Ga naar inhoud

Jippieeeeee Miss Daantje ook!!!


Miss Daantje

Aanbevolen Berichten

Zal ik mij hier dan ook maar voorzichtigjes aanmelden?

 

Bij wacht/broedbankje durfte ik het niet maar nu...:zwanger: :toothy10:

 

 

 

Met mij gaat alles wel goed tot nu toe. Voel me nog altijd heel moe, soms een soort van misselijk maar het zet niet door en hele pijnlijke borsten. Ik ben een buikslaper maar dat doet nu echt pijn!

 

En verder voel ik mijn buik af en toe, moet ik vaak plassen en heb ik het regelmatig koud.

 

Ik hoop maar dat dit allemaal symptomen zijn van een zwangerschap. Het duurt nog zo lang voordat het 24 september is (de 1e echo)!

 

Oh ja, en op dit moment val ik eigenlijk meer af dan dat ik aankom en heb ik niet erg vaak honger! Ik heb ergens gelezen dat dit wel vaker voorkomt in het begin, wat denken jullie?

 

 

 

Verder vind ik het zo vreemd dat er geen bloedtest wordt gedaan in Ede/Nijmegen.

 

Ik ben gewoon langsgeweest (kon ook bellen maar was toch al in het ziekenhuis om Randy te verrassen met de test:toothy9:) om te zeggen dat ik zwanger ben en dan wordt er een afspraak gemaakt voor een echo 3 weken later (24 september).

 

Hebben meer van jullie geen bloedtest gehad?

 

Ik ga morgen even bellen om te vragen waarom dat precies is.

 

 

 

Oh oh oh wat een onzekerheden allemaal! :shootme:

 

 

 

Liefs en nog een lekker zondagje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi

 

gezellig zo

 

al die symptomen die je noemt heb ik dus ook

 

alleen ben ik niet zo een buikslaper ( gelukkig maar :-)

 

en ja last van darmen hier

 

afentoe ook steken en krampjes en dan denk ik OHOH als het mijn baarmoeder maar niet is

 

merk wel dat mijn darmen wat luier zijn

 

dus opletten, veel drinken en genoeg vezels eten en beweging

 

 

 

en ja die moeheid

 

man pffffffffffffff

 

ik ben zowiezo altijd al moe

 

maar nu dus dubbel

 

zit er echt aan te denken om weer een middagslaapje in te plannen

 

ben namelijk stom genoeg ook elke ochtend rond 6en al wakker

 

en lig dan nog een uur in bed te woelen om dan uiteindelijk maar op te staan.

 

 

 

en ja vreemd dat het ene ziekenhuis wel bloedtest en andere niet

 

begreep in het VU dat ze het doen omdat ze dan dus hele lage waarden kunnen zien

 

en bij een urine-test kan dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Onwijs gefeliciteerd.

 

 

 

De ene heeft symptonen de andere niet. Soms is er echt geen touw aan vast te knopen.

 

 

 

Ik liep in Rotterdam bij het EMC en ook daar wordt geen bloedtest gedaan. 12 dagen na de punctie mag je een zwangerschapstest doen en als deze positief moet je bellen voor de echo 3 weken later. Man wat waren die 3 weken slopend. Net zo slopend als de wachtweken vond ik.

 

 

 

Heel veel succes met het wachten op de echo en probeer een beetje te genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Daan,

 

 

 

Klinkt goed hoor, die symptomen van jou! Heel herkenbaar, ook ik heb een poosje niet op mijn buik kunnen slapen, nu wel weer, maar dat zal niet heel lang meer zijn en dan zal mijn buik in de weg gaan zitten!

 

 

 

Heel veel succes met de weken tot je echo, heel spannend allemaal!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, Daantje,

 

Ga jezelf alvast maar een andere slaaphouding aanwennen, want mijn buik vind het niet leuk als ik er op lig, of als er iets tegenaan drukt!

 

En, ik had het ook al ergens anders geschreven, ook in Zwolle deden ze geen bloedtest. Ik heb in Nijmegen na een IUI wel een keer een bloedtest gehad, maar dat kwam omdat ik ondanks een menstruatie wel last bleef houden van vermoeidheid en pijnlijke borsten. Ze wilden toen gewoon zwangerschap uitsluiten.

 

En vermoeidheid heb ik ook gehad. Omdat je je niet topfit voelt, had ik ook vaak niet echt zin in eten. Nog staat het me wel eens tegen. Maar ja, de kleine moet ook zijn voedingsstoffen hebben he?

 

 

 

Groetjessssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie berichtjes!

 

Tja, niet elk ziekenhuis doet dus een bloedtest...zou wel de reden willen weten. Misschien omdat de testen de laatste jaren heel goed zijn?

 

Ik vraag het nog wel eens als ik er ben.

 

Vanavond voor het laatst de bolletjes (eeeeiiiiindelijk!!!!) maar nu heb ik weer een blaasontsteking opgelopen dus moet ik een week lang 3x per dag antibioticum innemen...zucht!

 

Ik plas al sinds zondag bloed en dus zijn we gisteravond maar naar de Spoed gegaan waar ik toen Randy's patient werd... :icon_biggrin:

 

 

 

Wisten jullie trouwens dat Randy (mijn vriend) in een nieuwe aflevering van E.R. zit?

 

Eergisteren werd het uitgezonden, klik op video en kijk vanaf minuut 22.10:

 

 

 

http://www.eo.nl/programma/ingangoost/2008-2009/page/-/episode.esp;jsessionid=C0FE29FDC9206F93E814A890A2A22691.mmbase02?broadcast=9639614

 

 

 

Liefs, Daantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joehoe meisjes! :icon_biggrin:

 

 

 

Ik wil me zo graag lekker zwanger voelen maar ik voel me alleen maar heel moe, sloom en vaak niet lekker (gedurende de hele dag). Het lijkt op misselijk maar zet niet door, meestal probeer ik dan wat lichts te eten (het moet niet sterk ruiken!) en dan gaat het wel eventjes. Vaak heb ik gewoon helemaal geen honger. Ben ook vaak duizelig en ik slaap slecht..

 

Ik kom eigenlijk tot niks de laatste tijd... :icon_geek:

 

 

 

Boohooohooooooo, ik wil niet klagen nu ik dan zwanger ben maar ik doe het toch. :toothy3:

 

 

 

Liefs, Daantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ruilen hihi

 

 

 

ik weet zo goed hoe je je voelt daantje

 

ik voel me ook zo beroerd door die stomme verkoudheid

 

slaap echt superslecht door kriebelhoest en kokhalzen

 

dus aldoor weer wakker

 

ben echt kapot

 

en een vol gevoel in mijn hoofd en verstoppte neus

 

en dan ook weer koppijn omdat ik dus zo moe ben

 

en dan de moeheid van de zwangerschap erbij

 

lol

 

klaag ook

 

maar dan vooral over die stomme verkoudheid

 

wil me zo graag lekker voelen en dan lekker genieten

 

tja zucht

 

schijnt wel weer goed te zijn voor je kleintje omdat die nou dan ook weerstand opbouwt door jou eigen ziek zijn

 

dus dan denk ik maar 'tis voor een goed doel'

 

hoe is het met de blaasontsteking??

 

al wat beter??

 

veel drinken ( cranberry sap is heel goed he!!)

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha join the club Daantje!

 

 

 

Vind het trouwens wel typisch dat iedereen die hier zwanger wordt behoorlijk last van alle kwaaltjes heeft, en dat terwijl we toch de meest blije zwangeren van NL zijn... Zou me niet verbazen als dat toch ook met de hormonen te maken heeft die je lijf nog uit moeten.. Ben de vorige keer spontaan zwanger geworden en toen voelde ik me veel minder beroerd... Ik heb hier nog niemand gelezen die zich kiplekker voelde de eerste 3 maanden, terwijl in real life ik toch het idee heb dat er genoeg vrouwen zijn die niet of nauwelijks last hebben...

 

 

 

Ach... kan ook toeval zijn!

 

 

 

Succes ermee in ieder geval, geef je er maar aan over, het hoort erbij, enne.....hier mag je altijd klagen hoor!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!!! :female:

 

 

 

Ja, ik hoop dat ik me echt zwanger voel maar ik moet zeggen dat ik er nog niet echt van kan genieten op dit moment!

 

Tuurlijk, een heleboel kwaaltjes en klachten horen er 'gewoon' bij maar voel(d)en jullie je ook echt, ja hoe zeg ik het, ziekachtig, superbelabberd en herkennen jullie jezelf niet terug?

 

Ik weet op het moment gewoon niet wat ik met mezelf aanmoet! De hele tijd misselijk maar niet overgeven, dan heb ik net wat gegeten, verdwijnt het even en komt het niet veel later weer terug. En dat gaat dan de hele dag zo door, ik kom dus eigenlijk nergens aan toe, zo 'ziekjes' voel ik me.

 

En slápen! echt niet gewoon meer! Ik heb nog nooit zo lang in bed gelegen als de laatste tijd!

 

 

 

Oh ja, de blaasontsteking is wel zo'n beetje over, moet vandaag de laatste 2 tabletten slikken.

 

 

 

Ik zit ook op een ander forum en daar zitten vrouwen die voornamelijk spontaan zwanger zijn geworden maar die zeggen toch ook vaak last te hebben van vele kwaaltjes, ik weet dus niet of het hele IVFgebeuren ermee te maken heeft.

 

 

 

HELLUUUUUUUPPPPP!!!:tongue1::sick::tard:

 

 

 

Liefs van een zich ellendig voelende Daantje :sign18:

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Daantje,

 

 

 

Een kleine troost: dat super beroerde, belabberde gevoel...het hoort er helaas bij. Pien en ik hebben ons zo ook weken achter elkaar gevoeld, en nog steeds wel een beetje (ik in ieder geval). Heb echt dagen achter elkaar op de bank doorgebracht. Totaal geen energie, zo slap als een vaatdoek, zo misselijk als wat. Je voelt je echt ziek. Niet bepaald een roze wolk waar je je op bevindt :sick:

 

 

 

Ik zit nu in week 13 en eindelijk, eindelijk wordt het een beetje minder...

 

 

 

Heel veel sterkte nog de komende weken! Het gaat echt over hoor, op ten duur ;-)

 

 

 

liefs,

 

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je troostende woorden Mariek!

 

Je stelt me toch een beetje gerust want ik begin al te denken dat, hoe ik me voel, niks met zwangerschap te maken heeft.

 

 

 

Ik zal dan maar toegeven aan het bankhangen, veel slapen, weinig doen en me ziekies voelen! :36_2_63:

 

 

 

Liefs, Daantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Daantje,

 

Nou dat misselijke had ik gelukkig niet zo sterk. Wel in vlagen. En inderdaad, als ik dan wat at zakte het wel weer af.

 

Maar ik was ook erg moe, slecht vooruit te branden. Had ook geen zin om wat dan ook maar te doen.

 

Joh, je lijf moet nu zo enorm hard werken!!! Het hele kindje wordt in 10 weken tijd van alle organen etc. in aanleg voorzien! Dus eh..... rustig aan blijven doen hoor!!!

 

 

 

Groetjesssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Daantje,

 

 

 

Ervaring heb ik niet, maar wilde je wel even een hart onder de riem steken. Vriendinnen van me hadden dat ook allemaal en na een niet al te lange tijd was het over en konden ze volop genieten van het zwanger zijn.

 

 

 

Hou ons op de hoogte he!

 

 

 

Liefs, Elaine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie Hildever en Elaine, lieve woorden! :icon_cherry:

 

 

 

Ik heb vandaag weer een test gedaan en die was (natuurlijk) weer positief en nu ga ik me vandaag aanmelden bij 'moeders voor moeders', ik heb er tenslotte zelf ook gebruik van gemaakt waardoor ik nu zwanger ben! :JD:

 

 

 

Verder maak ik me wel een beetje zorgen (nee écht???) dat ik op dit moment doordat ik me zo ziekies en misselijk voel een beetje té eenzijdig eet.

 

Is dat wel goed voor het vruchtje?

 

Ik eet voornamelijk volkoren crackers of brood met wat boter of een plakje kaas, en hier en daar een kiwi of een grapefruit. Ik drink wel heel veel gezonde dingen als wortelsap, bietensap, pruimensap, karnemelk, cranberrysap en crystal clear (omdat daar bijna geen calorie inzit).

 

Ik eet ook wel andere dingen maar te weinig vind ik. En ik slik puur mama van VSM en extra visolie capsules.

 

 

 

Misschien kunnen jullie me vertellen hoe jullie het de eerste (oh zo belangrijke!) weken hebben gedaan of nog doen?

 

 

 

Liefs, Daantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh lieve Daan,

 

 

 

Maak je nou ajb gen zorgen. :B-0009:

 

 

 

Ik snap je zorgen heel goed hoor. Ik heb toevallig van de week wat lopen snuffelen op internet over zwangerschap en voeding en heb gelezen dat je je in jouw situatie geen zorgen moet maken. Veel vrouwen zijn misselijk in de eertse weken en krijgen minder binnen dan normaal. En als ik lees wat jij nog voor vitaminen binnen krijgt is dat volgens mij meer dan de gemiddelde net zwangere vrouw.

 

 

 

Eigen ervaring heb ik niet, laat dat duidelijk zijn, maar ik denk echt dat je je geen zorgen moet maken.

 

 

 

Goed dat je met moeders voor moeders mee gaat doen. Wanneer ik zwanger word wil ik dit ook heel graag, om zo wat terug te kunnen geven van wat ik heb gekregen.

 

 

 

Ik hoop dat je nog wat tips krijgt van de ervaringsdeskundigen.

 

 

 

Liefs, Elaine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee lieve Daantje,

 

 

 

Geen zorgen maken hoor idd,

 

 

 

De meeste zwangere krijgen tijdens de misselijkheidsperiode bijna tot niets binnen.

 

En jij drinkt en slikt nog eens vitamenen enzo extra, dus komt wel goed met jou kleintje in jou buikje!!

 

 

 

En goed dat je mee gaat doen aan moeders voor moeders, tenslotte hebben wij hier op het forum er allemaal baat bij.

 

 

 

Als het zo ver is, ga ik het ook wel doen denk ik!

 

 

 

liefs Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja moeders voor moeders

 

ik had me gelijk aangemeld en mag deze vrijdag al beginnen

 

 

 

zo leuk

 

ze doen ook nog een testje ( dus wat urine opvangen voordat de ze komen vertellen) en ja mooie strepen!!!

 

heel leuk met een kaartje 'van harte gefeliciteerd'

 

alles heel duidelijk uitgelegd en tja wist natuurlijk al waar het voor was, dus dat scheelde.

 

ga vanaf nu ook tegen iedereen waarvan ik hoor dat ze zwanger is ( in mijn omgeving!) zeggen dat ze mee MOET doen :toothy10:

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh en ik zou me geen zorgen maken daantje want zo te horen let je heel goed op vitaminen enzo

 

zelf neem ik nu ook een multivitamine ( multi-forte van Phital )

 

wel handig zit alles in

 

nam eerst foliumzuur enzo allemaal apart in maar dit is wel een stuk handiger

 

en ook special goed voor zwangere vrouwen dus!!

 

sterkte met je vaatdoekie gevoel, maar inderdaad gewoon lekker op de bank hangen met boek of filmpie. fijn dat de blaasontsteking beter gaat!! want das niet leuk!

 

hier gaat het langzaam stukje beter. droge hoest werd slijmhoest ( weet niet wat leuker is haha) en nu dan lekker nog even een stijve schouder erbij.

 

maar ja staat allemaal los van de zwangerschap en moet zeggen dat ik me toch al stukken beter voel

 

ja moe, moe, en nog eens moe.

 

maar ja moet er toch vroeg uit want de kleine meid moet naar school.........gaaaaaaaaaaaaaaap.............

 

( nou doet mijn man het als ie vrij is, onregelmatige diensten dus das wel handig!!)

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden