Ga naar inhoud

zwangerschapskwaaltjes...van een tweeling?


Gerda

Aanbevolen Berichten

Hallo aanstaande moeders (en vaders!)!

 

 

 

Iedereen van harte gefeliciteerd die nu eindelijk ook zo'n wondertje(s!) bij zich mag dragen! :good1:

 

 

 

Na 6 IUI en een tweede IVF zijn mijn vriend en ik eindelijk voor het eerst zwanger geworden! Ik ben nu bijna 6 weken zwanger en had een week voordat we de test gedaan hadden al veel kwaaltjes; voor mijn gevoel waren het dezelfde kwaaltjes als die ik voor een aankomende menstruatie had (pijnlijke borsten, misselijk, buikkrampjes), maar de menstruatie kwam niet en de kwaaltjes werden al snel veel erger. Zo erg dat ik nu bijna de hele dag in bed of op de bank lig te slapen en rusten door verschrikkelijke vermoeidheid, met uitzondering van de avond heel erg misselijk ben, erg gezwollen en pijnlijke borsten heb met duidelijke adertjes, duizelig, enz. Ik heb er zoveel last van dat het mijn werken onmogelijk maakt en ik thuis zit. Een paar dagen terug kwam de instructrice van moeders van moeders en stond erg te kijken van hoe snel overduidelijk hun test al was zo vroeg in de zwangerschap; met 1druppeltje was het teststreepje nog eerder dik en net zo donker als het controlestreepje even later! Ze begreep nu wel waarom ik me zo rot voelde en vroeg hoeveel babytjes-in-spe we hadden laten terug plaatsen; dit kon best een tweeling betekenen zoveel hormonen nu al! Ook de assistente op de IVF-afdeling die ik belde ivm mijn klachten e.d. vroegen me hoeveel er teruggeplaats waren en sugereerde dat het goed kon zijn dat ze allebei gepakt hadden. Volgende week donderdag zulen we het waarschijnlijk zeker te weten komen; dan is onze eerste echo! Hoe dan ook, ze zijn allemaal welkom bij ons!

 

Is er iemand van jullie die ervaringen heeft met erge zwangerschapskwaaljes en/of een tweelingzwangerschap met bijbehorende hormonen? Ik hoor het graag van jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, Gerda... Gefeliciteerd... Misschien zelfs 2!

 

Voelde me ook gammel en moe en bij mij vond de dame van moeders voor moeders ook dat het streepje snel kleurde voor zo'n prille zwangerschap. Maar bij mij is het er maar eentje.

 

Heb ook nog geen last van aders etc.

 

Spannend joh, de echo. Dan weet je echt hoeveel het er worden!!!! Wanneer mag je?

 

 

 

Groetjesssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja... moeilijk te vergelijken. ik heb nooit eentje gedragen.

 

Hoeveel was je HCG, daar kan je het meestal aanzien. Die van mij was op dag 15 na de terugplaatsing al 1400 ..misselijk tot 9 weken,wel pijnlijke bosrten maar niet heel erg hoor. verder geen koffie!

 

 

 

succes ermee

 

 

 

cynthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gerda,

 

 

 

Bij mijn 1e zwangerschap was ik zwanger van een tweeling (helaas miskraam bij 10 weken, monochoriale tweeling) en inderdaad daar werd ik vaker 'overwhelmed' door hormonen. Veel sterker als bij deze zwangerschap.

 

 

 

Ik kon ook al heel snel niet meer tegen teveel mensen zien, teveel drukte, enge verhalen, had een enorm sterk ontwikkelde reuk, was snel licht in mijn hoofd, moest echt goed opletten goed te eten, moest heel vroeg naar bed. Soms voelde het inderdaad sterker dan ik aankon en ik moest mezelf heel goed in acht nemen met voldoende rust etc. om niet in een soort paniek te raken van alle hormonen.

 

Dat heb ik bij deze zwangerschap niet één keer gehad. Terwijl ik het nu soms echt wel druk heb.

 

 

 

Nu is iedere zwangerschap anders zeggen ze, maar ik denk dat het wel kan dat een zwangerschap van een tweeling 'heftiger' is, zeker in het begin.

 

Dus zorg goed voor jezelf, geef toe aan wat niet meer lukt, goed jezelf vertroetelen.

 

 

 

En nog een tip, maak een topic aan met de titel: Gerda is zwanger! kunnen we je allemaal feliciteren en meelezen hoe het gaat. En als je weet hoe ver je bent, kun je bij het lijstje 'zwanger en de kleine komt...' dat aangeven en je data doorgeven zodat al je afspraken in het lijst kunnen worden gezet door iemand die het kan (ik dus niet... :-) ) en zo kunnen we allemaal meeleven. Natuurlijk alleen als je wilt hè.

 

 

 

Heel veel succes! groetjes, niki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, Gerda... Gefeliciteerd... Misschien zelfs 2!

 

Voelde me ook gammel en moe en bij mij vond de dame van moeders voor moeders ook dat het streepje snel kleurde voor zo'n prille zwangerschap. Maar bij mij is het er maar eentje.

 

Heb ook nog geen last van aders etc.

 

Spannend joh, de echo. Dan weet je echt hoeveel het er worden!!!! Wanneer mag je?

 

 

 

Groetjesssssssssssss

 

Inderdaad erg spannend, Hildever! Wij hebben aankomende donderdag onze eerste echo, dan ben ik (volgens de telling van IVF behandeling) 6 weken en 5 dagen. Jij bent al een heel stukje verder, net buiten de extra spannende en kwetsbare 12 weken ongeveer? Mooi begin van het nieuwe jaar toch, als het goed blijft gaan?! Duim voor je!

 

Vandaag als laatste dag utrogestan gebruiken.... ik vind het wel een beetje een eng idee; wat als door het stoppen met dit hormoon mijn hormonen te laag worden en er daardoor een mk op treedt? Eh...onzekerheidshormonen?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja... moeilijk te vergelijken. ik heb nooit eentje gedragen.

 

Hoeveel was je HCG, daar kan je het meestal aanzien. Die van mij was op dag 15 na de terugplaatsing al 1400 ..misselijk tot 9 weken,wel pijnlijke bosrten maar niet heel erg hoor. verder geen koffie!

 

 

 

succes ermee

 

 

 

cynthia

 

Hoi Eiger, wat een paar mooie snoetjes zeg! Daar doe je het toch voor!

 

Ik lees wel meer dat prille zwangeren hun HCG-gehalte weten door bloedonderzoek, maar dat is bij mij niet gedaan. Moet je daar zelf om vragen? Bij de gynaecoloog? Vanuit de behandeling zou ik 16 dagen na de terugplaatsing terug moeten komen voor een zwangerschapstest, meer niet. Aangezien mijn vriend en ik thuis al een test hadden gedaan die (2 maal!) positief was, hoefden we niet per se ook nog eens dezelfde test in het ziekenhuis te doen, hebben we telefonisch een afspraak voor de eerste echo gemaakt en kreeg ik te horen dat ik tot en met vandaag de utrogestan moest gebruiken. Is een bloedonderzoek normaal dan ook standaard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gerda,

 

 

 

Bij mijn 1e zwangerschap was ik zwanger van een tweeling (helaas miskraam bij 10 weken, monochoriale tweeling) en inderdaad daar werd ik vaker 'overwhelmed' door hormonen. Veel sterker als bij deze zwangerschap.

 

 

 

Ik kon ook al heel snel niet meer tegen teveel mensen zien, teveel drukte, enge verhalen, had een enorm sterk ontwikkelde reuk, was snel licht in mijn hoofd, moest echt goed opletten goed te eten, moest heel vroeg naar bed. Soms voelde het inderdaad sterker dan ik aankon en ik moest mezelf heel goed in acht nemen met voldoende rust etc. om niet in een soort paniek te raken van alle hormonen.

 

Dat heb ik bij deze zwangerschap niet één keer gehad. Terwijl ik het nu soms echt wel druk heb.

 

 

 

Nu is iedere zwangerschap anders zeggen ze, maar ik denk dat het wel kan dat een zwangerschap van een tweeling 'heftiger' is, zeker in het begin.

 

Dus zorg goed voor jezelf, geef toe aan wat niet meer lukt, goed jezelf vertroetelen.

 

 

 

En nog een tip, maak een topic aan met de titel: Gerda is zwanger! kunnen we je allemaal feliciteren en meelezen hoe het gaat. En als je weet hoe ver je bent, kun je bij het lijstje 'zwanger en de kleine komt...' dat aangeven en je data doorgeven zodat al je afspraken in het lijst kunnen worden gezet door iemand die het kan (ik dus niet... :-) ) en zo kunnen we allemaal meeleven. Natuurlijk alleen als je wilt hè.

 

 

 

Heel veel succes! groetjes, niki

 

Bedankt voor je tips en ervaringen, Nike! Heel erg van je vroege tweelingzwangerschap die niet heeft kunnen doorgroeien tot je wens... Wel fijn dat je nu bijna eens zo ver zwanger bent en hopenlijk dat je dit kindje in je armen mag sluiten over een aantal maanden!

 

Ik zal zo meteen een zwanger-topic gaan aanmaken. Wat er (gelukkig maar!) veel zwangeren zijn na een zwangerschapsbehandeling! Geweldig en steunend tegelijk! Maar daardoor besef je ook des te beter dat we allemaal vaak nog niet zo heel lang geleden zelf in een behandeling en/of periode zaten met alle onzekerheid, angst, pijn, hoop en dromen zaten... Hoop en dromen die nu weer een stuk dichterbij en werkelijkheid zijn! Voor al die anderen maar extra duimen!

 

Je hebt inderdaad gelijk dat elke zwangerschap (zelfs in hetzelfde lichaam) weer anders kan zijn, dus ik zal gewoon moeten afwachten of het er 1 of 2 zijn, maar ook of we uberhaupt wel iets zullen zien leven. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die goed voor me zorgt en vertroeteld, a is het voor hem soms erg moeilijk om te zien dat ik er zo rot aan ben en dat hij daar eigenlijk niets aan kan veranderen. Ook voor hem is het spannend en het wachten ook altijd te lang...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Gerda,

 

 

 

Morgen ben ik 11 weken zwanger. Maar 1,5 week geleden heb ik bij de verloskundige het hartje gehoord en het kindje gezien. Alles ligt mooi op schema, dus ik heb wel vertrouwen dat ik die 12 weken ook wel haal..... Op naar de 40!

 

 

 

Groetjesssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Gerda, gefelciteerd,

 

 

 

Bij mij hebben ze ook nooit een bloedtest gedaan. Gewoon 14 dagen na de punctie een zelftest thuis.

 

 

 

Bij mijn 1ste zwangerschap had ik alleen maar pijnlijke borsten en voor de rest nergens last van.

 

Nu bij mijn 2de zwangerschap was ik wel misselijk, kreeg snel een opgezette buik, pijnlijke borsten etc. Alles dus erger dan bij de 1ste. Het is ook maar net hoe gevoelig je bent voor de hormonen volgens mij.

 

 

 

Succes met je echo volgende week donderdag. Zal voor je duimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Esrthalita!

 

Jij bent dus voor de tweede in de running! Heerlijk als je echt weet wat voor moois je te wachten staat, lijkt me!

 

Bij de laatste IVF-behandeling had ik ook erg veel last van de hormonen en was er best goed ziek van. De behandeling daarvoor eigenlijk nauwelijks. Dus misschien ben ik inderdaad nu wat gevoeliger voor hormonen en reageert mijn lichaam er wat heftig op.

 

Alhoewel ik moet zeggen dat het in de loop van vandaag eigenlijk qua moeheid en misselijkheid wat minder erg lijkt te zijn... Al ben ik wel meer slap en duizeliger dan andere dagen. Ik zou juist blij moeten zijn dat ik eindelijk een dag heb waarop het redelijk te hebben is, maar nu maak ik me bijna zorgen; zouden mijn hormonen af aan het bouwen zijn?! Gelukkig heb ik nog wel mijn hormoniale-onzekerheids-aanvalletjes, dus het zal best nog wel goed zitten!

 

Misschien is het normaal dat je hormonen ervoor zorgen dat je lichaam continu in een wilde achtbaan zit, waarbij je soms niet eens weet of je nu van voor of van achter leeft en dan weer even rustig is?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gerda,

 

 

 

Van harte met je zwangerschap!

 

Ze zeggen wel vaker dat tweelingzwangerschappen heftiger kunnen izjn dan een eenlingzwangerschap.

 

 

 

Ook ik heb een tweeling, en ben op een paar kleine momentejes niet misselijk geweest. Gevoelige borsten had ik alleen de eerste 2 weken na de test.

 

HcG werd bij ons ook gemeten en was op dag 16 na tp 2500. Vrij hoog dus.

 

Aangezien jij geen bloedtest hebt gehad, wordt het spannend donderdag.

 

 

 

Mijn zus is overigens bij 3 zwangerschappen strontmisselijk geweest, 9 maanden lang.

 

Allemaal zoons, misschien kan dat ook haha.

 

 

 

Fijne zwangerschap en veel plezier donderdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laura!

 

 

 

Wat ben ik blij jouw reactie te lezen;

 

een paar dagen terug schreef ik nog over hoe overweldigend rot ik me voelde van alle hormonen en dat dat volgens een aantal mensen best op een tweelingzwangerschap kon wijzen.

 

Maar sinds gisteren lijken de ergste scherpe kantjes er ineens vanaf te zijn en zijn de klachten wat minder geworden, of in ieder geval anders en niet alles tegelijkertijd.

 

Maar toen ik zo verschrikkelijk veel last van mijn kwaaltjes had, voelde ik me wel zekerder dat het goed ging binnen in mijn buik en nu ben ik bang dat mijn hormonen mij in de steek gaan laten....

 

Maar als ik jouw reactie lees en dat bij jou bijv. na 2 weken na de TP je borsten al minder zeer gingen doen en dat er naast je reactie een prachtige foto van jouw tweeling te zien is, dan schept dat toch weer een beetje lucht en vertrouwen; misschien gaat het toch gewoon allemaal goed met ons kindje-in-spe daarbinnen...

 

Donderdag in ieder geval meer duidelijkheid en gerustheid hoop ik...!

 

 

 

Hebben er nog meer (aanstaande) moeders ervaring met zo'n sterk wisselende of wat afnemende klachten in het begin van de zwangerschap?

 

 

 

Groetjes Gerda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi gerda,allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. ik heb wel duidelijk verschil gemerkt tussen eenling en tweeling,

 

de kwaaltjes bij mijn tweeling waren 10 keer erger als bij mijn zoon in de tijd,

 

misschien toeval hoor maar het is me wel opgevallen.

 

liefs brenda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal!

 

 

 

Vandaag hebben we de verlossende eerste echo gehad;

 

Het is geen tweeling, maar 1 kindje met een krachtig hartje al dat er in het geheel goed uitziet!

 

 

 

Zo zie je inderdaad maar weer, dat giga veel en erge zwangerschapsklachten niet hoeven te betekenen dat je een tweling krijgt. Eentje kan de boel daarbinnen dus gewoon ook al flink op zijn kop zetten en het mama flink moeilijk maken!!!

 

 

 

Van een kant "hoopte" ik wel op een tweeling, omdat er 2 eitjes (potentiele kindjes) teruggeplaatst waren en ik gewoon hoopte dat niet eentje het niet zou redden. Ik gunde ze allebij een leventje en mijn vriend en ik hebben meer dan genoeg liefde voor 2 kindjes tegelijk!

 

Maar van de andere kant vind ik het ook wel prettig dat we met 1 kindje tegelijk beginnen als nieuwe ouders zijnde; lijkt me een extra zware belasting om meteen met 2 kindjes tegelijk "in het diepe gegooid" te worden. En nu is alle liefde voor 1 kindje.

 

We hopen dat alles goed blijft gaan met ons kindje en dat we in maart de kleine in onze armen mogen nemen.

 

 

 

Groetjes gerda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Gerda,

 

Gelukkig voor jullie is het er maar 1, buiten de drukte thuis als je er 2 had gekregen. Moet je de medische risico's ook niet vergeten. Een 2 -ling zwangerschap kent veel complicaties, waar je vaak niet blij van wordt.

 

Geniet ervan, groetjes Patricia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook dat gevoel nadat ik wist dat het er één was. Je mist toch alweer een heel lief eitje. Maar het went, en nu weet ik bijna niet beter meer. En inderdaad, 1 heeft minder kans op allerlei complicaties en dergelijke. En is volgens mij ook minder zwaar voor mam, tijdens de zwangerschap en voor pap en mam, na de bevalling! Maar wat een wonder blijft het! groetjes, niki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden