreef even over mn buik heen met de vraag of ik al iets voelde. Dat vond ik wel heel erg lief van hem.

 

 

 

Ik mag vrijdag gewoon een thuistest doen, ga donderdag pas 1 kopen (bij de Kruidvat) haha

 

 

 

Voor jou gaat het allemaal ook weer opschieten, hopelijk mag je straks meteen de iui inplannen. Zou wel mooi als het nog voor het einde van de maand gaat lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat we met zn 2en gaan testen, is wel zo leuk natuurlijk.

 

Morgen ben ik alleen ineens vrij, moet echt veel moeite gaan doen om geen test te gaan kopen. Net al de berichten van Mijnbaby en Snoeske gelezen, allebei zwanger. Dus durf ook niet meer te gaan testen. Weet bijna wel zeker dat ik niet zwanger ben, maar nu het zo dichtbij komt....ga ik toch wel de zenuwen krijgen.

 

 

 

tnx voor de support. Kuzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aloha....

 

 

 

Er komen veel data's dichterbij deze week!

 

 

 

Lin: jij moet vandaag voor je echo. Succes! Laat je wel even weten wat de uitslag is?

 

 

 

Melissa: hoe gaat het bij jou met het testen? En je cursus? Ik ben wel reuze benieuwd wanneer je inseminatie is.

 

 

 

Tam: voor jou is het nu echt aftellen. Het is inderdaad ook leuker als je samen kunt testen. Als het negatief is kunnen jullie toch gelijk op elkaar steunen. Jammer dat je niet zo heel veel voelt, behalve die ene kramp dan! Maar goed je weet maar nooit.

 

Ik zou me heel erg moeten inhouden om niet te testen en dan helemaal als je ineens een dag vrij bent.

 

 

 

Heel veel succes ladies !

 

 

 

Groetjes Sil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Syl,

 

 

 

Lekker snel dat je al kunt starten dan. Na alle onderzoeken etc. had mijn kijkoperatie eind oktober en kon pas starten met IVF eind januari - de tweede IVF pas in mei - daarna is in augustus mijn eileider verwijderd en konden we pas in oktober weer beginnen met de IUI.

 

 

 

In ieder geval heel veel succes.

 

 

 

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo de eerste fm zit er alweer op. Het slijmvlies was 6.6, rechts waren er een drietal kleine follikels te zien (grootste nog geen 10) en links was er een mooie van 12.3. Ik moet gewoon doorspuiten met de fostimon en a.s. vrijdag moet ik terug voor de volgende fm. De dokter zei dat we er van uit moesten gaan dat maandag de iui is. Gelukkig, want dat doet zij de inseminatie zelf. Hoeplijk groeit deze follikel beter als de vorige poging! Duim duim...

 

 

 

Tammy succes met de laatste loodjes, morgen volhouden he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen dames! ze is er weer...

 

en maar gelijk met de deur in huis, hoefde vanochtend pas te bellen voor een afspraak voor de inseminatie, want ik kreeg gisteravond pas de positieve test!!! was ik heel blij mee. wordt straks teruggebeld, ze moeten voor de afspraak even overleggen met het lab, omdat de vaste afspraken vol zitten (hm, das dan wel ff kl*te, hoop dt 't nog gaat lukken). en of ze het nu over vandaag of over morgen had, was me eigenlijk ook niet zo duidelijk. ik kom net m'n bedje uit, dus ik sliep nog half.

 

 

 

Tam, nog één dagje. kom op, volhouden. vind 't echt heel knap dat je niet eerder gaat testen, maar dat zal vandaag moeilijk worden om vol te houden. veel afleiding zoeken meis. laat je niet afleiden door de zwangeren, concentreer je maar op je eigen buik. en die mannen die kunnen 't ook best wel. zie je nou dat het bij hen ook absoluut leeft? voor ons is het zo tastbaar, het gebeurt allemaal in ons lijf. zij hebben dat niet, maar ze willen net zo graag als wij vrouwen.

 

 

 

Sil, er is in ieder geval nu duidelijkheid. vind het wel heel erg rommelig gaan bij jullie. ligt dat aan het ziekenhuis of gaat het "gewoon" steeds bij jou mis? nou ja, in ieder geval weet je nu meer en heb je een goed vooruitzicht. en dat verhaal van die foto, daar kan ik dan wel inkomen. had alleen misschien wel goed geweest als ze het zelf eerder al had uitgelegd waarom dit niet en dat wel.

 

 

 

Lin, het zit er voor jou ook alweer aan te komen. het gaat goed met de fostimon las ik! hoop dat er maandag een paar hele mooie eitjes zijn gegroeid, ready to be fertilized :wink: het lijkt me wel grappig om dat hele groeiproces te zien, je gaat regelmatig naar het ziekenhuis voor die echo's en dan zie je toch hoe zich daar van alles ontwikkelt. succes morgen met de fm en dan op naar maandag.

 

 

 

Zo en dan nu de opleidingsverhalen! Ik zag er verschrikkelijk tegenop, niet de opleiding op zich, maar het drie dagen van huis zijn. maar dat is me echt 100% meegevallen. had een mooie kamer, lekker ruim en diner, ontbijt, drankjes in de bar, waren allemaal geregeld. nou hielp het wel dat één van mijn toekomstig collega's de consumptiebonnen had gekopieerd, dus we hadden onbeperkt wijnbuffet zeg maar! en dat was dan een politie agent (heel integer). we hadden een hele leuke groep, vooral de mensen die in het hotel bleven waren erg gezellig. en daar heb ik ze ook voor bedankt, want ik heb normaal gesproken erg heimwee en daar werd ik nu goed van afgeleid. ik hoop dat als de hoofdopleiding begint, dat ik ze dan ook weer tegenkom, we gaan allemaal bij een andere regio werken, maar de opleiding is landelijk. is alleen wel afhankelijk van onzee datum indiensttreding, maar ik hoop echt dat ik ze nog eens ga tegenkomen!

 

de training zelf was vooral op communicatieve vaardigheden gericht. het cbr wil een omslag maken, van de starre examinator naar een wat socialer gezicht en dat doen ze door meer nadruk te leggen op sociale vaardigheden, contact maken met je kandidaat en hoe breng je eventueel slecht nieuws. ik heb mijn opleiding en werk mee, als maatschappelijk werker doe ik niet anders. dus ik stak er met kop en schouders bovenuit, zeiden ze. en dat was ook zo, moet ik heel eerlijk in zijn. was vor mij allemaal een beetje gesneden koek, maar wel erg leuk en absoluut nuttig om weer eens even alles op een rijtje te krijgen en lekker te oefenen voor de camera. voor mij komt de uitdaging wel bij de rijvaardigheid, daar loop ik absoluut op achter (zeker in vergelijking bij de oud rij-instructeur en de verkeersagent :wink:).

 

en ik weet 't nu helemaal zeker: ik wil absoluut examinator worden! nu nog maar wachten tot ik van de stapel wordt gehald en in dienst mag. gelukkig kwam het bericht woensdagochtend dat het bromfietsexamen alsnog wordt doorgevoerd!

 

 

 

 

 

en ik heb zoveel zitten tikken dat ik alweer ben teruggebeld: vandaag om half twaalf moeten we bij het lab staan. mannetje komt zo naar huis, met een omweg langs de poli om een potje te halen. en dan maar gelijk doorstomen vandaag! daar gaat m'n vrije dag, haha. gelukkig heb ik er morgen ook nog één...

 

tot vanmiddag, dan zal ik wel laten weten hoe het gegaan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden