Ga naar inhoud

Wie heeft er meerdere miskramen gehad?


Corina83

Aanbevolen Berichten

hallo allemaal,

 

 

 

Ik heb een vraagje en ik weet niet of iemand mij verder kan helpen maar wie niet waagt wie niet wint.

 

Ik weet sinds een week dat ik weer zwanger ben. Helaas heb ik vorig jaar een missed abortion gehad na mijn 1e IUI. Omdat het niet werd afgestoten heb ik uiteindelijk een curretage had. Meteen daarna raakte ik spontaan zwanger maar 1 dag na de positieve test kreeg ik een bloeding. Ik voelde me toen helemaal niet zwanger zoals de keer daarvoor. Als ik toen die test niet had gedaan had ik gewoon gedacht dat ik later ongesteld was geworden door de curretage.

 

De eerste keer voelde ik mij zwanger, zelfs nadat het al niet meer goed was. Daardoor ben ik nu erg bang om onbezorgd blij te zijn.

 

 

 

Waar het om neerkomt is dat ik graag een antwoord wil op hoe groot de kans op een nieuwe miskraam/ missed abortion is. Ik weet dat niemand een exact antwoord kan geven maar misschien zijn er mensen die meerdere miskramen hebben gehad en waarbij het uiteindelijk goed is gekomen. Of misschien meiden die dit herkennen?

 

 

 

Bedankt alvast,

 

Liefs van Corina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Hallo,

 

 

 

Ten eerste gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat dit heel spannend voor je is! Mijn eerste zwangerschap eindigde in een miskraam en dat blijft je altijd bij, dus ik kan me voorstellen dat als dat al twee keer gebeurd is je hier nog meer last van hebt.. Maar probeer ook moed te houden, waarom zou het nu niet gewoon goed gaan... Ik kan er verder weinig zinnigs over zeggen, veel sterkte gewenst in deze spannende tijden en ik hoop voor je dat je snel een goede echo te zien krijgt...

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Corina,

 

Gefeliciteerd! En ik kan me heel goed indenken dat je niet gelijk op een roze wolk zit omdat je bang bent dat het verleden zich herhaalt. Een vriendin van mij heeft ook een missed abortion gehad en is nu zwanger na een 2e IUI. Na heel wat bloedingen en spannende weken is het nu allemaal stabiel en kan ze wat meer ontspannen van de rest van de zwangerschap genieten.

 

Ik denk dat niemand je een antwoord kan geven, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet. Ik hoop dat deze zwangerschap zonder problemen verloopt en dat je over 9 maanden een gezonde baby in je armen houdt!

 

liefs mamalou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet is een missed abortion toch een kwestie van pure pech en dat zou dus inhouden dat de kans dat het je weer gebeurd heel klein is. Ik heb een aantal jaar geleden ook een miskraam gehad waarbij ik twee vruchtjes ben verloren, dus ik begrijp wel heel goed dat de angst nu meespeelt maar probeer je toch voor ogen te houden dat het nu dus niet weet hoeft te gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, da's moeilijk hé. Ik heb zelf ook een miskraam gehad, en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Als je dan weer zwanger bent, is het erg lastig om vertrouwen te hebben. Nu is het volgens mij, niet om je bang te maken, dat je een iets verhoogde kans hebt op een miskraam omdat het nu eenmaal al vaker is voorgekomen MAAR de kans dat het wel goed gaat is vele en vele malen groter. Probeer dus op je lijf te vertrouwen! Heel veel sterkte in deze weken voor de eerste echo. Ik vond die tijd erger dan de wachtweken. Succes!

 

Groetjes, Nora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg na de eerste ivf een miskraam. bij de tweede zwangerschap kreeg ik ook een bloeding, en dacht dat het weer "over" was...

 

Maar gelukkig bleef het bij die ene bloeding en alles ging verder goed, we kregen een gezonde zoon.

 

 

 

Ik kan me je angst heel goed voorstellen, maar hou moed!!

 

(ik ben het bewijs.. ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Corina

 

Alleerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

 

Ik heb zelf in juni 2008 een miskraam gehad toen ik 6wk zwanger was.

 

Maar dat gebeurt alleen als het ongeboren kindje niet gezond is waardoor je het verliest meestal al vroeg in de zwang( een aanlegstoornis).Maar 9van de 10 keer gaat een zwangerschap wel goed.en ik snap je angst ook hoor

 

Maar ik zou er gewoon van proberen te genieten,en als je het niet vertrouwd zou ik gewoon de gyn/vls bellen.

 

Maar echt van Harte gefeliciteerd

 

GENIET ERVAN

 

Liefs Elvira:angel13:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden