Ga naar inhoud

Bevallingsverhaal Nora


Gast Nora

Aanbevolen Berichten

Zo, daar was ik dan! Bedankt voor alle felicitaties! Helemaal super. Met Isis gaat alles goed! De borstvoeding komt nu goed op gang dus dat betekent dat mijn meisje ook beter slaapt (de eerste nachten een groot drama....pfff). En na wat afgevallen te zijn, is ze vandaag weer aangekomen. Anyway, hier mijn verhaal:

 

 

 

Dinsdagmorgen 05.30 uur: ik lig beneden op de bank want kan niet slapen door snurkende man. Plots voel ik een lichte kramp. Drie kwartier later weer, een half uur later weer, een kwartier later weer. Nu had ik pas nog met mijn schoonzus gesproken over voorweeen. Ik dacht dus dat dat het geval was en dat het weg zou trekken. Niet dus. Om 10.00 uur licht bloedverlies. Ziekenhuis gebeld, en moest dus langskomen.

 

 

 

Rond 11.30 uur aan de monitor. Lichte weeenactiviteit, maar wel al 3 centimeter ontsluiting. Emoties alom, de kleine gata vandaag komen! Wat overdonderend, compleet onverwachts. Dan gaat het plots heel snel: binnen drie uur complete ontsluiting (waarvan ik het laatste uur toch wel moeilijk heb gehad). Ik mag rond half drie meepersen, maar de persweeen stoppen abrupt. Dan wordt het een vervelend verhaal. Er moet namelijk worden uitgezocht waarom de weeen stoppen. Betekent dat allerlei mensen aan me zitten, op me drukken en dingen doen die heftige weeen (geen persweeen) opwekken. Er wordt besloten mij aan het infuus te leggen om de persweeen weer op te wekken. Dat is rond 15.00 uur.

 

 

 

In eerste instantie heb ik even de tijd om bij te komen. Het voelt goed om even kleine weeen op te vangen (want jeeeeeeetje, want kan dat pijn doen). Maar al snel wordt de machine opgevoerd en kom ik in een weeenstorm terecht. Omdat op het laatst mijn baarmoeder constant verkrampt is door een wee en daardoor de placenta wordt 'platgedrukt' gaat de hartslag van de kleine naar beneden. Er wordt besloten mij van het apparaat te halen en gelukkig heb ik zelf enorme, niet te onderdrukken persdrang. Binnen 5 minuten wordt Isis geboren. Heel heftig, heel bijzonder, prachtig mooi! Uiteindelijk bleek dat ze met een armpje omhoog lag, wat de persweeen tegen hield. Nu ligt ze overigens ook met haar armpjes omhoog in de wieg....

 

 

 

Een heel verhaal. Ja, het was pittig. Ja, op dinsdag en woensdag zei ik nog 'nooit meer'. Maar het ebt nu alweer weg. Nu mijn kleine Isis bij mij is, is al het leed vergeten. Ik ben zo smoorverliefd.

 

 

 

Pien, Marieke, ik hoop dat jullie de kleine ook snel mogen verwelkomen en dat de bevalling lekker vlot verloopt. Onthoud waar je het allemaal voor doet. Succes met de laatste loodjes. Oh, het kaartje is onderweg!

 

Heel veel liefs van Nora.

 

p.s. Ik zal binnenkort een plaatje plaatsen van mijn meissie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi Nora

 

Wat een verhaal zeg jeetje je hoort het ook zo vaak dat op het moment dat ze je een weeeopwekkend middel geven,Dat je de weeen bijna niet meer kan weg puffen en dat het heel erg vervelend is!

 

En mocht je wel dezelfde dag naar huis met de kleine?

 

Maar ik ben wel echt nieuwsgierig hoe jullie kleine eruit ziet

 

Ik hoop dat je niet al te veel pijn hebt nog vam de bevalling en dat je weer leuke dingen kan gaan doen

 

En geniet ervan van jullie kleine meid

 

Liefs Elvira

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi nora..

 

 

 

wat een leuke verassing.. hoef je iig niet te wachten.. jullie dochter wilde vast al de wereld verkennen.

 

 

 

Isis.. leuke naam.. mijn nichtje heet ook zo.

 

 

 

geniet van jullie dochter.

 

 

 

liefs

 

Desiree

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Nora!

 

 

 

Mooi eigenlijk he, hoe de pijn, alle ongemakken, het 'nooit weer' toch weer weg ebt na de bevalling. Dat heeft moeder natuur toch maar mooi geregeld!! Gaaf hoor, dat je zo verliefd bent op je kleine meid!

 

 

 

Dus jij ook een weeenstorm... lijkt me echt heel naar. Maar geloof je direct als je zegt dat het het allemaal dubbel en dwars waard was. Ga dat zeker voor ogen proberen te houden mocht het zwaar worden...

 

 

 

Kaartje vandaag ontvangen, erg mooi!

 

 

 

Meis, geniet van jullie kleine Isis! Ik hoop je snel te volgen. Ben er wel klaar voor (en mee ;-)

 

 

 

liefs,

 

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis!

 

 

 

Bedankt voor het leuke kaartje! Wat een verhaal weer he.. Maar wel een bevalling waar je met een goed gevoel op terug kunt kijken vlgs mij..

 

 

 

OOk heerlijk om te lezen hoe zeer je aan het genieten bent.. Probeer dat ook heel bewust te doen hoor.. die eerste weken zijn zo indrukwekkend maar vliegen ook voorbij.. Ik heb de eerste weken wel een aantal keer opgeschreven wat er allemaal gebeurde de vorige keer en dat is nu zo leuk om terug te lezen.. Je vergeet het anders zo snel weer.. Heb je al veel bezoek gehad of valt het mee? Leuke cadeautjes?

 

 

 

Geniet meis, en ook ik hoop snel achter je aan te komen!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden