Ga naar inhoud

We gaan weer van start!


kim

Aanbevolen Berichten

Hallo lieve meiden!

 

 

 

Vandaag is de ongi doorgekomen dus ik kan starten met onze 2e ivf (evt icsi) poging.

 

Vanavond gaat de 1e decapeptyl spuit er weer in. Deze keer moet ik nl het korte protocol gaan volgen. Dus niet eerst een paar weken de pil slikken! Gelukkig maar, want daar had ik de 1e poging best wel last van gehad.

 

En morgen beginnen met de stimulatie. Deze keer een stuk minder eenheden puregon, nl 100ie. Dus hopelijk nu geen overstimulatie. :a4628ea63ee3976fca4

 

Ben benieuwd, vind het toch allemaal wel weer erg spannend worden nu.

 

Ook wat het spuiten betreft, het is inmiddels alweer van januari geleden..

 

 

 

Nou ben eigenlijk vol goede moed.

 

Na de laatste cryopoging wel even verdrietig geweest vanwege de vroege miskraam, maar zie het nu toch wel als een positief iets, het innestelen kan iig!!

 

 

 

Wordt vervolgd!

 

liefs kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kim, zeker spannend weer voor je. Hoop dat je goed door de behandeling heen komt. Bij mij wil het ook niet echt vlotten met mijn cryo's. Ze delen niet verder na ontdooiing. Hoe ging dat bij jou bij de rest van de cryo's. Je laatste cryo's waar je zwanger van was hebben die doorgedeeld en in welk stadium waren die? Hoeveel cellig en welke kwaliteit voor ontdooien en na ontdooien?

 

 

 

Ben nieuwsgierig want ik heb volgende week zaterdag waarschijnlijk weer eent terugplaatsing van een of twee cryo's.

 

 

 

Liefs,

 

 

 

Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Kim,

 

alle succes van de wereld meid! je hebt nogal wat behandelingen ondergaan en dan die vroege miskraam.... maar goed, dat ligt nu achter je ....

 

Je bent een bikkel hoor, je ziet het weer zitten en het v oelt goed als je

 

er positief tegenover staat deze poging.

 

 

 

Ik doe met je mee. ben vanochtend flink ongi geworden. vanavond deca en morgen 187,5 gonalF...bij mij geen last gehad van overstimulatie en omdat ik ook NUL cryo's had hebben ze mijn dosis de vorige keer verhoogd.

 

 

 

nou succes vanavond!

 

gr lentezon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve reacties!

 

 

 

Yvonne, voor jou ook weer spannend, een cryotp..

 

Ik heb dus 4 x cryotp gehad. Daarvan waren de cryo's bij 2 terugplaatsingen ook erg matig van kwaliteit. Idd niet meer verder doorgedeeld..

 

Bij de overige 2 terugplaatsingen, waarvan dus ook de laatste waar ik heel even zwanger was, waren ze juist wel van goede kwaliteit, ze waren al weer mooi doorgedeeld en ze hadden al het stadium van blastocyste, dus het aantal cellen was al niet meer te tellen.

 

 

 

Overigens zijn alle cryo's als morulas ingevroren behalve 1, die was geloof ik 12-cellig.

 

Maar uiteindelijk vind ik dat onze cryo's ook niet echt goed tegen het invriesproces kunnen. We hadden dus 13 cryo's, daarvan zijn er dus maar 4 goed ontdooid zijn en verder zijn gaan delen. De rest heeft het niet overleefd en als ze het wel overleefden waren er nog maar een paar celletjes van over

 

(1-cellig, 3-cellig en 4-cellig)

 

Heel verhaal zo geworden, hopelijk is het een beetje duidelijk voor je..

 

Veel succes igg..

 

 

 

Lentezon, jij mag vanavond ook weer beginnen!

 

Jij ook veel succes!

 

Wie weet treffen we elkaar een keertje in de wachtkamer, we lopen zowat gelijk op :biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kim,

 

 

 

Bedankt voor je antwoord. Maar ik heb nog een vraag! Op de hoeveelste dag na punctie zijn jouw embryo's ingevroren. Bij mij op dag 3 en dan kunnen ze volgens mij nooit allemaal al zo ver doorgedeeld zijn.

 

 

 

Graag hoor ik het nog van je. Sorry voor al deze vragen, maar ik ben daar gewoon benieuwd naar.

 

 

 

Liefs,

 

 

 

Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvonne,

 

 

 

Ze zijn bij ons op de 4e dag na de punctie allemaal ingevroren..

 

Idd op dag 3 kunnen het volgens mij ook nog geen morulas zijn, maar als ze dan 8-cellig zijn is het prima hoor..

 

Weet je misschien hoeveel cellig ze bij jullie waren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kim en Cindy,

 

 

 

Bij mijn verse was er een 7 cellige teruggeplaats. Bij de 1e cryo een achtcellige, maar die had na ontdooien een celletje verloren en ging ook niet meer verder delen. Bij mijn tweede cryopoging was er een 7 cellige overleden en toen hebben ze een 6 cellige gepakt en die ging ook niet verder delen. Nu heb ik nog twee rietjes met 4 embryo's vanaf 4 cellen tot 6 cellen volgens mij. De 4 cellige had kwaliteit 1 dus dat is best heel goed. Bij het LUMC vriezen ze vanaf 4 cellen in, maar ze moeten wel van goede kwaliteit zijn.

 

 

 

Morgenochtend weer een follikelmeting en als ik dan zo ver ben a.s. zaterdag de terugplaatsing. HOOPPPPPPPPPPPPP zo dat er een goed doordeelt en dat ie dan ook nog 9 maanden bij me wil blijven.

 

 

 

Liefs,

 

 

 

Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvonne, ik hoop ook voor je dat het deze keer goed gaat. Plaatsen ze dat altijd terug dan ook als het niet meer doordeelt?

 

Blijf de moed erin houden en positief denken dat scheelt echt, ga in gedachten sturen dat ze doordelen, dat doen ze het ook maar dan moet je er wel echt in proberen te geloven. Heel veel sterkte ermee.

 

 

 

Liefs Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lieve Yvonne,

 

 

 

Ik hoop het allemaal zo voor je.

 

Hoe was de FM? Hopelijk in orde en hopelijk een goede doordelende cryo, die teruggeplaatst kan worden en inderdaad lekker 9 maanden blijft zitten. Tjonge, wat spannend allemaal!

 

 

 

liefs Purple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes vandaag bij de fm Yvonne, hopelijk kan je tp nu afgesproken worden..

 

 

 

Ik heb morgen ook mijn eerste fm, ben heel erg benieuwd.

 

Tot nu toe voel ik me nog wel goed eigenlijk.. ben wel meer moe, maar verder valt het me nog mee.. ook het spuiten gaat me goed af..

 

Ben dus erg benieuwd of er morgen al te zien is hoeveel er aan het groeien zijn, ik hoop toch echt dat het er deze keer niet zo veel zijn als de 1e keer.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik ben nog steeds niet zo ver, maar wel echt bijna. Morgen hoef ik alleen nog maar bloed te prikken en dat gaat ze er vanuit dat ik zo ver ben. Dat betekent maandag 25 augustus een terugplaatsing.

 

 

 

Cindy, in het LUMC plaatsen ze een embryo dat niet doordeelt wel terug, maar alleen als de cellen er nog wel mooi uit zien. Volgens hun statistieken worden vrouwen er wel zwanger van, maar ik denk dat de kans wel erg klein wordt.

 

 

 

Kim, spannend weer voor jou. Heeft de arts besloten bij jou om minder eenheden Puregon te spuiten door je overstimulatie van ivf poging 1?

 

 

 

Liefs,

 

 

 

Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvonne,

 

ja klopt, een overstimulatie willen ze echt geen 2e keer meer en ik al helemaal niet!! Vandaar dus dat de puregon verlaagd is..

 

Vandaag de eerste fm gehad. Er zaten in beide eierstokken meerdere kleine eiblaasjes, dus eigenlijk nog weinig van te zeggen, moet nu vrijdag voor de 2e fm..

 

 

 

Hopelijk heb jij vandaag het verlossende antwoord gehad?! Maandag terugplaatsing??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kim,

 

 

 

Ik ben laat met mijn cyclus. Ik hoefde vandaag alleen maar bloed te laten prikken, maar het is ten opzichte van gisteren niet veel gestegen. Nu had ze me toch vandaag liever gehad voor een echo, maar dat kon niet meer. Dus morgenvroeg weer echo + bloed. Ik ben benieuwd! Dan wordt het waarschijnlijk pas dinsdag de terugplaatsing.

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden