Ga naar inhoud

Marinda is zwanger!!!


Marinda

Aanbevolen Berichten

Onbegrijpelijk maar waar, ik ben zwanger!

 

 

 

Twee maanden geleden mochten we (eindelijk) met IVF beginnen maar omdat ze bij de uitgangsecho iets in mijn baarmoeder zagen kreeg ik eerst een baarmoeder onderzoek. Daar hebben ze littekenweefsel weggebrand. Toen zagen ze een cyste van 4 cm en vertelden dat we daardoor niet konden starten met IVF, maar eerst weer een cyclus moesten wachten en kijken of de cyste vanzelf weg zou gaan. Vrijdag een test gedaan en nu ben ik dus spontaan zwanger geworden, zelfs zonder clomid, dit is echt een wonder. Ik hoop zo dat alles goed is. Volgende week vrijdag (12 dec) mijn eerste echo.

 

 

 

Ik hoop dat er nog heel veel wonderen zullen volgen.....

 

 

 

Liefs Marinda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag mijn eerste echo gehad.

 

Ik ben een stuk minder ver dan ik dacht, nu 5 weken (ik had 6,5 verwacht). Vind ik wel raar omdat ik 2 weken geleden een test heb gedaan die positief was en dan zou ik dus toen pas 3 weken zijn geweest (dan kun je toch geen positieve test hebben?). Maar ze zagen wel al een hartje kloppen. Ik hoop zo dat alles toch goed is, over 1,5 week weer terug en als het dan goed gegroeid is dan kan ik echt gaan genieten!

 

 

 

Liefs Marinda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan had je inderdaad snel een positieve test. Kan ook alleen maar een goed teken zijn!

 

 

 

Wanneer heb je nu je volgende echo? Spannend hoor. Ik duim voor je dat het dan goed gegroeid is en je nog steeds een hartje ziet.

 

 

 

Lijkt me zo mooi om een hartje te zien kloppen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Mamalou, wat lief van je. Ik blijf voor iedereen heel hard duimen en hoop dat er nog heel veel wondertjes zullen komen.

 

 

 

Lisl, ik moet volgende week dinsdag weer terug, erg spannend. Voel jij al iets, ik namelijk niets, niet aan mijn borsten of niet misselijk. Voor jou ook nog een weekje voordat je je echo hebt toch?

 

 

 

Liefs Marinda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel ook niet zo heel erg veel. Mijn borsten zijn een beetje gespannen, maar niet zo erg als ik om me heen vaak hoor. Ben ook niet misselijk ofzo. Ben sinds dit weekend (ruim 6 weken, dus kan nog komen bij jou) wel enorm moe. Lig iedere dag om half 9 op bed en kan niet meer tegen sommige luchtjes. Daarnaast ben ik emotioneel, terwijl ik dat normaal helemaal niet ben. Vind mezelf al een echte must worden :biggrin: Ik probeer me niet gek te laten maken door wat ik wel of niet voel. Sommige voelen niks en andere ieder kwaaltje. Durf ook steeds meer te geloven dat ik zwanger ben en ik heb er een goed gevoel over. Dikke vette streep bij de test van moeders voor moeders! Toch stom hoe bang ik dan voor de test weer gevoeld heb. Kan gewoon niet geloven dat ik vaker dan 1 keer in mijn leven een positieve test zou kunnen hebben, dus was bijna net zo nerveus als bij de testdatum. Ik heb inderdaad maandag mijn echo. Volgende mijlpaal! Ik hoop dat we beide met een erg goed gevoel de feestdagen ingaan. Volgens mij is het hartstikke normaal dat we nu nog twijfelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gisteren een bloeding en dacht echt even dat het over was. Naar het ziekenhuis gebeld en ik mocht gelukkig gelijk langs komen. Het bloeden was al snel minder en ik had ook geen buikpijn maar was zo bang! Een half uur wachten in de wachtkamer leken wel uren. Toen gelijk een echo gemaakt en ze zag gelijk het vruchtje met hartje. Wat een opluchting!

 

Nu ook gelijk een andere meting, ik was gisteren 6 weken en 5 dagen, dus dat klopt nu gelukkig wel met wat ik zelf dacht (afgelopen vrijdag zeiden ze 5 weken, maar toen was het waarschijnlijk nog te klein voor een betrouwbare meting). Wat de bloeding is geweest weten we niet, maar ze zei dat mijn baarmoedermond nu erg week was en dat dat vaker voorkomt.

 

Ik ben iniedergeval weer helemaal blij en opgelucht.

 

 

 

Lisl, wat duurt het lang he wachten? Nog een paar dagen....... Ik wilde wachten met moeders voor moeders tot mijn echo dinsdag, maar ik denk dat ik morgen ook gelijk ga bellen, nu heb ik er weer vertrouwen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

 

 

Ik ben zo blij, vanmiddag in het ziekenhuis voor een echo geweest en het was goed gegroeid (1.5 cm) en het hartje klopte goed. Ik ben nu bijna 8 weken zwanger en begin het nu pas een beetje te geloven dat alles gewoon goed is en ga er lekker van genieten.

 

 

 

Hele fijne dagen allemaal en ik hoop voor iedereen die nog in de mm zit dat 2009 jullie jaar wordt!

 

 

 

Lisl, hoe was jou echo gisteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig voor je Marinda!

 

 

 

Bij mij was het helaas niet goed. Ben inmiddels alweer 2 keer geweest en het is 100 % zeker dat het niet goed zit. Waarschijnlijk is het met 5 weken gestopt met groeien.Verder totaal geen pijn of bloedverlies, dus was het best onverwacht. Heb veel verdriet gehad, maar nu gelukkig mijn strijdlust weer terug. Het mocht deze keer gewoon nog niet zo zijn en we komen iedere keer een stap dichter bij.

 

 

 

Jij veel succes met je zwangerschap. Ik wens je echt het beste toe!

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lisl,

 

 

 

Oh, wat erg voor jullie. Wat een domper, zeker als je helemaal niets verwacht. Vorig jaar 1 dag voor kerst kreeg ik ook te horen dat het hartje niet meer klopte en ben ik op oudejaarsavond gecurreteerd, dat vond ik gelukkig wel heel erg meevallen. Wil je eerst afwachten of het vanzelf komt omdat je nu nog geen last van buikpijn of bloedverlies hebt?

 

Heel veel sterkte komende tijd en ik hoop zo dat het volgende keer wel goed is!

 

 

 

Liefs, Marinda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden