Ga naar inhoud

Ook wij hebben de uitslag en die is NIET goed !!


jewel

Aanbevolen Berichten

Na een slopende dag gisteren hebben we vandaag de defintieve uitslag gekregen van onze TESE operatie en die was NIET goed. Er is op 2 ballen een TESE gedaan en uit geen van de ballen is ook maar een zaadcel gevonden. We zijn er helemaal kapot van. Ons traject stopt veel te vroeg, wat hadden we het graag tot de bevalling meegemaakt maar het mag niet zo zijn voor ons. Jammer, helaas gewoon zwaar Klote eigenlijk.

 

 

 

De operatie viel zwaar tegen. Heeft uiteindelijk ruim 2,5 uur geduurd en nu een dag na de operatie kan ik niets anders voelen dan pijn aan mijn ballen, gedragen als een man van 95 en pijn aan mijn rug omdat de ruggeprik na 6 x pas wilde lukken. Ik heb wel de operatie tot bijna het eind bewust meegemaakt en het is echt geweldig om te zien!

 

 

 

Onze opname begon al zondag avond om 8 uur. Na een korte uitleg hoe het maandag zou gaan en urine monster zijn we vervolgens weer naar huis gegaan om maandag om 6 uur weer terug te komen in het AMC. Om 7 uur met een kinky onderbroek aan en een short voor op een bed naar de voor OK kamer gereden waar een laatste check gedaan wordt. Om 8 uur naar de OK kamer waar je door 7 man verwelkomt wordt. Dan die helse ruggeprik en de start van de operatie rond half 9. Uiteindelijk dus tese aan beide ballen en een punctie ook aan beide ballet om te kijken waarom die verkalking en die grijze vlek vandaan komen. Na 2.5 uur operatie naar de uitslaap kamer en pas tegen 14.00 uur terug op de zaal. Vervolgens nog 4 uur gewacht totdat we de voorlopige uitslag hadden (en die was niet goed). Slechte nacht vervolgens en een pijnlijke dag vandaag. Hopelijk gaat het de komende dagen een stuk beter. Je bent kapot, heb pijn en het idee dat het toch allemaal voor niets is geweest. We zetten ons er wel overheen en gaan ons bedenken hoe we verder gaan (evt zaaddonor) en of we dat ook echt willen.

 

 

 

Succes voor de andere stellen die nog een TESE operatie hebben. Wij hopen echt dat jullie wel positief nieuws krijgen en dat de pijn mee gaat vallen.

 

 

 

Thanks allemaal.

 

 

 

Jewel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh nee, wat een vreselijk nieuws.....

 

Weet niet wat ik moet schrijven, kan me voorstellen dat jullie er kapot van zijn. Ergens moet je er natuurlijk rekening mee houden, maar je blijft toch het beste hopen. Heb echt aan jullie gedacht deze afgelopen dagen.

 

Je wilt niet dat het hierbij stopt.... voor ons nog een spannende tijd, 30 september weten wij meer. Ik probeer positief te zijn, maar houd er ook rekening mee dat de uitslag voor ons ook negatief kan zijn.

 

Heel veel sterkte met het verwerken en het herstellen.

 

groetjes, Meesje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jewel,

 

 

 

Wat een ongelooflijk kl*te nieuws! Dit mag en kan niet waar zijn.. Na zo'n lange en moeizame dag, zulk nieuws krijgen. Het is niet eerlijk.

 

Woorden schieten te kort. We hebben met z'n allen gehoopt dat we met z'n allen verder konden in het proces.

 

Het herstel is nu belangrijk, daarna het verwerken van dit verdriet. Het zal niet gemakkelijk zijn.

 

Heel veel succes de komende tijd.

 

 

 

Liefs.

 

Gerreber

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh jewel,

 

 

 

ik kan bijna niet geloven wat ik lees................

 

 

 

wij vinden het zo onwijs klote voor jullie !! na de uitslag van ons en gerreber hadden we met zn alle zoveel moed om met zn alle ons in het diepe te storten, ik vind het wel balen dat er nu een paar af moet haken.

 

 

 

waar wij al die tijd zo bang voor zijn geweest overkomt jullie, echt waar ik zit hier huilend te typen, omdat ik me zo goed voor kan stellen hoe jullie je voelen.

 

 

 

ik kan niet meer doen dan jullie heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit alles, en geef het de tijd, maak geen overhaaste beslissingen.

 

 

 

en probeer wel goed te herstellen al weet je dat je het liever anders had gezien, je hebt het geprobeerd meer kunnen jullie er niet aan doen.

 

 

 

wij hebben toen ook proberen na te denken wat we zouden doen als het slecht nieuws zou zijn, donor of niets????????? en dan wil je liever er toch maar weer niet aan denken, voor ons liep het anders en voorlopig hoeven we niet aan donor te denken, maar mocht het bij ons nu toch niet lukken zal dat voor ons altijd een open optie blijven.

 

 

 

heel veel sterkte, en blijf vooral hier je hart luchten he !!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de tranen in mijn ogen lees ik jullie verhaal, vreselijk kan het niet bevatten!!!

 

 

 

Heb er geen woorden voor!

 

 

 

Wij willen jullie wel heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit grote verdriet.

 

 

 

En maak van je hart alsjeblieft geen moordkuil!

 

 

 

Heel veel liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een week later na de operatie nu even een update.

 

 

 

Voor ons gaat het leven gewoon weer verder. We weten nu hoe we ervoor staan, hebben eindelijk duidelijkheid en echt waar na dit nieuws vergaat de wereld echt niet... kinderen was een gezamelijk wens maar ons leven eindigd echt niet na dit nieuws hoor....en er zijn nog alternatieven als KID als onze kinderwens echt zo groot blijkt te zijn.

 

 

 

Het herstel gaat nu goed. Twee dagen na de operatie is het nog volop paracetamol slikken maar dat wordt daarna hard minder...na 5 dagen was ik pil vrij. De pijn aan de rug is ook weg en vanaf afgelopen zaterdag kan ik weer redelijk goed lopen ook al zijn de ballen nog best gevoelig. Over 1.5 maand hebben we weer een afspraak met Meistner om de uitslag van de punctie te bespreken en de na-controle.

 

 

 

Verder wil we iedereen bedanken voor hun reactie...we hopen niet dat sommige weer gaan huilen na deze reactie :ohmy::lurk: wij hebben er erg om gelachen! :hussy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 5 weken later...

meid heel veel sterkte met dit nieuws.

 

ook wij hadden een half jaar geleden dit nieuws.

 

we hebben ook gedacht aan kid maar zijn er nog niet overuit na een mislukte poging, we denken ook na over adoptie.

 

hoop dat jullie goed de beslissing zullen nemen.

 

liefs Arzu

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Geachte lezers,

 

wil even mijn verhaal kwijt over de UMC, wij hebben ook een TESE behandeling ondergaan in de UMC, we kregen na 3 uur de mededeling dat men niks gevonden had, hierna volgde een vervolggesprek, waar men ons mededeelde dat wij geen kinderen konden krijgen. Wij moesten of adopteren of een donor vinden. Ik kan die moment van mededeling niet vergeten, het is net of je van een flatgebouw met een hoge snelheid plat op de grond valt.

 

We moesten hele zware tijden doorstaan omdat we het niet konden geloven. Wat we heel erg vonden is dat de UMC ons niet ingelicht had omtrent een nieuwe manier van TESE, want de TESE behandeling die in NL toegepast wordt is al achterhaald, bijvoorbeeld in Turkije past men dit techniek al niet na 2001.

 

Dus UMC loopt al 8 jaar achter op Turkije kunnen jullie dat begrijpen.

 

Dus wat denken jullie wij op de vliegtuig naar Turkije voor een informatieve vakantie in maart dit jaar. En in Juni hebben we de nieuwe manier van TESE ondergaan. En wat raden jullie we zijn zwanger........

 

Aaan allen die negatief resultaat kregen van UMC... GEEF DE HOOP NIET OP... Als men informatie wil mag men me gerust mailen....

 

Veel succes allen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden