Ga naar inhoud

welke hormonen en hoe toe te dienen ?


Gast Butterfly

Aanbevolen Berichten

Gast Butterfly

Hoi allemaal,

 

 

 

Ik vraag me af; welke hormonenmiddelen gebruiken jullie over het algemeen ? En hoe dienen jullie ze toe ?

 

 

 

Ik weet nog van toen; (1998) ik kreeg Lucrin en Metrodin, en moest de hele boel zelf mengen - erg lastig gedoe. En op het laatst moest ik een vaginaalpil gebruiken voor het baarmoederslijmvlies.

 

Ik vond het heel eng om mezelf met die injectienaald te prikken, ondanks dat ie best klein was, dus mijn man deed dat iedere dag. Maar nu lees ik hier dat er ook een prikpen bestaat ? Wanneer wordt die gebruikt (bij elke behandeling of alleen bij IUI of wat ?)

 

 

 

Wat is jullie reactie op de medicijnen ?

 

 

 

Groetjes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Butterfly,

 

 

 

Ik had een kort schema met gonal-f, cetrotide en pregnyl. Gonal-f zat in een prikpen (idd ideaal), de rest moesten we zelf mengen. Voor de nieuwe ronde krijg ik ovitrelle oid ipv de pregnyl en dat zit ook in een prikpen. Na de TP had ik progesteron bolletjes, idd vaginaal inbrengen. En reactie op de hormonen....tja...dát kun je beter niet aan mij vragen haha :elf:

 

 

 

Succes,

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Butterfly

Een kort schema ?

 

Is daar ook nog verschil in dan ?

 

Naar mijn idee had ik een lang schema, haha, het voelde in ieder geval heel lang. Ik moest namelijk eerst een maand beginnen met de pil en pas na de menstruatie daarvan kon ik beginnen met de Lucrin.

 

 

 

Het valt me op dat ik de combinatie van de medicijnen die ik heb gebruikt hier niet terug vind in de verhalen.

 

Ik weet nog dat mijn follikels heel traag groeide en er eigenlijk maar twee redelijk goede waren (die ze dus niet hebben geprikt ivm kleine kans op slagen en daar baal ik nog tot op de dag van vandaag van. Ze hebben ook geen IUI ofzo toen gedaan als 'reddertje', gewoon helemaal niks :( )

 

 

 

Maar nu heb ik dus het idee dat met de medicatie van nu de groei misschien beter zou kunnen gaan. En ik hoopte dat het toedienen gemakkelijker zou zijn geworden maar dat is dus waarschijnlijk niet helemaal zo. We zullen het zien.

 

 

 

Ik ben behandeld in het st. Elisabeth in Tilburg. Ik lees wel eens verhalen dat het ook nog scheelt in welk zkh je gaat. Heeft iemand daar enig idee over ??

 

 

 

Dankjewel Henne voor je info, ben nog wel steeds benieuwd wat de hormonen met je deden hoor, ;)

 

Ik weet nog dat ik ontzettend misselijk was en een flinke huilebalk. Voor de rest viel het lichamelijk alles mee eigenlijk. Het was vooral emotioneel zwaar.

 

 

 

Iedereen een heel goed 2009 !!

 

 

 

Ps. Ohja, die vaginaal pillen had ik dus wel in huis, maar hoefde ik niet te gebruiken omdat er geen terugplaatsing zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerst de pil moeten slikken, microgynon, en daarna decapeptyl moeten spuiten (uit kant en klare spuiten). Toen Gonal F erbij moeten spuiten, ook kant en klaar, en uiteindelijk Ovetril, ook een kant en klare spuit.

 

En inderdaad, daarna de vaginale tabletten nog een poosje moeten gebruiken.

 

Heb er zelf niet zo veel last van gehad. Hooguit wat vermoeid.

 

 

 

Groetjessssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil in een kort en lang (normaal) schema zit 'm in het voorkomen van een eisprong.

 

 

 

Met het normale schema begin je voor je menstruatie met een middel om je cyclus 'plat' te leggen. Als je dan ongesteld bent geweest ga je stimuleren. In totaal ben je denk ik zo'n 3 tot 4 weken (?) aan het prikken.

 

 

 

Met een kort schema begin je met stimuleren op een van de eerste cyclusdagen en prik je alleen een middel bij om een spontane eisprong te voorkomen op de dagen dat die kans er echt is. Ik heb de vorige ronde in totaal maar een week hoeven prikken. Dit keer moet ik drie dagen eerder beginnen.

 

 

 

Ik had zelf om het korte schema gevraagd omdat ik al vermoedde dat ik slecht op de hormonen zou reageren. Maar het is zeker niet standaard. Alle recepten die al klaarlagen moesten worden aangepast haha. En ik weet eerlijk gezegd nog steeds niet wanneer je nu wel of niet een kort schema kunt krijgen en waarom dit niet standaard is (want minder belastend).

 

Maar procedures en schemas zijn ook in elk ziekenhuis anders. Er is kennelijk nog geen 'beste' manier voor ivf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Butterfly

Dankjewel voor jullie reactie.

 

Ben nu al weer twee dingen wijzer; 1. dat er dus inderdaad een kant en klare spuit is die het prikken makkelijker maakt en 2. dat ik een lang (of standaard) schema heb gehad en dat het ook nog anders kan.

 

 

 

Oooh, ik ben nu al zo blij met dit forum. Ik krijg nu al veel meer het gevoel dat ik beter voorbereid aan het hele traject begin. Superbedankt !

 

 

 

Toevallig hebben mijn man en ik de cijfers gezien per zkh over kans van slagen, hoeveel behandelingen er starten en hoeveel zwangerschappen daaruit kwamen. Maastricht was het best geloof ik. Maar ja, das voor ons niet naast de deur.

 

Gelukkig deed Tilburg het ook heel goed (zat in het rijtje van de beste 5) dus joepie, dat geeft weer moed.

 

 

 

Nou we zullen zien hoe het gaat lopen. Ik verwacht deze maand een afspraak te kunnen maken in Tilburg en dan ben ik benieuwd wat het gaat worden.

 

 

 

Thanks !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi, welkom

 

 

 

ik heb ook decapeptyl gespoten ( kant en klaren spuitjes ) en daarnaast Gonal-F ( voorgevulde prikpen, instellen op de juiste dosis en prikken maar ;-) en als laatste Pregnyl ( 2dagen voor de punctie).

 

Pregnyl was wat lastiger met ampullen die ik zelf moest openbreken en daarna moest opzuigen met de ene naald en toen naaldje vervangen (voor een dunnere want ja zo een hele dikke opzuignaald is niet voor prikken LOL hihihi) en prikken.

 

 

 

Ik was altijd verschrikkelijk bang voor naalden, maar nu dus niet meer.

 

heb mezelf geprikt want mijn man is eigenlijk nog erger dan ik ( kan niet tegen bloed enzo hahaha is waarschijnlijk ook tijdens de bevalling halverwege weg hihihi)

 

 

 

oh en ik had ook lang schema. wachten op ongi en dan beginnen met pil, dan op een (door ziekenhuis )bepaalde dag beginnen met decapeptyl en na weer een paar dagen beginnen met Gonal-F en dit dan doorspuiten elke dag tot de follikels groot genoeg waren.

 

dan enkel nog een keer prikken met Pregnyl en toen punctie.

 

maar ja het verschil in medicijnen en combinaties ervan verschilt ook heel erg per ziekenhuis.

 

maar denk dat er waarschijnlijk wel wat veranderd is sinds 1998.

 

( ik heb ook rond die tijd in eerdere relatie in ziekenhuis gelopen, maar was toen nog in de voorrondes met clomid pillen slikken en gewoon thuis klussen ;-)

 

 

 

 

 

oh en dan nog een ding.

 

ik heb de laatste keer bij het halen van mijn medicijnen verkeerde mee gekregen, nou ja niet verkeerde medicijnen maar toen kreeg ik dus Gonal-F in kleine flesjes met opzuignaaldjes enzo........dus geen voorgevulde pen.

 

zeiden ze me in het ziekenhuis dat dat eigenlijk ouderwets was ( voor gonal-f denk ik dan??) en beetje slordig van apotheek want zo had de dokter het niet op het recept geschreven.

 

maar goed ik heb ze wel gewoon gebruikt

 

moet zeggen ik heb nog een doos ongebruikt liggen

 

lol weet niet wat ik er mee moet en vind het zo sonde

 

maar ja.............

 

moet hem uiteindelijk toch maar naar apotheek terug brengen...........

 

gaat ie gewoon de prullebak is tja

 

maar goed

 

 

 

 

 

 

 

ik heb nagenoeg geen last gehad van de hormonen

 

ja spuiten kon soms wat branderig aanvoelen

 

maar spuiten uit de koelkast halen en ff warm laten worden in de kamer voor je prikt dat scheelt een hele hele hoop.

 

ik had eignelijk meer last van de nare plekken die ik kreeg van de pleisters die ik gebruikte ( kan echt heel erg slecht tegen pleisters op mijn huid...........en dan gebruikte ik zelfs van die voor gevoelige huid........??? )

 

 

 

sterkte ermee en dat je dromen uit zullen komen!!!!

 

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden