Ga naar inhoud

kan het nog niet geloven


Lila2002

Aanbevolen Berichten

maar ja ik mag hier aanschuiven want het is toch echt zo

 

ben zwanger

 

word wel sochtends nu dus heel vroeg wakker (6 uur) en kan niet meer slapen, eerste gedachte is 'heb ik gedroomd??'

 

 

 

nou heb ik natuurlijk wat vraagjes

 

over het uitrekenen van duur

 

 

 

bij 'normale' zwangerschap rekenen ze 40weken vanaf Eerstedag Laatste Menstruatie toch!!

 

das bij mij dus 4 augustus geweest

 

maar rekenen ze nu bij IVF/ICSI dan misschien 38 weken vanaf bevruchting??

 

wat dan denk ik toch op 20 augustus moet vallen ( bevruchting is toch gelijk op de dag van punctie zelf?? ( wij hebben ICSI gehad dus vandaar )

 

nou maakt het niet zoveel uit

 

met 4 augustus kom ik uit op 11 mei

 

en met 20 kom ik uit bij 12/13 mei

 

 

 

dus een van die dagen moet dan toch kloppen of doe ik iets fout :-)

 

 

 

voorderest heb ik erg last van mijn darmen en voelt en heel vaak alsof ik ongesteld moet gaan worden.

 

dus de angst is nog niet weg

 

 

 

oh en dan nog een vraagje

 

heb zelf ook zo een leuke baby-gaga tikker en kijk naar fotoos en filmpjes over ontwikkeling enzo.................maar als er dan ergens staat 'met 4 weken is de baby zo groot......etcetc...'

 

is dat dan 4 weken vanaf de bevruchting gerekend of dus toch vanaf ELM??

 

want ik zou dan met ELM dus nu 4 weken zijn

 

maar wow zeg zat naar embryo plaatjes te kijken

 

wat is ie al groot en bij de gaga tikker staat dat armpjes enzo nu worden aangelegd??

 

maar ik dacht toch echt dat ik dan pas 2 en half ongeveer zou zijn nu

 

snap dit niet helemaal

 

maar goed

 

 

 

ik leef in een soort roes/droom

 

klinkt neem ik aan bekend in de oren

 

misselijkheid is goed te doen

 

( voelt een beetje alsof ik heel lang niks heb gegeten zo een misselijkheid van de honger gevoel dus appeltje of crackertje en dan gaat het weer prima )

 

nou weer genoeg geklep van mijn kant

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dus nog een vraagje ,...............was ik net vergeten

 

 

 

mijn hCG was dus afgelopen donderdag (4-9) 141

 

mijn terugplaatsing was 23 augustus

 

dus 12 dagen na terugplaatsing was ut dus 141

 

is dit nou goed??

 

ja nou ja ik weet dat het goed is want ben zwanger maar

 

hoeveel was het bij julllie bij de eerste (bloed) test

 

 

 

en ja je weet elke vrouw is anders, elke zwangerschap is anders maar je wilt toch altijd vergelijkings materiaal

 

kennen jullie dit ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lila,

 

 

 

Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!

 

 

 

Bij ICSI word de dag van de punctie, is ook de dag dat ze het eitje in het lab bevruchten, gerekend als bevruchtingsdatum.

 

Dus als je punctie op 20 augustus is geweest, dan is dat de dag van de bevruchting en kom je op een uitgerekende datum van: 13 mei 2009.

 

Je bent nu dus 4 weken en 3 dagen zwanger, de tickers lopen inderdaad vanaf de ELM omdat er 40 weken word gerekend. Je krijgt er altijd 2 cadeau.

 

 

 

Volgens mij had ik bij de eerste bloedtest een HCG van 37 ofzo en 2 dagen later iets van 120. De eerste bloedtest was bij mij precies 2 weken na de punctie (maandag) en de tweede was precies 2 dagen later dus 2 weken na de TP (woensdag).

 

Dus een HCG van 141 lijkt mij keurig!

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja is goed

 

ik heb heel even op het stukje 'zwanger' van het forum rondgekeken en zag de lijst die jullie daar maken maar had mezelf nog niet eraan toegevoegd

 

weeet ook even niet hoe

 

 

 

ook gewoon citaat en dan de ticker er in plakken??

 

 

 

 

 

en vraag me nou nog steeds iets af

 

over de duur van zwangerschap

 

ik snap hoe het werkt met die 40 /38 weken vanaf ELM of bevruchting.............maar als ik nou naar plaatjes kijk of uitleg zie op internet en ik kijk dan bij week 4 klopt dat dan

 

of zit ik officieel dan wel in week 4 en half maar qua ontwikkeling van de embryo nog maar in week 2 .

 

bij week 4 en 4 dagen is er begin van armpjes enzo

 

maar in week 2 zit je in een veeeeel vroeger stadium

 

dus ik kijk nou naar plaatjes in mijn 'het grote wonder'boek maar ja hier staan de eerste fotoos pas vanaf week 4

 

dus ????

 

snapt iemand nog wat ik bedoel LOL hahahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je er van uit gaan dat je nu op 4 weken zit, en dat aan moet houden. Bij 2 weken kun je namelijk nog niet posi testen..

 

 

 

Ze gaan uit van 40 weken vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, in jou geval het begin van de hormonen denk ik zo. De punctie/bevruchting, wordt gedaan 'halverwege' en 2 weken later kun je testen..

 

 

 

Als je een echo krijgt zullen ze je ook vertellen hoever je bent en je een uitgerekende datum geven.

 

 

 

Het is dus je 2e kindje, 2e ICSI en op welke uitgerekende datum is deze ticker gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook nogmaals gefelicizwanger Lila!!!:blob6:

 

Jij hebt 1 dag na mij getest en we zijn allebei zwanger! Jippiieeeeee!!!

 

 

 

Volgens mij is het zo dat je vanaf de dag van de punctie 'zwanger' bent en dan ongeveer 14 dagen terug moet rekenen. Dat is de datum die je moet invullen als je wil weten wanneer je bent uitgerekend. Ik vul dus 2 augustus in bij die 'uitrekenmachines' als zogenaamde datum omdat mijn punctie op 16 augustus was.

 

 

 

Lekker genieten meis!

 

 

 

Heb jij nog last van bepaalde symptomen?

 

Ben jij trouwens al gestopt met die bolletjes? Ik ga nog een weekje door.

 

 

 

Ik vind het trouwens vreemd dat ze bij ons in het ziekenhuis (Ede/Nijmegen) geen bloedtest doen. Ik heb gewoon op 24 september mijn 1e echo!

 

 

 

Liefs, Daantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik moet dus zelfs aanstaande donderdag nog een keertje komen voor bloedtest want dan gaan ze dus kijken of het hCG goed stijgt

 

en tot die tijd moet ik die bolletjes doen

 

daarna ( ze bellen dan weer smiddags met de uitslag) hoor ik weer verder

 

ik weet niet of ik dan nog een keer moet komen voor controlen ofzo??

 

ik weet verders helemaal niks

 

lol

 

alleen dus donderdag

 

en dat we duimen duimen duimen dat alles goed zit

 

 

 

zoals ik in jou topic ook al schreef heb ik precies dezelfde symptomen

 

zag vanochtend onder de douche ineens hele dikke donkere aders op mijn borsten ( heb vrij lichte huid ) en dacht ships hey

 

ik kan het afentoe niet geloven nog

 

en dan doe ik dus dingen die ik nu mag doen omdat ik zwanger ben

 

lekker dingetjes haken

 

en vandaag dus van oude t-shirts 4 buikbanden gemaakt

 

ben ik ook weer bang

 

denk dan het is nog zo vroeg

 

misschien is het de duvel verzoeken als ik nu al daar mee bezig gaa

 

maar ja ik doe het juis om positief te blijven

 

zit heerlijk trouwens zo een buik band

 

heb nog steeds last van darmen ( ook veel windjes en boeren de laaste tijd hier echt niet normaal ) en mijn buik is ook een beetje opgezet.

 

 

 

verder ja dus steekjes en krampjes soms onderin en dan ben ik bang dat de ongie misschien toch gaat komen

 

ja zal nog wel een tijd duren voor die angst weg is

 

ach wat lul ik die angst gaat nooit weg........

 

want je maakt je altijd druk over de gezondheid van je kind

 

in de buik of er uit

 

hahahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

zwanger dames even een vraagje

 

wanneer krijgt men de eerste echo??

 

ik vraag me af wat het vervolg is na donderdag nog een keer bloed prikken namelijk...........

 

zal dan wel voor echo moeten komen lijkt me!!??

 

maar met hoeveel weken is dat dan??

 

 

 

hier alles nog steeds het zelfde

 

rommelende darmen en pijnlijke boobs ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow zo snel al

 

is dat week 6 /7 na terugplaatsing of dus gewoon weer gerekend vanaf ELM??

 

want volgens ELM ben ik nu dus 4 en halve week

 

wow

 

ik vind het allemaal zo spannend

 

ik voel me zo goed

 

en heb ook het gevoel dat het goed gaat

 

maar je houd natuurlijk wel altijd die angst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lila,

 

Week 6/7 met die 2 weken die je kado krijgt!

 

Hahaha, je bent wel lekker enthousiast!

 

Tja, en dat gerommel van de darmen hoort er allemaal bij... Komt ook door de hormonen!

 

En donderdag heb je vast wel weer goed nieuws, als ik alles zo lees!

 

 

 

Groetjessssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja elke stap zit je toch weer in die wachtweken

 

je komt er niet meer vanaf

 

nu wachten op donderdag

 

dan eerste echo

 

dan eerste vk bezoek

 

etc.etc.etc.................

 

ik vind het zo spannend en onwerkelijk allemaal

 

zal wel rustiger worden als ik wat verder ben ( maar wow ben nu dus al 5 weken hey zeg pffff)

 

 

 

ben nu dus strontverkouden geworden

 

( mijn dochtertje liep al de hele tijd met een blafhoest rond, dus tja kon het op mijn vingers natellen natuurlijk)

 

maar ja wil dus geen paracetamol of wat dan ook slikken

 

smeer maar een beetje vicks op mijn slapen tegen de hoofdpijn

 

en morgen een migraine stick halen bij apotheek ( moest besteld worden??)

 

en stomen met kamille

 

en slapen op de bank

 

maar ik voel me helemaal niet lekker

 

mijn hoofd zit vol met snot

 

blehh en las dus dat het 2 keer zo lang kan duren voor je beter bent als je zwanger bent

 

wow

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Ik belde naar het ziekenhuis en 3 weken later kreeg ikd e echo, dus met 7 weken. Je mag gewoon paracetamol nemen hoor. Een voor het slapen gaan kan echt geen kwaad en anders even overleggen met je ha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

he lila,

 

ik zit al de hele tijd hier te lezen hoe t met jou is omdat je een paar dagen op mij voor loopt en realiseer me nu dat ik je helemaal niet heb gefeliciteerd! (toch? heb jij ook zo'n zeef-hoofd?)

 

Van harte!!! en succes donderdag!

 

Lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou vandaag weer bloed geprikt

 

en vanmiddag de uitslag gekregen

 

alles is prima

 

hCG is 3200 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

viel zowat van mijn stoel

 

LOL

 

en ik mag 23september komen voor eerste ECHO!!!!!!!

 

oh man ik werd er helemaal zenuwachtig van

 

heb nog steeds iets van ongeloof en dan voel ik aan mijn buik en ships hey er zit iets binnen.................en misschien wel 2

 

 

 

wie weet hoe groot de kans is dat alle 2 de emmies zijn genesteld??

 

ik weet hier eigenlijk niks van

 

is het 50/50 ofzo???

 

bij hoeveel gevallen van 2 emmie terugplaatsingen is het uiteindelijk ook 2 kindjes geworden??

 

1 op 10 ??

 

 

 

nou ja weet niet of iemand hier antwoord op weet.

 

lol maar ja denk er wel aan

 

smeer nu elke dag braaf mijn buik in met lotion en olie lol

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nou maar weer even in mijn eigen topic, want tja waar anders eigenlijk :toothy4:

 

 

 

gisteren de 9 weken echo gehad

 

en man wat was het mooi

 

zo klein maar al zo gegroeid

 

beebie is nu bijna 2en halve cm

 

bewoog afentoe flink

 

ik lag te kijken met ongeloof

 

soms ook met gevoel alsof ik bij iemand anders in de buik kijk..........niet bij mezelf...............

 

en ik zweer ik geloof dat ik de beeb kan voelen

 

sinds 3 dagen afentoe zo een vreemd gevoel in mijn b-moeder.

 

vlindervleugeltjes ofzo die tegen me tikken heel zachtjes als een trilling

 

zo raar

 

vriendin zegt dat ze precies dat voelde met 2 maanden bij haar tweede zwangerschap dus ik ben nu helemaal overtuigd dat het de beeb is.

 

:bf_new:

 

 

 

erna had ik gesprek over prenatale screening

 

en ja we doen alleen bloed test ( dus gelijk laten prikken ) en moet nu 30 oktober komen voor nekplooi meting ( en dat is dan ook gelijk de 12 weken echo.

 

ik hou rekening met een kindje met down wat tja de kansberekening zal ook hoog zijn aangezien ik mijn leeftijd ook tegen heb

 

maar meer laten we niet doen

 

ik zou het toch niet weg laten halen dus we laten het zoals het is

 

denk maar zo

 

toen mijn moeder zwanger was van mij heeft ze nog niet eens een echo gehad want dat deden ze toen nog niet.

 

dus tja........toen was het gewoon je bent zwanger en thats it.

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja oh ja hoofdje en dan zo een hele dikke uitpuilende buik, wat normaal is ;-) en dan dus twee kleine soort flipper armpjes, heel kort natuurlijk nog en twee kleine flipper beentjes ook heel kort

 

meer een soort uitsteekseltjes

 

en ja beweging he

 

heen en weer ging ie afentoe

 

zo mooi

 

echt het leeft hartje dat mooi klopte en dan afentoe drukke bewegingen

 

tis nog niet echt armpjes en beentje die bewegen want die zijn te kort

 

meer een soort kromming van ruggegraat en strekking

 

(buig en strek en buig en strek LOL;-)

 

 

 

maar het is zo duidelijk een kindje

 

echt hoor

 

was echt helemaal beduusd, maar vroeg wel de oren van het hoofd van de dok. haha

 

wat is dat en wat is dit en van welke kant zie ik um nu

 

blablabla

 

hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden