Ga naar inhoud

Mijn dwarsligger...


pientjebaby

Aanbevolen Berichten

Hee meiden,

 

 

 

Vanmorgen voor het eerst naar de gyn geweest, vond het erg spannend.. De voors en tegens van een natuurlijke bevalling uitgebreid besproken en werd steeds enthousiaster om het toch weer te gaan proberen, zij het tegen bepaalde voorwaarden...

 

 

 

Toen de echo... en dat maakte het verhaal heel anders! Kleine ligt nog steeds volledig overdwars (was al bang dit te voelen... ) En als dit zo blijft wordt het sowieso een keizersnee.. Draaien heeft weinig zin tenzij er meteen een inleiding achteraan gedaan wordt en dat vind ik te link, zeker met met mijn KS litteken...

 

 

 

Het lijkt er dus op dat de kleine de beslissing wat makkelijker voor me probeert te maken.. over 2 weken moet ik weer terugkomen en als er dan niets veranderd is waarschijnlijk een afspraak voor een KS de week erop...

 

 

 

Als in de tussentijd mijn vliezen breken of de weeen beginnen moet ik linea recta naar het ZH komen en onderweg bellen dat ik onderweg ben "met een dwarsligger".. Maar dat zal wel niet gebeuren, kleine zit helemaal bovenin mijn buik en onderste helft is zo´n beetje leeg.. Had trouwens ook niet erg veel vruchtwater, dus kleintje heeft geen groot zwembad meer om in rond te draaien...

 

 

 

Metingen met de echo kwamen uit op rond de 6 pond nu dus gelukkig geen erg groot kind..

 

 

 

Ik hou jullie op de hoogte!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich wel fijn dat jouw kleine dwarsligger de keus heeft gemaakt, neemt toch je eigen twijfels weg, wel jammer dat het weer ks gaat worden, het herstel is dan gewoon langer maar ach...uiteindelijk maakt het eindresultaat dat ook wel weer goed. Succes meissie met alles wat er nu aan komt.

 

 

 

Liefs Dani.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou moe, onze kleintjes maken het wel spannend voor ons he! Een dwarsligger en een eigenwijsje, wat willen we nog meer ;-)

 

 

 

Maar even serieus, je zou dus al over 3 weken een KS kunnen krijgen! Wat lijkt dat snel ineens... deze laatste weken vliegen voorbij. Hoop voor je dat de kleine uit zichzelf nog draait en indaalt, maar als ik je verhaal zo lees is de kans daarop niet al te groot...

 

Spannend allemaal, Pien.

 

 

 

Waarom heeft draaien eigenlijk geen zin? Heeft hij daar nog wat over gezegd? Is dat omdat je al een keer een KS hebt gehad? Of omdat het nu wat aan de late kant is om te draaien?

 

 

 

Ben heel benieuwd naar onze laatste maand en wat ons nog allemaal te wachten staat!

 

 

 

liefs,

 

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Pien en Mariek,

 

 

 

Jullie zijn echt bezig met de laatste loodjes! Spannend hóór!

 

Veel succes en ik blijf lekker meelezen hoor!

 

 

 

Toi,toi,toi!!

 

 

 

Liefs,

 

Jane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meiden,

 

 

 

Ja bizar he.. gaat wel erg snel nu... Draaien heeft vlgs de gyn alleen zin als ze direct daarna de bevalling inleiden omdat een kind met de voorkeur voor overdwars nu eenmaal snel "terugfloept" Een kind wat volledig gedraaid wordt kan niet zo gemakkelijk weer terug blijkbaar...

 

 

 

Inleiden zie ik echt niet zitten, met een KS litteken heb je 1% kans op scheuren van het litteken en van die 1% waar het litteken scheurt overlijdt 10% van de kinderen.. dat is dus 1 op 1000 en dat is voor mij een onaanvaardbaar risico als dat met een keizersnee kan worden voorkomen..

 

 

 

De kleine moet dus uit zichzelf draaien en dan zou de bevalling spontaan moeten beginnen wil ik uberhaupt een gewone bevalling gaan proberen...

 

 

 

We shall see!

 

 

 

Goed weekend allemaal!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Pien,

 

Joh, je hebt helemaal gelijk hoor. Met zulke cijfers zou ik dat risico ook nooit nemen. Het hangt nu dus helemaal van de kleine af wat het gaat worden......hoop je stiekem op een ks? Mijn schoonzus, die drie natuurlijke bevallingen heeft gedaan, hoopt nu haar kleine ook dwars ligt op een ks. Het idee om te bevallen greep haar weken geleden zo aan dat ze het niet meer zag zitten. Aan de andere kant, hechtingen in haar buik heeft ze nog nooit gehad en of je daar nu zo blij van wordt?!....

 

Liefs van Nora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pien, de kleine houdt het wel spannend zeg!

 

Hoe komt het dat er een kans is dat het litteken svheurt bij inleiden? Behalve het opwekken van de bevalling, is er toch geen verschil met een gewone natuurlijke start van de bevalling?

 

Je hebt wel gelijk hoor, ik zou ook geen enkel risico willen lopen.

 

 

 

Succes met de laatste loodjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Amanda en de rest,

 

 

 

Wat ik heb begrepen is dat het risico van inscheuren er altijd is, een litteken is nu eenmaal stugger en minder flexibel dan gewoon weefsel... Maar waar bij gewone weeen dat risico op 1 op 1000 ligt, ligt het bij ingeleide weeen op 1 op 100, omdat deze vaak heftiger zijn...

 

 

 

Best een eng idee he... Mijn vriendin kreeg na haar tweede keizersnee te horen dat ze er tijdens de operatie achter kwamen dat haar litteken al een stukje gescheurd was.. Gelukkig hoor je dat dan achteraf...

 

 

 

Als ik nu zou moeten kiezen dan gaat mijn voorkeur inderdaad uit naar een keizersnee.. Het herstel is me de vorige keer erg meegevallen en dan hoef ik me geen zorgen te maken over dergelijke complicaties enzo.. wat me toch een beetje zorgen baart voor een gewone bevalling.. In hoeverre ben je daar dan tijdens de bevalling mee bezig zeg maar..

 

 

 

Maar goed, mocht de kleine nog draaien en de bevalling spontaan beginnen, ga ik het toch proberen.. want inderdaad, een buikwond is niet ideaal en een snel herstel de vorige keer bied geen garantie voor hoe het nu zal gaan...

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanzienlijk hogere kans dus bij inleiden..

 

 

 

Spannend voor jullie, hoe het zal gaan lopen.

 

Lijkt me dan toch wel een beetje eng om gewoon te bevallen..?

 

Kan je wel eventueel kiezen voor een keizersnede, of beslist de gyn dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vind ik ook wel eng hoor, zal nooit meer zo onbezorgd een bevalling in gaan zoals de vorige keer... Heb wel een heel fijne gyn. en ook wel het idee dat ik zelf inspraak heb in het verdere verloop.. Ze geeft duidelijk aan dat ze wil dat ik er met een goed gevoel op terugkijk, wat we ook gaan doen..

 

 

 

Maar goed, eerst maar eens kijken of deze dwarsligger nog gaat draaien, en zo niet, ook goed, dan is de beslissing een stuk makkelijker...!

 

 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een risico van 1 op 100 lijkt mij ook niet bespreekbaar.

 

Ik duim voor je dat de kleine dwarsligger braaf nog draait de komende week!! Gelukkig dat je zo'n fijne gyn hebt. Geeft vast veel vertrouwen en rust.

 

 

 

Nog een paar weekjes te gaan!!!!!! Het wordt echt spannend nu he

 

 

 

liefs,

 

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Pien,

 

 

 

Mij werd in het ziekenhuis verteld dat de weeen bij het inleiden niet heftiger zijn dan natuurlijke weeen, maar dat dat vaak zo ervaren wordt omdat je er meer op ligt te wachten.

 

Tja.......

 

Maar ja, ik weet het niet, ken alleen de weeen die op gang zijn gekomen door de gelei, en dat was prima te doen!

 

 

 

Groetjesssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Hilde, ik weet het ook niet precies, ben de vorige keer ook met gel ingeleid en dat was inderdaad wel te doen.. Heb wel een weeenstorm gehad waarbij ik in 3 kwartier van 3 naar 9 cm ontsluiting ging en dat is nu waar ze bang voor zijn bij inleiden omdat dat niet echt lekker is met een KS litteken.. Het zijn toch kunstmatige weeen als het ware en ik kan me wel voorstellen dat je lijf dan meer te verstouwen krijgt dan je zwakste plek (je litteken) aan kan.. Ach.. wat dat betreft heb ik de knoop al wel doorgehakt voor mezelf.. inleiden begin ik niet meer aan.. Mijn enige kans op een gewone bevalling dit keer is wat mij betreft als de kleine draait en de bevalling spontaan op gang komt... en ik ben bang dat de kans hierop niet heel groot is... ach.. so be it! We zien wel...

 

 

 

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemorgen !

 

Nou Pien ik heb wel meegelezen in je topic en ik hoop dat jouw lieve dwarsligger alsnog gaat draaien hoor!

 

 

 

Eigenlijk staan nog alle opties open, weet je helemaal niet meer waar je aan toe bent- maar ja . Denk dat we dat allemaal zo en zo hebben, een bepaald idee hoe we zouden willen / verwachten dat het gaat maar ik denk dat 99% toch anders zal gaan.

 

 

 

Iniedergeval heb je alle opties de revu laten gaan en kan je je nog verenigen met bv een keizersnede.

 

 

 

Ik bv, ik weet niet eens wat ik kan verwachten, geen vergelijk met een vorige bevalling!

 

 

 

Nou spannende weekjes voor je!

 

Ik zal voor je duimen hoor,

 

liefs lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Lentezon,

 

 

 

Helemaal gelijk hoor, je weet het toch niet! Ik had het volste vertrouwen de vorige keer dat ik net als mijn moeder een super soepele thuisbevalling zou hebben.. werd ook iets anders.. Maar ben er toch weer opnieuw aan begonnen hahaha.. en heb er zelfs heel veel voor over gehad om het nog een keer mee te mogen maken.. en zelfs al zou het weer precies hetzelfde gaan, heb ik het er nog dubbel en dwars voor over!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden