Ga naar inhoud

Zwangerschapstest tijdens wachtperiode


Gast amanda&peter

Aanbevolen Berichten

Gast amanda&peter

Hoi,

 

 

 

Wij zijn Amanda en Peter en zijn voor de eerste keer begonnen met IVF. Wij hebben nu bijna het gehele traject gevolgt en zitten nu te wachten tot wij a.s vrijdag een zwangerschapstest kunnen laten doen (via het bloed) in het LUMC in Leiden.

 

 

 

Nu vragen wij ons af of het mogelijk is om al eerder een test te ondergaan.

 

Wij hebben namelijk gisteren zelf een test gedaan van het merk Clearblue en deze was negatief.

 

Is dit al een betrouwbare uitslag of kan er nog het één veranderen in twee dagen. Of duurt het nog wat langer voordat je een dergelijke test zou kunnen doen.

 

 

 

De terugplaatsing van de embryo's was zondag 7 september, dus dat was gisteren 10 dgn. na de terugplaatsing.

 

 

 

Ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen, ook al is het bericht misschien wel niet positief. Wij zijn daar redelijk nuchter over, omdat we waarschijnlijk nog wel meer kansen krijgen.

 

 

 

Maar de eerste keer raak zou natuurlijk geweldig zijn!

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Peter en Amanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Amanda en Peter,

 

 

 

Je kan wel eerder een testje doen thuis , alleen nu is idd nog te vroeg en geeft de test dus idd negatief aan.

 

Er kan nu nog geen HCG gemeten worden nl.

 

Staat ook in de bijsluiter, en dan 2 a 3 dg later nog een keertje overdoen.

 

 

 

 

 

Is officieel meestal vanaf dag 14/15 dg na TP

 

 

 

 

 

 

 

Veel succes met wachten, spannend he!!

 

Succes!!!

 

 

 

Gr, Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Peter,

 

 

 

Dat is naast de punctie het moeilijkste van de IVF behandeling, wachten, wachten, en nog een wachten!

 

En al die onzekerheid!

 

Wij weten er hier allemaal van!

 

 

 

Maar hopelijk word het wachten beloond met en zwangerschap!!

 

 

 

Hoe is het ondertussen met Amanda en de hormonen?

 

leuk dat jij als man hier op het forum komt, gebeurt niet zo vaak, stoer hoor!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 dagen na de tp testen is idd wel erg vroeg, zeker met een clear blue.

 

Je zou idd wel kunnen testen nu met een matcare ultra: deze meet al vanaf 10 hcg in de urine.

 

 

 

Ik heb deze poging getest voor het eerst zelf 15 dagen na de punctie, en dit was na 12 dagen na de tp met een matcare ultra en die was toen positief.

 

Daarvoor durfde ik echt nog niet. Moet zeggen bij de vorige terugplaatsingen was ik vaak ook al rond de 10e of 11e dag na de tp ongesteld.

 

 

 

Veel succes. Deze weken en vooral de laatste dagen zijn slopend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast amanda&peter

Met de hormonen van Amanda gaat het wel redelijk al heeft ze meer last van Progeston als van al die spuiten.

 

Soms denk ik wel eens dat ze mij er mee in heeft gespoten, want ik heb de laatste tijd meer problemen met mijn humeur dan zij. hahahahahah Val ik nu onder een metro-sexuele man?

 

 

 

Groeten Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha peter, dat zijn 'sympathie-symptomen'.

 

bij ons in het ziekenhuis mag je officieel testen op de 15e dag na de punctie. dan is de dag van de punctie dag 0 en zo verder tellen. Ik heb op die dag positief en negatief getest met pregnyl en progestan, het is echt betrouwbaar, ook met een gewone test.

 

 

 

Groet en succes met deze vresellijke dagen...

 

Lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Nou ik heb het zelfde gedaan.Had de 6e sept terugplaatsing.Tes was ook negatief.

 

Heb gisteren getest en daarna ivf poli gebeld.Die vertelden mij dat het echt te vroeg was.Mag zaterdag zelf testen,en maandag op de poli.Dus er is nog alle hoop!Ook voor mij...

 

Ik werd er alleen maar onzeker van,dus heb mezelf beloofd nu echt te wachten.Het kon eventueel ook donderdag,maar bij een negatieve uitslag,zou dat niet betekenen dat ik niet zwanger zou zijn.Dus...Ik zou gewoon maar even afwachten...Suc6

 

 

 

Christine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast amanda&peter

Dat er bijna geen mannen zijn op dit forum??? hum tja raar eigelijk!

 

 

 

Misschien wel grappig om te vertellen waarom wij zijn begonnen met IVF.

 

 

 

Amanda heeft last van hevige menstruatie klachten, dat uit zich in hevige en lange bloedingen van +/- 3 weken.

 

Door deze hevige bloedingen is ze al twee keer opgenomen in het LUMC, dit omdat haar bloedwaarde zo laag was dat ze een bloedtransfusie nodig had, de waarde van het Hb(ijzer) gehalte daalde in 36 uur van 8,1 naar 4,0.

 

 

 

Na vele onderzoeken te hebben gehad, waarbij telkens niets gevonden is (+/- 4 a 6 jaar lang) is besloten dat haar baarmoeder er uit zou moeten om de klachten te verhelpen.

 

Maar aangezien wij toch wel graag een kindje zouden willen hebben van ons zelf, hebben de doktoren en professoren van het LUMC ons geadviseerd om het via deze weg te proberen.

 

 

 

Amanda heeft voor de IVF procedure div. medicijnen toegediend gekregen om de bloedingen te stoppen en geloof me dat waren er meer dan je gebruikt tijdens het IVF.

 

 

 

Toen bleek dat de medicijnen zijn werk deden hebben ze gelijk de procedure gestart.....en nu zijn we dus aan het wachten of ze zwanger is of niet.

 

 

 

Dat was het even in een heel snel verhaal.

 

 

 

Gr Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Peter,

 

 

 

Een man! Wat leuk! haha... nee, daar zien we hier niet veel van, maar super dat je er bent.

 

 

 

Klinkt heftig, van Amanda. Bloedtransfusies nodig hebben zelfs. Gelukkig dat de medicijnen aanslaan.

 

Ik wens jullie beide heel veel succes met de IVF poging. Hoop dat jullie binnen een paar dagen een positieve test in handen krijgen!!

 

 

 

Houd ons op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, en dan loop ik af en toe al te klagen dat ik toch wel 1 a 2 dagen in de 3,5 week graag een mannetje zou willen zijn! Heftig Amanda!

 

Ook heftig dat je te horen hebt gekregen dat ze je baarmoeder er uit willen halen. Goed dat jullie in ieder geval nog is geadviseerd om zo nog een poging te wagen!!!

 

Hihihi, Peter, leuk dat jij zo ongeduldig bent. Ik kan me er ook wel wat bij voorstellen: jij voelt niets.... Voor jou is het nog meer wachten. Hoewel je door alles wat je voelt ook niet altijd duidelijkheid krijgt! Maar ik probeer mijn man wel zo veel mogelijk bij te praten wat ik voel gebeuren in mijn lijf.

 

En eh, dat ze pas vanaf een bepaalde dag adviseren te testen is niet voor niets. Ik heb ook echt gewacht tot die dag. Was wel vroeg wakker. Ben toen toch nog maar even in slaap gevallen, maar om 7 uur werd ik wakker gemaakt door mijn man: liefje, het is tijd om te plassen!

 

Ik mocht 2 weken na de terugplaatsing testen, dat was 18 dagen na de punctie, en dus bevruchting.

 

Succes met de laatste loodjes!!!!

 

 

 

Groetjesssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Peter,

 

 

 

Ik sluit me bij de ladies (met of zonder hormonen) aan, erg leuk om een actieve :male: op het forum te vinden! Ik ga hard voor jullie duimen dat morgen het verlossende bericht gaat komen......

 

 

 

Tevens ben ik zo vrij geweest om jullie ook op het lijstje van behandeling sept./okt. te plaatsen. Zo kunnen we met z'n allen meeleven met jullie belevenissen :toothy10:

 

 

 

Toi toi voor morgen!! Je laat ons wel wat weten he, vrouwen in spanning laten terwijl ze aan de hormonen zijn..... werkt niet!! :biggrin:

 

 

 

Greetzzzz,

 

Elena

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast amanda&peter

Daar zijn we dan weer, het ziekenhuis heeft net gebeld, met helaas een negatieve uitslag. Ik moet zeggen dat het een behoorlijke domper is!

 

 

 

Hopelijk komen er nog meer pogingen!

 

 

 

Groetjes Peter en Amanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast amanda&peter

Daar zijn we dan weer, het ziekenhuis heeft net gebeld, met helaas een negatieve uitslag. Ik moet zeggen dat het een behoorlijke domper is!

 

 

 

Hopelijk komen er nog meer pogingen!

 

 

 

Groetjes Peter en Amanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden