Ga naar inhoud

Dagboek van Fientje / zoektocht naar eiceldonor


fientje

Aanbevolen Berichten

Hoi,

 

 

 

Open hier toch maar even een eigen dagboekje, zodat ik jullie op de hoogte kan houden van de nieuwste ontwikkelingen en af en toe een en ander van me af kan schrijven.

 

 

 

Gesprek de 15e in Gent ging eigenlijk wel goed. De prof. zag (nog) geen reden om nu al verder onderzoek te doen of er meer aan de hand was met het zaad en gaat voorlopig uit van domme pech.

 

 

 

Nog even over het vervolg gehad. Een beetje tot onze verbazing vroeg hij of we al opnieuw op de wachtlijst stonden??!! Toen we de regeling (maar 1 poging voor anonieme eiceldonatie, als je ouder dan 40 danwel geen recht op vergoeding hebt van het Belgische ziekenfonds) aanhaalde, gaf hij aan dat hij van mening was dat dit niet voor ons zou gelden. Wij waren immers "buren". Voor alle duidelijkheid wij wonen net over de grens en Gent is voor ons een uurtje rijden. Wij zijn ook door mijn eigen gyn. doorgestuurd naar Gent, wat eigenlijk standaard is. De professor noemde het letterlijk discriminatie.

 

 

 

We werden naar beneden gestuurd naar de planningsvpk om te kijken of er een uitzonderingspositie voor ons gemaakt kon worden. Beneden aangekomen bleek ze geen tijd te hebben en zouden we afgelopen donderdag telefonisch contact hebben. Het voorstel is nu, dat we opnieuw op de wachtlijst zijn geplaatst, maar wel onderaan. Dat betekent dus opnieuw 1,5tot 2 jaar wachten. Gezien mijn leeftijd natuurlijk niet ideaal!!!!!

 

 

 

Ondertussen gaan we dus toch maar op zoek naar een eiceldonor en hopen dat we die eerder vinden. Ook hebben we 7 augustus een afspraak bij Geertgen in Gemert om te kijken wat die willen en kunnen doen.

 

 

 

Bij deze dan ook, mochten er mensen dit lezen en ons als eiceldonor willen helpen, dan wel mensen kennen die dit wel zouden willen doen, reageer maar!!!! Wij zullen die persoon heel dankbaar zijn. Onze voorkeur gaat uit naar wisseldonatie, zodat de eicellen van "onze donor" bij een tweede anoniem koppel terecht komen en wij de eicellen krijgen van een tweede anonieme donor, maar gekende donatie is ook een mogelijkheid.

 

 

 

Dit was het voorlopig weer.

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Fientje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fientje,

 

 

 

Dat klinkt toch wel als goed nieuws, dat jullie opnieuw op de wachtlijst zijn gezet.

 

Nu maar hopen dat het sneller gaat dan 1,5 - 2 jaar... wat een lange wachttijd. Hoop echt dat je een eiceldonor zult vinden voor die tijd.

 

Heel veel succes, lieve Fien. Houd ons op de hoogte.

 

 

 

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 

 

Ik heb altijd gezegd, als iemand mijn eitjes nodig heeft, dan kan dat altijd ik wil niemand de kinderwens onthouden.

 

we zijn zelf ook bezig met ivf/icsi, Ik weet hoe slopend dit kan zijn, Ik heb zelf wel eitjes en ben voor de rest helemaal gezond, maar mijn vriend heeft 2 operaties gehad aan zijn testikels. dus heeft hij zaad laten invriezen.

 

 

 

vandaar dat wij nu bezig zijn om onze droom te verwezelijken, een kindje!

 

Het is wel raar eigelijk dat jullie zo lang moeten wachten, krijgen jullie geen voorrang ivm de leeftijd?

 

 

 

Pff als ik lees, heb ik het echt met jullie te doen. verschrikkelijk!

 

 

 

hoop dat het snel gaat lukken bij jullie!

 

 

 

Liefs

 

Desiree

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Effe een update.

 

 

 

Donderdag het gesprek bij Geertgen gehad. Op zich wel positief, maar moest wel erg wennen aan de kleine ruimtes etc. De kamer bij de dokter was behoorlijk vol. Wat we wel heel erg slordig vonden: ze waren pas verhuisd (afgelopen maandag) en we hadden dus geen verhuisbericht of iets dergelijks ontvangen. Stonden we dus in eerste instantie op het oude adres.!!! Gelukkig was het nieuwe adres maar 5 km verder, dus meteen op weg daar naartoe.

 

 

 

Ook hebben we inmiddels 2 reacties op de diverse oproepjes gehad, waar we dus nog volop mee bezig zijn. We willen eerst afwachten hoe dat verloopt. Het zijn belgische dames waar we mee bezig zijn, dus of we gaan ermee door naar UZ Gent of een ander Belgisch ziekenhuis.

 

 

 

Ook hebben we na mijn familie nog eens goed op een rijtje te hebben gezet, een nicht geopperd die volgens ons wel geschikt zou zijn als donor. Waarschijnlijk gaan we haar dus vragen of ze dit zou willen doen. Vind het wel eng om die vraag te stellen, maar goed. Komt tijd, komt raad...

 

 

 

Dus voorlopig zien we weer best wat mogelijkheden...

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Fientje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nog even snel jullie bijpraten.

 

 

 

Wordt het gigantisch beu dat wachten, wil gewoon verder. Eerlijk gezegd vindt ik dit zelfs zwaarder dan de wachtweken. Kan het ook heel moeilijk loslaten nu.

 

 

 

Vandaag op het forum waar ik ook het oproepje heb gestaan en de donor had gereageerd een persoonlijk berichtje van de webmaster. Of ik wat gehoord had van de bewuste persoon en hoe dat was verlopen als ik dat wilde vertellen??

 

 

 

Nou ik had al 4 weken niets meer vernomen en begin nu te begrijpen waarom. Nu kunnen we dus weer opnieuw beginnen....of toch naar Geertgen??

 

 

 

Toch maar weer moed bijeenrapen en hoop houden...

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Fientje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai Fientje,

 

 

 

Wat erg, dat het maar niet wil lukken met een donor.

 

misschien is Geertgen niet zo een idee, dan zit er tenminste ook beweging in de zaak zeg maar!

 

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit zwaarder is dan de wachtweken en die zijn al zwaar pfffff.

 

 

 

Wat aardig van de webmaster om te vragen hoe het is gegaan, tof!

 

 

 

Ik hoop dat het jullie gauw meezit en je gauw een donor kan vinden!

 

 

 

liefs, Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden