Ga naar inhoud

Ff voorstellen


Chablis

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik ben 38 jaar. In augustus 2007 zijn we met onderzoeken begonnen, omdat zwanger worden maar niet wilde lukken. Uit de onderzoeken kwam helaas niet zo heel veel naar voren. Hierdoor konden we meedoen aan een onderzoek in het VU.

 

 

 

In augustus 2008 begonnen met prikken. Dit ging redelijk goed hoewel tijdens de prikperiode wel naar voren kwam dat ik met ontzettend veel gegroeide eitjes in mijn buik rondliep. Bij iedere stap die ik zette en iedere beweging die ik maakte voelde ik ze heen en weer schudden. In de laatste week voor de punctie is om die reden de hoeveelheid Puregon aangepast.

 

 

 

De punctie was een hel. Ik heb daar geen andere woorden voor. De oogst was: 30 eitjes. Hiervan werden 15 voor ivf bestemd en 15 voor icsi. Helaas heeft bevruchting via IVF niet plaatsgevonden en via ICSI 4.

 

1,5 dag na de punctie bleek ik een infectie te hebben gekregen wat koorts en nog meer pijn met zich mee bracht. Dusdanig dat het nog niet zeker was of de terugplaatsing wel plaats zou vinden.

 

Uiteindelijk is 1 embryo teruggeplaatst, helaas zonder resultaat, en de rest werd ingevroren. Ook de terugplaatsing ging niet van een leien dakje, omdat ik 1 of ander flapje voor mijn baarmoedermond schijn te hebben waardoor ze een bouwconstructie moesten fabriceren om bij de baarmoedermond te kunnen komen. Ook dit gebeurde niet zonder pijn.

 

 

 

Tijdens die periode blek dat mijn baarmoederslijmvlies iets te dun was. Wellicht de reden dat er geen innesteling kon plaatsvinden. Hierop werd besloten dat er een diagnotische hysteroscopie moest gebeuren om te kijken of er gekkigheden in mijn baarmoeder zaten. Deze kijkoperatie was op 22 december en daarbij werd niets gevonden. Alles zag er prima uit. Aan de ene kant goed nieuws, aan de andere kant blijf je je natuurlijk afvragen waar het dan door komt.

 

 

 

Enfin, afgelopen woensdag zijn 2 emmy's teruggeplaatst, dit keer geheel pijnloos!, en is het nu afwachten :waiting:

 

 

 

Voor nu denk ik genoeg verteld, maar als je vragen hebt dan hoor ik het wel!

 

 

 

Groetjes, Chablis

Link naar reactie
Delen op andere sites

allemachtig Chablis, wat een verhaal! ik hoop dat het vanaf nu allemaal goed gaat en dat je de wachtweken doorkomt met goed nieuws aan het eind.

 

wij zijn al vier jaar bezig en bij ons is er tot nu toe ook nooit iets gevonden. we schijnen allebei heel erg gezond te zijn. en dat geeft inderdaad een heel dubbel gevoel: aan de ene kant is dat een goed teken, want dan is er geen reden waarom het niet zou kunnen lukken, aan de andere kant blijf je met heel veel onzekerheid zitten, omdat het gewoonweg in de praktijk niet lukt.

 

succes en sterkte de komende weken!

 

 

 

 

 

enneehm, gewoon uit nieuwsgierigheid: is Chablis je echte naam of ben je een fervent wijndrinker :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chablis welkom! Je hebt zeker al het een en ander meegemaakt zeg, pffff. Maar nu dus op het wachtbankje! Daar is trouwens een speciaal topic voor waar we elkaar gezelschap houden, dus voel je vrij om gezellig aan te schuiven!

 

 

 

Veel succes in de wachtweken!

 

 

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

enneehm, gewoon uit nieuwsgierigheid: is Chablis je echte naam of ben je een fervent wijndrinker :wink:

 

 

 

Nee Chablis is niet mijn echte naam. Ik moest een keer ergens een account aanmaken en had totaal geen inspiratie voor een nickname. Zag een etiketje van Chablis en een nickname was bedacht :angel8:

 

 

 

En integendeel....ik ben helemaal geen wijndrinker. Krijg ik alleen maar slaap van :hypocrite:

Link naar reactie
Delen op andere sites

aaaah, waar een nick al niet vandaan kan komen... gewoon toeval dus.

 

ik krijg ook altijd slaap van wijn, maar ik drink het wel erg graag. (hmmm, dit zal wel lekker overkomen: de eerste dronken lor op het forum is al gevonden :wink:)

 

zag dat je al in het rijtje van de wachtbank gezet was. sterkte met het wachten en ook succes natuurlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden