Ga naar inhoud

Overstimulatie


Dorine

Aanbevolen Berichten

Hoi Allemaal,

 

 

 

Gister de echo gehad om te kijken hoe de stimulatie voor de Punctie aanslaat... Voel me net een legkip ;) 23 eitjes!

 

Moet nu minder Gonal gaan spuiten... maar misschien wordt deze poging nu dus afgebroken... Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dorine, geen ervarinf ik heb er 9, maar van de ene kant is het wel fijn heb je misschien ook cryo's. Hoop niet voor je dat het wordt afgebroken, er zijn er hier zie hebben bijna 50 eitjes gehad.

 

 

 

Succes ermee in ieder geval.

 

 

 

Liefs Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dorine,

 

 

 

Bij de 2 ivf pogingen die wij begin dit jaar hebben gedaan heb ik allebei de keren een overstimulatie gehad. En allebei de keren moest de behandeling voortijdig worden afgebroken. Toen bleek dat mijn eierstokken te heftig reageren op de hormonen. Heb nu net een operatie gehad om dat de volgende keer misschien te voorkomen. Maar dat is iets wat ze alleen in een uitzondering doen hoor! Om een overstimu wat te verminderen kan je in elk geval heel veel drinken. En verder is er niets aan te doen. Je eierstokken doen toch wat ze zelf willen. Hopelijk worden het er niet meer en heb je inderdaad staks lekker veel cryo's. Sterkte meid.

 

 

 

Groetjes Sissie

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Dorine,

 

 

 

Nou, dat is ook sterk: ik heb precies hetzelfde! Ook gisteren de echo gehad en morgen hoor ik of het er teveel zijn geworden en dat we het af moeten breken, of dat er toch een punctie kan plaatsvinden... superspannend dus.

 

Ik moet sinds gisteren 112,5 eenheden Gonal-f spuiten, tot nu toe 150.

 

Verder drink ik nu de hele dag door kruidenthee en water... :drunken_smilie:

 

Wanneer weet jij of het door kan gaan?

 

In ieder geval heel veel succes en ik hoop dat het toch gaat lukken bij ons beide!

 

groetjes,

 

Bees

 

 

 

PS ik wist wel dat de kans groot was op overstimulatie aangezien ik PCOS heb, is bij jou deze diagnose ook gesteld of komt dit heel onverwacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Dorine,

 

 

 

Ik heb een soortgelijke situatie als jij meegemaakt tijdens mijn 1e icsi behandeling.

 

 

 

Ook ik reageerde heel goed op de Gonal-f. Op de eerste echo waren er 12 follikels aan 1 kant te zien, en 10 aan de andere kant. Tijdens de 2e echo, 2 dagen later, waren er 15 om 14 grote follikels te zien, naast een boel kleintjes.

 

 

 

Ze hebben toen meteen de stimulatie stopgezet (ik mocht dus niet meer prikken) en hebben ze bloed afgenomen. Een hoop is afhankelijk van je bloedwaardes. Als die nog binnen de normen zijn, dan zijn dit soort aantallen aan de hoge kant (véél te hoge kant, laten we eerlijk zijn) maar kan de punctie toch doorgaan, mits je bloedwaardes goed zijn. Ik werd aan het einde van de dag teruggebeld dat de punctie 2 dagen later zou plaatsvinden.

 

 

 

Uiteindelijk hebben ze bij mij rond de 50 follikels/eiblaasjes aangeprikt, waaruit 22 goede eitjes zijn gekomen. Dus alles is gelukkig nog net goed gegaan. Maar ik had wel last van lichte overstimulatie.

 

 

 

Doe het vooral vanaf nu heeeel rustig aan. Geen gekke dingen doen, veel rust nemen, lekker op de bank gaan liggen, en heel veel water gaan drinken. Mij werd toen opgedragen om 3-4 liter vocht per dag te drinken. Ook na de punctie moest ik dit volhouden totdat het opgezette gevoel in mijn buik begon weg te trekken (een week na de punctie ongeveer).

 

 

 

Heel veel succes de komende tijd!! Hoop dat het goed gaat en de poging niet wordt afgebroken. Dat geldt ook voor jou, Bees!

 

 

 

groetjes,

 

Marieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

Dankjewel voor de info Mariek, ik hoop dat het voor ons ook zo afloopt!

 

Hoe gaat het met jou Dorine? Ik heb intussen gehoord dat voor ons morgen de punctie gaat plaatsvinden, gelukkig! Maar het we moeten nog wel even afwachten of de terugplaatsing ook veilig is i.v.m. die overstimulatie. Dit omdat het schijnbaar verergert als je zwanger word en dus nog meer HSG gaat aanmaken.... (ik zit nu op ca. 22 grote follikels en behoorlijk wat kleine) Maar we zijn in ieder geval door naar de volgende ronde, ik hoop heel erg dat dat voor jou ook zo is Dorine!!

 

Veel groetjes,

 

Bees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bees, veel succes morgen, laat je wat weten? ik moet namelijk dinsdag voor de punctie, dan lopen we misschien wel samen op het wachtbankje, ik hoop wel voor je dat er een terugplaatsing gaat komen. Succes morgen.

 

 

 

Liefs Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Bees,

 

 

 

Gelukkig dat de punctie doorgaat! Hopelijk heb je veel mooie eitjes, en kunnen er straks een paar worden ingevroren. Toch mooi nog een paar extra pogingen dan! Hoop uiteraard voor je dat die niet nodig zijn, maar weet uit ervaring dat het wel lekker is om te weten dat ze er zijn.

 

Bij mij was er toen ook sprake of er wel/geen tp kon plaatsvinden. Ik had gelukkig niet heel veel vocht in mijn buikholte, dus ze durfde het risico wel te nemen. Hoop dat dat voor jou ook opgaat.

 

 

 

Heel veel succes met de punctie vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door mijn pcos is het voor de artsen heel moelijk te peilen wanneer er nu wel/geen geschikt moment is voor de punctie. In het verleden al een paar keer de behandeling moeten staken ivm overstimulatie. Dit jaar, eerste icsi hebben ze in het ziekenhuis echt hun best gedaan om alles zo goed mogelijk te laten gaan, zodat ik in ieder geval die punctie zou krijgen. Van Gonal overgegaan op de puregonpen, om de juiste hoeveelheden te krijgen (125). Bij de Gonal was 112,5 te weinig en 137 te veel. Met de juiste bloedwaarden kreeg ik de punctie, onder narcose. Van de 18 aangeprikten waren er 12 bevrucht, waarvan 6 met A-kwaliteit. Inmiddels hebben we ook al 1 cryotp gehad, zonder resultaat. Na de vakantie maar weer eens beginnen met het laatste rietje van 2.

 

 

 

Succes allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

haai meiden,

 

 

 

nou, het is gelukt! maar liefst 22 stuks... (net als jij Mariek) plus nog een stuk of 15 kleine. Het was geen pretje maar als je de focus op het eindresultaat houdt (en op het plafond :ohmy:) is het te doen. Door naar de volgende ronde dus! Ik moet wel goed in de gaten houden dat de overstimulatie niet erger wordt, dus veel drinken en bleekselderij eten.. (anders zou de tp nog niet door kunnen gaan)

 

 

 

Hoe gaat het met jou Mariek? Overmorgen is de grote dag dus die komt al lekker dichtbij! :clock: Nog even volhouden dus, heel veel succes!!! (Hoeveel goede emmies had jij eigenlijk van die 22?)

 

 

 

Stephanie: dat was ook echt fine-tunen dus bij jou.. maaar wel fijn dat je nog een paar op de reservebank hebt zitten: hopelijk gaat 1 van die kleine eskimoos het gewoon worden, jij ook heel veel succes!

 

 

 

Cindy: ja, dus we komen tegelijk aan op het wachtbankje, zet hem op bij de punctie, komt goed, ik zie je daar!

 

 

 

Dorine, hoe gaat het met jou dan???

 

 

 

liefs,

 

Bees

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Bees

 

 

 

Goed nieuws, zeg! Net als ik, inderdaad, ook 22 stuks. Mooi aantal ;-) Ik had uiteindelijk 15 bevruchte eitjes.

 

Geen pretje, he, zo'n punctie. Fijn dat dat weer achter de rug is voor je.

 

 

 

Hoop dat je veel goede emmies hebt straks!!

 

Rust nu maar goed uit. Als je nog pijn hebt dan helpt een lekkere warme kruik heel goed. Je weet wel, zo'n zachtje. Half vullen met warm water en die dan op je bekken/buik leggen. Hielp toen bij mij heel goed.

 

 

 

Heel veel succes nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bees, super zeg, Ik vraag me alleen of die pijn voel je die als steken in je buik bij de vagina, heb hier geen iedee van. Wel leuk dat we samen het wachtbankje oprollen. Hoop voor je dat je een mooi aantal bevrucht hebt. Succes verder.

 

 

 

liefs Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Cin, de pijn die ik had was meer een zeurende pijn onderin de buik. Geen steken ofzo, maar gewoon een beurs gevoel. Maar lang niet iedereen heeft er last van, dus maak je verder geen zorgen, he! Er zijn er zat hier die bijna niks hebben gevoeld.

 

Heel veel succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mariek, dank je dat stelt me alweer gerust, ik dacht al aan felle steken in de buik en rug, net alsof er een mes in te wordt gestoken. Oh wat ben ik een drama Queen, maar dat komt alleen omdat ik niet weet wat ik moet verwachten.

 

 

 

bedankt voor je berichtje echt een steun.

 

 

 

Liefs Cindy

 

 

 

P.s. Vervelend voor je dat de test negatief is, maar dit zegt nog niet alles, de duimen zijn nog steeds blaauw voor je hoor. Succes de komende 2 dgn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cindy,

 

Nou, ik heb al nergens last meer van! en ze moesten bij mij zelfs erg veel aanprikken...

 

Dit aanprikken was dus een beetje onprettig, maar daarna kan het dus ook helemaal over zijn... maak je niet teveel zorgen!

 

Heeeeeeeeeel veel succes morgen, en bedenk maar dat het een heel klein ongemak is voor een heel groot plezier straks, dat hielp bij mij wel!

 

liefs,

 

bees

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Dorine,

 

 

 

Nou, dat is ook sterk: ik heb precies hetzelfde! Ook gisteren de echo gehad en morgen hoor ik of het er teveel zijn geworden en dat we het af moeten breken, of dat er toch een punctie kan plaatsvinden... superspannend dus.

 

Ik moet sinds gisteren 112,5 eenheden Gonal-f spuiten, tot nu toe 150.

 

Verder drink ik nu de hele dag door kruidenthee en water... :drunken_smilie:

 

Wanneer weet jij of het door kan gaan?

 

In ieder geval heel veel succes en ik hoop dat het toch gaat lukken bij ons beide!

 

groetjes,

 

Bees

 

 

 

PS ik wist wel dat de kans groot was op overstimulatie aangezien ik PCOS heb, is bij jou deze diagnose ook gesteld of komt dit heel onverwacht?

 

 

 

 

 

Hoi Bees,

 

 

 

Vandaag krijg ik te horen of ik door mag gaan. Afgelopen zaterdag weer een fm gehad. Er waren 25 grote zichtbaar.. nu spuit ik ook 112,5 Gonal F... dus erg spannend nu! Nee ik heb geen PCOS dus eigenlijk geheel onverwacht! Jij ook heel veel succes!!

 

 

 

Liefs

 

D

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Dorine,

 

 

 

pfff... 25 grote, dat zijn er een heleboel! Je zult je buik wel aardig beginnen te voelen nu en straks. De eierstokken zwellen behoorlijk op. Niks om je zorgen over te maken, hoor, komt gewoon door al die follies. Spannend voor je! Hoop dat het door kan gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal!

 

 

 

Joepie ik mag door!!Morgen de punctie dus ben erg benieuwd! En Bees spannend morgen de tp! Ik zal voor je duimen!

 

En Marieke hoe gaat het met jou?

 

Cindy ook jij heel veel succes, weet je al hoeveel er bevrucht zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dorine, morgen de punctie, heel veel succes, en het is echt waar als je op je ademhaling let dan is het best te doen, pijn doet het zowiezo daar moet je even doorheen, maar daarna ben je het snel weer vergeten. Je weet waar je het voor doet.

 

 

 

Ik weet morgen pas hoeveel er bevrucht zijn. Dus dat wachten we nog even af.

 

 

 

Hoi Bees, jij morgen ook voor de terugplaatsing? leuk dan schuiven we samen aan op het wachtbankje. Wanneer mag jij dan testen? Succes morgen.

 

 

 

Liefs Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dorine,

 

Superfijn dat het allemaal doorgaat! Heeeel veel succes morgen en zet hem op... Het valt allemaal best mee en zoals Cindy al zei: goed ademen en denken aan het resultaat. Xieje snel op het wachtbankje! En Cindy, jij ook succes morgen maar dat is nu vast een eitje, haha

 

 

 

Oja, en Mariek en Pientjebaby: :rockon:

 

 

 

groetjes

 

Bees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden