Ga naar inhoud

laatste vergoede poging


Aanbevolen Berichten

hoi meiden, nou , zoals jullie misschien weten gaan wij de komende maand beginnen met poging 3.

 

mijn maag draait om als ik eraan denk, letterlijk!

 

niet voor de behandeling maar voor het feit dat je erna zelf moet gaan betalen en dan kunnen wij misschien maar 1 poging per jaar doen( kost tenslotte bijna 5000 euro met alles erop en eraan).

 

begrijp me niet verkeerd, ik doe alles om zwanger te worden dus ik ga dit betalen als het nodig is!

 

ik bedoel gewoon: ik voel me rot !

 

het is k*t maar jullie weten wel hoe dat voelt.

 

nouja, we gaan met frisse moed beginnen aan poging 3 en na de tp hou ik vakantie haha!

 

blijf dan 12 dagen op de bank haha!

 

dan moet het wel innestelen( als het zo makkelijk was ...)

 

nou, ik heb even lekker kunnen zeuren ... haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Draakje,

 

 

 

Ik wil je veel sterkte wensen met je 3e poging. Ik hoop voor je dat het gaat lukken. Het lijkt me inderdaad heel moeilijk om de laatste vergoede poging in te gaan, maar je moet positief blijven meid.

 

 

 

Liefs,

 

 

 

Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

He draakje,

 

ik kan me goed voorstellen dat zo'n derde poging erg beladen is.

 

hopelijk kan je het tijdens de behandeling een beetje van je afzetten, maar helemaal kwijt raak je t natuurlijk niet. wat is t oneerlijk he, maar 3 behandelingen. ik vind het zo weinig.

 

heel veel sterkte en geluk, we gaan duimen!

 

Lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me inderdaad erg moeilijk.

 

Waar gaat het over dan hè dat je maar 3 vergoedingen krijgt!!

 

Waarom niet 6? Een stel doet er toch ook gemiddeld 6 maanden over om spontaan zwanger te raken? Ik kan daar ook heel boos om worden hoor!

 

Wat een geld is het toch. Is het misschien mogelijk om bij je ziekenhuis te vragen voor medicijnen dan? Er worden vaak medicijnen teruggebracht die niet meer gebruikt worden, misschien heb jij er dan wat aan.

 

Maar hopenlijk is het niet nodig!! En krijgen jullie goed nieuws aan het einde van deze behandeling. Alvast heel veel succes!

 

 

 

Liefs, beau

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad te gek voor woorden dat er maar 3 pogingen vergoed worden!

 

Unive is volgens mij de enige verzekering die er meer vergoed, maar ja, daar is de maandpremie dan ook wel naar hoor! Die is echt schrikbarend hoog.

 

 

 

Wat ik vooral niet snap is dat de regering zo graag meer kinderen wil, nou vergoed die behandelingen dan! Misschien kort door de bocht gedacht, maar uiteindelijk komt het daar wel op neer.

 

 

 

Ik hoop in ieder geval dat voor diegene die een derde poging ondergaan, het gezegde 3 maal is scheepsrecht op gaat!

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Draakje,

 

Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt. Het is me niet nogal wat. Het is al zo zwaar en dan ook nog eens de wetenschap van de laatste betaalde IVF......Ik vind het een grof schandaal dat het maar 3 keer wordt vergoed. Het is zelfs een keer (bij een ander kabinet) helemaal uit het pakket gehaald. Dat vind ik echt niet kunnen. Je ontneemt mensen hun kans op een kind. Stomme politici! Wat ik ook niet snap: ik heb nog een lading medicatie in de koelkast liggen (deca en Gonal F), dat wilde ik afgeven in het ziekenhuis, maar ik moest het bewaren?!

 

Veel succes. We gaan voor je duimen!

 

Groetjes, Nora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meiden, en dank jullie wel voor jullie lieve woorden!

 

we gaan weer bij de volgende ongi beginnen en probeer er nu niet zoveel aan te "denken".

 

ik hoop dat het inderdaad 3 keer is scheepsrecht is!

 

anders hoop ik dat er wat verandert word bij het kabinet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Draakje...

 

Ik herken je probleem maar al te goed...

 

Wij stonden op een gegeven moment 2 jaar geleden ook voor die ellende...

 

De derde IVF poging die betaald werd...en daarna zou het voor ons helaas wel ophouden...

 

Wij hadden op dat moment ook niet de centen ervoor om een eventuele vierde poging zelf te betalen...het is schrikbarend duur en eigenlijk heel onmenselijk...

 

Maar...gelukkig was een vierde keer niet meer nodig, want bij de derde behandeling bleef emmy lekker zitten en inmiddels wordt ons mooie meisje aankomende dinsdag alweer 1 jaar!!!!!

 

Ik hoop dat ik je hiermee een klein beetje moed kan geven...het kan echt lukken!!!

 

Ik wens je enorm veel succes bij je derde behandeling, en ik ga heel hard voor je duimen dat het deze keer wel gaat lukken...

 

Toi toi toi...groetjes Liesbeth.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey dank jullie wel, lieve meiden.

 

ja we hopen natuurlijk dat het bij de derde keer raak is!

 

maar je weet ook, en een stemmetje achter in je hoofd zegt je dat, dat het ook wel eens niet zo kon zijn.

 

daarom gaan we nu alvast een afspraak maken in belgie!

 

hoop natuurlijk dat het echt niet nodig is!

 

ik wens iedereen veel sterkte die bezig is!

 

mogen jullie allemaal veel geluk hebben en jullie lang verwachte droom zien uitkomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Draakje,

 

 

 

Ook ik zit in de maanden wachten voor poging nummer 3! Er wordt bij mij nog maar even besloten dat mijn linker eileider er toch maar uit moet omdat ik dan meer kans zou hebben. Thuhuhuh! Waarom in godsnaam niet voor de eerste poging vraag ik mij dan af. Het WFG in Hoorn heeft volgens mij de eerste 2 pogingen maar wat gedaan. Nu, na overleg met het VU moet het er toch maar uit. Ik voel met een beetje besodemietert op deze manier. Ook moest ik heel lang wachten. Ben in januari begonnen met poging 1 (kort protocol), half mei pas weer met poging 2 (kort protocol), nu moet ik wachten tot november en dit komt niet omdat mijn eileider er dus onverwachts uit moet. Ik had zowiezo pas in november terecht gekund in het VU. Zo, ook ff klagen hoor.

 

 

 

Ik hoorde wel dat één poging € 3.000,- kost ipv de € 5.000,- waar jij het over hebt. Voor cryo's komt er nog eens € 600,- bij. Ik zou het als ik jou was nog even navragen.

 

 

 

Meis, ik wens jou heeeeeel veeeeel suc6 met je laatste poging (en daarmee bedoel ik natuurlijk 'laatste' als zijnde echt de laatste!)

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi otjes, pppfff jij hebt ook wel wat meegemaakt he!

 

inderdaad, waarom doen ze het niet voor de 1 ste poging al niet eruit halen he!

 

nu voel je je inderdaad een beetje belazerd.

 

ik hoop ook dat het voor jullie ook de laatste poging zal zijn en dat jullie dan ook zwanger zullen zijn!

 

 

 

die 5000 euro is met vervoer erbij en bepaalde medicijnen kost meer.

 

ik gebruik zelf al 5 pennen gonal-f en 1 pen kost bij ons 450 euro!

 

met medicijnen zouden wij rond de 2000/2500 uitkomen en dan komen de kosten van de arts erbij en dan zou je ook op ongeveer 1500 uitkomen....

 

dan het vervoer erbij wat overeen komt met bijna 3 uur rijden per keer.

 

we hebben er wel wat voor over he!

 

maar alles voor onze droom he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is het Draakje, we hebben er alles voor over!! En ja Hilde, het zou schelen als de brandstofrprijzen iets zouden zakken. Volgens mij kan je dat opgeven bij je belastingaangifte, maar ik zal het voor de zekerheid nog even navragen.

 

 

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, vervoer naar ziekenhuis krijg je ( gedeeltelijk ) vergoed van belasting.

 

tot eind van het jaar krijg je ook 1 derde van je zelf betaalde medicijnen terug maar daar stoppen ze dus ook al mee in 2009!

 

je word alleen maar nog meer gestraft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi allen,

 

ben nieuw op dit forum. heb inmiddels (ook) 2 mislukte IVF-pogingen (+ 1 cryo) achter de rug. All the way kon ik gaan: t/m de terugplaatsing is het goed gegaan....heb a.s. maandag gesprek met gynacoloog over wel/geen 3e (laatste) poging. Zou mijn 3e poging worden dit jaar. Heeft iemand ervaring met 3 pogingen binnen een jaar tijd en wat dit met je lichaam doet?

 

En wat misschien opties zijn om te laten onderzoeken. Als leek stel ik dat het uiteindelijk mis is gegaan met de kwaliteit van de embryo (en wat ik hierover lees is de wetenschap nog niet zo ver dat ze hier echt onderzoek naar doen) of het gaat mis door het innestelen door slecht baarmoederslijmvlies??? Is over dit laatste nog iets te zeggen??

 

sorrie voor vele vragen, maar ik wil zo goed mogelijk een afweging maken a.s maandag.....

 

diane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, Diane, ik kan je eigenlijk niet helpen met je vragen. Wij hebben het gelukkie gehad dat de eerste ICSI poging raak was.

 

En vooral die medische vragen... zou het aan de arts voorleggen met wie je het gesprek hebt!

 

Sterkte!!!

 

Groetjessssssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

hoi allemaal,

 

 

 

ik heb gisteren de eerste spuit weer gezet ( nouja, mijn mannetje heeft dat gedaan) en het ging super!!

 

we gaan gewoon heel relaxd de derde poging beginnen.

 

ook na de tp heb ik bijna 3 weken vrij dus geen stress en getil!

 

 

 

dus.. we gaan er weer voor!

 

 

 

diana, wij zijn nu zelf begonnen aan de derde poging binnen 1 jaar ( de eerste was in februari) en ik heb echt geen last van de hormonen en dergelijke gehad!

 

voor de rest weet ik geen antwoord op je vraag.

 

ik wens je veel succes meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey draakje

 

 

 

Ik wil je heel veel succes wensen met je behandeling,en dat je nu wel zwanger mag worden!!!!

 

En heb je trouwens bijwerkingen van de hormonen,ik zet zelf namelijk a.s donderdag de eerste spuit.,word voor mij de eerste ivf trouwens dus het is voor mij nog allemaal onwetend!

 

 

 

Maar in iedere geval heeeel veeeel succes en ik zal voor je duimen !!!

 

 

 

Liefs Elvira:icon_joker:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi elvira en bedankt voor de steun ook van de anderen natuurlijk!

 

 

 

ik heb gelukkig geen last van bijwerkingen.

 

ik moet wel zeggen dat ik veel erbij drink en dat zou ( zeggen ze) goed zijn vanwege hoofdpijnen die je ervan zou kunnen krijgen.

 

 

 

eigenlijk moet ik echt toegeven dat ik nu niets voel, wel meestal als ik met de gonal-f begin.

 

dan word ik wat emotioneel enzovoorts... maar ik denk dat iedereen dat soms wel heeft.

 

 

 

hoe is je eerste spuit vandaag gegaan?

 

ik wens je veel succes en ik duim voor jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden