Ga naar inhoud

Zowel problemen bij vrouw als man


fientje

Aanbevolen Berichten

Hoi dames,

 

 

 

Ben benieuwd of er meer dames op dit forum zitten die door de behandelingen erachter zijn gekomen dat de problemen bij zowel bij de man als vrouw liggen.

 

 

 

Zoals jullie in het handtekening kunnen lezen weet ik al heel lang dat ik niet op een natuurlijke manier zwanger zou kunnen worden. Echter bij de controle van het zaad van mijn partner bleek dit ook niet echt goed te zijn. ICSI was wel mogelijk, maar IVF niet. Ook al was er bij mij geen probleem geweest dan hadden we in ieder geval ook heel weinig kans gehad op een spontane zwangerschap.

 

 

 

Nu vermoeden we gezien het verloop van de behandelingen dat het zaad zelfs zo slecht is dat de embryo's niet goed doordelen en daardoor niet innestelen c.q. goed ontdooien, dus een genetisch probleem?

 

 

 

Zijn er meer die hier ervaring mee hebben??

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Fientje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Fientje,

 

 

 

bij ons is het slechte zaad van mijn vriend de reden om ICSI te doen. Er is zo weinig zaad en het beweegt nauwelijks, dat IVF geen optie is. Bij mij is er geen probleem.

 

 

 

Wij hebben van de punctie 8 bevruchte eitjes, terwijl het zaad van mijn vriend na de punctie echt van heel slechte kwaliteit was. Sterker nog. In eerste instantie zagen ze geen levende zaadcellen, ook in de de tweede 'productie' niet. En dan toch 8 van de 10 eicellen bevrucht. En ze waren allemaal meer dan 6-cellig. We moeten nog afwachten hoeveel er uiteindelijk zijn ingevroren.

 

Dat hadden we niet verwacht, omdat het zaad inderdaad zo slecht was. Maar blijkbaar hoeft dat niks uit te maken. Het gaat tenslotte om het DNA in de zaadcel.

 

 

 

Maar ik begrijp je gedachtengang heel goed. Je probeert op die manier vat te krijgen op de situatie, terwijl ik denk dat er gewoon helemaal niks over te zeggen valt. Het is gewoon een toevalstreffer denk ik.

 

Wij hebben deze keer betere embryo's dan de 1e keer, terwijl hij toen veel meer levende zaadcellen had, hij hoefde ook maar 1 keer in te leveren toen. Het blijft toch echt een mysterie.

 

 

 

Ik wens jullie heel veel sterkte!

 

Liefs,

 

Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anne,

 

 

 

Bedankt voor je reactie.

 

 

 

Natuurlijk weet ik ook wel dat het inderdaad gewoon domme pech kan zijn. Maar wat je zegt: je probeert een verklaring te vinden om het te verwerken. Bij mijn partner was er ook sprake van een afwijkende vorm van zaadcellen. Zegt jou dat ook iets?

 

 

 

We gaan zo en zo tijdens het afsluitend gesprek hier goed op doorvragen.

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Fientje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Fientje...

 

Bij ons ligt het probleem voornamenlijk bij mij,maar er is ook een periode geweest dat het zaad van mijn man erg slecht was.Toen waren we doorgestuurd voor ICSI.De uroloog stond voor een raadsel,er was zoveel verschil en de zaadtesten(dat we bijna dachten dat we het verkeerde zaad hadden).Na een paar testen bleek het wel weer de goede kant op te gaan.En waren we weer terug gestuurd voor IVF,maar nu na 5 x IUI met geen resultaat gaan we nu dan voor IVF.

 

Zit je bij professor de sutter??

 

Ik heb wel eens over haar gelezen en ook wel dat ze in belgie een chromosomen onderzoek doen..

 

Ik hoop voor je dat je erachter komt waar het aan ligt,heel veel succes meid!!!

 

 

 

Liefs Gwenn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gwenn,

 

 

 

Ook hier even een korte reactie. Ik ben bij professor Dhont. Er is bij ons slecht 2 x zaad getest. Een keer vooraf aan de procedure en 1 x voor daadwerkelijk gebruik. Zoals wij nu de informatie hebben was beide keren eigenlijk even slecht.

 

 

 

Maar goed, we gaan de 15e maar eens precies navragen hoe en wat, zodat we eindelijk wat meer weten.

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Fientje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden