Ga naar inhoud

JBZ Den Bosch (transfer Tilburg)


Kristel

Aanbevolen Berichten

  • 1 maand later...
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hoi Kristel,

 

 

 

Ik ga net als jij ook in Den Bosch naar het ziekenhuis. Ben hier verder nog niemand tegen gekomen die daar ook heen gaat. Hoe is het met jou? Ben je al wat verder met IVF/Cryo? Of ben je ondertussen al zwanger? Hoe vind jij de begeleiding trouwens in Den Bosch?

 

 

 

Groetjes Marjon

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Marjon en Elke

 

 

 

Wat leuk om een paar mensen te spreken die ook in Den Bosch komen.

 

Ik ben de laatste tijd niet zo heel erg vaak op dit forum te vinden geweest en heb daarom mijn onderschrift niet meer bjigewerkt.

 

Maar ik ben in november weer begonnen met een cryo poging. Mijn bms werd wederom niet heel erg dik (5,5), maar we hadden besloten om deze keer de behandeling wel door te zetten.

 

Op 14 december heb ik een tp gehad van 2 cryo's, 1 van goede kwaliteit en 1 van iets mindere. Na 2 zenuwslopende weken mocht ik op 29 december testen. En ja hoor het wachten werd beloond, de test was positief (en de andere 2 testen die ik gedaan heb ook).

 

Afgelopen vrijdag heb ik gebeld om de uitslag door te geven, en komende vrijdag mag ik komen voor de eerste echo.

 

Eigenlijk wilden ze dat het liefste een paar dagen later pas doen. Maar omdat ik de vorige keer bij de eerste echo te horen kreeg dat het vruchtje te klein was voor de duur van de zwangerschap, heb ik zelf gevraagd of ik nu vrijdag al mag komen, zodat ik wat eerder zekerheid heb of het tot nu toe tenminste goed gegroeid is, zodat ik wat meer gerustgesteld ben. We weten dat er een kans is dat het hartje nog niet klopt, dat het nog te vroeg is. Ik ben dan 6 weken en 2 dagen zwanger.

 

 

 

Elke, proficiat met je zwangerschap. Jij ook op naar een mooie eerste echo op 15 januari.

 

Marjon, succes donderdag. Hopelijk mag je snel opnieuw beginnen met een cryo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, vandaag eindelijk weer naar het ziekenhuis geweest. De cyste was zo goed als verdwenen. Alleen links zag 'ie nog wat resten van verklevingen zitten. De dokter vond het beter om toch deze maand nog maar niet te starten, zodat het allemaal nog wat rustiger kon worden van binnen. Maar volgende maand ga ik weer beginnen. Het word dan weer een cryotp in eigen cyclus...hopelijk gaat het dan wat beter en kom ik verder dan de laatste keer. Toen kon de tp niet doorgaan, maar volgende maand ga ik ervoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat jij gister al naar het zh moest. Hoe laat moest je er zijn?

 

Wij waren er vandaag ook, voor onze eerste echo. Hadden om 9.45 uur een afspraak.

 

Bij ons was het helemaal geweldig. Ik ben zwanger van een tweeling! We hebben 2 kloppende hartjes gezien. Ik was zo blij, kon wel huilen van geluk.

 

Ik moet over 2 weken weer terug komen.

 

 

 

Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elke

 

Dank je. ja ze vond de hartjes echt heel snel. Ik had een inwendige echo, en met het inbrengen zag ze al meteen gezien dat er 2 vruchtzakjes waren, die de normale goede grootte hadden (vorige keer is het bij de eerste echo al misgegaan).

 

En toen ze ze 1 voor 1 bekeek, zag ze meteen ook de hartjes kloppen, en wij zelf ook trouwens.

 

Ik ben vandaag 6 weken en 2 dagen zwanger.

 

 

 

Mama27, niet zo aardig van mij dat ik verder niet op jouw goede nieuws reageerde, maar ik ben nog zo overdonderd.

 

Inderdaad fijn dat de cyste zo goed als weg is, en een cryo tp in eigen cyclus is zo gek nog niet (had ik nu ook). Heel veel succes volgende maand.

 

 

 

Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een heerlijk nieuws Kristel! Fijn dat de hartjes al zo vroeg kloppen :-D

 

 

 

Ik heb de 15de mijn eerste echo. Ik ben dan 6 weken en 4 dagen. Ik hoop zo op een mooi kloppend hartje!

 

 

 

Waarom moet je eigelijk over 2 weken alweer teug?

 

 

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elke

 

Ik moet over 2 weken niet al terug, maar ik mocht al terug.

 

Aangezien alles er goed uitzag en we beide hartjes al hebben zien kloppen, hoefde ik eigenlijk pas over 4 weken terug te komen met 10 weken.

 

Maar omdat ik nu al vrij vroeg was, mocht ik wel een keer extra komen als ik dat wilde. En nou, dat wilde ik wel (denk dat iedereen dat wel zou willen), maar het hoefde dus niet. Maar anders duurde het ook echt nog zooooooo lang.

 

Jij heel veel succes volgende week donderdag.

 

Groetjes Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Mamma27,

 

 

 

Fijn dat het bijna helemaal weg was. Wel jammer dat je toch nog een maandje moet wachten. Goed werk heeft tijd nodig :-D

 

 

 

Liefs Elke

 

 

 

Ja vond het eindelijk weer eens goed nieuws wat ik te horen kreeg.

 

Ach ja, we zijn nu toch al een tijd bezig dus een maandje langer wachten maakt ook niet veel meer uit nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie trouwens allebei (nog) gefeliciteerd!

 

Jullie lopen nou wel een stap voor op mij :-(

 

Nee hoor, ooit komt het nog wel...hoop ik tenminste.

 

Trouwens ik loop zelf voor, heb al een zoon van 8 ;-)

 

 

 

Ik had de verkeerde datum erin gezet. Moest vandaag naar het ziekenhuis.

 

Ik moest er om 10.05 uur zijn. Waar moest jij naar toe?

 

Wij waren eerst bij de poli en daarna nog naar de fertiliteit.

 

Had een afspraak bij dr. de Bruin....hebben jullie die ook?

 

Misschien hebben we elkaar nog gezien??

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo meiden,

 

 

 

wij komen allemaal uit dezelfde buurt dan, ik kom uit Zaltbommel. Helaas ben ik niet onder behandeling in Den Bosch omdat wij ICSI in combinatie met TESE moeten doen en dat doen ze alleen maar in Nijmegen en Amsterdam, dus wij zitten in Nijmegen. Den Bosch was voor ons zoveel makkelijker geweest. Maar meschien als het mocht lukken dat ik dan voor controles naar Den Bosch mag. Want ik moet zo ie zo onder controle blijven in het ziekenhuis mocht ik zwanger raken want ik slik Thyrax voor mn schildklier en dus wordt ik extra goed in de gaten gehouden.

 

 

 

Leuk dat er weer 2 zwangeren bij zijn gekomen !! En mama27 wij proberen hun te gaan volgen toch?! Jij ook veel succes bij je behandelingen. Ik ben vandaag ongi geworden dus maandag bellen of ik weer mag beginnen voor de 2e ICSI poging, spannend !!!

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mama27.

 

Ik vind dat wachten tussendoor ook nooit leuk. Want je wilt dan zo graag verder... In augustus was de laatste cryo poging voortijdig gestopt, ivm met het niet dik genoeg worden van mijn bms. Dr De Bruin wilde graag eerst een hystroscopie doen, om te zien of er na mijn curettage geen verklevingen waren ontstaan in mijn baarmoeder. Uiteindelijk kon ik eind november pas weer beginnen met de volgende cryo-poging. Maar dat wachten was het achteraf zeker waard.

 

Hopelijk levert het wachten voor jou het zelfde resultaat op.

 

 

 

Ik had op de ferti-poli om 9.45 uur een afspraak met Dr Brandes. Ik hoop Dr De Bruin wel nog een keer te zien voor ik door mag naar de "gewone" gyn.

 

Aangezien het niet wilde lukken om mijn bms dik genoeg te krijgen met progynova, hebben we samen met hem besloten om het met clomid te proberen. Ik heb zelf (vrijwel) geen cyclus, dus op die manier hebben we mijn eigen cyclus nagebootst, en heb ik dus een cryo-tp in eigen cyclus kunnen doen.

 

Toen hij op het bord zag dat ik zwanger was, was ie ook echt blij voor ons zeiden ze.

 

 

 

Het spreekuur was natuurlijk weer uitgelopen, en ik denk dat we iets na 10 uur weggingen, dus ik weet niet of jij toen misschien al in de wachtkamer zat. Mijn man en ik waren samen. Alletwee vrij lang, en heeeeeeeeeeeeel erg blij.

 

 

 

Kristel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Even snel een berichtje....ik heb vanmorgen getest en ik ben nu dan ook eindelijk zwanger! mijn 1e cryotp (die doorgegaan is tenminste)....ben echt blij. Nu maandag naar het ziekenhuis voor de 'officiële' test.

 

 

 

Groetjes Marjon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even snel een berichtje....ik heb vanmorgen getest en ik ben nu dan ook eindelijk zwanger! mijn 1e cryotp (die doorgegaan is tenminste)....ben echt blij. Nu maandag naar het ziekenhuis voor de 'officiële' test.

 

 

 

Groetjes Marjon

 

 

 

wwwhhhaaa!!! Jaaaaa!!!! Gefeliciteerd!!! Geniet ervan :-) en laat even weten wanneer je de eerste echo hebt.

 

 

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Elke,

 

 

 

Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest en daar werd verteld dat ik nu dus al 5 weken zwanger ben...gaat snel zo ;-).

 

Maandag 18 maart moet ik weer terug naar het ziekenhuis voor een echo.

 

Zat me net af te vragen; moet je nu steeds terug naar het ziekenhuis voor een echo? Ik bedoel dus, blijf je in het ziekenhuis onder controle? Of is dat maar tot een bepaalde tijd? Heb geen flauw idee.

 

 

 

Groetjes Marjon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Marion,

 

 

 

Ik neem aan dat je 18 mei terug moet ipv 18 maart ;-) en dan je eerste echo!! Op naar dat mooi kloppend hartje!!!

 

 

 

Nee, als alles goed is blijf je niet onder controle van het ziekenhuis. Ik heb zelf 2 echo's gehad. Eentje met 6 weken en 4 dagen en de andere met 9 weken. Toen bleek dat alles volgens "planning" groeide en bloeide en mocht ik gewoon naar de verloskundige.

 

 

 

De 20 weken echo heb ik nog wel in het zelfde ziekenhuis gehad, maar nu hoef ik er alleen nog maar naar toe om te bevallen, maar dat is mijn eigen keus! Geniet van deze heerlijke tijd.

 

 

 

Heb je (nog) geen kwaaltjes??

 

 

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Helaas :-( Ik heb dit keer geen goed nieuws. Ben vandaag naar het ziekenhuis geweest zou namelijk de 1e echo krijgen om te kijken of ze een hartje zagen kloppen maar op de echo was er helemaal niks meer te zien. Ze dachten eerst misschien nog aan een bbz maar na een urinetest was dat ook gelijk van de baan. Aan de ene kant wel fijn dat dat het niet was. Maar aan de andere kant natuurlijk erg balen dat ik de 7 weken niet heb gehaald. Ik weet nu in ieder geval wel dat ik nog zwanger kan worden. Nu is het maar even afwachten wanneer ik weer ongesteld word, kan snel zijn maar kan ook wat langer duren, mijn lijf is natuurlijk beetje uit balans door al die medicijnen van de afgelopen keer. Gelukkig hebben we nog 4 cryo's en dus in ieder geval nu nog 2 kansen. Pas daarna zou de 2e IVFpoging pas van start gaan. Het is nu gewoon afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden