Ga naar inhoud

hoelang slapen met 22 maanden?


Dutches

Aanbevolen Berichten

He meiden,

 

 

 

Voordat we op vakantie gingen (net voor de Kerst), sliep Famke nog 12 uur of meer 's nachts. We legden haar tussen 19 en 20 op bed, afhankelijk van hoe moe ze was. Ze werd tussen 7.30 en 8 uur wakker. Vanaf de eerste dag op vakantie werd ze om 7 uur wakker, terwijl ze dezelfde tijd naar bed ging. We dachten dat het ermee te maken had dat het in Florida 's morgens eerder licht was, maar nu we terug zijn, wordt ze nog steeds rond 7 uur wakker.

 

Kan het zijn dat ze korter gaan slapen rond deze leeftijd?

 

 

 

Ze doet nog wel een middagdutje en dat schommelt tussen anderhalf uur en 3 uur als ze heel moe is.

 

 

 

Hoelang slapen jullie kindjes?

 

 

 

groetjes Corine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi corine,

 

goh, da´s jammer zeg... tussen half 8 en 8 uur is wel even lekker he.

 

Ebbe ging op vakantie juist wat langer slapen.

 

ik moet zeggen dat t hier met vlagen gaat. soms tot , maar dat is uitzonderlijk (soms heeft ie dan zn luier en romper helemaal nat), 7 uur is gebruikelijk. Maar het is ook een tijdje half 7 geweest, en nu weer een paar keer half 8 en zelfs laatst een keer 8 uur/ half 9... Ik kan er dus niet zoveel zinnigs over zeggen. op zich is van 7/8 tot 7 wel genoeg lijkt me. Er zijn ook kindjes die om 6 uur wakker worden of pas om 9 uur gaan slapen (ken zo eentje, die ligt dan wel al veel eerder in bed, maar gaat gewoon niet slapen...)

 

Overdag slaapt ebbe hetzelfde als bij jou. gemiddeld 2 uur, met uitschieters naar anderhalf of 3.

 

Ik hoop dat t misschien weer wat later wordt, maar ik denk niet dat t raar is hoor!

 

Lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Len heeft nooit veel geslapen.

 

 

 

Al met een jaar sliep hij snachts 12-13 uurtjes, en smiddags een half uur tot een uur.

 

 

 

Nu, 2 jaar en 2 maanden, en ook met 22 maanden al, slaapt hij van 19.00-19.30u tot 7.30-8.00u. Soms tot half 9 - 9 uur.

 

Het middagslaapje slaat hij steeds vaker over, misschien dat hij nu nog 1 x per week slaapt, en dan is het echt maar een half uur of een uurtje.

 

Meestal als hij s'ochtends eeder wakker is, dan slaapt hij smiddags even, maar is hij later dan 8 uur wakker, dan slaapt hij smiddags niet.

 

Ik leg hem wel nog steeds op bed, maar hij vertelt, zingt en klets dan de hele tijd.

 

 

 

Ik ben nu aan het twijfelen.. hoelang moet ik hem nog op bed leggen smiddags..

 

(ik moet heel eeerlijk zeggen dat ik zelf dat momentje rust wel lekker vind... )

 

 

 

Ik vond altijd, omdat Len geen slaper is, zolang hij niet "lastig" of hangerig is, maakt het me niet zoveel uit hoelang hij slaapt. (smiddags dan he)

 

Maar ben wel voor regelmaat en dus wel elke middag in bed leggen.

 

 

 

Amanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Corine,

 

 

 

De tweeling is natuurlijk even oud als Famke.

 

Hier slapen ze gemiddeld van 19uur tot 8uur en overdag ook 1,5-2,5uur.

 

 

 

Iris heeft een paar weken geleden opeens ook de nare gewoonte (haha) om 's morgens rond 7uur al wakker te worden. Nu is dat weer over, dus hopelijk is het bij Famke ook tijdelijk?

 

Thomas heeft nu iets minder slaap nodig dan Iris. Wordt vaak 's morgens en 's middags eerder wakker en gaat dan liggen spelen in bed.

 

 

 

Hoest verder in The States? Ingesneeuwd?

 

 

 

Groetjes Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Marissa is nu 23 maanden en slaapt de meeste dagen 'smiddags niet meer. Dit gaat al vanaf half november zo... Ze maakt er gewoon een feestje van in bed dan. 'Savonds helemaal geen problemen om te gaan slapen en ze slaapt meestal ook lekker van 7 uur 'savonds tot de volgende ochtend 8 uur. Op de dagen dat Fred en ik allebei werken, en zij dus naar de oppas/schoonmoeder gaat, dan maken we haar tegen half zeven wakker en dan wil ze 'smiddags wel slapen. Maar ze zal het toch ook wel niet nodig hebben, ze laat nooit merken dat ze moe is aan het einde van de middag of dat ze hangerig en huilerig wordt.

 

 

 

Gr Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Robbie is nu 2,5 jaar precies en gaat om 19 uur naar bed. Slaapt vaak tussen de 5 min of 1 uur. Is 's morgens tussen 6-7 wakker, maar wordt nooit voor 7 uur uit zijn bed gehaald. Heel soms slaapt hij tot 8 uur. Tussen de middag slaapt hij standaard 1.45 uur. Lekker juist even tijd voor mij zelf. Zalig. Hoop het zo lang mogelijk zo te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Corine,

 

 

 

Ik denk dat het enorm per kind kan verschillen, de slaapbehoefte. Onze oudste sliep tot hij 3,5 jaar was nog 's middags 1 tot 1,5 uur en sliep 's avonds ook nog klokkie rond (12 uur). Ik denk dat onze meiden (nu 2 jaar oud) dat niet gaan redden. We merken nu al dat ze 's middags niet meer "willen" slapen, terwijl ze het eigenlijk nog wel nodig hebben. Al ze geen middagdutje doen dan zijn ze om 16.00 uur moe en willen ze eigenlijk gaan slapen. Ik geef ze dan vroeg eten en dan liggen ze tussen 17.00 en 17.30 uur in bed. Ze slapen dan door tot de volgende ochtend rond 06.00 uur, dan loopt mijn wekker af :sad:

 

Meestal zijn ze dan wakker. Als ze wel een middagdutje doen, dan liggen ze er een uurtje later in en slapen ze ook door tot rond 06.00 uur.

 

 

 

Je zou er aan kunnen denken om Famke 's middag iets minder te laten slapen, maar eigenlijk is dat niet nodig zolang ze 's avonds goed in slaap komt. Dan heeft ze wellicht gewoon iets minder slaap nodig op dit moment. Dan kan heel goed nog veranderen als ze straks naar school gaat hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

 

 

 

hier ook wisseling in tijden hoor...

 

De laatste tijd gaat het beter, lees goed..tussen 19.30 en 20.00 naar bed en 's morgens tussen 7 en 8 ergens..faas meestal later maar soms net als Ebbe een natte broek dus vroeger. Lieve altijd tussen 7 en 7.15 wakker

 

's middag tussen de 1,5 en 2,5 uur. Nu moet ik zeggen dat ik ze tegenwoordig na 2 uur uit bed haal, slapen ze s morgens langer

 

 

 

We hebben echt tot 2 maanden geleden iedere ochtend al tussen 5 en 7 voor de tv gezeten dus wij zijn blij nu...

 

 

 

gROETEN cYNTHIA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden