Ga naar inhoud

even voorstellen


esther59

Aanbevolen Berichten

hallo, ik wil me even voorstellen, mijn naam is esther en ben 41 jaar. ik zag tegen ivf op en heb samen met mijn man besloten om eerst iui te doen, dit is mislukt en na 6 pogingen hebben we besloten ivf [ ik stond toch boven aan de lijst], heb net afgelopen vrijdag punctie gehad [ viel me tegen, erg buikpijn gehad] en vanmorgen net te horen gehad dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden. ben erg teleurgesteld, was heftig deze maand, al die hormonen en spuiten!

 

ik kan pas 25 september terecht bij gynacoloog en dan horen we waarom het niet gelukt is hoop ik ! heeft iemand dit ook mee gemaakt? moet je bij de gynacoloog vragen om icsi of 2 de keer ivf? ik ben nl al 41, en wordt in september 42, dat speelt ook mee.

 

ik hoop dat ik mijn ei kwijt kan hier, en tips krijg etc etc.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi esther en welkom op het forum.

 

 

 

wat erg voor jullie dat de behandeling niet gelukt is.

 

vooral het hele gedoe met spuiten en dergelijke en dan geen bevruchting.

 

pppff, het duurt nog zolang totdat jullie op gesprek kunnen en dan eventueel horen waarom niet.

 

ik zou , aangezien je leeftijd, vragen voor icsi.

 

ik weet niet ofdat zomaar gaat maar nee heb je ja kun je krijgen.

 

ik wens jullie in elk geval veel succes met de volgende behandeling en hoop dat er snel iets positiefs uit gaat komen voor jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi , ja ik hoop op een positief antwoord! ik baal heel erg!:crybaby2:ik kan wel janken de hele dag! ik heb me ziek gemeld van het werk, heb ook nog steeds last van die punctie! ik ga direct vragen de 25 ste over icsi, maar dat kan alleen als we de reden weten. nu maar wachten.........

 

 

 

grjes ! van mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Esther

 

 

 

Wat naar en verdrietig zeg dat jullie behandeling niet geslaagt is.

 

Ik hoop dat een volgende behandeling wel goed aanslaat!

 

Ik las ook je vraag, Maar als ik jullie was zou ik idd ook om icsi vragen.

 

En volgens mij kan dat ook gewoon,ik zou het gewoon aankaarten bij jullie gynaecoloog en ook gewoon zeggen dat je niet het risico wil lopen met een volgende ivf behandeling dat er weer geen bevruchting plaats zal vinden.

 

Ik denk ook als je dit verteld dat ze er ook wel rekening mee houden ook vanwege je leeftyd.

 

Maar heel veel sterkte en succes met je toekomstige behandelingen ,en natuurlijk welkom op dit forum,en weet dat je er niet alleen voor staat.!

 

 

 

Liefs Elvira

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Draakje, wat waren jouw uitslagen van de icsi? iik dacht dat je betere resultaten had daarbij? is dit beter dan ivf? ik moet nog wachten op de uitslag, ben erg benieuwd waar het aan lag bij ons? ik slik me wezenloos aan vitamines, tarwekiemolie en foliumzuur, als we de 25 ste naar ziekenhuis gaan [ umcu] vraag ik of ik direct mag beginnen weer, ik had gisteren echt een baaldag!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Esther,

 

 

 

Nogmaals welkom hier....

 

 

 

Ik ben reeds 42 jaar en loop bij het MCRZ in Rotterdam. In oktober ga ik op voor een 2e poging, aangezien de 1e mislukt is met een minimaal aantal van 1 eicel. Had dus niet al teveel hoop eigenlijk..... er was wel een bevruchting maar de deling ging niet goed.

 

 

 

Ondanks mijn leeftijd is er bij mij niet voorgesteld om ICSI te doen, dus wellicht moet je dat toch echt zelf aankaarten. Hopelijk lukt het een volgende keer wel voor je! Héél véél succes!

 

 

 

Greetzzz,

 

Elena

Link naar reactie
Delen op andere sites

Esther,

 

wat een teleurstelling dat het niet gelukt is. Als je er echt ziek van bent is het misschien mogelijk je afspraak te vervroegen in het ziekenhuis. Het gaat ten slotte om jouw gehele gezondheid. Leg hen uit wat je denkt, voelt en wilt. Daar worden zij ook wijzer van.

 

Bij mij bleek na 1e ivf dat het schildje om de eicel te hard was en sperma niet vanzelf doorlaat. Het is dus direkt daarna icsi geworden (sperma wordt geïnjecteerd in eicel). Of dit nou succes gaat brengen is afwachten.

 

 

 

Ik wens je veel sterkte toe. Doe het rustig aan.

 

Groetjes,

 

Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi esther, gaat het nu weer een beetje?

 

 

 

bij icsi word 1 ( ze proberen de "beste" eruit te halen) zaadcel in de eicel geinjecteerd .

 

normaal moet een zaadcel zich door de eicel heen " eten" en voor het meeste zaad is dat teveel en sterven dus af.

 

met icsi word het al geinjecteerd en hoeft het die stap al niet meer te doen zodat het "fit" genoeg zou moeten zijn om te bevruchten .

 

maar er zijn zoveel factoren waarom het niet wil lukken.

 

bij ons jammer genoeg al 2 keer niet maar we gaan gewoon voor : drie keer is scheepsrecht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Esther,

 

Ik begrijp je zo goed!!!

 

Wij hebben hetzelfde meegemaakt.

 

Ik heb net de eerste ivf achter de rug,ik had 7 goede eicellen waarvan er geen enkele bevrucht was.

 

Er zijn geen oorzaken voor gevonden alles zag er goed uit.

 

Hij raadde ons gelijk aan om icsi te doen,toevallig heb ik vanmiddag een gesprek over hoe en wat nu verder.

 

voor het uitgebreide verhaal kan je ook altijd op mijn weblog kijken!!

 

Heel veel sterkte, ik weet precies hoe je je voelt,zo oneerlijk allemaal he?

 

 

 

XXXXXXXXXX Gwenn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden