Ga naar inhoud

Angst en onzekerheid bij zwangerschap


Stéphanie

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Even een onzeker vraagje,

 

de afgelopen week ben ik flink aan het hoesten, soms tot kokhalsen toe. Nu vraag ik mij af in hoeverre de bubbies daar last van hebben, aangezien er toch en hoop kracht bij komt kijken. Iemand een idee of ervaring?

 

 

 

Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stephanie, goed idee voor een nieuwe topic! Ik geloof dat iedereen op deze site met zorgen en gedachten zit tijdens de zwangerschap. Je denkt altijd 'oh als ik eenmaal zwanger ben dan ben ik helemaal gelukkig' maar niets is minder waar. Onzekerheid staat vaak op de voorgrond.

 

Hoesten en kokhalsen kan echt geen kwaad hoor, deze vraag heb ik nadat ik goed de griep had zowel bijj de VK die ik toen nog had en de gyn neergelegd en die vertelde me dat dit geen invloed heeft voor de kleine. Gewoon erg vervelend voor je zelf!

 

Groetjes Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Ik zou gewoon het ziekenhuis bellen er is altijd wel een gyn aanwezig die je te woord kan staan.

 

 

 

Een vriendin van mij had t/m 12 weken gewoon bloedverlies dus het hoeft niks te betekenen, maar ik zou voor de zekerheid gewoon bellen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Stéphanie,

 

 

 

Ik heb dat ook een keer gehad, zo rond dezelfde tijd. Beetje rood bloed bij het afvegen en daarna niks meer. Is ook niet meer teruggekomen. Schrok er ook vreselijk van, maar het schijnt wel vaker voor te komen, dat je een beetje bloed verliest....

 

 

 

Heb je inmiddels iemand te pakken kunnen krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden...

 

 

 

Nou, ik kom hier ook mee kletsen.

 

De angst, tja, ik kan het ook.

 

Vanaf donderdag een bloeding gehad met alles erop en eraan, behalve de buikpijn.

 

Het ziekenhuis zegt dat het niet kwaad kan zolang er geen hevige buikpijn bij zit.

 

Gelukkig is het bijna weg en hopelijk gaat de angst er dan ook een beetje vanaf.

 

Iedereen sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de geruststellende reacties. Nee, ik heb geen arts meer gebeld. Even na mijn geschreven berichtje moest ik werken en dat was een mooie afleiding. Veel broekloeren, een beetje oud bloed (bruin) en ik weet inmiddels dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. Ondanks dat ik mij wel zorgen maak, raak ik niet in paniek (iets wat ik eerder wel zou doen). Ik ben wel zo maf geweest om de slierten te onderzoeken in water en ik denk wat weefsel gezien te hebben. Maar het was lang niet zo groot als dat de embryo zou zijn na de laatste echo ,7 wkn.

 

Vandaag weer nergens last van, gelukkig. Ik wacht dus morgen af, want daar stond al een afspraak met de fert. arts. Ik probeer zo lang maar rustig te blijven en morgen af te wachten.

 

 

 

liefs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stephanie,

 

 

 

Wat spannend ze morgen, goed dat je rustig blijft, dat is wel zo belangrijk!

 

 

 

En volgens mij kan dat ook, want als je miskraam heb en je bent het aan het verliezen dan merk je dat echt wel goed, veel buikpijn/krampen, en veel helder roodbloed, echt heel duidelijk allemaal.

 

Ik heb het gehad en was toen 6 wk zwanger.

 

 

 

Succes meid!!

 

 

 

Liefs, Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet en wil er niet aan denken dat het een (naderende) miskraam zou zijn. Ik zou me geen raad weten hiermee om te gaan. Hoe doe je zoiets?

 

 

 

Zou zo graag een leuk cadeautje willen kopen voor mijn man die morgen jarig is, iets wat met onze zwangerschap te maken heeft. Ik durf vandaag het lot niet te tarten en wacht dus maar af tot morgen 11.45.

 

 

 

Het hoesten is gelukkig alweer minder geworden. Ik hoef er 's nachts in ieder geval niet meer voor uit.

 

 

 

Claudia, ik hoop van harte dat het voor jou een succesverhaal wordt. Met een donor lijkt me alles nog spannender, maar wel heel fijn dat het zo ook kan.

 

 

 

liefs,

 

Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen ontzettend zenuwachtig naar het ziekenhuis, na die bloeding van afgelopen zondag. Snel de echo gemaakt en wat blijkt.... er kloppen nog steeds vrolijk 2 hartjes, twee minimensjes te zien van 8,3 wkn oud. Helemaal volgens schema.

 

Vanavond als de visite er is voor de verjaardag van mijn man, gaan we het bekend maken. Ik ben zooo benieuwd naar de gezichten.

 

 

 

Liefs, van een gerustgestelde Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stéphanie, wat een geweldig nieuws!! Een tweeling, gefeliciteerd enne, veel plezier vanavond!

 

 

 

Ik heb toen ik zwanger was, ook bloed verloren, veel, helder, rood, met stolsels, en alles is toch goed gegaan.

 

Wat ik heb geleerd, ik heb ook een miskraam gehad, dat er, zeker na ivf, geen pijl op te trekken is.

 

Je zit in een emotionele achtbaan, die van hoog naar laag, van blijdschap, zomaar opeens naar verdriet, zwaar verdriet, kan gaan, en ook andersom..

 

 

 

Geniet ervan meid!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stephanie: Blij te lezen dat alles goed is gegaan in het ziekenhuis. Een hele fijne avond gewenst en een leuke verjaardag voor je mannetje..

 

 

 

Amanda: Goed om te lezen dat alles ondanks jouw bloeding goed is gegaan... Geeft mij weer een beetje moed..

 

 

 

Mijn bloeding is inmiddels vanaf gisteren minimaal geworden en ziet er "oud' uit. Ben al aan het aftellen tot de 1e echo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken je gevoel wel Stéphanie. Je bent zover gekomen en je wil gewoon, een gezond kindje in je armen!

 

 

 

Maar probeer evengoed te genieten meid!

 

 

 

Maatje, ik heb bij beide zwangerschappen een bloeding gehad, 1x ging het fout, 1 x ging het goed.

 

Het is wat ik al eerder zei, je bent de totale grip kwijt, je kunt niks dan afwachten en dat is slopend.

 

 

 

Sterkte allemaal, maar geniet ervan, want het is zó onzettend mooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee dat bloedingen zo veel voor kwamen, althans, zo lijkt het hier nu even. Wat ontzettend fijn dat de tweeling nog netjes bij mamma zit.

 

 

 

Om er nog maar even een onzekerhied in te gooien: Ik ben nu denk ik 5,5 week zwanger, nog geen echo gehad, maar ben benieuwd hoe lang het 'normaal' is dat je steken in je buik hebt. Kan dat nog normaal zijn bij 5,5 week?Het zijn geen krampen, maar echt steken.

 

 

 

En verder was ik nog benieuwd naar het volgende: Kan een zonnenbank kwaad voor een vruchtje / baby? Ik heb nl reuma en warmte doet me erg goed en nu de herfst weer volle bak aan de gang is en de winter er aan komt lig ik graag eens in de 1,5 week onder de zonnenbank. Er zit nu ik er over nadenk ook een infra roodstand op, dat kan denk ik sowieso geen kwaad, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elaine,

 

volgens mij moet je bij zonnebanken erop letten dat je er niet te vaak en/of te lang onder ligt, bij niet al te hoge stand. Dit ivm zwangerschapsvlekken. Vaak is er bij de zonnebankstudio wel info/advies hierover te vinden.

 

 

 

Mijn vermoeden is dat steken minder erg zijn dan krampen in je buik. Vraag het anders voor de zekerheid aan het ziekenhuis. Bij ernstige zorgen willen ze nogwel eens met 6 wkn al een echo maken.

 

 

 

Liefs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden